10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Champione »

Ved vi om Messi fortsætter som anfører egentlig?

Synes ikke det klæder ham at svine ledelsen konstant offentligt.
Alle kender til konflikten. Pust ikke mere til det - og hold det internt i så fald.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rekick »

Champione skrev:
fre sep 25, 2020 1:33 pm
Ved vi om Messi fortsætter som anfører egentlig?

Synes ikke det klæder ham at svine ledelsen konstant offentligt.
Alle kender til konflikten. Pust ikke mere til det - og hold det internt i så fald.
Intet har ændret sig i forhold til anfører eller kaptajnerne.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det skal da overhovedet ikke holdes internt? Der er et mistillidsvotum igang. ALT skal ud så de kan væltes.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
fre sep 25, 2020 4:01 pm
Det skal da overhovedet ikke holdes internt? Der er et mistillidsvotum igang. ALT skal ud så de kan væltes.
Helt enig. Ud med det hele, så de kan få et los og forhåbentlig aldrig få indflydelse igen.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Fair kommentar og fedt at se at han stadig tør stikke til dem. Suarez skulle have haft en legends afsked, enig.
Allez...

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Paulinho15 »

Rekick skrev:
fre sep 25, 2020 2:00 pm
Champione skrev:
fre sep 25, 2020 1:33 pm
Ved vi om Messi fortsætter som anfører egentlig?

Synes ikke det klæder ham at svine ledelsen konstant offentligt.
Alle kender til konflikten. Pust ikke mere til det - og hold det internt i så fald.
Intet har ændret sig i forhold til anfører eller kaptajnerne.
Messi fortsætter som anfører. Det blev bekræftet i sidste uge mener jeg. Anførerne er i denne rækkefølge: Messi, Busquets, Piqué, Sergi Roberto.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Paulinho15 skrev:
fre sep 25, 2020 5:07 pm
Rekick skrev:
fre sep 25, 2020 2:00 pm
Champione skrev:
fre sep 25, 2020 1:33 pm
Ved vi om Messi fortsætter som anfører egentlig?

Synes ikke det klæder ham at svine ledelsen konstant offentligt.
Alle kender til konflikten. Pust ikke mere til det - og hold det internt i så fald.
Intet har ændret sig i forhold til anfører eller kaptajnerne.
Messi fortsætter som anfører. Det blev bekræftet i sidste uge mener jeg. Anførerne er i denne rækkefølge: Messi, Busquets, Piqué, Sergi Roberto.
Fire spillere som ikke bør være i Barca. Messi imod sin vilje, og de øvrige burde få samme tur som Rakitic, Vidal og Suarez.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Suarez har været helt fantastisk for os. Det kan ingen være i tvivl om. Hans kvaliteter kommer vi til at mangle.

Al ære og respekt for Messi og Suarez venskab, men den her ageren klæder ikke Messi efter min mening. Han har været efter ledelsen for at ytre sig kritisk offentligt, men han er da om nogen den der går forrest i det. Synes det virker til at han er tiltet godt og grundigt, det er mangel på format.

Og enig. Det er ikke et stærkt sæt anførere der præsenteres der, men det er også tydeligt at vi har manglet på den front i lang tid.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Messi har over de seneste mange år fået kritik for ikke at optræde i medierne, for at være for stille og for ikke at påtale vores elendige ledelse. Det gør han nu og jeg kan ikke sige andet end at man nogle gange må sætte hårdt mod hårdt.

Han siger intet om at han finder det for dårligt at han bliver solgt. Det han er irriterede over er måden det er blevet gjort på. Og det kan man da umuligt være uenig i? Suarez er vitterligt blevet sparket ud af klubben og da manden så finder en anden klub så er barto lige ved at smide det hele ud ad vinduet. Det var kun fordi atm gik med til at betale et mindre beløb at handlen gik igennem.

Se det er for mig mangel på format. Og det at spillere som Messi, eto’o, alves og ney offentligt går ud og siger det samme siger alt om ledelsen. Det siger også at vi med et mistillidsvotum der er tæt på at gå igennem skal fortsætte med at holde presset på ledelsen. Messi opfører sig i denne sag mere som en kaptajn end han har gjort i hele sin karriere. Det handler ikke om at han tuder på insta - det handler om at han fortæller fansene at det ikke går længere med nuværende ledelse.

Han ødelægger ikke et image eller andet - det har ledelsen taget sig af. Så fortsæt Messi og stop ikke før barto og co er sparket på porten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Sparket ud af klubben ligefrem? Det er vel sportsligt vurderet, at der skal yngre kræfter til, og at han er for løntung til at være indskifter.

Messi har været stille ja. At markere sig mere lydt som anfører er ikke at hakke på ledelsen - det havde derimod klædt ham, som anfører, at give lyd efter blamagen mod Bayern. Efter min mening synker han ned på et niveau, han bør være for god til. Bartomeues dage som præsident er uanset mere end talte, og ja vi kan blive meget enige om at han har gjort det skidt. Men jeg synes også Messi er ved at tegne et billede af nogle vanskeligheder hvor andre hensyn indvirker på det sportslige.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Ja han er blevet sparket ud. Han har et år tilbage på sin kontrakt og klubben har ville ophæve den uden at betale en krone. Det er en ting hvis suarez selv tog kontakt og ville væk men her er han direkte blevet bedt om at smutte. Og ikke på en særlig pæn måde. Du forholder dig dog ikke til det helt store problem - først siger de skrid og så skal de også bestemme hvor han vil smutte hen. Det er jo uhørt idiotisk.

Ja det havde klædt ham at tale efter Bayern kampen. Men et eller andet sted er det jo også det han gør nu - han påtaler en ledelse der har ladet tingene sejle så længe at vi ender med en kamp som den mod Bayern. Jeg er desuden overhovedet ikke sikker på at det er slut for barto hvorfor det er sindssygt vigtigt at Messi (og andre) bliver ved med at udtale sig.

Og så glemmer vi jo helt det største problem - Messi ville væk! Han tog intet i medierne før barto bestemte sig for at holde på ham mod sin vilje. Han har været stille i flere år og havde fortsat med det hvis de lod ham gå. Det gjorde de ikke og nu får de tilbage. Jeg kan ærlig talt ikke se hvordan dette får Messi til at se skidt ud. Og slet ikke så længe han faktisk udtaler sig om sportslige elementer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Det giver vel Suarez ret gode muligheder for at finde en ny klub, at der ikke kræves en kæmpe transfersum... hvad er alternativet, at vi skulle betale hans løn mens han spillede i en anden klub? Det er vel aldrig super kønt, når en klub vil sælge en spiller, som gerne var blevet. Men det kan være nødvendigt sportsligt. Spillere der for mig er blevet sparket ud af deres klubber er Beckham og Van Nistelroy og den slags. Bartomeu kan ikke sidde flere præsidenperioder, så jo hans dage er meget talte, og det er ikke super sportsligt af Messi at fremhæve Mate, middage og frokoster.

Jeg kan mærke det her et emne, hvor vi ikke bliver enige. Så synes vi skal lade den ligge her.

Edit: og i øvrigt. At give ledelsen skylden for kampen mod Bayern er lidt for nemt. Det er Messi med flere, som apatiske blev maltrakteret på banen. Men her ligger nok meget af vores forskellige syn.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det giver vel Suarez ret gode muligheder for at finde en ny klub, at der ikke kræves en kæmpe transfersum... hvad er alternativet, at vi skulle betale hans løn mens han spillede i en anden klub?
Du vender og drejer det. Man gav suarez besked på at smutte. “Vi kan ikke bruge dig - find en anden klub”. Beskeden kom igennem en meget kort samtale med koeman. I sig selv er dette ikke den mest sympatiske måde at gribe det hele an. Men ok sådan er det og som du sagde så er det ofte sådan pga sportslige overvejelser. Mit problem opstår da suarez efter længere forhandlinger går med til at smutte gratis og ophæve sin kontrakt. Her får Barto så pludselig kolde fødder fordi han ikke vil have at suarez tager til atm. Vi er altså lidt ude i en “skrid men jeg bestemmer hvor du skal hen”. Det ender kun med at gå igennem fordi atm går med til at betale en transfersum. Det er simpelthen decideret mangel på respekt i mine øjne. Messi er jo ikke sur over at han mister de mange middage, mate osv - han er sur over måden det hele forløb på.

Omkring barto så er der først valg til marts hvorfor han udover at have kontrollen i dette vindue, vintervinduet og er præsident når messi kan forhandle med andre klubber. Det må ikke være tilfældet.
At give ledelsen skylden for kampen mod Bayern er lidt for nemt. Det er Messi med flere, som apatiske blev maltrakteret på banen. Men her ligger nok meget af vores forskellige syn.
Det vigtige her er “med flere”. For ja det er nemlig rigtigt at vi spillet med en masse røvgamle spillere som blev og er blevet løbet fuldstændig over - Pique, Alba, Bussi, Vidal, Rak, Suarez og Messi. Men er det deres skyld at de ikke har benene til det mere? At de ikke er sultne mere? Det mener jeg ikke. Det er den type spillere der har kunne vinde mesterskaber til os pga en kæmpe rutine men de har ikke benene til de største kampe mere. Det ved messi og hvorfor et af argumenterne for at han ville væk var fordi klubben i hans øjne lige netop havde brug for at få yngre, sultne spillere ind. Så messi kunne se det men ledelsen kunne ikke. Og derfor er vi hvor vi er pt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
fre sep 25, 2020 8:34 pm
Det giver vel Suarez ret gode muligheder for at finde en ny klub, at der ikke kræves en kæmpe transfersum... hvad er alternativet, at vi skulle betale hans løn mens han spillede i en anden klub?
Du vender og drejer det. Man gav suarez besked på at smutte. “Vi kan ikke bruge dig - find en anden klub”. Beskeden kom igennem en meget kort samtale med koeman. I sig selv er dette ikke den mest sympatiske måde at gribe det hele an. Men ok sådan er det og som du sagde så er det ofte sådan pga sportslige overvejelser. Mit problem opstår da suarez efter længere forhandlinger går med til at smutte gratis og ophæve sin kontrakt. Her får Barto så pludselig kolde fødder fordi han ikke vil have at suarez tager til atm. Vi er altså lidt ude i en “skrid men jeg bestemmer hvor du skal hen”. Det ender kun med at gå igennem fordi atm går med til at betale en transfersum. Det er simpelthen decideret mangel på respekt i mine øjne. Messi er jo ikke sur over at han mister de mange middage, mate osv - han er sur over måden det hele forløb på.

Omkring barto så er der først valg til marts hvorfor han udover at have kontrollen i dette vindue, vintervinduet og er præsident når messi kan forhandle med andre klubber. Det må ikke være tilfældet.
At give ledelsen skylden for kampen mod Bayern er lidt for nemt. Det er Messi med flere, som apatiske blev maltrakteret på banen. Men her ligger nok meget af vores forskellige syn.
Det vigtige her er “med flere”. For ja det er nemlig rigtigt at vi spillet med en masse røvgamle spillere som blev og er blevet løbet fuldstændig over - Pique, Alba, Bussi, Vidal, Rak, Suarez og Messi. Men er det deres skyld at de ikke har benene til det mere? At de ikke er sultne mere? Det mener jeg ikke. Det er den type spillere der har kunne vinde mesterskaber til os pga en kæmpe rutine men de har ikke benene til de største kampe mere. Det ved messi og hvorfor et af argumenterne for at han ville væk var fordi klubben i hans øjne lige netop havde brug for at få yngre, sultne spillere ind. Så messi kunne se det men ledelsen kunne ikke. Og derfor er vi hvor vi er pt.
Hvad med Lenglet, Umtiti, De Jong, Arthur, Griezmann, Dembele, Coutinho...? det er i hvert fald ikke korrekt, at der ikke er købt yngre/sultne kræfter. Helt overvejende ligger problemet ikke i manglende spillerkøb eller de spillerkøb, der faktisk er foretaget, men måske snarere i manglende kompetence, vision og/eller mod hos trænerstaben...

Jeg er meget enig i, at Messi ikke har ret meget at lade ledelsen høre på den front - det bliver lidt sat op som om, at Barcelona skylder Messi et storslået sportsligt projekt!! Hallo, manden tjener kassen på hans hobby - man kan også bliver lidt for diva`sk.. (og det tegner Messi sidste Instagram posts, da også et billede af).

Ifht. Suarez, så er der vel meget lidt af dine statements, der rent faktisk er dokumenteret..? Fakta er, at klubben har en overflod af offensive spillere, og står i en historisk presset økonomisk situation, hvor man er presset til at skabe plads til 3 +500 millioner signinger. I den forbindelse er Suarez identificeret, som det svageste led (videre salgsværdi, sportsligt udbytte, lønudgift) og den besked har han fået.. Jeg er klar over, at man har været begunstiget Xavi, Iniesta og Messi med meget unikke forhold, men man kan vel også forvente noget forståelse fra milliardærerne på lønningslisten, når nu økonomien er væltet på baggrund af en verdensomspændende epidemi!?
Fleksibiliteten og taknemlighed bør vel gå begge veje? Jeg mindes, at rygtet sagde, at Suarez gerne ville til Juventus med en årsløn i bagagen...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad med Lenglet, Umtiti, De Jong, Arthur, Griezmann, Dembele, Coutinho...? det er i hvert fald ikke korrekt, at der ikke er købt yngre/sultne kræfter. Helt overvejende ligger problemet ikke i manglende spillerkøb eller de spillerkøb, der faktisk er foretaget, men måske snarere i manglende kompetence, vision og/eller mod hos trænerstaben...
Så manglende projekt? Hvem var det nu der skulle sørge for det?
Jeg er meget enig i, at Messi ikke har ret meget at lade ledelsen høre på den front - det bliver lidt sat op som om, at Barcelona skylder Messi et storslået sportsligt projekt!! Hallo, manden tjener kassen på hans hobby - man kan også bliver lidt for diva`sk.. (og det tegner Messi sidste Instagram posts, da også et billede af).
Det gør de. Ligesom de skylder alle os fans et projekt. Det er derfor de er der.

Men ja ok - manden tjener kassen på sin hobby. Så shut up and dribble ikk? Underlig måde at afskrive den største legende klubben har set.
Ifht. Suarez, så er der vel meget lidt af dine statements, der rent faktisk er dokumenteret..? Fakta er, at klubben har en overflod af offensive spillere, og står i en historisk presset økonomisk situation, hvor man er presset til at skabe plads til 3 +500 millioner signinger. I den forbindelse er Suarez identificeret, som det svageste led (videre salgsværdi, sportsligt udbytte, lønudgift) og den besked har han fået.. Jeg er klar over, at man har været begunstiget Xavi, Iniesta og Messi med meget unikke forhold, men man kan vel også forvente noget forståelse fra milliardærerne på lønningslisten, når nu økonomien er væltet på baggrund af en verdensomspændende epidemi!?
Fleksibiliteten og taknemlighed bør vel gå begge veje? Jeg mindes, at rygtet sagde, at Suarez gerne ville til Juventus med en årsløn i bagagen..
Det kommer an på hvor meget man tror på de kilder der er tæt på klubben. Hvis man gør det så er der forholdsvis bred enighed om forløbet.

Når vi snakker klubbens økonomi så vil jeg hellere rette mine øjne mod en ledelse der har brugt ca 500 mio euro på tre spillere som klubben ikke rigtigt har fået noget ud af. Hvis man havde haft et fornuftigt projekt og handlet lidt mere fornuftigt så havde det ikke været nødvendigt at smide en spiller på porten der har leveret flere mål og assists end kampe. Han kunne få en sidste sæson på bænken og så et ordentligt farvel.

Og wupti så er vi tilbage til det manglende projekt. Den største årsag til at messi er kritisk overfor ledelsen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster