8/12 FC Barcelona - Juventus

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe jeg mener ikke ro på som sådan. Vi skal nemlig have en præsident, en ny træner og udskiftninger i truppen og det er den proces jeg vil have overstået så der kommer "ro på".

På banen skal der ske drastiske ting. Især taktisk hvor vi skal have et hold igen og væk fra tanken om at individualisterne kan klare det for os. En tanke der desværre har hersket siden MSN.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Dytrax »

Diabolito skrev:
ons dec 09, 2020 10:37 am
Piquénbauer skrev:
ons dec 09, 2020 10:28 am
Jeg synes vi skal passe på med leder argumentet. Det vi ser nu skete til dels i Frank Rs sidste sæson og det med puyol og xavi på banen. Når alt er noget rod så er det svært at løfte holdet.

Hermed ikke sagt at det ikke spiller en rolle men som jeg ser det så er vores problem i højere grad taktisk. Som Diabolito nævner så er vi fanget mellem to stole - Messi (og de gamle) og et generationsskifte. Man ved ikke hvordan man skal spille, hvem der skal gøre hvad osv. Derfor er en gut som fati også så vigtig da han er pisse ligeglad og bare går til den. Men der er for mange der ender med at sende bolden videre til Messi og så kigge væk.

Vi skal have ro på. Ledelsen skal på plads, træneren skal på plads og man skal have truppen kørt i den rigtige retning.
Meget enig med Fati. Det er det der har imponeret mig mest ved ham, nemlig hans vilje til selv at forsøge. Det mangler i den grad fra mange af de andre. Suarez turde, Neymar turde - Dembele gør også, men han forsøger måske for meget og er altid skadet.

Jeg er dog ikke enig i at vi skal have ro på. Vi har set holdet blive degraderet igennem de sidste 4 års tid efterhånden. Det er evident nu, at der skal ske noget drastigt. Måske er en ny præsident nok? Det aner jeg ikke, jeg forholder mig til hvad jeg ser på banen.
Ja, det er stille og roligt gået støt ned ad bakke igennem 4 år og det lader til, at problemet ikke kan isoleres til hvem det end er, der står på sidelinjen.
Jeg var enormt kritisk overfor Valverde og set i bagklogskabens klare lys, var det en fejl, idet problemet ikke kun lå dér, men måske i særdeleshed på ledelsesgangen og forholdet til spillere, indkøb/salg af spillere og kommunikation i det hele taget.

Hvem der end bliver præsident, har en enorm opgave foran sig. Jeg ved ikke om Font er den rette mand til opgaven, det eneste jeg har bidt mærke i vedrørende ham, er udmeldingen om Xavi som træner, hvilket naturligvis tiltaler den indre fodboldromantiker, men om det rent faktisk kan blive en succes, er der ingen der kan sige.

Som Anti skriver, synes jeg også det er tydeligt, at vi mangler en klar lederskikkelse på holdet i stil med Puyol, som ikke er bleg for at råbe hele holdet op.

Det må i øvrigt også være mere end almindeligt svært for nye, unge spillere at udvikle sig i den kultur vi ser lige nu. Som PB skriver, er det nok meget fornuftigt at afvente ny ledelse osv, inden man bedømmer dem.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Kvoller »

Dytrax skrev:
ons dec 09, 2020 11:23 am
Som Anti skriver, synes jeg også det er tydeligt, at vi mangler en klar lederskikkelse på holdet i stil med Puyol, som ikke er bleg for at råbe hele holdet op.
Det mangler vi i hvert fald! Og så tænker jeg også en manager der pisker op, ude fra sidelinjen. Valverde, Setién og Koeman står enten squatter, lader sin assistent tale for sig eller sidder og kigger på sine sko. Der sker intet på den sidelinje.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Rb88 »

Jeg kan godt se os få en ung, spændende træner der allerede har bevist sig, fremfor en Xavi type vi ikke aner hvad kommer med.

Typer som Nagelsman eller Ten Haag fx, og ikke den her romantiske forestilling om at tidligere trænere vil være SÅ meget bedre
Vi bliver nødt til at få en træner der følger med udviklingen, og kommer med et frisk pust og som man samtidig kan bygge et fremtidigt projekt op omkring

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Antimadridista »

Måske er det fordi vi helst ikke vil se det i øjnene, men så vidt jeg ved, er pengetanken ualmindelig tom, altså bunden er jo nærmest røget ud...!!

Vi kan ikke bare gå ud og skifte halvdelen af truppen. Var det omkring 1 milliard, der blev forhandlet ned i løn!! Skal det ikke betales tilbage igen!?

Derudover er der ingen der vil købe vores dyrt indkøbte fadæser.

Altså Cou!!!!!! Ubegribeligt så ligegyldig så dyr en spiller er!!
Griez bliver vel, da ingen vil give noget særligt for ham og så har vi intet at erstatte ham med.

Demb bliver sandsynligvis også + som griez er der ingen der vil købe.

Og sådan kan man fortsætte...

Når Messi går, hentes selvfølgelig en anseelig sum ift løn, men stadig. Vi er på røven.

Den trup vi har pt, er i grove træk den vi også har til sommer. Måske enkelte ryger, men så er det sikkert på halv frie transfers. Ergo bliver evt erstatninger uprøvede eller billige.

Det skal på en eller anden måde komme andet steds fra!

Super scouting, eminente talenter etc + en træner der kan mandskabsbehandle på positiv vis og har nogle spændende, aktuelle, nutids ideer til hvordan en trup bliver et sammentømret, effektfuldt og visionært hold.

Jeg tror vi skal håbe på mirakler, også selvom Piq er jubeloptimist ;-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Kvoller skrev:
ons dec 09, 2020 12:11 pm
Dytrax skrev:
ons dec 09, 2020 11:23 am
Som Anti skriver, synes jeg også det er tydeligt, at vi mangler en klar lederskikkelse på holdet i stil med Puyol, som ikke er bleg for at råbe hele holdet op.
Det mangler vi i hvert fald! Og så tænker jeg også en manager der pisker op, ude fra sidelinjen. Valverde, Setién og Koeman står enten squatter, lader sin assistent tale for sig eller sidder og kigger på sine sko. Der sker intet på den sidelinje.
Hvordan ved du at det virker? Virkede det da setiens assistent fløj rundt derude?

jeg spørger af ren interesse da det er et argument man ser ofte. Men for at være helt ærlig så tror jeg ikke det har den store betydning. Det er mere så fansene kan se at spiller/træner brænder for det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:
ons dec 09, 2020 12:51 pm
Måske er det fordi vi helst ikke vil se det i øjnene, men så vidt jeg ved, er pengetanken ualmindelig tom, altså bunden er jo nærmest røget ud...!!

Vi kan ikke bare gå ud og skifte halvdelen af truppen. Var det omkring 1 milliard, der blev forhandlet ned i løn!! Skal det ikke betales tilbage igen!?

Derudover er der ingen der vil købe vores dyrt indkøbte fadæser.

Altså Cou!!!!!! Ubegribeligt så ligegyldig så dyr en spiller er!!
Griez bliver vel, da ingen vil give noget særligt for ham og så har vi intet at erstatte ham med.

Demb bliver sandsynligvis også + som griez er der ingen der vil købe.

Og sådan kan man fortsætte...

Når Messi går, hentes selvfølgelig en anseelig sum ift løn, men stadig. Vi er på røven.

Den trup vi har pt, er i grove træk den vi også har til sommer. Måske enkelte ryger, men så er det sikkert på halv frie transfers. Ergo bliver evt erstatninger uprøvede eller billige.

Det skal på en eller anden måde komme andet steds fra!

Super scouting, eminente talenter etc + en træner der kan mandskabsbehandle på positiv vis og har nogle spændende, aktuelle, nutids ideer til hvordan en trup bliver et sammentømret, effektfuldt og visionært hold.

Jeg tror vi skal håbe på mirakler, også selvom Piq er jubeloptimist ;-)
Du bliver simpelthen nødt til at vente. Især med det økonomiske hvor ingen rigtigt ved hvad der sker. Du siger f.eks. at vi er på røven selvom vi sender Messi videre men at spare omkring 30% af sit lønbudget er immervæk noget der kan mærkes.

Og så er det altså vigtigt at medregne at vores nærmest konkurrenter ikke ligefrem gør det super godt. Det er jo ikke fordi vi er oppe imod Bayern og pool. Real vælter rundt og atm kan man ikke regne med. Der skal ikke så meget til før vi kan spille med om ligaen igen. CL er dog langt væk...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
ons dec 09, 2020 1:08 pm
Antimadridista skrev:
ons dec 09, 2020 12:51 pm
Måske er det fordi vi helst ikke vil se det i øjnene, men så vidt jeg ved, er pengetanken ualmindelig tom, altså bunden er jo nærmest røget ud...!!

Vi kan ikke bare gå ud og skifte halvdelen af truppen. Var det omkring 1 milliard, der blev forhandlet ned i løn!! Skal det ikke betales tilbage igen!?

Derudover er der ingen der vil købe vores dyrt indkøbte fadæser.

Altså Cou!!!!!! Ubegribeligt så ligegyldig så dyr en spiller er!!
Griez bliver vel, da ingen vil give noget særligt for ham og så har vi intet at erstatte ham med.

Demb bliver sandsynligvis også + som griez er der ingen der vil købe.

Og sådan kan man fortsætte...

Når Messi går, hentes selvfølgelig en anseelig sum ift løn, men stadig. Vi er på røven.

Den trup vi har pt, er i grove træk den vi også har til sommer. Måske enkelte ryger, men så er det sikkert på halv frie transfers. Ergo bliver evt erstatninger uprøvede eller billige.

Det skal på en eller anden måde komme andet steds fra!

Super scouting, eminente talenter etc + en træner der kan mandskabsbehandle på positiv vis og har nogle spændende, aktuelle, nutids ideer til hvordan en trup bliver et sammentømret, effektfuldt og visionært hold.

Jeg tror vi skal håbe på mirakler, også selvom Piq er jubeloptimist ;-)
Du bliver simpelthen nødt til at vente. Især med det økonomiske hvor ingen rigtigt ved hvad der sker. Du siger f.eks. at vi er på røven selvom vi sender Messi videre men at spare omkring 30% af sit lønbudget er immervæk noget der kan mærkes.

Og så er det altså vigtigt at medregne at vores nærmest konkurrenter ikke ligefrem gør det super godt. Det er jo ikke fordi vi er oppe imod Bayern og pool. Real vælter rundt og atm kan man ikke regne med. Der skal ikke så meget til før vi kan spille med om ligaen igen. CL er dog langt væk...
Den der Real, atletico dans, har vi næsten lige haft. Der er vi ikke helt enige.

Jeg kender selvfølgelig ikke økonomien til bunds, ingen af os gør.
Men ledelsen har forhandlet en gigantisk løn reduktion igennem, sandsynligvis ikke for sjovt.
Der har været rygter om konkurs, før den reduktion.
Vi kan intet købe, åbenbart, med mindre de er halv gratis (garcia, depay).
Vi havde et gigantisk underskud senest pga corona, som ikke er slut og også vil følge klubben som minimum også i det næste regnskab.
Og kunne sikkert blive ved.

Jeg vil kalde folk for små ignoranter, hvis ikke økonomien bekymrer folk. Det bliver et kæmpe issue i de kommende år.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.insideworldfootball.com/2020 ... rdest-hit/

Men det virker til at du ikke rigtigt ved hvorfor vi forhandler lønnen, hvorfor vi ikke køber spillere osv. Det er jo ikke fordi vi umiddelbart er ved at gå nedenom og hjem - der er forskellige regler i la liga omkring løn og lønloft som rammer os nu.

Jeg siger ikke at vi er i en god økonomisk situation men det er la liga regler der rammer os lige nu. Det er derfor vi ikke kan købe og det er derfor et evt farvel til Messi ville kunne betyde en masse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

"I don't think there will be many transfers next season, in Spain or anywhere else. The current situation will not allow that. Teams will either have to reduce footballers' salaries or sign fewer or cheaper players."
https://www.eurosport.com/football/liga ... tory.shtml

Tebas omkring situationen i la liga.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af whidgee »

Diabolito skrev:
ons dec 09, 2020 10:18 am
Jo flere af disse kampe jeg ser, jo mere bliver det tydeligt at den eneste løsning er at få Messi ud af klubben asap. Det lyder paradoksalt, da han uden sammenligning er vores bedste spiller - også i går. Det er også vigtigt for mig at understrege at dette ikke på nogen som helst måde skal lyde utaknemmeligt, eller på anden måde bittert, for det er egentlig ikke Messis egen skyld.

Men faktum er den, at Messi trækker så meget fokus. Både fra medspillere og modstandere. Mine observationer går helt i sin enkelthed ud på, at vores andre spillere bliver handlingslammede når han er på banen. Under Valverde var joken jo "Giv bolden til Messi og Barca vinder" - vi havde vitterligt intet andet. Nu er han 33 og er altså faldet i niveau. Han kan ikke længere afgøre ligaer alene.

Uden Messi er vi muligvis dårlige på den helt korte bane, men for kollektivet på længere sigt kan jeg ikke se anden udvej. Han er vores anfører, og han går bare og ser lidt modløs ud hele tiden. Han pisker ikke sine medspillere i gang. Hvordan ville I have det på jeres arbejdspladser hvis jeres chef gik og hang med mulen? Ikke super motiverende vel? Nuvel, Messi er ikke chefen , men han er stadig et kæmpe idol, især for mange af de unge spillere. Engagement og motivation skal komme fra toppen af hierarkiet, det vil enhver ledelseskyndig kunne fortælle.

At skilde sig af med Messi vil frigøre en masse ansvar og kreativitet (tror jeg). Samtidig behøver jeg slet ikke argumentere for hvor løntung han er. Men gud, hvor savner jeg dog Puyol i den her tid - vi mangler i den grad ledertyper.
Jeg er 100% enig, desværre. Messi er historiens bedste fodboldspiller, den bedste Barca-spiller nogensinde. Han har været vores vigtigste mand i 10 år. Ingen kommer i nærheden.

MEN, han tager nemlig alt for meget fokus og for meget ligger på hans skuldre. Og hans alder og dalende niveau er bare ikke til at bære os igennem mere. Og så er det at det hele falder fra hinanden.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Så synes jeg da at logikken skulle hedde at han skal have bedre spillere omkring sig, når nu alt kommer fra ham rent offensivt.. Logikken er da ikke at så skal Messi væk for at få det til at fungere!

Forestil jer Neymar, KDB og en habil midterforsvarer komme ind på holdet.. tror i at Messi ville virke som et problem så?

Og det med at han ikke er en indspisker, - jamen det har han aldrig nogensinde været ... han har aldrig nogensinde råbt af sine medspillere eller på anden måde opildnet dem.. så hvorfor skulle han pudselig begynde med det nu, som det der hjallp holdet?

Sport skriver omkring Messi:

https://www.sport.es/en/news/barca/barc ... nd-8235157
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Diabolito »

SpillerSomMESSI skrev:
ons dec 09, 2020 2:45 pm
Så synes jeg da at logikken skulle hedde at han skal have bedre spillere omkring sig, når nu alt kommer fra ham rent offensivt.. Logikken er da ikke at så skal Messi væk for at få det til at fungere!

Forestil jer Neymar, KDB og en habil midterforsvarer komme ind på holdet.. tror i at Messi ville virke som et problem så?

Og det med at han ikke er en indspisker, - jamen det har han aldrig nogensinde været ... han har aldrig nogensinde råbt af sine medspillere eller på anden måde opildnet dem.. så hvorfor skulle han pudselig begynde med det nu, som det der hjallp holdet?

Sport skriver omkring Messi:

https://www.sport.es/en/news/barca/barc ... nd-8235157
Yes, men hvordan vil du lige få de spillere til klubben uden midler?
Bare fordi han aldrig har været højtråbende betyder det jo ikke at det ikke er et problem. Han har jo sjovt nok heller ikke været anfører før de andre lederskikkelser takkede af.
El Señor de las Tartas

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Han er 33. Du kan vel ikke mene at vi skal fortsætte med at bygge op omkring ham?
What he needs is to be surrounded by players at his level.
Står vi i en situation hvor dette giver mening? Ej vel.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 8/12 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Kvoller »

Piquénbauer skrev:
ons dec 09, 2020 12:58 pm
Kvoller skrev:
ons dec 09, 2020 12:11 pm
Dytrax skrev:
ons dec 09, 2020 11:23 am
Som Anti skriver, synes jeg også det er tydeligt, at vi mangler en klar lederskikkelse på holdet i stil med Puyol, som ikke er bleg for at råbe hele holdet op.
Det mangler vi i hvert fald! Og så tænker jeg også en manager der pisker op, ude fra sidelinjen. Valverde, Setién og Koeman står enten squatter, lader sin assistent tale for sig eller sidder og kigger på sine sko. Der sker intet på den sidelinje.
Hvordan ved du at det virker? Virkede det da setiens assistent fløj rundt derude?

jeg spørger af ren interesse da det er et argument man ser ofte. Men for at være helt ærlig så tror jeg ikke det har den store betydning. Det er mere så fansene kan se at spiller/træner brænder for det.
Det ved jeg selvfølgelig ikke noget som helst om. Jeg er ikke fodboldspiller, jeg kan sparke forbi mål om jeg så stod 20 cm fra. Men hvor meget af det, vi skriver herinde, ved vi virker? Hvordan ved vi, at det vil hjælpe at få Xavi ind? Hvordan ved du, at vi ikke kan bygge et hold op om Messi, hvis han igen finder motivationen og lysten? Vi ved ikke en skid, Piquenbauer. Vi kan spekulere, og vi kan prøve at drage konklusioner, fra det vi tror, og det jo kan se.

Men kan det ikke have noget at gøre med, hvad det egentlig er han siger? Og at spillerne måske har mere respekt for deres egentlige manager, og ikke hans assistent? Man mister da noget respekt for sin "chef" hvis han lader sin souschef overtage alt.
Gol’s lip-readers got to work on some of Sarabia's comments after the match at the Bernabeu. According to Gol Sarabia had raged at Griezmann's first-half failure to beat Thibaut Courtois by shouting: 'Put it in Griezmann, no, softer!'

He had also responded to two Nelson Semedo errors by saying: ‘He doesn’t do anything that he should do.’ He had then showed his frustration at Arthur Melo: ‘Again Arthur, again… f***ing …’

And he had complained about Barcelona’s pressing saying: ‘Again Benzema is able to do what the hell he likes,’ before appearing to shout at Gerard Pique: ‘Sh*t, this is sh*t. These f***ing long balls.’
A Barcelona source described the Sarabia incident as the following back in the day: “It seems he rules more than the coach and nobody knows him because he’s done nothing on a professional level, how can he give orders to Messi?” (ABC)
Jeg aner ikke hvad Pep og Klopp står og skriger på derude, men det må da give mere respekt blandt spillerne, og mere motivation, at lederen står derude og dirigerer og ikke bare ser magtesløst til, fra bænken, mens hans assistent råber og skriger.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster