Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
tirs sep 15, 2020 12:25 pm
Ligaen er, i min optik, sværere at vinde end eksempelvis CHL. Ikke at sidstnævnte ikke kræver noget, for det er efterhånden indlysende, men førstnævnte kræver stabilitet og i visse henseender også en smule held, hvis vi skæver til VAR og tvivlsomme kendelser.
Er ikke helt enig.

Fysisk er det selvfølgelig mere opslidende at rejse Spanien rundt gennem 9-10 måneder og stadig ofte ligge klods op ad Real, når vi når April. Du kan ikke falde helt sammen og få 2 point i 6 kampe. Så er det slut.

Men. Intensiteten og vigtigheden af snart sagt enhver aktion, er bare væsentlig højere i knockout fasen af CL. Her kan man tale om marginaler og held. Samt kølighed og ro ift al virakken og de opskruede forventninger alle i og omkring de store klubber har. Her er det ikke en dårlig måned der sætter dig ud, her er det få aktioner, højest en halvleg.

Alle kan sikkert huske Real hjemme mod PSG I 2018. PSG foran 0-1 ude, det kører (omend de er lidt hovmodige i deres spil) for dem. Et fejlagtig dømt str til Real: 1-1. Senere en meget tvivlsom offside på Mbappe som har frit løb.
Mod slutningen et lår mål af Cris, hvor han ikke anede hvad han lavede! Nogle få marginaler og heldige situationer, der ændrede det opgør fuldstændig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Kæft en lorte situation vi er i. Det er efterhånden tydeligt at vi vil have garcia, depay og dest (hvis vi kan komme af med semedo), men markedet er fucked. Ingen tvivl om at ledelsen har givet elendige kontrakter men normalt ville vi kunne komme af med spillere som suarez, vidal, umtiti osv på en fri. Men hele sagen med vidal viser det tydeligt - de kan ikke tage han før de kommer af med godin. Det er helt vildt så mange ting der skal gå op før man kan komme af med spillere.

Jeg tror det kommer til at tage lang tid før det hele falder på plads. Hvis det overhovedet falder på plads.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
ons sep 16, 2020 11:35 am
Kæft en lorte situation vi er i. Det er efterhånden tydeligt at vi vil have garcia, depay og dest (hvis vi kan komme af med semedo), men markedet er fucked. Ingen tvivl om at ledelsen har givet elendige kontrakter men normalt ville vi kunne komme af med spillere som suarez, vidal, umtiti osv på en fri. Men hele sagen med vidal viser det tydeligt - de kan ikke tage han før de kommer af med godin. Det er helt vildt så mange ting der skal gå op før man kan komme af med spillere.

Jeg tror det kommer til at tage lang tid før det hele falder på plads. Hvis det overhovedet falder på plads.
Det er ihvertfald tydeligt at klubberne ikke har de samme handlekræfter som tidligere. På det ene punkt er jeg faktisk glad for Corona. Nu ser vi forhåbentligt at spillere bliver solgt for hvad de rent faktisk er værd. Eksempel igen, Depay for 30 mio. er faktisk "billigt" ihft. hvad han "normalt" ville koste. Dembele, Coutinho, Griezmann osv. vil aldrig koste over 200 mio til sammen i et "normalt" marked. På den måde er vi tvunget til at bruge flere spillere fra egne rækker.

Jeg har set Garcia spille og han gør det faktisk ret godt. Dest kender jeg intet til overhovedet. Depay, som vi diskutterede igår, vil jeg gerne give chancen. Er det realistisk at hente dem alle for 60-70 mio.? Tror jeg faktisk godt kan lade sig gøre, hvis vi skiller os af med Vidal, Suarez, Rafinha, Braithwaite og allerhelst også Roberto. Hellere de tre end 110 mio for Lautaro, det vil være hovedløst i sådan en situation vi befinder os i.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Piquénbauer skrev:
ons sep 16, 2020 11:35 am
Kæft en lorte situation vi er i. Det er efterhånden tydeligt at vi vil have garcia, depay og dest (hvis vi kan komme af med semedo), men markedet er fucked. Ingen tvivl om at ledelsen har givet elendige kontrakter men normalt ville vi kunne komme af med spillere som suarez, vidal, umtiti osv på en fri. Men hele sagen med vidal viser det tydeligt - de kan ikke tage han før de kommer af med godin. Det er helt vildt så mange ting der skal gå op før man kan komme af med spillere.

Jeg tror det kommer til at tage lang tid før det hele falder på plads. Hvis det overhovedet falder på plads.
Markedet er helt fuck'd og kombineret med at vores "varer" ikke er super interessante. Suarez vil jo mangle fart i en anden klub også. Og Vidal er stadig løntung i en anden klub også.
Det er en super ærgerlig position og bremser klart udskiftningen og generationsskiftet, som vi havde satset på.
Så bliver langt hen ad vejen samme opstilling næste år - med et par nye ansigter på midten / i front.
Men forsvaret ender med at blive det eksakt samme - hvorfor vi vil møde samme udfordringer igen som de seneste sæsoner. :oops:
---------------------------------------
Barca is my religion!

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Måske er det i virkeligheden en god tvangsbolle hvis vi skal holde på nogle af de dyre spillere. Det bliver helt tydeligt, hvad det koster at klubben ikke er blevet drevet ordentligt ift det langsigtede perspektiv I mange år. Barcelona minder vel i sit økonomiske grundlag meget om fx de store, tyske klubber, fordi vi er medlemsejet. Men vi har en tendens til at sammenligne os med de klubber som kan agere langt mere akut på investeringsfronten fordi de er ejet af få (pengestærke) ressourcer. Chelsea har fx lige købt 3-4 dyre spillere til denne sæson...
Det har været en illusion at Barcelona bare kan købe, fordi det i så høj grad er gjort på et “svagt” økonomisk grundlag. Vi har alligevel gjort nogle vilde handler fx for at lukke af for neymar - delvis finansieret af det salg. Nu har vi eftersigende ikke engang råd til en spiller som depay, der udløber om et år. Nuvel - depay, garcia, alaba, thiago som aktuelle eksempler udløber om et år. Så må vi pænt vente på at de kan hentes uden transfergebyr og samtidig overbevise dem om, hvorfor fc Barcelona bør være deres næste klub - måske endda for en noget lavere løn end de maksimalt kan hente andetsteds. Og imens må vi (måske) betale dyr løn til halvgamle, mørnede spillere som er blevet i klubben, fordi der ikke er sket en naturlig og bevidst løbende udskiftning.
Om ikke andet bør dette være et vink med en vognstang til en kommende præsident om et fc Barcelona som i lang højere grad udskifter truppen løbende, satser på en mere forsvarlig økonomisk tilgang og som deraf og ikke mindst får meget mere ud af de talenter (og spillere) som allerede er i klubben. Det lugter mindre af champions league-aspirationer hver eneste sæson, og mere af hårdt arbejde for bare at spille op mod real Madrid i ligaen i de kommende (mange) år. Men er det ikke det eneste realistiske?

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Så røg Thiago til Liverpool. Det var altid ønsketænkning, at han skulle vende tilbage, men det føles alligevel en smule skuffende.

Nu bliver det spændende at se, om det for alvor åbner for et muligt Wijnaldum-skifte. Klopp vil eftersigende enormt gerne beholde ham, så det ser umiddelbart tvivlsomt ud.
Robert Zimmerman

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

DeanCassady skrev:
tors sep 17, 2020 11:42 am
Så røg Thiago til Liverpool. Det var altid ønsketænkning, at han skulle vende tilbage, men det føles alligevel en smule skuffende.
:sad: :cry:

Riofrioen
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs sep 15, 2020 10:35 pm

Re: Transferrygter

Indlæg af Riofrioen »

Hvad siger I til at vi bliver kædet sammen med Valencias Elaquim Mangala? fransk erfaren forsvarspiller som tidligere har spillet i Manchester City, prisen lyder på 20-25 mio. euro, for mig virker det som et panikkøb, måske Bartomeus sidste forsøg på at smadre Barca, men det kan være jeg tager fejl

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Riofrioen skrev:
fre sep 18, 2020 8:37 am
Hvad siger I til at vi bliver kædet sammen med Valencias Elaquim Mangala? fransk erfaren forsvarspiller som tidligere har spillet i Manchester City, prisen lyder på 20-25 mio. euro, for mig virker det som et panikkøb, måske Bartomeus sidste forsøg på at smadre Barca, men det kan være jeg tager fejl
Den har jeg ikke set? Hvem melder den? Det virker helt ude af proportioner, hvis det er sandt.
Han har været HELT væk i mange sæsoner. Ligner en one season wonder, som sendte ham til City. Han har intet vist siden hans gennembrudssæson.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har ikke set noget som helst om det der? Enten tager du pis eller også må du smide nogle kilder på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Riofrioen
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs sep 15, 2020 10:35 pm

Re: Transferrygter

Indlæg af Riofrioen »

Ved I hvordan man lægger et billede ind? jeg har beviser med rygterne

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Riofrioen skrev:
fre sep 18, 2020 9:32 am
Ja, altså de snakker også om at købe Marcos Rojo, måske en bedre løsning, hvis vi betaler United 20-30 mio. er jeg fint tilfreds, men det kunne også være en mulighed at få en Raul Albiol, vi bør i hvert fald finde en erfaren, habil forsvarspiller
Nu ved jeg ikke om du er ironisk eller ej. Men Umtiti er mere stabil end både Mangala, Rojo og Albiol til sammen. Det siger vistnok det hele.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Du kan smide et decideret link ind eller et navn på vedkommende der bringer nyheden. Det her stinker af trolleri...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af whidgee »

Har vi fået endnu en troll på forum? :wave:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Altså jeg kan ikke se et billede?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster