24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Kvoller skrev:
lør okt 24, 2020 7:05 pm
Synes ikke Coutinho var så dårlig, han havde en del gode aktioner.

Ja, vi er i en overgangsfase, en del nye og unge spillere, og vi har set prøver på meget godt spil. Ligaen bliver tæt i år.

Jeg er ret utilfreds med Koeman i den her kamp. Han sad sgu meget reaktionsløst på bænken, og vælger først at skifte i 82 minut. Meh.
Er enig. Også med hensyn til hvornår Koeman skiftede ud på pladserne. Der havde jeg håbet, at han ville reagere tidligere, men måske han vurderede, at de ville kunne vende det, hvis de fik lidt ekstra tid.

Bortset fra resultatet, er jeg sgu godt tilfreds.

Og vil også lige rose Modric for målet. Det var godt sat ind, selv om det naturligvis gør nas at sige. :sad:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Madrid var klart bedre og stabil hold i dag. De spillede simpelt og uden stress mens vi var nervøse og forvirrede. Vores hold har brug for at skille sig af med Pique og Busquets. De bliver nødt til at acceptere at de skal sidde på bænken samme med Griezmann
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
lør okt 24, 2020 6:54 pm
Det her hold kan ligeså godt vinde ligaen som real. Eller atm. Toppen i spansk fodbold er mega svingende og hvis et hold finder en smule stabilitet så rykker de fra.

Men hvis man går ind til kampen med en forventning om at vi dominerer dem så sætter man sgu også sig selv op til at blive skuffet. Tiden hvor vi kørte dem ud ad banen er slut. Nu er vi tilbage til sådan som det generelt har været historisk med tætte kampe.

Og i stedet for at fokusere på de problemer vi ved vi har så vil jeg hellere kigge på vores unge. Det var et imponerende niveau vi så fra Ansu, dest og pedri i dag. Og med det mener jeg at de ikke faldt igennem, de forsvandt ikke ud af kampen, de gik i duelleren og de søgte bolden konstant. Det er vigtigt.
Klart uenig i at vi har samme realistiske muligheder for mesterskabet.

Tror ikke at 1 på dette forum havde forventet en dominans fra start til slut.

Deres grund mekanismer virker mere stabilt, som i at de ved hvad de skal falde tilbage på, end vores. Af naturlige årsager.
Med den ustabilitet vi og atm har, vil Real, imo, med deres erfaring og den.kvalitet de trods alt har, sandsynligvis tage dette mesterskab.

Og ja, 6 kampe og alt det der...vi mangler bare så meget i at jeg tror på det. Dermed ikke sagt at der ikke er/kan være lyspunkter og fremgang. Mesterskab tror jeg blot ikke det fører med sig.
Senest rettet af Antimadridista lør okt 24, 2020 8:22 pm, rettet i alt 1 gang.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

B-Freak skrev:
lør okt 24, 2020 7:00 pm
Piquénbauer skrev:
lør okt 24, 2020 6:54 pm
Det her hold kan ligeså godt vinde ligaen som real. Eller atm. Toppen i spansk fodbold er mega svingende og hvis et hold finder en smule stabilitet så rykker de fra.

Men hvis man går ind til kampen med en forventning om at vi dominerer dem så sætter man sgu også sig selv op til at blive skuffet. Tiden hvor vi kørte dem ud ad banen er slut. Nu er vi tilbage til sådan som det generelt har været historisk med tætte kampe.

Og i stedet for at fokusere på de problemer vi ved vi har så vil jeg hellere kigge på vores unge. Det var et imponerende niveau vi så fra Ansu, dest og pedri i dag. Og med det mener jeg at de ikke faldt igennem, de forsvandt ikke ud af kampen, de gik i duelleren og de søgte bolden konstant. Det er vigtigt.
Det er det mest fornuftige indlæg på det her forum i et år.

Folk mangler realitetssans..

Vi er i gang med at bygge noget nyt op og få ryddet op i alt lige fra præsidenten, træneren og spillerne.
Det tager tid og indtil da så er da fedt at se de unge drenge gå ind og give den gas!
I et år :grin:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
lør okt 24, 2020 7:26 pm

Godt det bliver påtalt for når det kommer til var så er slutningen på sidste sæson gået videre i denne med en masse kendelser der falder ud til deres fordel.
Det er der så folk herinde, der ikke kan huske...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:
lør okt 24, 2020 8:24 pm
Piquénbauer skrev:
lør okt 24, 2020 7:26 pm

Godt det bliver påtalt for når det kommer til var så er slutningen på sidste sæson gået videre i denne med en masse kendelser der falder ud til deres fordel.
Det er der så folk herinde, der ikke kan huske...
Hvad?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Antimadridista skrev:
lør okt 24, 2020 8:24 pm
Piquénbauer skrev:
lør okt 24, 2020 7:26 pm

Godt det bliver påtalt for når det kommer til var så er slutningen på sidste sæson gået videre i denne med en masse kendelser der falder ud til deres fordel.
Det er der så folk herinde, der ikke kan huske...
At kendelser falder ud til fordel for Madrid?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
lør okt 24, 2020 8:26 pm
Antimadridista skrev:
lør okt 24, 2020 8:24 pm
Piquénbauer skrev:
lør okt 24, 2020 7:26 pm

Godt det bliver påtalt for når det kommer til var så er slutningen på sidste sæson gået videre i denne med en masse kendelser der falder ud til deres fordel.
Det er der så folk herinde, der ikke kan huske...
At kendelser falder ud til fordel for Madrid?
Jeg fik fortalt at jeg er: "tydeligvis en fantatiker med ét prædefineret verdensbillede" i løbet af tråden, da jeg nævnte det!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:
lør okt 24, 2020 8:18 pm
Piquénbauer skrev:
lør okt 24, 2020 6:54 pm
Det her hold kan ligeså godt vinde ligaen som real. Eller atm. Toppen i spansk fodbold er mega svingende og hvis et hold finder en smule stabilitet så rykker de fra.

Men hvis man går ind til kampen med en forventning om at vi dominerer dem så sætter man sgu også sig selv op til at blive skuffet. Tiden hvor vi kørte dem ud ad banen er slut. Nu er vi tilbage til sådan som det generelt har været historisk med tætte kampe.

Og i stedet for at fokusere på de problemer vi ved vi har så vil jeg hellere kigge på vores unge. Det var et imponerende niveau vi så fra Ansu, dest og pedri i dag. Og med det mener jeg at de ikke faldt igennem, de forsvandt ikke ud af kampen, de gik i duelleren og de søgte bolden konstant. Det er vigtigt.
Klart uenig i at vi har samme realistiske muligheder for mesterskabet.

Tror ikke at 1 på dette forum havde forventet en dominans fra start til slut.

Deres grund mekanismer virker mere stabilt, som i at de ved hvad de skal falde tilbage på, end vores. Af naturlige årsager.
Med den ustabilitet vi og atm har, vil Real, imo, med deres erfaring og den.kvalitet de trods alt har, sandsynligvis tage dette mesterskab.

Og ja, 6 kampe og alt det der...vi mangler bare så meget i at jeg tror på det. Dermed ikke sagt at der ikke er/kan være lyspunkter og fremgang. Mesterskab tror jeg blot ikke det fører med sig.
Jeg er stort set uenig i alt hvad du skriver. Jeg ser holdene som stort set lige men med en lille fordel til os pga messi.

Men jeg gider ikke bruge mere tid på det da det vitterligt vil kræve en krystalkugle at besvare vores spørgsmål. Vi må se når vi er kommet længere ind i sæsonen for 6 kampe siger intet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Barca80 »

Her er nogle af mine observationer fra dagens kamp:

1) Real Madrid var bedst - Det gør ondt i hjertet at indrømme, men må tilstå at Real Madrid spillede bedst. Udover at statistikker og skud på mål taler sit tydelige sprog, så var det også helt tydeligt, at Real Madrid spillede med mere vilje, gejst og selvtillid. I flere perioder af kampen, var Barca passive og havde svært ved at gennemføre 2-3 sammenhængende kombinationer.

2) Tre teenagere i startopstillingen - Ansu Fati, Pedri og Dest. Tre spillere, som har det tilfældes, at de alle er under 20 år. Ansu Fati er tilgivet, men at starte kampen med både Pedri og Dest, i en el-classico, når de to urutinerede spillere lige er kommet til klubben, er en fejl i min bog. Lad mig samtidig slå fast - jeg elsker, at Barca giver de unge spillere chancen, men ikke i en el-classico hvor der er meget på spil? Det skal lige siges, at både Pedri og Dest spillede godkendt idag, men det er tydeligt, at de mangler rutinen til at være en afgørende faktor i kampen.

3) Indskiftninger alt, alt forsent - Hvorfor skulle Koeman vente helt til det 81. minut før han brugte sine indskiftninger?Barcelona kom bagud (1-2) i det 63. minut! Koeman kunne havde indskiftet allerede nogle minutter efter Real Madrids scoring, men venter altså når der er sølle 9 minutter tilbage af kampen. Det er mig en gåde.

4) For mange offensive indskiftninger på samme tid - De sidste 9 minutter, blev følgende angribere indskiftet i kampen: Griezmann, Dembele, Trinqao og Braithwaite - til fordel for følgende spillere: Busquest, Pedri, Alba og Fati - hvilket gav Barca 6 angribere at lege med, samt en yderst tynd midtbane og forsvar. Det er fint nok at Koeman satser med nogle angribere - men, hele 6 stk. på en gang?? Det var helt tydeligt at især midtbanen og sammenspillet led endnu mere med disse indskiftninger, og forsvarede sejlede, hvilket gav Real Madrid muligheden for at scorede yderligere til 1-3 i de sidste minutter. Total taktisk koks af Koeman.

5) Messi snydt for straffe, men ikke en undskyldning - Ja, Casemiro begik formentlig et stort straffespark og burde have fået sit andet gule kort, og smidt tideligt i bad! Hvis det var blevet tilfældet, havde kampen MÅSKE havde fået et andet udfald. Men, vi kan stadig ikke komme uden om, at Barca spillede passivt og uden gejst i store perioder af kampen. Det var tydeligt, at Real Madrid spillede mere som en kollektiv enhed og havde mere vilje.

6) Lenglet er stadig en JOKE - Lenglet har aldrig været en verdensklasse forsvarspiller - han er højst en middelmådig og fornuftig forsvarspiller. Han havde en god periode i Sevilla, hvorfor Barca købte ham. I sin Barca periode har han haft nogle svingende præstationer og gang på gang lavet flere afgørende fejl (gider slet ikke nævne det historiske 2-8 nederlag til Bayern)!! I dagens kamp lavede han igen en afgørende forsvars fejl, og begik straffe imod Ramos. Jeg fatter ikke, hvorfor Barca ikke investerer i det centrale forsvar og køber noget mere klasse. Især nu når Pique også er oppe i alderen!? Barca vinder hverken mesterskabet eller CL, så længe de ikke for styr på det centrale forsvar.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
lør okt 24, 2020 8:34 pm
Antimadridista skrev:
lør okt 24, 2020 8:18 pm
Piquénbauer skrev:
lør okt 24, 2020 6:54 pm
Det her hold kan ligeså godt vinde ligaen som real. Eller atm. Toppen i spansk fodbold er mega svingende og hvis et hold finder en smule stabilitet så rykker de fra.

Men hvis man går ind til kampen med en forventning om at vi dominerer dem så sætter man sgu også sig selv op til at blive skuffet. Tiden hvor vi kørte dem ud ad banen er slut. Nu er vi tilbage til sådan som det generelt har været historisk med tætte kampe.

Og i stedet for at fokusere på de problemer vi ved vi har så vil jeg hellere kigge på vores unge. Det var et imponerende niveau vi så fra Ansu, dest og pedri i dag. Og med det mener jeg at de ikke faldt igennem, de forsvandt ikke ud af kampen, de gik i duelleren og de søgte bolden konstant. Det er vigtigt.
Klart uenig i at vi har samme realistiske muligheder for mesterskabet.

Tror ikke at 1 på dette forum havde forventet en dominans fra start til slut.

Deres grund mekanismer virker mere stabilt, som i at de ved hvad de skal falde tilbage på, end vores. Af naturlige årsager.
Med den ustabilitet vi og atm har, vil Real, imo, med deres erfaring og den.kvalitet de trods alt har, sandsynligvis tage dette mesterskab.

Og ja, 6 kampe og alt det der...vi mangler bare så meget i at jeg tror på det. Dermed ikke sagt at der ikke er/kan være lyspunkter og fremgang. Mesterskab tror jeg blot ikke det fører med sig.
Jeg er stort set uenig i alt hvad du skriver. Jeg ser holdene som stort set lige men med en lille fordel til os pga messi.

Men jeg gider ikke bruge mere tid på det da det vitterligt vil kræve en krystalkugle at besvare vores spørgsmål. Vi må se når vi er kommet længere ind i sæsonen for 6 kampe siger intet.
Nej vi ved intet.

Messi..mon han er her til februar..?? Foreløbigt er han også mere navn end gavn (altså ift tidligere..)

Stadig træls vi ik fik 1-1. Kunne den lige så vel være blevet..

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Drake »

Som TalkFCB siger og som jeg også skriv, Koeman skiftede for sent ud :mad:

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Michman »

Vi blev snydt for et straffe. Men det undskylder ikke det her. Lenglet fuldstændig til grin. Dent spillede godt. Messi gider ikke være her og det er tydeligt. Vores træner er håbløs inkompetent. Udskiftningerne kommer med 10 min igen?.. Lenglet skal ikke spille fast. Han er ikke god nok overhovedet.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af FCBSOCI »

Det er altid trist at tabe - særligt til Real Madrid.

Jeg er dog forsigtig optimistisk omkring fremtiden. En kamp som i dag er med til at modne vores helt unge talenter. De får set og mærket, hvad det kræver at være med på allerhøjeste niveau. Unge spillere som Dest, Pedri, Fati, Trincao m.fl. vil selvfølgelig have udfald i løbet af en kamp og en sæson. Det lærer de af.

Det kan godt være, at vi får svært ved at vinde La Liga i år, for ikke at tale om Champions League. Det er prisen for at lave et generationsskifte. Det er muligt, at vi kunne have vundet dagens opgør, hvis vi havde beholdt Suarez, Rakitic m.fl. og haft dem med i startopstillingen. Det havde bare udskudt generationsskiftet endnu en sæson.

Det mest bekymrende, i min optik, er at Messi ikke virker glad. Han er stadig så god, at selv for halv kraft bidrager han. Det er ikke holdbart. Han virker mentalt på vej væk. Jeg tror ikke engang at en ny ledelse kan holde på Messi. Han fortjener også at prøve sig af i City, eller hvor han nu måtte havne.

No hala Madrid, sino visca el Barca!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Barca80 skrev:
lør okt 24, 2020 8:36 pm
Her er nogle af mine observationer fra dagens kamp:

1) Real Madrid var bedst - Det gør ondt i hjertet at indrømme, men må tilstå at Real Madrid spillede bedst. Udover at statistikker og skud på mål taler sit tydelige sprog, så var det også helt tydeligt, at Real Madrid spillede med mere vilje, gejst og selvtillid. I flere perioder af kampen, var Barca passive og havde svært ved at gennemføre 2-3 sammenhængende kombinationer.

2) Tre teenagere i startopstillingen - Ansu Fati, Pedri og Dest. Tre spillere, som har det tilfældes, at de alle er under 20 år. Ansu Fati er tilgivet, men at starte kampen med både Pedri og Dest, i en el-classico, når de to urutinerede spillere lige er kommet til klubben, er en fejl i min bog. Lad mig samtidig slå fast - jeg elsker, at Barca giver de unge spillere chancen, men ikke i en el-classico hvor der er meget på spil? Det skal lige siges, at både Pedri og Dest spillede godkendt idag, men det er tydeligt, at de mangler rutinen til at være en afgørende faktor i kampen.

3) Indskiftninger alt, alt forsent - Hvorfor skulle Koeman vente helt til det 81. minut før han brugte sine indskiftninger?Barcelona kom bagud (1-2) i det 63. minut! Koeman kunne havde indskiftet allerede nogle minutter efter Real Madrids scoring, men venter altså når der er sølle 9 minutter tilbage af kampen. Det er mig en gåde.

4) For mange offensive indskiftninger på samme tid - De sidste 9 minutter, blev følgende angribere indskiftet i kampen: Griezmann, Dembele, Trinqao og Braithwaite - til fordel for følgende spillere: Busquest, Pedri, Alba og Fati - hvilket gav Barca 6 angribere at lege med, samt en yderst tynd midtbane og forsvar. Det er fint nok at Koeman satser med nogle angribere - men, hele 6 stk. på en gang?? Det var helt tydeligt at især midtbanen og sammenspillet led endnu mere med disse indskiftninger, og forsvarede sejlede, hvilket gav Real Madrid muligheden for at scorede yderligere til 1-3 i de sidste minutter. Total taktisk koks af Koeman.

5) Messi snydt for straffe, men ikke en undskyldning - Ja, Casemiro begik formentlig et stort straffespark og burde have fået sit andet gule kort, og smidt tideligt i bad! Hvis det var blevet tilfældet, havde kampen MÅSKE havde fået et andet udfald. Men, vi kan stadig ikke komme uden om, at Barca spillede passivt og uden gejst i store perioder af kampen. Det var tydeligt, at Real Madrid spillede mere som en kollektiv enhed og havde mere vilje.

6) Lenglet er stadig en JOKE - Lenglet har aldrig været en verdensklasse forsvarspiller - han er højst en middelmådig og fornuftig forsvarspiller. Han havde en god periode i Sevilla, hvorfor Barca købte ham. I sin Barca periode har han haft nogle svingende præstationer og gang på gang lavet flere afgørende fejl (gider slet ikke nævne det historiske 2-8 nederlag til Bayern)!! I dagens kamp lavede han igen en afgørende forsvars fejl, og begik straffe imod Ramos. Jeg fatter ikke, hvorfor Barca ikke investerer i det centrale forsvar og køber noget mere klasse. Især nu når Pique også er oppe i alderen!? Barca vinder hverken mesterskabet eller CL, så længe de ikke for styr på det centrale forsvar.
1
Imo var det som minimum en lige kamp, også chancemæssigt indtil Ramos str.

2
Reals større erfaring gjorde udslaget, men Ansu og Dest var bestemt på niveau!

5
Som sagt var det en meget lige kamp, hvilket selvfølgelig gør disse str situationer afgørende. Nogen mener at aktionen mod Messi var til str, nogle havde måske dømt det, nogle havde måske tjekket VAR! Faktum er at det ikke er en undskyldning, men reel kampafgørende beslutninger VAR tog! Hvem sad egentlig i VAR rummet? Lahoz.....

6
Syntes også Lenglet er faldet siden den gode første sæson.
Men vi må leve med ham, har forlænget til 2026, og håbe på fremgang eller at Araujo og/Garcia kan tage en.plads.!?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster