28/10 Juventus - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 28/10 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/10 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

"En fin kamp" er måske lige generøst nok, når vi taler om en offensiv spiller, der hverken afdribler modstandere, laver assists eller scorer mål.
Bevares, hans defensive bidrag er flot, men kravene må da forventes at være højere end blot dét og nogle få dybdeløb.
Han rammer stolpen 2 gange, sætter Messi op til en kæmpe chance og spiller en perfekt bold i dybden til pedri som han desværre ikke får taget til sig. Det synes jeg sgu er ganske fint.

Men altså udover det så holder han spillet i gang med hurtige afleveringer hvilket er noget dette hold virkelig har brug for. Han søger konstant rum hvor han kan støtte sin medspillere.

Så jeg synes faktisk han spiller en fin kamp. Og som profil vil jeg langt hellere have ham med Messi end Cou. Det kan ikke kun være et tilfælde at vi spillede så godt offensivt i dag (udover de brændte chancer). Med lidt mere selvtillid kan det blive rigtig godt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 28/10 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Messi virker lidt uskarp, men udover det...



Han dækker nærmest hele banen - og kun 4 fejlafleveringer.
Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 28/10 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 28/10 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Griezzman spillede imo en god kamp, men var drønuheldig.

Og Fati skal kanalisere Suarez og hugge på kassen, når chancen er så stor.

Alt i alt, synes jeg det ser ud til, at vi går mod lysere tider.

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 28/10 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Piquénbauer skrev:
tors okt 29, 2020 12:06 am
"En fin kamp" er måske lige generøst nok, når vi taler om en offensiv spiller, der hverken afdribler modstandere, laver assists eller scorer mål.
Bevares, hans defensive bidrag er flot, men kravene må da forventes at være højere end blot dét og nogle få dybdeløb.
Han rammer stolpen 2 gange, sætter Messi op til en kæmpe chance og spiller en perfekt bold i dybden til pedri som han desværre ikke får taget til sig. Det synes jeg sgu er ganske fint.

Men altså udover det så holder han spillet i gang med hurtige afleveringer hvilket er noget dette hold virkelig har brug for. Han søger konstant rum hvor han kan støtte sin medspillere.

Så jeg synes faktisk han spiller en fin kamp. Og som profil vil jeg langt hellere have ham med Messi end Cou. Det kan ikke kun være et tilfælde at vi spillede så godt offensivt i dag (udover de brændte chancer). Med lidt mere selvtillid kan det blive rigtig godt.

Han rammer netop stolpen to gange, ja. Og det er ikke en engangsforestilling, når han ikke omsætter chancer til mål. Han var ikke en katastrofe i dag, som vi har set ham være tidligere, men samtidig fremstår han stadig som et fremmedlegeme på et hold, der simpelthen ikke er et passende match til hans profil.
Hvis vi tager de positive briller på, er det naturligvis ganske fint, at han ikke faldt helt igennem i aften, men han må simpelthen til at omsætte sine chancer, hvis det skal begynde at se halvpænt ud.

Og så synes jeg i øvrigt, at han mest af alt fortsat ligner en mand, der har brug for lidt mere end blot lidt mere selvtillid. Spandevis velsagtens.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/10 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan slet ikke forstå hvordan du kan mene han fremstod som et fremmedlegeme i dagens kamp. Han indgik godt i spillet og det både offensivt og defensivt.

Men der er ikke rigtig grund til at fortsætte for vi er komplet uenige ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 28/10 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Og jeg kan ikke begribe, at du ikke stiller spørgsmålstegn ved han åbenlyse fejlcasting. Fremmedlegeme vil han (desværre) formentlig altid være, skønt han i første halvleg var tættere på et godt bekendtskab end normalt. Han skal simpelthen sparke sine chancer ind.
Robert Zimmerman

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 28/10 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Pedri er simpelthen gylden. Satan, et spil han leverede i går. Og så lige Dembouz med et Fifa mål, haha!

Må ærligt indrømme at spillet fungerer bedre uden Busquets, sorry to say. Pjanic var hurtig og præcis.

Spillet var opløftende i går!

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 28/10 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Griezman var (ikke så overraskende) et noget mere interessant bekendtskab centralt end på kanterne. Og jeg er helt enig i, at Griezmans hurtigere boldomgang (modsat Coutinhos til tider boldvarmning) gør noget godt for spillet.

Kombination af Pjanic og Griezman skabte rum og dermed chancer, da Juventus organisation blev mere udfordret med det relative hurtigere boldomgang, der var i spil i kampen. Det klæder også holdet, at Messi i dag ikke faldt så meget tilbage i banen med dertilhørende boldvarmning (jf. 9 af 10 gange tage han en dribling fremfor en aflevering).

Ps. Griezman kan næppe klandres for, at de andre ikke score på de chancer, som han producerer, og jeg ser hellere, at han brænder end slet ikke kommer til chancer. Hvis han kan holde niveauet fra i dag, så bør han spille - hvilket er et stor skifte fra tidligere, hvor han har spillet på trods af et meget begrænset offensivt bidrag.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/10 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg fik slet ikke rost pedri i går. Vanvittig spiller! Enorm ro, han arbejder sindssygt hårdt og det er tydeligt at han har teknisk overskud på bolden.

At vi har 2 så gode unge spillere (fatter ikke at de kun er 17?!?!?!) lover virkelig godt. Sammen med MAtS (ældre men kan spille mange år), Dest, Araujo, De Jong og demb der har vi virkelig noget at arbejde med. Samtidig kommer garcia til vinter/sommer. Virkelig spændende!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 28/10 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
tors okt 29, 2020 9:54 am
Jeg fik slet ikke rost pedri i går. Vanvittig spiller! Enorm ro, han arbejder sindssygt hårdt og det er tydeligt at han har teknisk overskud på bolden.

At vi har 2 så gode unge spillere (fatter ikke at de kun er 17?!?!?!) lover virkelig godt. Sammen med MAtS (ældre men kan spille mange år), Dest, Araujo, De Jong og demb der har vi virkelig noget at arbejde med. Samtidig kommer garcia til vinter/sommer. Virkelig spændende!
+ Trincao, Puig..

Ansu, Pedri, Puig, Trincao, De Jong, Dest, Araujo, Demb, (Stegen)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/10 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig! Vi har så mange at jeg glemmer dem ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 28/10 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Ja, det er voldsomt imponerende, at vi har så mange, der allerede kan bidrage kvalitativt i så ung en alder. Mange af dem kan rent faktisk spille sig i start-11...

Dembele og Trincao skal fortsat vise noget mere, men de øvrige syntes allerede nu at have en høj grad af stabilitet på et meget højt niveau (Dest dog på baggrund af meget få kampe endnu).

Vi kunne dog godt bruge en større gruppe med middel rutine og niveau/stabilitet til start-11 (Ter Stegen, De Jong segmentet), da vi formentligt kommer til at mangle lidt hård på brystet, når de gamle så småt falder fra.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster