5/12 Cádiz - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Jeg har lyst til at forstue en finger mere..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Det kunne være mega fedt, hvis vores kaptajn på ét eller andet tidspunkt gad gå ud efter en lortekamp og sige "undskyld fans!". Bare det, ville være 250 gange bedre, end det han viser lige nu. Pil armbåndet fra ham, han gider jo ikke. Fair nok at du har mistet motivationen og vil videre, men så skal man ikke være kaptajn. Jeg synes så generelt man kan sige, at han (hvad jeg har set) aldrig har vist sig i pressen, efter en lortekamp. Det burde en kaptajn sgu gøre. Ynkeligt!

Bartomeu din idiot, du skulle have ladet Messi gå. Vi havde ærligt talt været bedre stillet uden, da vi så kunne have bygget holdet op i den her sæson. Nu står vi med Messi, som er den bedste spiller der nogensinde har været i vores trøje, som får en skrækkelig afslutning på hans kapitel i vores historie. Fuck det er lort. Det er synd for alle parter. Desuden ville Bartomeu blive husket som en af de værste præsidenter i klubben, uanset om han havde ladet Messi gå eller ej.

Lortesæson. Vi skal bare gå efter top 4.

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Antimadridista skrev:
søn dec 06, 2020 12:35 am
De kommende 5 kampe, ja i en normal sæson skal de give 15 point, hvis det er 15 point man har brug for. De giver 6-9 point, er mit skud.

Generelt er jeg virkelig pessimistisk på dette holds vegne. Rygraden, troen, gejsten, stoltheden, er bare SÅ ikke eksisterende. Tror ikke vi har set bunden endnu.

Overraskende nok, er jeg egentlig allerede afklaret med aftenens fadæse. Det er blevet normalen, det der foregik..
Jeg ville ønske, at den gejst, stolthed, vilje osv. som os fans udviser på vegne af Barca, når vi kommenterer kampene, kunne overføres til banen. Koeman stirrer tomt ud i luften (Simeone havde råbt og skreget), Messi, vores anfører, virker ligeglad (Puyol havde givet holdkammeraterne en ordentligt opsang). Ingen tager ansvar.

Vi har ofte bolden i 60-70% af tiden. Men det er ligegyldigt, hvor meget vi har bolden. Det afgørende er, hvad vi gør med bolden, og her har vi det åbenbart meget svært mod hold, der, som Cadiz, er kompakte.

Frygter at kampen i dag er en forsmag på, hvordan Barca spiller uden Messi. Mod Cadiz var han helt anonym. Uden Messi til at kreere chancerne, score og generelt vise sine genialiteter er vi p.t. et middelmådigt hold.

Jeg er dog stadig optimistisk omkring fremtiden. Vi har gjort det godt i CL med de unge talenter på banen. Ansu Fati, Puig, Araujo, Dest, Pedri, DeJong, Trincao m.fl. er fremtiden. Og mon ikke der hen af vejen dukker nye talenter op på La Massia?

Vi skal nok “bare” have lidt tålmodighed. Genstarte “projekt Barca” uden Messi, men med ny ledelse, Xavi som træner og udvikling af spillere fra egen avl. Det skal nok blive godt.

Som nogen skriver, så håber jeg blot, at Messi får en afskedskamp på et stopfyldt Camp Nou. Jeg var på stadion da vi tog afsked med Xavi, Iniesta m.fl. Jeg ville elske at være på Camp Nou for at give Messi en fortjent hyldest.

Visca el Barca!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Frygter at kampen i dag er en forsmag på, hvordan Barca spiller uden Messi. Mod Cadiz var han helt anonym. Uden Messi til at kreere chancerne, score og generelt vise sine genialiteter er vi p.t. et middelmådigt hold.
Det gør jeg ikke. Det siger sig selv at vi niveaumæssigt (topniveau) ikke kommer i nærheden af da holdet og Messi var bedst. Men vi vil kunne spille med et meget mere homogent hold uden Messi. Vi vil kunne stille et hold der kan genpresse stabilt over en hel kamp. Vi vil have balance på holdet. Offensivt vil andre spillere byde mere ind og stoppe med konstant at søge Messi.

Kampen mod cadiz viser præcist hvorfor vi skal bevæge os væk fra Messi. Det kan godt være han er mut og niveauet lider under det men han er også 33 år og er på mange måder større end klubben. I en kamp som i går laver han fejlaflevering på fejlaflevering og han går på intet tidspunkt ind i presset. Han lå seriøst i midtercirklen og smed bolde væk uden at støtte forsvaret. Det er forfærdeligt at se på og det kan INTET hold overleve.

Jeg elsker Messi men jeg er ærlig talt hamrende ligeglad med hvordan han har det. Jeg tænker på holdet og på nuværende tidspunkt hjælper han os ikke. Tværtimod. Og han får en helt enorm løn som vi eftersom vi er i en kæmpe økonomisk krise kunne bruge på alt muligt andet.

Så når man snakker om et generationsskifte, et godt projekt for fremtiden så skal det ligesom det omfatter pique, bussi, Alba osv også omfatte Messi. Vi kan ikke starte noget nyt uden han bliver sendt videre. Præcis som pep ikke kunne starte noget nyt uden at sende Ronnie videre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Jeg har sagt det million gange at vi spiller meget bedre uden Bussi, Alba, Griezz, Pique, Roberto, Lenglet.
Også Messi spiller bedre når de er ikke med men hverken ledelsen og trænerstaben kan se det.
Hvis vi ikke straks kommer af med de her spillere bliver vi helt knust.
Er der overhoved ingen i klubben mere der tager råd fra Pep, Xavi, Iniesta, Puyol?? De ser vores kampe og de ved ligesom os hvor problemet ligger på banen.
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

2 ting en del folk kredser om og folk imo er for naive omkring.

1 måske Messi bliver når han kender ny præsident, projekt, xavi etc etc.
Nej, selvfølgelig er det slut med Messi. Se på hans bidrag, engagement etc. Det er pisse sørgeligt at det slutter sådan, men det er simpelthen essentielt at det skifte bliver foretaget asap. Tror han melder noget ud efter nytår.

Endvidere..Alle de artikler med klubkammerater, ledere, venner og gamle spillere, der mener at de tror han bliver. Det er udelukkende for ikke at blive centrum for ballade eller starte en tirade af hetz, at de formulerer hvad de gør.

2 ny præsident, træner, projekt, xavi etc etc, så får vi hurtigt et nyt stærkt hold. Nej. Der er masser af talent og det skal blive enormt spændende at se deres udvikling. Men der er ingen gode/sultne/erfarne spillerer i truppen. De koster og vi har ingen mønt. Ting tager også under alle omstændigheder tid, så det der med "om 1-2 år har vi et stærkt, konkurrencedygtigt hold igen". Nej, det tror jeg bare ikke på.
Der kan let gå 3-5 år, hvor Barca sejler lidt rundt uden nogen sikker kurs og uden noget specielt højt niveau.

Håbet må være at vi får givet Messi en ok afsked, at vi får en spændende træner, får en top 4 placering i denne sæson og vi finder en krukke med guld.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Håbet må være at vi får givet Messi en ok afsked, at vi får en spændende træner, får en top 4 placering i denne sæson og vi finder en krukke med guld.


Med vores held, dukker der bare en gnaven leprechaun op og kræver knasterne retur. Vi kan jo forsøge at forhandle med ham og eventuelt smide Busi med i en eventuel handel... :grin:

Med hensyn til kampen i går, har jeg mest af alt lyst til at slette den fra hukommelsen. Det er tæt på ubegribeligt, at vi spiller på den måde, nogle af de fejl spillerne begår hører til i lavere luftlag og det koster mål, samtidigt med at det koster nederlag og frustrationer.

Koeman må også være presset nu, for han ved godt, at hvis han skal gøre sig det mindste håb om at være træner efter præsidentvalget, så SKAL der være resultatmæssig logik at komme efter. Jeg tvivler på, at en ny præsident vil gøre gårsdagens spillestil til et kardinalpunkt: "Jeg satser på at vi skal i Serie 5..."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Koeman: "We can't concede goals like that, the attitude without the ball was not good at all."

"We have to look at how we lost today. We have to improve some things and change others."

"It's a giant step backwards to be able to compete for LaLiga. I'm very disappointed. They are many points away. If we do not improve the attitude away from home, there is nothing else to say."

"I subbed off Dest in search of some freshness on the wing with Trincão."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Barça haven't started La Liga as badly as now in 33 years.

Barça are 12 points behind league leaders Atlético Madrid.

[Diario Sport]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

2 ny præsident, træner, projekt, xavi etc etc, så får vi hurtigt et nyt stærkt hold. Nej. Der er masser af talent og det skal blive enormt spændende at se deres udvikling. Men der er ingen gode/sultne/erfarne spillerer i truppen. De koster og vi har ingen mønt. Ting tager også under alle omstændigheder tid, så det der med "om 1-2 år har vi et stærkt, konkurrencedygtigt hold igen". Nej, det tror jeg bare ikke på.
Der kan let gå 3-5 år, hvor Barca sejler lidt rundt uden nogen sikker kurs og uden noget specielt højt niveau.
Det er jeg på ingen måder enig i. Altså med mindre du taler om at kunne vinde cl. Vores hold er meget bedre end det ser ud.

Jeg forventer uden tvivl at vi til næste sæson vinder ligaen. Hvis real kunne vinde den sidste sæson og atm i denne så kan jeg ikke se hvorfor vi ikke kan gøre det når vi er kommet længere i processen og der er kommet ro omkring klubben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Piquénbauer skrev:
søn dec 06, 2020 9:45 am
Frygter at kampen i dag er en forsmag på, hvordan Barca spiller uden Messi. Mod Cadiz var han helt anonym. Uden Messi til at kreere chancerne, score og generelt vise sine genialiteter er vi p.t. et middelmådigt hold.
Det gør jeg ikke. Det siger sig selv at vi niveaumæssigt (topniveau) ikke kommer i nærheden af da holdet og Messi var bedst. Men vi vil kunne spille med et meget mere homogent hold uden Messi. Vi vil kunne stille et hold der kan genpresse stabilt over en hel kamp. Vi vil have balance på holdet. Offensivt vil andre spillere byde mere ind og stoppe med konstant at søge Messi.

Kampen mod cadiz viser præcist hvorfor vi skal bevæge os væk fra Messi. Det kan godt være han er mut og niveauet lider under det men han er også 33 år og er på mange måder større end klubben. I en kamp som i går laver han fejlaflevering på fejlaflevering og han går på intet tidspunkt ind i presset. Han lå seriøst i midtercirklen og smed bolde væk uden at støtte forsvaret. Det er forfærdeligt at se på og det kan INTET hold overleve.

Jeg elsker Messi men jeg er ærlig talt hamrende ligeglad med hvordan han har det. Jeg tænker på holdet og på nuværende tidspunkt hjælper han os ikke. Tværtimod. Og han får en helt enorm løn som vi eftersom vi er i en kæmpe økonomisk krise kunne bruge på alt muligt andet.

Så når man snakker om et generationsskifte, et godt projekt for fremtiden så skal det ligesom det omfatter pique, bussi, Alba osv også omfatte Messi. Vi kan ikke starte noget nyt uden han bliver sendt videre. Præcis som pep ikke kunne starte noget nyt uden at sende Ronnie videre.
Jeg skriver jo også: “Jeg er dog stadig optimistisk omkring fremtiden. Vi har gjort det godt i CL med de unge talenter på banen. Ansu Fati, Puig, Araujo, Dest, Pedri, DeJong, Trincao m.fl. er fremtiden. Og mon ikke der hen af vejen dukker nye talenter op på La Massia?

Vi skal nok “bare” have lidt tålmodighed. Genstarte “projekt Barca” uden Messi, men med ny ledelse, Xavi som træner og udvikling af spillere fra egen avl. Det skal nok blive godt.”

Egentligt er vi slet ikke uenige. Barca skal “bare” vænne sig til en tid uden Messi. Andre skal træde i karakter. Desværre tror jeg, at det kommer til at tage tid - og indtil da frygter jeg, at vi spiller som i går.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Dytrax skrev:
søn dec 06, 2020 11:56 am
Koeman: "We can't concede goals like that, the attitude without the ball was not good at all."

"We have to look at how we lost today. We have to improve some things and change others."

"It's a giant step backwards to be able to compete for LaLiga. I'm very disappointed. They are many points away. If we do not improve the attitude away from home, there is nothing else to say."

"I subbed off Dest in search of some freshness on the wing with Trincão."

Trincao bringer mindre friskhed på kanten end Semedo. Han er så sløv og langsom. Dest var vores bedste spiller, men han bliver så skiftet ud. Hvad kan man dog også forvente af en mand der ikke engang kunne gøre noget specielt i Southampton og Everton. Hvor lang tid der mon vil gå før Puig vil få chancen for Busquets og De Jong.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Jeg skriver jo også: “Jeg er dog stadig optimistisk omkring fremtiden. Vi har gjort det godt i CL med de unge talenter på banen. Ansu Fati, Puig, Araujo, Dest, Pedri, DeJong, Trincao m.fl. er fremtiden. Og mon ikke der hen af vejen dukker nye talenter op på La Massia?

Vi skal nok “bare” have lidt tålmodighed. Genstarte “projekt Barca” uden Messi, men med ny ledelse, Xavi som træner og udvikling af spillere fra egen avl. Det skal nok blive godt.”

Egentligt er vi slet ikke uenige. Barca skal “bare” vænne sig til en tid uden Messi. Andre skal træde i karakter. Desværre tror jeg, at det kommer til at tage tid - og indtil da frygter jeg, at vi spiller som i går.
Og med tilgang af Garcia, vil vi formentlig se noget bedre ud end vi har gjort i et stykke tid, der er dog, som du også nævner, en periode hvor holdet skal genopfindes, hvor andre skal træde i karakter og tage taktstokken.

Jeg tror også, som PB, at vi kan spille med om ligaen allerede i næste sæson. Det trafikuheld, som vi pt. bevidner, skal bare overstås og derefter - med ny præsident, ny træner og eventuelt nye spillere - kan vi bygge fremtidens hold.

(Men det gør nas, at skulle sige farvel til Messi...)

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

A$AP skrev:
søn dec 06, 2020 12:23 pm
Dytrax skrev:
søn dec 06, 2020 11:56 am
Koeman: "We can't concede goals like that, the attitude without the ball was not good at all."

"We have to look at how we lost today. We have to improve some things and change others."

"It's a giant step backwards to be able to compete for LaLiga. I'm very disappointed. They are many points away. If we do not improve the attitude away from home, there is nothing else to say."

"I subbed off Dest in search of some freshness on the wing with Trincão."

Trincao bringer mindre friskhed på kanten end Semedo. Han er så sløv og langsom. Dest var vores bedste spiller, men han bliver så skiftet ud. Hvad kan man dog også forvente af en mand der ikke engang kunne gøre noget specielt i Southampton og Everton. Hvor lang tid der mon vil gå før Puig vil få chancen for Busquets og De Jong.
Koeman har tydeligvis ikke fidus til Puig og derfor får han sjældent chancen. Busi og de Jong gjorde sig i går, synes jeg, fortjent til en startplads på bænken i næste kamp. Tænk, at vi skal prise os lykkelige for at komme i top 4. Jøsses.

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 5/12 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Dytrax skrev:
søn dec 06, 2020 12:27 pm
A$AP skrev:
søn dec 06, 2020 12:23 pm
Dytrax skrev:
søn dec 06, 2020 11:56 am
Koeman: "We can't concede goals like that, the attitude without the ball was not good at all."

"We have to look at how we lost today. We have to improve some things and change others."

"It's a giant step backwards to be able to compete for LaLiga. I'm very disappointed. They are many points away. If we do not improve the attitude away from home, there is nothing else to say."

"I subbed off Dest in search of some freshness on the wing with Trincão."

Trincao bringer mindre friskhed på kanten end Semedo. Han er så sløv og langsom. Dest var vores bedste spiller, men han bliver så skiftet ud. Hvad kan man dog også forvente af en mand der ikke engang kunne gøre noget specielt i Southampton og Everton. Hvor lang tid der mon vil gå før Puig vil få chancen for Busquets og De Jong.
Koeman har tydeligvis ikke fidus til Puig og derfor får han sjældent chancen. Busi og de Jong gjorde sig i går, synes jeg, fortjent til en startplads på bænken i næste kamp. Tænk, at vi skal prise os lykkelige for at komme i top 4. Jøsses.
Enig. Alt er nemt set i bakspejlet, men allerede ved ansættelsen anså jeg Koeman som fejlcastet. Han var alt andet end imponerende, da han var træner i PL. Southampton røg ud til FCM - og ifølge Koeman skyldtes det, at FCM brugte lang tid på indkast :thumbdown:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 3 gæster