10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Jeg er meget i tvivl om hvad forventningerne til en afsked er blandt spillerne pt. Der er jo ikke et publikum at tage afsked med i disse dage, spillernes kommunikation med ledelsen er ikke-eksisterende, sportsligt har vi ramt et historisk lavpunkt og økonomisk er det endnu værre.

Vi kan allesammen takke Suarez for hans år i Barca, hans mål, indstilling og det hele. Det bør vi. Jeg synes bare Messi skyder over målet her. Han var ikke ude og gøre sig til dommer for værdigheden af Ney`s afsked med klubben. Neymar som sjovt nok er rørende enig med Messi i, hvordan en spiller ikke bør forlade Barca.

Der har været masser af ting, man med rette kan kritisere ledelsen for, og det har alle i fodboldverden jo så også gjort.
Det er bare ikke ledelsen, der stod på banen mod Bayern, eller på Anfield, eller i Rom, eller i Paris.
Der er ting i den trup som skal skiftes ud, og skilsmisser er bare grimmere end vielser.
Jeg synes bestem ikke spillerne har påtaget sig deres del af denne sportslige krise, det er Suarez` afsked egentlig et godt billede på.
Pique sagde, at han ville forlade klubben uden bøvl, og Messi vill gå af bagvejen, men derudover virker resten sgu lidt uforstående over at de er en del af problematikken.
Det i sig selv, er jo grund til at rense ud i truppen, og grund til at der ikke kommer en “værdig” afsked.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det er bare ikke ledelsen, der stod på banen mod Bayern, eller på Anfield, eller i Rom, eller i Paris.
Det er dem der har kontrollen over truppen og lod 8 spillere fra roma kampen starte mod Bayern. Anført af den nok dårligste træner i klubbens historie. Det var deres projekt der stod på banen.

Intet projekt overhovedet. Lappeløsninger, prestigekøb og elendig opførsel. Nu står vi med en elendig økonomi, dårligt sammensat trup og flere utilfredse spillere. At Messi påtaler det er ikke problemet - ledelsen er problemet og det skal folk vide. Ellers får de sig fusket ud af den situation de er i nu. De er allerede i gang med ar påstå at 5000 af stemmerne er falske...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Piquénbauer skrev:
fre sep 25, 2020 10:09 pm
Når vi snakker klubbens økonomi så vil jeg hellere rette mine øjne mod en ledelse der har brugt ca 500 mio euro på tre spillere som klubben ikke rigtigt har fået noget ud af. Hvis man havde haft et fornuftigt projekt og handlet lidt mere fornuftigt så havde det ikke været nødvendigt at smide en spiller på porten der har leveret flere mål og assists end kampe. Han kunne få en sidste sæson på bænken og så et ordentligt farvel.
Jeg er overvejende enig i det du skriver, men jeg synes det her bliver lidt for romantisk. Jeg synes ikke vi kunne have Suárez med hans løn, siddende på bænken. Der er en pandemi, som gennemknepper klubbernes økonomi, og samtidig så skulle truppen også fornyes, noget man burde have gjort løbende, men ikke er blevet gjort, grundet inkompetent ledelse.

Suárez skulle have en værdig afsked, man kunne have takket ham for alt han havde gjort, givet ham fripas til at tage, hvor han nu ville hen. Men at lade ham sidde på bænken og hæve en løncheck på usandsynligt mange kroner, det synes jeg er for romantisk. Selvom han er en legende, så er det altså stadig en forretning der skal løbe rundt. Og hvem ved om Suárez selv ville sidde en sæson på bænken? Han ville jo ikke få 60% af kampene, da hans kontrakt så ville blive forlænget. Når han vil til en topklub, så tyder det da også på, at han stadig vil kæmpe om titler, og være blandt de bedste. Havde han bare ville tjene kassen, kunne han have taget til Inter Miami.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Den gennemknepper vores økonomi fordi vi udover at have brugt idiotisk mange penge på spillere der ikke bidrager samtidig har givet ekstremt høje lønninger til folk der ikke altid har fortjent det. I den perfekte verden og med et godt projekt havde vi kunne håndtere krisen og samtidig givet suarez et valg der minder om det Xavi/iniesta fik (spil mindre og bliv eller søg væk).

Men altså det er hvad det er. Det der pisser mig af er at man siger man ikke kan bruge ham og da han så finder en klub så er barto lige ved at smide det hele væk. Det er simpelthen ufatteligt og jeg kan sagtens forstå at suarez og flere er rasende over den behandling.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Piquénbauer skrev:
lør sep 26, 2020 10:49 am
Den gennemknepper vores økonomi fordi vi udover at have brugt idiotisk mange penge på spillere der ikke bidrager samtidig har givet ekstremt høje lønninger til folk der ikke altid har fortjent det. I den perfekte verden og med et godt projekt havde vi kunne håndtere krisen og samtidig givet suarez et valg der minder om det Xavi/iniesta fik (spil mindre og bliv eller søg væk).

Men altså det er hvad det er. Det der pisser mig af er at man siger man ikke kan bruge ham og da han så finder en klub så er barto lige ved at smide det hele væk. Det er simpelthen ufatteligt og jeg kan sagtens forstå at suarez og flere er rasende over den behandling.
Fuldstændig enig.
Og kan godt lide, at Valverde lige får et shoutout :grin:

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

Så manglende projekt? Hvem var det nu der skulle sørge for det?
Nu er man jo som bekendt ikke forpligtet udover evne... Man kan vel næppe fornægte, at de har mere end prøvet (uden at lykkedes specielt godt hermed).
Men ja ok - manden tjener kassen på sin hobby. Så shut up and dribble ikk? Underlig måde at afskrive den største legende klubben har set.
Messi er for mig og se en del af problemet - hvis rygterne taler sandt, så havde den gamle garde det fint med Valverde ved roret, fordi de fik lang snor (korte træningspas, lav intensitet mv.) og stor indflydelse.. inklusiv klubbens største legende nogensinde.

Har han levet op til anfører rollen? - det var ikke meget indpisker, han agerede i pausen mod BM. Man bør kun pege fingre, når man selv har udført sin rolle meget tæt på 100 %, og vi taler altså om en mand, der går mere, end han lunter og løber i en fodboldkamp. I stedet forsøgte han angiveligtvis at smutte til City på en fri transfer - hvor er det lige, at han har taget ansvar, men det er naturligvis nemmere at stikke halen mellem benene, og pege fingre af ledelsen i processen.

Hvorfor skal Messi have specielle vilkår? - jeg er ikke der, hvor Messi skal have special status, fordi han er god. Og netop dette er et kæmpe issue gennem de sidste 4-5 år, som mange peger på som værende uden projekt. Messi og de såkaldte Amigos har langt herned vejen været projektet.
Når vi snakker klubbens økonomi så vil jeg hellere rette mine øjne mod en ledelse der har brugt ca 500 mio euro på tre spillere som klubben ikke rigtigt har fået noget ud af. Hvis man havde haft et fornuftigt projekt og handlet lidt mere fornuftigt så havde det ikke været nødvendigt at smide en spiller på porten der har leveret flere mål og assists end kampe. Han kunne få en sidste sæson på bænken og så et ordentligt farvel.
Vi er tilbage ved, at man jo netop har forsøgt. Ja, jeg er helt enig i, at man har fejlet Big time, men til syvende og sidst er Messi og Suarez blot ansatte i en virksomhed, og nu er situationen nu engang, at der skulle indhentes nogle lønmidler - ergo måtte Suarez lade livet.

Det ville også klæde fodbold milliardærerne at udvise en anelse realitetssans..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Hmm lad mig lige forstå det her. Ledelsen har forsøgt og det er nok. Men Messi går og lunter i kampene og har derfor ikke givet alt. Han er kun god og fortjener derfor ikke specielle vilkår - de er bare ansatte i en virksomhed. Og så er de blevet rige på deres hobby og har derfor ikke noget at skulle have sagt.

Der er lidt for meget forsvar af ledelsen og angreb på legender til at jeg gider bruge tid på det her.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
lør sep 26, 2020 9:28 pm
Hmm lad mig lige forstå det her. Ledelsen har forsøgt og det er nok. Men Messi går og lunter i kampene og har derfor ikke givet alt. Han er kun god og fortjener derfor ikke specielle vilkår - de er bare ansatte i en virksomhed. Og så er de blevet rige på deres hobby og har derfor ikke noget at skulle have sagt.

Der er lidt for meget forsvar af ledelsen og angreb på legender til at jeg gider bruge tid på det her.
Hvor er det helt præcist, at jeg forsvarer ledelsen? Så vidt jeg husker, så skriver keg ret eksplicit, at de har fejlet!!

Og det er i virkeligheden meget sigende, at det nærmest opfattes blasfemisk at stille sig kritisk overfor Messi og Suarez.

Ja, jeg mener bestemt, at Messi spiller en stor rolle i den nedadgående spiral på banen de seneste år!
Er det eksempelvis opløftende for holdmoralen, at to verdensstjerner (heriblandt anføren) går rundt med hængende hoveder en stor del af kampen i en rundbarbering af den anden verden i en CL kvartfinalen??

lovebarca
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons sep 20, 2017 1:03 pm
Har takket: 2 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af lovebarca »

Min mening:

Synes ikke at klubben gøre det rigtige her. Man skulle beholde Suarez istedet for at skubbe ham ud.
Hvorfor..
Fordi klubben har en kontrakt med ham og den skal man respektere, det går begge veje. Eks.
Messi du er på kontrakt du kan ikke bare gå, du skal respektere din kontrakt.
Messi. "Ok, jeg er bundet og er nød til at blive"
Ledelsen: "Suarez vi kan ikke bruge dig mere, skrid.
Suarez. "vi har jo lavet en kontrakt, den burde i jo respektere.
Ledelsen, "Skrid, vi er ligeglad med kontrakt"

Blev ledelsen overrasket over at Suarez blev 33 år på et tidspunkt.
Synes det er så respektfuld af Fcbarcelona.

Abijan
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors sep 14, 2017 11:13 pm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Abijan »

Barca har det med at smide legender ud. Hverken Eto'o, Deco eller Ronaldinho fik den afsked de fortjente.

Neptun
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors jul 26, 2018 11:28 am
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Neptun »

lovebarca skrev:
lør sep 26, 2020 10:52 pm
Min mening:

Synes ikke at klubben gøre det rigtige her. Man skulle beholde Suarez istedet for at skubbe ham ud.
Hvorfor..
Fordi klubben har en kontrakt med ham og den skal man respektere, det går begge veje. Eks.
Messi du er på kontrakt du kan ikke bare gå, du skal respektere din kontrakt.
Messi. "Ok, jeg er bundet og er nød til at blive"
Ledelsen: "Suarez vi kan ikke bruge dig mere, skrid.
Suarez. "vi har jo lavet en kontrakt, den burde i jo respektere.
Ledelsen, "Skrid, vi er ligeglad med kontrakt"

Blev ledelsen overrasket over at Suarez blev 33 år på et tidspunkt.
Synes det er så respektfuld af Fcbarcelona.
Suarez kunne bare være blevet, hvis han ville acceptere de sportslige konsekvenser Koemann nok ville indføre, så det er vel næppe ledelsen, som var problemet for en sjælden gangs skyld.

Neptun
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors jul 26, 2018 11:28 am
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Neptun »

Abijan skrev:
lør sep 26, 2020 11:14 pm
Barca har det med at smide legender ud. Hverken Eto'o, Deco eller Ronaldinho fik den afsked de fortjente.
Argh, Deco og Ronaldinho bad vidst lidt selv om det med specielt den sidste sæson, de var i klubben. Det var ikke just professionalisme der beskrev dem.

Enig angående Eto, omend jeg ikke synes det var en forfærdelig afsked.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Hans smil har vi ikke set i lang tid. Han trænger også til at komme lang væk fra klubben

Billede

Billede

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SIOUX
Indlæg: 1457
Tilmeldt: søn mar 11, 2018 5:33 pm
Har takket: 389 gange
Blevet takket: 195 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SIOUX »

Og med mål :)


Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

https://www.skysports.com/football/news ... na-in-2014

Ikke ligefrem den fedeste læsning...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster