Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
tors dec 10, 2020 11:47 am
Antimadridista skrev:
tors dec 10, 2020 10:03 am
Piquénbauer skrev:
tors dec 10, 2020 8:15 am
Mangler bare en real sejr over Atletico i weekenden
Det må vi da håbe!
Du er nu løjerlig nogen gange...vi har ikke Kina mands chance for liga sejr.! Så hellere da håbe på, så vidt muligt, samme skøjten rundt hos Real..
Hvis real har en chance så har vi også.

Bet365 giver forresten pengene 5 gange igen hvis vi vinder så de mener stadig vi har omkring 20% chance for at vinde ligaen. Real har ifølge dem 28,5% mens atm har 50% chance. Lad os se hvordan det ser ud efter kampen i weekenden.
Syntes ikke man bare kan sige, hvis de har, så har vi også.

Vinder real over Atletico, er de kun 3 point og en kamp mere bagefter + får et enormt boost.
De har måske haltet næsten som os, men når det har gjaldt, har de været der: mod os, mod Inter×2, mod gladbach.
I sommers mente man også at Real så svage ud, men de vandt næsten 10 kampe i træk.

Jeg tror ikke en eneste i barcas trup tror på det. Det tror jeg de gør hos Real.

Men det er jo blot min mening.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Real tror altid på det og det modsatte er tilfældet hos Barca. Især blandt fansene.

Vi må se men jeg pointerer bare at Reals “fordel” i forhold til mesterskabet er på 8,5%. Hvis man altså skal tro på bookmakerne...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Det skal man ikke..

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

Jeg tror ikke en eneste i barcas trup tror på det. Det tror jeg de gør hos Real.
Det er også, synes jeg, tydeligt at se i spillerne på banen, at de ikke helt ved, hvad de skal, ud over at kuglen skal i netmaskerne, men derudover, ser der ikke ud til at være et tydeligt koncept fra Koeman, som de har taget til sig/forstået.

Og hvis man først mister troen...

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Dytrax skrev:
tors dec 10, 2020 4:36 pm
Jeg tror ikke en eneste i barcas trup tror på det. Det tror jeg de gør hos Real.
Det er også, synes jeg, tydeligt at se i spillerne på banen, at de ikke helt ved, hvad de skal, ud over at kuglen skal i netmaskerne, men derudover, ser der ikke ud til at være et tydeligt koncept fra Koeman, som de har taget til sig/forstået.

Og hvis man først mister troen...

Netop det behandler artikelen her:
https://www.sport.es/en/news/barca/crit ... om-8235320


Og kritikken af Messi, samt nogle stats der måske vil overraske de fleste vedr. Messi:
https://www.marca.com/en/football/barce ... b45fc.html
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad skulle overraske?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Against Cadiz he had 26 duels, far more than his average since 2016 of nine. Admittedly Messi lost the ball 12 times, but even that's only two more than his historical average.

Ovenstående overrasker da mig lidt. specielt det sidste. Det første indikerer selvfølgelig at han har givet lidt op på sine inkompetente holdkammerater og i stedet går selv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

far more than his average since 2016 of nine
Det viser ret tydeligt det flere af os siger. Og hvad der desværre har hersket de seneste år.

Når man ser på vores passmap fra kampen mod cadiz så bliver det andet problem tydeligt. At vi er i taktisk ubalance.

Jeg kan ærligt talt ikke se hvorfor det skulle ændre på vores syn på problemerne omkring Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Den der med “kritikken af Messi” er imo også skudt ved siden af. For det første så er alle enige om hans kvaliteter og personligt ser jeg ham som vores vigtigste spiller hvis vi skal opnå noget som helst i denne sæson.

Men når det kommer til klubbens fremtid så må man altså tænke sig om. 33 år og får omkring 30% af lønbudgettet. Et farvel ville åbne op for forstærkninger og det giver desuden ingen mening at bygge op omkring en gammel spiller.

Det er ikke sjovt at se det i øjnene men sådan er det altså.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
tors dec 10, 2020 7:07 pm


Men når det kommer til klubbens fremtid så må man altså tænke sig om. 33 år og får omkring 30% af lønbudgettet. Et farvel ville åbne op for forstærkninger og det giver desuden ingen mening at bygge op omkring en gammel spiller.

Det tror jeg nu også 9 ud af 10 herinde er enige i.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Champions leag

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tors dec 10, 2020 7:07 pm
For det første så er alle enige om hans kvaliteter og personligt ser jeg ham som vores vigtigste spiller hvis vi skal opnå noget som helst i denne sæson.
Hvis første prioriteten er at skabe en post Messi ramme for holdet i denne sæson, hvilket jeg personligt føler vil være det korrekte sigte, så burde man udfase Messi (eksempelvis ved at sætte ham i angrebet). Mange er de nye præstere langt under niveau med Messi på banen - Coutinho, Griezman og De Jong = årsag ukendt, men noget tyder på, at de bliver intimiderede af hans blotte tilstedeværelse, og dermed vil hans fortsatte tilstedeværelse og udprægede centrale taktiske position blot udsætte en etablering af en ny stamme på holdet..

Nb! Jeg skriver ovenstående velvidende, at du formentligt med opnå noget - mener vinde noget! Men det var for at understrege, at det er på allerhøjeste tide (som i 1.5-2.5 sæson for sent), at klubben og holdet i høj grad frigør sig fra Messis enorme indflydelse. I hvor høj grad det er muligt med Messi i truppen - ja, det er en anden sag. Har henholdsvis Koeman og den kommende ledelse cojones til at henholdsvis restriktere Messi på banen (/helt bænke ham) og sælge ham?
Jeg tror det ikke, og derfor skal vi også væk fra narrativerne om GOAT, Messi større en klubben, Messi skal selv vælge, hvornår han vil væk, klubben skylder ham, da vi hermed placere klubbens kortsigtede skæbne i Messis hænder fremfor selv at tage hånd om selvsamme!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Enig men hvis man skal være realistisk så kommer klubben ikke til at gøre noget som helst. Laporta og font vil begge forlænge og så vil det bare fortsætte.

Det er også derfor jeg skriver at hvis skal opnå noget (vinde) så afhænger det af Messis niveau. Resten kommer ikke til at gøre den store forskel med nuværende setup.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

https://draw.inker.one/#/cl/ko

Mit resultat efter første forsøg

Billede
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions leag

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
tors dec 10, 2020 10:39 pm
Piquénbauer skrev:
tors dec 10, 2020 7:07 pm
For det første så er alle enige om hans kvaliteter og personligt ser jeg ham som vores vigtigste spiller hvis vi skal opnå noget som helst i denne sæson.
Hvis første prioriteten er at skabe en post Messi ramme for holdet i denne sæson, hvilket jeg personligt føler vil være det korrekte sigte, så burde man udfase Messi (eksempelvis ved at sætte ham i angrebet). Mange er de nye præstere langt under niveau med Messi på banen - Coutinho, Griezman og De Jong = årsag ukendt, men noget tyder på, at de bliver intimiderede af hans blotte tilstedeværelse, og dermed vil hans fortsatte tilstedeværelse og udprægede centrale taktiske position blot udsætte en etablering af en ny stamme på holdet..

Nb! Jeg skriver ovenstående velvidende, at du formentligt med opnå noget - mener vinde noget! Men det var for at understrege, at det er på allerhøjeste tide (som i 1.5-2.5 sæson for sent), at klubben og holdet i høj grad frigør sig fra Messis enorme indflydelse. I hvor høj grad det er muligt med Messi i truppen - ja, det er en anden sag. Har henholdsvis Koeman og den kommende ledelse cojones til at henholdsvis restriktere Messi på banen (/helt bænke ham) og sælge ham?
Jeg tror det ikke, og derfor skal vi også væk fra narrativerne om GOAT, Messi større en klubben, Messi skal selv vælge, hvornår han vil væk, klubben skylder ham, da vi hermed placere klubbens kortsigtede skæbne i Messis hænder fremfor selv at tage hånd om selvsamme!
En ting er at man mener Messis tid er forbi, qua sommerens ønske, den økonomiske situation, hans alder samt godt tidspunkt for ny opbygning. Det mener atørsteparten, tænker jeg.

Noget andet er at man gør Messi ansvarlig for at nærmest alle øvrige spillere, præsterer under niveau! Whaat!

Ja i flere år har Messi naturligt været omdrejningspunktet, men du mener at han ødelægger truppens potentiale og at vi ville have været bedre stillet uden.....altså at de sidste 2'5 år ville have været bedre uden Messi!!!
Man skal høre meget efterhånden..

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Enig med Anti..

Det jeg ser som problemet er ikke Messis tilstedeværelse - og alt det andet som i nævner.. det er deimod at vi ikke har gode spillere omkring ham.

Vi har et lousy forsvar!

Vi har en Busquets som er en joke efterhånden.

De Jong har heller ikke shinet overhovedet.

Griez er fejlkøb af dimensioner
Demb = den nye "Find Holger" pga. skader
Cou var ikke så god som vi troede.

Pedri, Ansu er suveræne, samt til dels Puig.. Men Ansu er skadet og Puig bliver ikke brugt

Etc.. igen : Forestil jer Mbappe eller Neymar og evt. KDB på dette hold..

Det er det der er problemet og ikke Messi.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster