16/12 FC Barcelona - Real Sociedad

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

BlerimA
Indlæg: 61
Tilmeldt: fre feb 01, 2019 1:41 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: 16/12 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af BlerimA »

Fornuftig kamp i dag. Rigtig god første halvleg, lidt irriterende vi brænder så store chancer, men det er altid noget at vi kommer frem til dem. Tænker at Braithwaite ville gøre mere gavn på toppen, end på kanten, hvor han skal udfordre. Araujo står endnu engang stærkt nede i forsvaret, Mingeuza lidt tvivlsom i episoder, men man skal også tænke på at han spiller venstre midtstopper, hvilket han ikke er. Griezmanm kæmper rigtig fint og deltager fint i spillet, bare øv han brænder så stor en chance. De Jong tager virkelig ansvar inde på midten og styrer spillet meget flot. Pedri er bare en fornøjelse, kæmper bravt, og rigtig god på bolden.

Jeg er fan af 4-3-3 formationen, da den styrker midtbanen gevaldigt og giver os mere bredde i angrebet. Alt i alt en fin kamp mod en svær modstander. Visca el Barca 🔵🔴

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 16/12 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Lopezzz »

4-3-3 er Barca. Denne formation har klædt os godt i mange år. Vi mangler kun at vælge de rigtige spillere til de forskellige positioner.
Jeg forsøger at stiller op med dem her:

Stegen
Dest - Araujo - Oscar - Alba
Puig - De Jong - Pedri
Messi - Martin

Resten er jeg i tvivl om men Alena, Pjanic, Coutinho og Trincao skal står klar på sidelinjen sammen med Bussi som er fortjent sidst på listen.
Griezmann har jeg ikke brug for lol
Jeg venter på at Fati og Demb er her igen og glæder mig slet ikke til Pique og Robertos comeback.
MDCCCXCIX

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 16/12 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af DeanCassady »

Det er værd at notere, at Sociedad var uden både Silva og Oyarzabal, der om nogen har været med til at definere baskernes glimrende sæsonstart. Ikke desto mindre, var det en umådeligt vigtig sejr, og Pedri fik atter vist sig frem som ligaens mest lovende talent (foruden Ansu). Pjanic, derimod, er spild af plads, og efterlader - som Rekick bemærker - enorme huller i rummene bag sig, hvorfor jeg i den grad håber, at han efterhånden har spillet sig op på tribunerne.

Mingueza er en blandet fornøjelse og viste igen, at han ikke altid formår at time sine indgreb korrekt, selvom han også har en del gode aktioner. Fejlindgrebene forsvinder forhåbentlig, når han har fået tilspillet sig en smule mere kamperfaring, og igen; med Lenglets nuværende formkurve må alternativerne utvivlsomt få længere snor end normalt.
Robert Zimmerman

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 16/12 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Madameskrald »

Jeg tror lige, at der er et par stykker, der skal se den kamp igen. Vi mister fuldstændig grebet om kampen, da Busq forlader banen. Strukturen og dermed forsvaret blev herefter voldsomt presset - ingen kunne og turde holde fast i bolden, mens RS lugtede blod. I disse tilfælde skulle vi helst kunne lukke kampen ved st holde i bolden og lade modstanderen løbe/blive frustreret.

Hvor er den anden rutinerede mand på banen, da man skal genvinde kontrollen - han går rundt oppe foran (anfører værdigt?).

Ps. Jeg vil faktisk sige så meget, at det unge forsvar gjorde det absolut fremragende taget i betragtning, at 3 af 4 deler mindre en 50 kampe mellem sig. Mange af problemerne opstår på midtbanen, hvor Alena og de Jong (+ Pjanic) fuldstændigt taber kampen.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 16/12 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af emo »

Madameskrald skrev:
tors dec 17, 2020 9:07 am
Jeg tror lige, at der er et par stykker, der skal se den kamp igen. Vi mister fuldstændig grebet om kampen, da Busq forlader banen. Strukturen og dermed forsvaret blev herefter voldsomt presset - ingen kunne og turde holde fast i bolden, mens RS lugtede blod. I disse tilfælde skulle vi helst kunne lukke kampen ved st holde i bolden og lade modstanderen løbe/blive frustreret.

Hvor er den anden rutinerede mand på banen, da man skal genvinde kontrollen - han går rundt oppe foran (anfører værdigt?).

Ps. Jeg vil faktisk sige så meget, at det unge forsvar gjorde det absolut fremragende taget i betragtning, at 3 af 4 deler mindre en 50 kampe mellem sig. Mange af problemerne opstår på midtbanen, hvor Alena og de Jong (+ Pjanic) fuldstændigt taber kampen.
Hvad tænker du på her, at Messi skal genvinde kontrol over kampen og styre den for os, som et offensivt asset?
Allez...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 16/12 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Antimadridista »

emo skrev:
tors dec 17, 2020 9:27 am
Madameskrald skrev:
tors dec 17, 2020 9:07 am
Jeg tror lige, at der er et par stykker, der skal se den kamp igen. Vi mister fuldstændig grebet om kampen, da Busq forlader banen. Strukturen og dermed forsvaret blev herefter voldsomt presset - ingen kunne og turde holde fast i bolden, mens RS lugtede blod. I disse tilfælde skulle vi helst kunne lukke kampen ved st holde i bolden og lade modstanderen løbe/blive frustreret.

Hvor er den anden rutinerede mand på banen, da man skal genvinde kontrollen - han går rundt oppe foran (anfører værdigt?).

Ps. Jeg vil faktisk sige så meget, at det unge forsvar gjorde det absolut fremragende taget i betragtning, at 3 af 4 deler mindre en 50 kampe mellem sig. Mange af problemerne opstår på midtbanen, hvor Alena og de Jong (+ Pjanic) fuldstændigt taber kampen.
Hvad tænker du på her, at Messi skal genvinde kontrol over kampen og styre den for os, som et offensivt asset?
Fjollet skrevet af Madam! Udover at Messi åbenbart ikke genpresser nok og ikke giver nok verbale tilbagemeldinger, skal han nu også agere kontrollerende/def midt :|

Omkring bussi. Lagde også mærke til det kaos der opstod efter hans udskiftning...

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 16/12 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af SpillerSomMESSI »

--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 16/12 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Madameskrald »

emo skrev:
tors dec 17, 2020 9:27 am
Madameskrald skrev:
tors dec 17, 2020 9:07 am
Jeg tror lige, at der er et par stykker, der skal se den kamp igen. Vi mister fuldstændig grebet om kampen, da Busq forlader banen. Strukturen og dermed forsvaret blev herefter voldsomt presset - ingen kunne og turde holde fast i bolden, mens RS lugtede blod. I disse tilfælde skulle vi helst kunne lukke kampen ved st holde i bolden og lade modstanderen løbe/blive frustreret.

Hvor er den anden rutinerede mand på banen, da man skal genvinde kontrollen - han går rundt oppe foran (anfører værdigt?).

Ps. Jeg vil faktisk sige så meget, at det unge forsvar gjorde det absolut fremragende taget i betragtning, at 3 af 4 deler mindre en 50 kampe mellem sig. Mange af problemerne opstår på midtbanen, hvor Alena og de Jong (+ Pjanic) fuldstændigt taber kampen.
Hvad tænker du på her, at Messi skal genvinde kontrol over kampen og styre den for os, som et offensivt asset?
Noget andet end at gemme sig oppe på modstanderens banehalvdel... resten kan du sikkert med lidt fantasi selv forestille dig. Han har normalt travlt nok med at falde tilbage, når vi har bolden.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 16/12 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Lopezzz »

SpillerSomMESSI skrev:
tors dec 17, 2020 12:07 pm
Rigtig god indsats af Kongen. Det har vi savnet.
Han lignede sig selv igen men stadigvæk så han mere sur end glad ud. Han må snart falde til jorden og begynde at smile. Det klæder ham ikke når han er sur. Vi kan godt forstår hvor hårdt han har det med at blive stukket i ryggen af Barto men han har os. Vi vil altid støtte ham. Han skal glemme de dårlige ting og være mere positiv. Når han er glad så er hele fodboldverden glad.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 16/12 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Lopezzz »

3-4 timer til kampen og ingen kamptråd hmm.. Først Messi og nu Wennerberg. Det er sørgeligt at flere og flere opgiver Barca :lol: :lol: :lol: :grin:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 16/12 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af SpillerSomMESSI »

SpillerSomMESSI skrev:
tors dec 17, 2020 12:07 pm
https://www.marca.com/en/football/barce ... b4586.html
Lionel Messi is one of Barcelona's greatest concerns at the moment.
The Argentine forward hasn't confirmed his intentions beyond June 30 and his start to this 2020/21 season hasn't been up to the level the club have become used to seeing from him.However, the real Messi returned against Real Sociedad.
Barcelona's ambitious and fighting captain returned to his usual self. He was lively, active and motivating.What will happen in the coming months remains a mystery, but it looks like the Catalans have their captain back to his best.Messi didn't score against La Real, despite having a number of chances, but he was key nonetheless.
What was most notable was how he behaved like a captain should against the Basque side, having not done so for quite a while previously. He gave out orders, lifted his teammates and applauded their efforts as well, notably when Martin Braithwaite missed a clear chance.
He even apologised to Antoine Griezmann for shooting instead of passing to the Frenchman, who was better placed to score. After the game, too, Messi stayed and celebrated with his teammates. Total freedomMessi already has eight goals this season, but he looked his most comfortable against Real Sociedad.
He was focused, involved and happy.He combined particularly well with Pedri and moved freely around the pitch from a starting central role. On a sporting and emotional level, the No.10 showed signs of his old self. It's starting to look like he might be back.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster