24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

RGB
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn sep 11, 2016 1:12 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af RGB »

Måske vi bare skal acceptere, at objektivitet ikke er det der kendetegner brugerne på fansider af hverken Barca eller Real. Har fulgt med på både madridista.dk og fcb.dk i mange år og det er tåkrummende at se, hvor fraværende objektivitet er, hvis man ser bort fra enkelte brugere hist og her. Alt vinkles til fordel for det hold man holder med. Sådan er det nok bare, men ikke desto mindre er det fascinerende.

Der er jo ingen tvivl om, at flertallet af brugerne på denne side vitterligt er af den overbevisning, at Real systematisk køber dommerne og snyder sig til kendelser, sejre og mesterskaber, uanset om det gælder La Liga, CL eller Copa del Rey. At Centralmagten og Francos klamme falangisthænder stadig fixer resultaterne.

På samme måde har jeg hovedrystende læst indlæg på madridista.dk, hvor Realfans i ramme alvor argumenterer for det modsatte og med overbevisning i stemmen brøler Uefalona, hver gang der er en tvivlsom kendelse der falder ud til Barcas fordel.

Begge lejre kan vel næsten ikke have ret.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Jeg hader at tabe til Madrid men deres nuværende hold har jeg intet imod undtagen Ramos og Casemiro. De to kan jeg ikke holde ud men resten har jeg respekt for, specielt Benzema som har shinet efter Penaldos afgang.
Han holder Madrid kørende. Jeg tager hatten af for hans præstation i hver kamp og hans gode opførelse på banen. Han er stor eksempel på en rigtig professional fodboldspiller.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Barca80 »

Antimadridista skrev:
lør okt 24, 2020 10:00 pm

1
Imo var det som minimum en lige kamp, også chancemæssigt indtil Ramos str.

2
Reals større erfaring gjorde udslaget, men Ansu og Dest var bestemt på niveau!

5
Som sagt var det en meget lige kamp, hvilket selvfølgelig gør disse str situationer afgørende. Nogen mener at aktionen mod Messi var til str, nogle havde måske dømt det, nogle havde måske tjekket VAR! Faktum er at det ikke er en undskyldning, men reel kampafgørende beslutninger VAR tog! Hvem sad egentlig i VAR rummet? Lahoz.....

6
Syntes også Lenglet er faldet siden den gode første sæson.
Men vi må leve med ham, har forlænget til 2026, og håbe på fremgang eller at Araujo og/Garcia kan tage en.plads.!?
Hvordan kan du mene, at Barca spillede lige op med Real Madrid (lige kamp), når Barcelona havde 4 skud PÅ mål og Real Madrid hele 9 - dvs. mere end dobbelt !! Desuden scorede Real Madrid 3 mål og Barca kun 1! Real Madrid spillede også mere som en kollektiv enhed og havde mere gejst. Generelt synes jeg Barca ofte så passive ud og manglede format - der manglede ofte intensitet.

Araujo og Garcia skal nok blive klasse på sigt, men Barca har brug for en verdensklasse-spiller her og nu. Derfor nytter det ikke noget, at man smider milliarder af kroner på offensive spillere, som fx Griezmann, Dembele og Coutinho, mens man total forsømmer det centrale forsvar! Dvs. 3 offensive krafter, som enten har floppet, sidder på bænken eller er hele tiden skadet! Barcelona blev konstant sat i forbindelse med Van Dijk før Liverpool snuppede ham - men nej, Barcelonas ledelse mente åbenbart at det centrale forsvar har mindre betydning og alle pengene skulle bruges på offensiven. Korrekt, Lenglet har forlænget, men hans plads bør være på bænken som bredde spiller - Barca bør købe en klasse central forsvar nu!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er overhovedet ikke enig i at vi var passive eller spillede uden gejst.

Det var en fuldstændig lige kamp indtil straffesparket. Vi havde kæmpe chancer for at bringe os foran (Messi og Cou - Cou gælder forresten ikke med som skud på mål da den gik forbi målet). Vi pressede godt og stod fint på banen. Efter straffesparket blev det dog noget rod med en passiv Koeman og nogle dumme beslutninger.

Hvis vi havde vundet så kunne man vende samtlige kritikpunkter den anden vej. Det er resultatet der forvrænger billedet imo. 2 lige hold der mødte hinanden hvor individuelle fejl kostede. Mere er der ikke i det for mig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Alias-A
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 73 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Alias-A »

Synes også det var en meget lige kamp indtil Ramos smed sig i feltet. Synes endda vi var ovenpå.
Men Valverde-effekten har tydeligvis ikke fortaget sig endnu, for vi krakelerede som sædvanligt efter vi kom bagud.
Dog vil jeg sige at der er positive tegn i vores spil modsat de sidste mange år, med mange spændende unge spillere på vej. Det skal nok blive bedre.
93' Iniesta

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af whidgee »

Alias-A skrev:
søn okt 25, 2020 12:04 pm
Synes også det var en meget lige kamp indtil Ramos smed sig i feltet. Synes endda vi var ovenpå.
Men Valverde-effekten har tydeligvis ikke fortaget sig endnu, for vi krakelerede som sædvanligt efter vi kom bagud.
Dog vil jeg sige at der er positive tegn i vores spil modsat de sidste mange år, med mange spændende unge spillere på vej. Det skal nok blive bedre.
Enig. Den første time var lige. Det indrømmede Zidane også og han sagde at vi havde store chancer. Men efter straffesparket smuldrede det for os. Men jeg synes det så fint ud den første time. Der kunne det have gået begge veje. Lige indtil Ramos smed sig

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Barca80 skrev:
søn okt 25, 2020 7:14 am
Antimadridista skrev:
lør okt 24, 2020 10:00 pm

1
Imo var det som minimum en lige kamp, også chancemæssigt indtil Ramos str.

2
Reals større erfaring gjorde udslaget, men Ansu og Dest var bestemt på niveau!

5
Som sagt var det en meget lige kamp, hvilket selvfølgelig gør disse str situationer afgørende. Nogen mener at aktionen mod Messi var til str, nogle havde måske dømt det, nogle havde måske tjekket VAR! Faktum er at det ikke er en undskyldning, men reel kampafgørende beslutninger VAR tog! Hvem sad egentlig i VAR rummet? Lahoz.....

6
Syntes også Lenglet er faldet siden den gode første sæson.
Men vi må leve med ham, har forlænget til 2026, og håbe på fremgang eller at Araujo og/Garcia kan tage en.plads.!?
Hvordan kan du mene, at Barca spillede lige op med Real Madrid (lige kamp), når Barcelona havde 4 skud PÅ mål og Real Madrid hele 9 - dvs. mere end dobbelt !! Desuden scorede Real Madrid 3 mål og Barca kun 1! Real Madrid spillede også mere som en kollektiv enhed og havde mere gejst. Generelt synes jeg Barca ofte så passive ud og manglede format - der manglede ofte intensitet.
Som jeg også kan læse i øvrige kommentarer, er jeg ikke alene om mit syn på kampen indtil straffesparket. Har du stats på skud og chancer, op til straffesparket?

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Norbit »

whidgee skrev:
søn okt 25, 2020 12:40 pm
Alias-A skrev:
søn okt 25, 2020 12:04 pm
Synes også det var en meget lige kamp indtil Ramos smed sig i feltet. Synes endda vi var ovenpå.
Men Valverde-effekten har tydeligvis ikke fortaget sig endnu, for vi krakelerede som sædvanligt efter vi kom bagud.
Dog vil jeg sige at der er positive tegn i vores spil modsat de sidste mange år, med mange spændende unge spillere på vej. Det skal nok blive bedre.
Enig. Den første time var lige. Det indrømmede Zidane også og han sagde at vi havde store chancer. Men efter straffesparket smuldrede det for os. Men jeg synes det så fint ud den første time. Der kunne det have gået begge veje. Lige indtil Ramos smed sig
Lenglet er bare tåbelig. Han burde vide at man ikke holder i trøjen på nogen og især ikke Ramos!
Vi tabte kampen fordi vi var uden reelle ledere på banen.

Hvor var gejsten efter vi kom bagud? Ingen ville det. BUSQUETS SKAL UD. Nøj han var skidt.

Hvor mange skud havde vi på mål? Pedri er ikke god højrekant. Han er ikke målfarlig.

Nøj jeg er frustreret stadigvæk. Det var en kamp vi skulle dominerer.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Det er fuldstændigt ligemeget med stats. Vi har alle øjne i hovedet og vi så alle kampen. Derfor så vi også at vi havde kæmpe chancer ved Messi og Cou mens real havde en stor ved kroos. Udover det var spillet stort set ens indtil det tossede straffespark.

Fodbold er så utroligt reaktionært og det bliver endnu værre når der er en rivalisering indover. Hvis vi havde vundet så var Zidane for dårlig, ramos for gammel (Messi fik ham til at vælte rundt inde i feltet), de unge for slappe osv. Men det gjorde vi ikke og så bliver de samme påstande smidt efter Barca.

Dagen derpå er jeg ikke irriteret over kampen. Jeg er irriteret over kortsigtet og reaktionær vores (og andres) fanbase. Især på twitter bliver nederlaget brugt til at styrke agendaer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Lenglet er bare tåbelig. Han burde vide at man ikke holder i trøjen på nogen og især ikke Ramos!
Vi tabte kampen fordi vi var uden reelle ledere på banen.
Ramos laver frispark først.

Resten af dit skriv passer meget godt på det jeg lige nævnte. Kæmpe konklusioner på baggrund af en kamp.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Piq@

Jeg syntes nu det er ok, i tiden lige efter kampen, at man måske er lidt følelsesmæssigt engageret. Så længe man ikke gør alt sort/hvidt.

Men korrekt, at det var marginaler.

Personligt læser jeg ikke alle mulige kommentarer fra alle verdenshjørner. Tror det er bedst sådan ;-)

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Mit besyv:

Kampen var helt lige, synes endda (ligesom dem i studiet) at Barca havde spillet bedst fodbold i hele første halvleg.. endda op til straffet.

Der skulle selvfølgelig ikke være dømt straffe, men den kan dømmes og det blev den.

Hvis der var blevet dømt straffe til Messi ved Casemiros takling ville den også kunne diskuteres.

Faktum er at det er en dommer der skal bedømme det, og det gjorde han og det må vi acceptere.
Som Pep altid sagde: Vi skal sikre at vi vinder kampene uden at dommeren har indflydelse på resultatet, hvilket vil sige at vi skal score på vores chancer for at sikre sejren så sådanne domme ikke får indflydelse på det endelige resultat.

Nogle skriver at Messi ser trist ud og han ikke gider dette her osv.

Tag 60 % af kampene fra 2017 til nu og han har set ligesådan ud som nu.

Sådan ser han ud! Han er stadig på sine dårlige dage (som i går) længder bedre end Griezmann, Coutinho eller hvem i ellers vil bytte han plads med.

Messi løber ikke, - alligevel var han nede og forsvare flere gange i kampen, og brokkede sig gevaldig til dommeren over straffesparket og han fik endda gult kort for sit brok til sidst, han er ikke bare trist og ligeglad, han er ligeså engageret som altid som også Koeman har sagt.

Han gik forrest i angrebet og spil opbygningen hele kampen, men havde ikke marginalerne på sin side.
Jeg er ærlig talt målløs over hvordan nogle af jer ser ham.

Han går ikke rundt og smiler, nej, men det har han aldrig gjort..han er alvorlig og giver sig på banen som altid.. han er dog ikke herre over marginalerne.

Han er desuden den spiller der bliver opdækket og får allermest opmærksomhed gennem alle kampe, ligesom Zidane havde lagt en speciel game plan mod Messi igen igen.. forestil jer modstandere gjorde det samme mod spillere som Griezmann og Coutinho etc.. de ville aldrig kunne gøre det som Messi gør - ligesom i går hvor han stort set skaber alle vores chancer til trods for at blive mandsopdækket og tacklet ad libitum.

Busquets var en disgrace! Vild så dårlig en kamp han havde, sammen med Coutinho og De Jong var de vores dårligste.

Jeg tror dog vi tager ligaen, da vi generelt har spillet bedre end Real i vores kampe, men marginalerne i VAR rummet skal vi nok regne med ligger til Rels fordel som det har gjort hele sidste sæson og som det ser ud til fortsætter i denne sæson.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Alt er ligegyldigt nu. Vi fik tæsk på hjemmebanen af vores ærkerival. I næste kamp har vi Juventus på udebane og her tør jeg ikke at tænke på resultatet.
Bare vi ikke blive ydmyget igen og tabe stort
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
søn okt 25, 2020 1:04 pm
Lenglet er bare tåbelig. Han burde vide at man ikke holder i trøjen på nogen og især ikke Ramos!
Vi tabte kampen fordi vi var uden reelle ledere på banen.
Ramos laver frispark først.

Resten af dit skriv passer meget godt på det jeg lige nævnte. Kæmpe konklusioner på baggrund af en kamp.
Det er jo netop ikke pga. en skide kamp. Det er måden lige netop den kamp blev spillet. Lenglet er blevet kørt på røv og albuer i mod samtlige store hold vi har mødt. Det er ikke godt nok.

Hvordan vil du forklare, at det er 'kortsigtet' at tænke på gejsten? Det er den største kamp på klubplan, vi var på hjemmebane og havde så mange ting at skulle bevise med en ny træner der tør tage chancer. Reals hold var et af de svageste jeg mindes at have set dem.

Jeg fatter ikke, at Real kom foran i det 65. minut og de alligevel formår at have mest boldbesiddelse efterfølgende. De skulle være presset helt i bund. Hvor mange chancer havde vi efter deres mål? 0? De begyndte ligefrem at lave hæl og tå, så meget tid havde de. I sådan en kamp kunne man savne Vidal på midtbanen. Busquets er en stor grund til at det går så skidt, han er fandme faldet meget af på den.

Forstil jer denne kamp med Puyol på holdet. Nøj der ville være delt skideballer. Håbløs kamp som der skal rettes op på allerede mod Juve.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster