10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Isageren skrev:
fre dec 04, 2020 11:08 am
Antimadridista skrev:
fre dec 04, 2020 12:17 am
Dytrax skrev:
fre dec 04, 2020 12:02 am
Det tror jeg at du har ret i, at han vil vinde og være en del af et vinderprojekt. Hvilket vi ikke pt. er, om end det ser lysere ud nu end det gjorde for kort tid siden.

Men... Jeg er fodboldromantiker og håber at han bliver, hvilket muligvis overdøver evnen til at tænke bare nogenlunde rationelt, derfor jeg er "sikker" på at han bliver.
Jeg forstår dig. Et eller andet sted, er jeg dog klar til etnyt Barca. En årgang 0 efter Messi. Nye profiler, gerne unge (fati, pedri mfl) der kan sparke en ny spændende tidsalder i gang. :glad:
Det eneste jeg er bange for er at Messi flopper i udlandet, så vil der for alvor komme brænde på Ronaldo-den-bedste-nogensinde bålet. I Barca er alt bygget op om ham, og hvis han havde været skarpere foran mål havde folk stadig, i denne sæson, snakket om ham som den bedste i verden
Gider ik en længere diskussion, men kan ikke Forestille mig at han skulle floppe, overhovedet. Den eneste årsag skulle være, at han decideret er mæt at fodbolddage..har han ikke sulten længere (som jeg syntes man ser antydningen af pt i Barca), så bliver det sikkert ikke fest og lagkage for ham igen!!!

Det er bygget op om ham, ja, men samtidig har han også bare båret et Barca hold på skuldrene de sidste 3 år. Uden ham havde Barca ikke vundet 18 & 19 ligaer og vel ligget 12-15 i Europa, fremfor omkring top 5, som jeg vil mene de har gjort.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
fre dec 04, 2020 3:32 pm
Isageren skrev:
fre dec 04, 2020 11:08 am
Antimadridista skrev:
fre dec 04, 2020 12:17 am
Dytrax skrev:
fre dec 04, 2020 12:02 am
Det tror jeg at du har ret i, at han vil vinde og være en del af et vinderprojekt. Hvilket vi ikke pt. er, om end det ser lysere ud nu end det gjorde for kort tid siden.

Men... Jeg er fodboldromantiker og håber at han bliver, hvilket muligvis overdøver evnen til at tænke bare nogenlunde rationelt, derfor jeg er "sikker" på at han bliver.
Jeg forstår dig. Et eller andet sted, er jeg dog klar til etnyt Barca. En årgang 0 efter Messi. Nye profiler, gerne unge (fati, pedri mfl) der kan sparke en ny spændende tidsalder i gang. :glad:
Det eneste jeg er bange for er at Messi flopper i udlandet, så vil der for alvor komme brænde på Ronaldo-den-bedste-nogensinde bålet. I Barca er alt bygget op om ham, og hvis han havde været skarpere foran mål havde folk stadig, i denne sæson, snakket om ham som den bedste i verden
Gider ik en længere diskussion, men kan ikke Forestille mig at han skulle floppe, overhovedet. Den eneste årsag skulle være, at han decideret er mæt at fodbolddage..har han ikke sulten længere (som jeg syntes man ser antydningen af pt i Barca), så bliver det sikkert ikke fest og lagkage for ham igen!!!

Det er bygget op om ham, ja, men samtidig har han også bare båret et Barca hold på skuldrene de sidste 3 år. Uden ham havde Barca ikke vundet 18 & 19 ligaer og vel ligget 12-15 i Europa, fremfor omkring top 5, som jeg vil mene de har gjort.
Altså jeg ville ikke have noget problem med hvis Messi skiftede til PSG, nem liga, vi slipper for hans løn, spiller sammen med Neymar igen og han har en chance for at vinde CL. Selvfølgelig vil man gerne se manden slutte karrieren i Barca foran fans. Det er faktisk mit eneste ønske når det kommer til Messi. Om 30 år tænker vi ikke på om han skiftede i 20/21 sæsonen eller om det var 2 år senere, men vi vil tænke tilbage på den følelsesladet tale foran 100.000 Barca fans, og strømme tilbage på YouTube år efter år for at gense det. Det er mit eneste ønske at jeg kan være i stand til at gøre det
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af thomas »

der er åbenlyst en række forringelser i Messis spil. Det har ikke nødvendigvis noget med lyst eller drive at gøre. Alle kan se det manglende speed i driblinger, hvor han for tit bliver stoppet. Men det het store mysterium synes jeg er den manglende fart i hans skud. Hvis man laver målinger på hans frispark, er hastigheden i mange tilfælde er markant lavere end de var for et par år siden. Han aftræk er simplethen forringet betydeligt. Når man ser det helt tæt på og i super slow, er forskellen tydelig. Han brændte også mange frispark tidligere, men de var sjældent så langsomme som de er nu. Målmændene har bare alt for god tid.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

thomas skrev:
søn dec 13, 2020 10:57 pm
der er åbenlyst en række forringelser i Messis spil. Det har ikke nødvendigvis noget med lyst eller drive at gøre. Alle kan se det manglende speed i driblinger, hvor han for tit bliver stoppet. Men det het store mysterium synes jeg er den manglende fart i hans skud. Hvis man laver målinger på hans frispark, er hastigheden i mange tilfælde er markant lavere end de var for et par år siden. Han aftræk er simplethen forringet betydeligt. Når man ser det helt tæt på og i super slow, er forskellen tydelig. Han brændte også mange frispark tidligere, men de var sjældent så langsomme som de er nu. Målmændene har bare alt for god tid.
Han fik ikke lov til at rejse og hans bedste ven er ikke her mere plus alle de dårlige resultater på det sidste, flere ydmygelser og ingen projekt.
Jeg forstår ham godt men jo du har ret, han burde ikke give op på grund af millioner af fans som holder med ham.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Altså please....

Han har haft et par frispark på overliggeren, et par som målmanden feber redder, og nogle dårlige..

Jeg er virkelig lamslået af den kritik han får fra hans fans...

Han er 2 mål fra topscorer i la liga, han har højeste rating i la liga som spiller, flest successfulde driblinger i la liga, og topper europæisk der også, han ligger i top 3 over at kreere flest store chancer i la liga, han er 33 1/2, hans bedste ven er smidt ud af klubben og Messi fik ikke lov til at forlade klubben trods den aftale han havde med den tidligere præsident..

Alligevel formår han at være så god ...

Come on, den der kritik er helt ude af proportioner ...han har fortjent bedre af os fans!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af !Option »

SpillerSomMESSI skrev:
man dec 14, 2020 8:40 am
Altså please....

Han har haft et par frispark på overliggeren, et par som målmanden feber redder, og nogle dårlige..

Jeg er virkelig lamslået af den kritik han får fra hans fans...

Han er 2 mål fra topscorer i la liga, han har højeste rating i la liga som spiller, flest successfulde driblinger i la liga, og topper europæisk der også, han ligger i top 3 over at kreere flest store chancer i la liga, han er 33 1/2, hans bedste ven er smidt ud af klubben og Messi fik ikke lov til at forlade klubben trods den aftale han havde med den tidligere præsident..

Alligevel formår han at være så god ...

Come on, den der kritik er helt ude af proportioner ...han har fortjent bedre af os fans!
Ovenstående cementerer i min verden bare hvor god Messi har været i de sidste mange mange år. For selvom han unægteligt er faldet i niveau, enten pga. alder eller div. forhold uden for banen, så er han stadig blandt den absolutte top blandt spillere. Ihvertfald hvis man kigger på statistikkerne.

Men uanset hvor ondt det gør at sige, så er det bare ikke helt det samme længere. Der mangler de sidste 5-10% som gjorde at han tidligere gled forbi den ene modstander efter den anden. Jeg tager oftere og oftere mig selv i at blive frustreret over at han ikke forsøger afleveringen end driblingen, da succesraten desværre faldende. Det syntes jeg i øvrigt også gør sig gældende med hans afslutninger som ikke er helt så kliniske mere. Jeg mener egentlig at Blaugrana92 for et par år tilbage smed noget statistik op omkring netop hans afslutninger som havde taget et væsentligt dyk allerede dengang?

Det dalende niveau tænker jeg er helt naturligt med alder osv. taget i betragning, men jeg tror ikke det skal ses som en kritik, men nærmere en underbygning af HVOR god han har været i så lang tid.
Rey Abi!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Han har også væsentlig flere roller på banen, end for 3-4 år siden, hvis det er den horisont der hentydes til..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

2 loyale legender ♡♡

MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kommer snart et større interview hvor Messi siger han var sur i sommers, men er nu klar til at kæmpe for det hele igen.


https://as.com/futbol/2020/12/21/primer ... &m5=MjE%3D
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

SpillerSomMESSI skrev:
man dec 21, 2020 11:18 am
Kommer snart et større interview hvor Messi siger han var sur i sommers, men er nu klar til at kæmpe for det hele igen.


https://as.com/futbol/2020/12/21/primer ... &m5=MjE%3D
Ud af den snas man kan læse, lyder det som om han bliver.

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Ba sai luo na »

Er der nogle der har et overblik over hvilke rekorder Messi stadig har at jagte

Flest topscorer titler i la liga og Pele's rekord er nu indsamlet

Fleste kampe for barca?
All time topscorer i chl
Flest assist i chl
Ældste person til at vinde VM 😋

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af DeanCassady »

Der er velsagtens også noget med flest straffesparksscoringer i karrieren, selvom den af portugisiske årsager bliver svær at fange.
Robert Zimmerman

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MarkMenace »

DeanCassady skrev:
tirs dec 22, 2020 12:28 pm
Der er velsagtens også noget med flest straffesparksscoringer i karrieren, selvom den af portugisiske årsager bliver svær at fange.
For ikke at nævnte flest røde kort. Selvom den af Ramosianske årsager er noget nær umulig, når man tager karantænedage med i regnestykket.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »



17 til Casillas.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

A$AP skrev:
tors dec 24, 2020 5:41 pm


17 til Casillas.
Messi giver haha
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster