Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

I denne sæson har han da spillet på sin position som højre kant? Han kan da ikke forvente at hele holdet tilpasser sig til hvordan han vil have det. Han må netop være så god, at han kan tilpasse sig hvilket som helst hold. Han er trods alt VM, EM, EL vinder..

Han havde 2 store chancer i går mod Sevilla. Ved den første ( i 1. halvleg) har han en elendig førstegangs berøring og når knap nok at få en afslutning på. Ved den anden (i 2. halvleg) får han en dybde bold, hvor han ikke rigtig får noget ud af det heller. Det er ikke kun holdkammeraternes skyld. Han er også selv uden om det. Måske er der en grund til at man ikke spiller mere på ham end højst nødvendigt. At kalde Griezmann en målsluger er en kæmpe overdrivelse. 35 kampe, 9 mål og 4 assist i sidste sæson taler sit eget sprog, til trods for at han spillede stort set samtlige kampe.

Han har fået 3 kampe fra start med 0 mål til følge. Depay har fået 6 kampe, 3 fra start, og har scoret 4 mål. Man kan påstå at den franske liga er dårligere osv., men det ændre ikke på det faktum at vi har (eller burde) større og flere chancer end Lyon har mod sine modstandere.

Hvem sidder på noget tidspunkt med følelsen af: "det her bliver Griezmanns kamp". Ingen. Han tror vist heller ikke selv på det - sådan ser det ud i hvert fald. Griezmann er hverken god til at omsætte chancer til mål, eller til at sætte sin modstander af. Skal jeg vælge mellem Depay og Griezmann, så er jeg slet ikke i tvivl om hvem det skal være. Både Eto'o og Suarez (de første par sæsoner) var gode til at sætte deres direkte mand af og komme frem til chancer ud af det blå.
Senest rettet af Norbit man okt 05, 2020 12:21 pm, rettet i alt 1 gang.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Transferrygter

Indlæg af Lopezzz »

Griezmann er ikke Barca værd. Ud med ham
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Confirmed: Ousmane Dembélé will remain and will not move to Manchester United. [RMC Sport]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

I denne sæson har han da spillet på sin position som højre kant? Han kan da ikke forvente at hele holdet tilpasser sig til hvordan han vil have det. Han må netop være så god, at han kan tilpasse sig hvilket som helst hold. Han er trods alt VM, EM, EL vinder..
Holdet skal selvfølgelig ikke tilpasses en spiller. Men jeg mener stadig at hans bedste position minder markant mere om den cou/messi spiller end den han spiller pt. Udover at han skal lave rigtig meget defensivt arbejde så er vores kanter sat op til at være gode 1 mod 1. Det er griez ikke rigtigt.

Det er derfor jeg mener at et køb af depay ville være tosset da det der kræves af ham kan klares af griez. Derfor vil jeg langt hellere give greiz’ plads til trincao og så rotere mellem cou og griez alt efter modstanderen.
Han havde 2 store chancer i går mod Sevilla. Ved den første ( i 1. halvleg) har han en elendig førstegangs berøring og når knap nok at få en afslutning på. Ved den anden (i 2. halvleg) får han en dybde bold, hvor han ikke rigtig får noget ud af det heller. Det er ikke kun holdkammeraternes skyld. Han er også selv uden om det. Måske er der en grund til at man ikke spiller mere på ham end højst nødvendigt.
Hmm hvornår har jeg sagt at greiz ikke selv er uden om det? Ja han skulle have haft en par bolde i dybden men i det store hele spiller han ikke godt. Det skrev jeg så sent som i går hvor jeg mente at trincao skulle spilles i stedet. Blandt andet pga det der forventes af vores kanter.
At kalde Griezmann en målsluger er en kæmpe overdrivelse. 35 kampe, 9 mål og 4 assist i sidste sæson taler sit eget sprog, til trods for at han spillede stort set samtlige kampe.
Spillet ude af position stort set hele sæsonen. Greiz har ikke leveret nok for holdet men det bliver hurtigt for unuanceret.
Han har fået 3 kampe fra start med 0 mål til følge. Depay har fået 6 kampe, 3 fra start, og har scoret 4 mål. Man kan påstå at den franske liga er dårligere osv., men det ændre ikke på det faktum at vi har (eller burde) større og flere chancer end Lyon har mod sine modstandere.
Forskellige systemer, forskellige ligaer, forskellige positioner og forskellige status i klubben. Den der sammenligning kan du simpelthen ikke lave.
Hvem sidder på noget tidspunkt med følelsen af: "det her bliver Griezmanns kamp". Ingen. Han tror vist heller ikke selv på det - sådan ser det ud i hvert fald. Griezmann er hverken god til at omsætte chancer til mål, eller til at sætte sin modstander af. Skal jeg vælge mellem Depay og Griezmann, så er jeg slet ikke i tvivl om hvem det skal være. Både Eto'o og Suarez (de første par sæsoner) var gode til at sætte deres direkte mand af og komme frem til chancer ud af det blå.
Hvilket system spillede vi da suarez og eto’o var i klubben?

Pointen er at i en 4231 kan vi ligeså godt spille griez helt fremme som depay når man ser på hvad der forventes af en angriber i det system. Depay har ikke vist noget som helst der skulle gøre ham til at åbenlys forstærkning og slet ikke en vi skal ud og kaste penge og kontrakt efter.

Jeg vil langt hellere at man roterer centralt mellem ham og cou alt efter modstanderen og så giver trincao pladsen på kanten. Så får griez bedre vilkår og hvis han flopper så må han sendes videre næste sæson. Men depay er sgu ikke god nok til at bruge penge på. Heldigvis ser det også ud til at demb bliver og depay ikke kommer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Jeg håber at han kommer, både fordi han er 26 og for at få Griezmann, på den ene eller på den anden måde, ud af holdopstillingen. Derefter må tiden vise, om Depay vil kunne klare sig bedre end Griezz.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan ikke sige så meget andet end at det for mig er de helt forkert motivationer for at ønske en spiller til klubben.

Desuden vil en mere fair sammenligning være om han kan gøre det bedre end Cou/Messi. Hvis Koeman fortsætter som indtil videre så ville depay ikke have noget med griez at gøre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det ser ud til at hverken demb eller todibo smutter. Så der nok ingen ind...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
man okt 05, 2020 1:24 pm
Jeg kan ikke sige så meget andet end at det for mig er de helt forkert motivationer for at ønske en spiller til klubben.

Desuden vil en mere fair sammenligning være om han kan gøre det bedre end Cou/Messi. Hvis Koeman fortsætter som indtil videre så ville depay ikke have noget med griez at gøre.
Så er det godt at vi forskellige. Du har dine motivationer og jeg har mine. :-)

Jeg kan ikke se hvorfor Depay skal sammenlignes med Messi / Coutinho, da de begge er faste starter i den stærkeste holdopstilling. Griezmann er det svageste led i øjeblikket og derfor falder sammenligning med ham.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Men det er jo ikke griez position depay vil tage?

Min pointe er at griez rigtigt nok skal ud af opstillingen men at vi ligeså godt kan bruge ham i den rolle depay ville få (breddespiller). Med griez i truppen er der ingen grund til at hente en ny breddespiller som ikke er mærkbart bedre. Så kan vi diskutere hvem vil helst vil have til den rolle men taget vores økonomi i betragtning så mener jeg pengene kan bruges bedre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Arsenal ser ud til at hente partey. Lidt af et tab for atm...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
man okt 05, 2020 12:41 pm
Confirmed: Ousmane Dembélé will remain and will not move to Manchester United. [RMC Sport]
Om jeg begriber at han ikke ønsker en ny start, et sted han er ønsket og sandsynligvis stadig (United) til en ok løn..?? :crazy: :?: :? :wtf:

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Igår havde jeg en tom følelse forbundet med vores angreb. Vi er enige om, at det var stærkeste holdopstilling i går (-minus Lenglet) taget kampform i mente. Jeg kunne bare ikke se hvor det afgørende mål skulle komme fra - Messi virkede for træt i 2. halvleg. Messi skal desuden stoppe med at komme ned og lege 6'er, for hvis vi skal have en rigtig god sæson, så bliver vi nødt til at spare Messi. Han kan ikke spille hver 2. eller 3. dag på 100%, det vil gå galt på et tidspunkt. Problemet er vel, at vi ikke rigtigt har en backup der kommer ind og laver de her vindende mål eller kommer med noget ekstra som ikke er på banen i forvejen.

Jeg kan godt lide idéen med at vores forreste 4 er mere flydende end længe set og at start pladserne i princippet ikke er givet på forhånd (hvilket de alligevel er mere eller mindre). Det giver bedre underholdning og man glæder sig til næste kamp, en følelse man ikke har haft i noget tid.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Holdet virkede træt i går. Det var en klar fejl af Koeman at der ikke blev roteret. Men ok ny træner der lige skal have det hele på plads... Jeg kan godt leve med et x.

Og det er lige præcis der jeg mener man skal bruge griez - til at tage over når Messi feks ikke kan. Giv ham en central plads samt noget frihed og så er jeg sikker på han kan få sat gang i sit spil.

Samtidig kunne det være spændende at rykke Ansu helt frem med demb og trincao på kanterne og Messi som off midt. Sindssygt offensivt og defensivt ville vi komme i problemer men hvis man mangler et mål så kunne det være en løsning.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barça have accepted Benfica bid for Todibo. Now it’s just up to the player, personal terms expected to be agreed soon. [Fabrizio Romano]

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af A$AP »

Hvad laver Atletico? Thomas Partey er jo en fantastisk spiller, og de har jo ikke engang en lignende spiller på midtbanen. Om ikke andet en genial signing af Arsenal.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster