4/11 FC Barcelona - Dynamo Kiev

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Dynamo Kiev

Indlæg af JHMark »

Xavi6Smede skrev:
fre nov 06, 2020 1:38 pm
Og det viser også, at selvom stats kan bruges til meget, så er det ikke særlig brugbart til at vurdere en spillers præstation.

Selvfølgelig laver Messi stadigvæk fantastiske ting, men hvor er han dog også ødelæggende for det her hold i øjeblikket, også offensivt i denne sæson! Så kan det godt være han slår fantastiske afleveringer et par gange i løbet af kampen, men han må også kæmpe med Kaba om at ødelægge flest angreb i CL i år, med dumme beslutninger og mislykkedes dribleture. Og ja, her er det nok tale om en overdrivelse fremmer forståelse.
Og når han ikke scorer mål eller er Messisk ekstraordinær offensivt, så kan det ikke forsvares at han vel er den største årsag til at vores genpres og defensive balance har været så elendig længe.

Man kan diskutere om det skyldes at han spiller på et hold, der ikke fungerer som de allerbedste hold, men baseret på hvad spillerne præsterer på banen, så har Messi ikke været verdens bedste i over et år.. Og i denne sæson er han foreløbigt et ligeså stort problem som han er en gave for Barcelona. Og det er fandme trist at overvære, lige meget om det skyldes niveaufald eller manglende lyst og vilje.
Er desværre enig, og jeg synes du præsenterer nogle gode pointer. Jeg kunne vitterligt ikke forstå at Messi havde så høj en rating mod Kiev. Det skyldtes helt sikkert mål på straffe og at han havde flere skud på mål osv. Hans frispark var selvfølgelig også verdensklasse, men jeg synes også at han er begyndt at tage dumme beslutninger i kontra/angrebsspil, og der har han førhen været eminent til altid at vælge rigtigt..

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Dynamo Kiev

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Er ikke enig, som i to nok allerede har forstået.. det var ikke en klasse kamp af Messi, men han var banens bedste (undtagen de 2 målmænd)

Stortset alt offensivt var sat op af Messi (eller Fati) - tror det mere handler om at man forventer klassekampe hver gang af ham,,, og når det ikke har været det, i tidligere sæsoner, så har han scoret mål eller assisteret.

Han har sat barren for højt til at de fleste synes han er SÅ god nu som han var i 2011/2012, selvom han stort set overstråler alle spillere selv i den form han har nu.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Dynamo Kiev

Indlæg af Xavi6Smede »

Lad os være enige om at være uenige, men det er i hvert fald ikke på baggrund af Messis "normale" niveau, at jeg på nuværende tidspunkt tror at holdet vil være stærkere uden ham.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Dynamo Kiev

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja ok :-)

Han er ihvertfald millimeter fra at score 3 X yderligere..

--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Dynamo Kiev

Indlæg af Drake »

SpillerSomMESSI skrev:
fre nov 06, 2020 10:42 am
Drake skrev:
tors nov 05, 2020 11:17 pm
SpillerSomMESSI skrev:
tors nov 05, 2020 10:40 pm
Messi har stort set gået rundt i alle kampe siden ca 2012... alligevel er han stort set MOTM hver gang.

Husker at han scorede 2 mod Real i en kamp hvor han fik højeste score blev MOTM og løb mindre end vores egen målmand.

Thats Messi, og set der som billederne viser, er same ol same ol med ham.
Ja lige præcis det har han altid gjort, men når han så ikke er den bedste mere, og kan gøre op for det manglende defensive arbejde, ved at score eller lave en masse assist. Så går det altså bare ikke mere, det skader holdet mere end hans offensive bidrag :sørgelig:

Ikke er den bedste mere???!?

Uddyb gerne!

Kun Ter Stegen overgiv Messi med et *my* i score på diverse stats applikationer, selv i denne kamp, og det var Kievs fortjeneste at det blev således, ikke Messis skyld.
Som han spiller for os i denne her sæson, så er han ikke den bedste i verden mere, tæt på heller ikke at være det for os, men han har heller ikke særlig meget konkurrence, da Griez og Coutinho ikke præstere på deres topniveau, og resten at offensiven er helt unge. Resten har Xavi6Smede uddybet rigtig godt, som jeg er helt enig med. Desværre, for det gør sgu ond at se Messi på det niveau, og skrive sådan om ham :cry:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Dynamo Kiev

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg ser hovedpointen som at Messi ikke deltager i genpresset i alt det jeg læser i jeres indlæg.

At han ikke scorer så meget er jo nok mere et spørgsmål om tid hvornår det vender for ham.. husker feks sidste, eller sæsonen inden hvor han ikke scorede 4 eller 5 kampe i træk og man havde de samme bange anelser omkring ham..

Selvfølgelig kommer han til at score meget mere end nu, han har været direkte uheldig i mange situationer hvor bolden normalt ville gå ind eller målmanden ikke normalt ville have lavet en feber redning.

Men hovedpointen med at han ikke (længere) deltager i genpresset vil jeg gerne addressere her...(var Messi i øvrigt ikke med tilbage og generobre bolden i løbet af kampen?) .. hvilken sæson vil i pege på at Messi har deltaget i genpresset, siden 2010/2011?

Hvis det er derfor han pludselig er blevet dårlig for holdet, må han jo have deltaget meget mere i det i forgange sæsoner.. kan i nævne hvilke sæsoner i har set ham gøre det?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Jesper
Indlæg: 34
Tilmeldt: fre aug 10, 2018 9:06 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Dynamo Kiev

Indlæg af Jesper »

Øh ... hvis man vil give Messi skylden for, at Barcas defensiv er elendig, er man i mine øjne ude på gyngende grund. Med mindre man alvorligt mener, at han skal overtage Busquets' eller Piques plads - eller måske skal han være målmand?
Så i starten (to kampe) ud til, at Koeman kunne trække Barca ud af Messi-depencia, men det kunne han så ikke. Faktisk har han fået den elendigste trænerstart i ca. 50 år.
Det er vel ikke Messis skyld, at kun Ansu stepper op i offensiven, mens de andre dyre drenge er lige så elendige, som de har været hele tiden? Er det Messis skyld, at midtbanen er dysfunktionel og ikke kan omstille efektivt til angreb, når man erobrer bolden? Eller at midterforsvaret nærmest skal have en rollator med på banen for at kunne holde balancen? Eller backer, der hverken kan finde ud af at forsvare eller angribe?
Ja, det er sat på spidsen, og jeg overdriver lidt. Men jeg bliver sgu sur, når jeg jeg ser Barcafans angribe Messi, der har givet klubben så meget. I de seneste sæsoner har han været det eneste offensive våben - nu skal han så også være det defensive, mener nogle. Er der ingen grænser for de krav, I vil stille til ham?
Forstår godt, hvis Messi smutter billigt i januar (hvis der er valgt en bestyrelse, som kan sælge ham) eller gratis til sommer.

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Dynamo Kiev

Indlæg af JHMark »

Pointen var at nu når Messi ikke scorer hver eneste kamp, så er det meget sårbart at han ikke deltager defensivt. At han ikke er med i genpresset betyder at vi ikke har så meget kontrol over kampen, som vi gerne vil have.
I øvrige sæsoner har det bare ikke været diskuteret så meget, da Messi splittede modstandernes forsvar op, så han kompenserede i stor stil for hans manglende defensive arbejde. Men i mine øjne er hans evne til at afgøre kampene og splitte forsvaret slet ikke hvad den har været.
Senest rettet af JHMark lør nov 07, 2020 1:04 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Dynamo Kiev

Indlæg af SpillerSomMESSI »

JHMark skrev:
lør nov 07, 2020 2:33 am
Pointen var at nu når Messi ikke scorer hver eneste kamp, så er det meget sårbart at han ikke deltager defensivt. At han ikke er med i genpresset betyder at vi ikke har så meget kontrol over kampen, som vi gerne vil have.
I øvrige sæsoner har det bare ikke været diskuteret så meget, da Messi splittede modstandernes forsvar op, så han kompenserede i stor stil for hans manglende defensive arbejde. Men i mine øjne er hans evne til at afgøre kampene og splittede forsvaret slet ikke hvad den har været.


Well, nogle er uenige med jer...

https://en.as.com/en/2020/11/05/footbal ... 56088.html
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Dynamo Kiev

Indlæg af JHMark »

Det bliver i hvert fald spændende at følge ham resten af sæsonen. Jeg håber han får presset hul på bylden med et hattrick snart :thumbup:

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Dynamo Kiev

Indlæg af JHMark »

JHMark skrev:
lør nov 07, 2020 1:03 pm
Det bliver i hvert fald spændende at følge ham resten af sæsonen. Jeg håber han får presset hul på bylden med et hattrick snart :thumbup:
Det var godt nok tæt på med det hattrick i dag haha, sikke en supersub

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster