10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Lopezzz skrev:
lør sep 05, 2020 9:47 am
Piquénbauer skrev:
lør sep 05, 2020 8:22 am
Tror det kommer an på hvordan vi klare os. Og med følgende hold kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne spille med om mesterskabet:

MAtS
Roberto - Pique - Lenglet - Alba
De Jong - Pjanic
Griez - Messi - Demb
Depay

Så har vi spillere som puig, cou, ansu og trincao som kan komme fra bænken. Det er ikke godt nok til at vinde cl men jeg tror vi kan spille med. Ligaen burde være mulig.

Når jeg ser sådan et hold så ser jeg balance. Og spillere der kan løbe. Messi vil få rigtig gode muligheder for at præstere.
What!!!
Mener du at vi igen skal tortureres med endnu en sæson hvor Puig og Ansu varmer bænken??
Halo vi skal have ændringer lige nu og her og der skal bygges et helt nyt hold.
Trincao, Pedri, Puig, Ansu, Araujo, Todibo, Pjanic, forhåbentlig en helt ny Coutinho, Rafinha og Alena (håber de bliver).....de skal sammen med Mats, Messi, De Jong, Semedo og Demb danne et helt frisk hold som Koeman skal sætte sammen.

Pique, Roberto, Martin, Vidal, Suarez, Griezmann, Umtiti, Lenglet, Alba og Busquets SKAL enten finde sig et nyt klub eller acceptere fast plads på bænken.
Der er forskel på hvad der burde ske og hvad der kommer til at ske. Med Messi på holdet vil man gå efter resultater før opbygning.

Men nej semedo skal ikke spilles. Hvis det stod til mig så blev han sendt afsted gratis til Ukraine. Forfærdelig spiller som er et tydeligt eksempel på hvilke spillere klubben ikke skal hente.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af PeterPedal »

Guardiola:

Jeg læser det på den måde, at Messi siger Bartomeu gav udtryk for, at det var tid for Bartomeu til at træde til side. Om det passer, er selvsagt umuligt at vide.

Ja, det kan vi ikke vide, men "I thought my time was over" lyder lidt i retning af, at "Jeg havde opfattelsen af, at min tid i Barca var udløbet" ...

Anyways ... lige nu har vi både Barto og Messi - og det kan næppe fortsætte. Spændingen er intakt!
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Hristo »

Ift. Messis statement hæfter jeg mig ved, hvor voldsomt det reelt er:
Han lægger sig ud med hele ledelsen i klubben. Ikke bare præsidenten men indirekte også alle dem som har støttet præsidenten. Det er både integritet og kompetence i ledelsen der får en ordentlig tur. Han kommer ind på det som stort set alle lægmænd også har kunne se: at der absolut ikke findes en linje i hverken køb eller salg.

Det er den samme ledelse som netop har ansat den nye træner. Udover at være Barcelona-legende, har den nye træner yderligere positioneret sig markant ved at fyre Messis bedste ven (Suarez) som i sit eftermæle vel mindst bør få samme legendestatus som Koeman selv. En spiller der i øvrigt har opført sig meget professionelt i sin tid i Barcelona. Det er Messis nabo, familierne tager på ferier osv. Derudover smuldrer det også stille og roligt med andre nøglespillere på vej væk samtidig pga alder og dårlig langtidsplanlægning af ledelsen.

Messi er formentlig følsom, introvert og tryghedsnarkoman. Han familie har været i Barcelona i mange år og han har aldrig været en fodboldnomade. Jeg synes historien om at han løbende har sagt han vil væk giver god mening. Han har nok været lidt i tvivl selv og også haft svært ved at gøre alvor af det. Så kommer det mest ydmygende nederlag ever, kammeraterne bliver fyret og bang - så kommer reaktionen. Det giver god mening synes jeg. Og messi har nok fået at vide han har en dårlig sag ift kontrakten hvorfor der heller ikke giver mening at forsøge at komme væk nu uden ledelsens blessing.

Messi udtalelse er et nyt point of no return. Han kommer tilbage til en klub hvor han grundlæggende har forsøgt at dødsdømme hele den øverste ledelse og har startet sit forhold til den nye træner ret dårligt. Tænk at vende tilbage til sin arbejdsplads på den måde.
Og på samme tid er der helt sikkert mange som bakker ham op på kryds og tværs fordi alle kan se at Barcelona-projektet ikke har hængt sammen længe lige fra tvangssalget af neymar, til afskibningen af alves som stadig havde 2-3 gode år i sig på toppen, desperationskøbet af Dembele, fejlkøbet af coutinho fordi han enten var fejlcastet eller fordi man ikke havde tålmodighed nok, købet af Griezmann som var dyr og kører en Messi-junior-løn, men samtidig middelmådig i Barcas system. Derudover en masse andre underlige køb og salg af unge talenter.

Det bliver meget interessant at følge med de næste måneder. Går det hele lidt i sig selv eller eksploderer det endnu mere?

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Derudover, så svarede han også tilbage til nogle folk herinde. Messi Vil vinde CL. Ligaen har 2.prioritet for ham. Det blev gjort meget tydeligt og klart for enhver der ellers havde den tvivl.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Drake »

Nu hvor Messi bliver, så kommer Griezmann og Coutinho ikke til at fungere ordenligt og dermed præstere fuldt ud, og vi burde sælge eller låne dem ud.

Griezmann tror jeg ikke vil fungere som angriber, og skal holde sig langt væk fra kanten, så der skal vi have en ny ind, eller satse på Messi som falsk 9'er, det ville også forlænge hans karriere. Coutinho har ikke fart nok til at spille kant, og er ikke løbestærk nok til at spille som en af de to DM'er. Så han skal spille den off mid, men der spiller Messi hvis han ikke spiller falsk 9'er, for det er de eneste to steder Messi skal spille, han skal ikke spille højrekant mere, det giver for meget ubalance.

Det her er nok det bedste vi kan stille med:

----------------Ter Stegen----------------
Semedo----NY CB----Lenglet----NY VB
-----------De Jong----Pjanic-------------
--Trincao---------Messi----------Demb--
----------------NY Angriber--------------

Men det kunne godt ende med denne her, og der godt ud på papiret, men ville ikke komme til at fungere når Griez og Cou vil stå i skyggen af Messi og spille ude af position:

----------------Ter Stegen--------------
Semedo----Pigue----Lenglet----Alba
----------De Jong----Pjanic-----------
Dembele--------Messi-------Coutinho
---------------Griezmann--------------
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Hristo »

Jeg er egentlig ret enig ift Griezmann og coutinho men jeg ser de to muligheder du selv antyder som havende potentiale, såfremt vi som forventet skal spille 4-2-3-1:

Messi-Griezmann som centrale. Enten Griezmann forrest med stor work rate og så skiftende med Messi løbende om at ligge bagerst når Messi skal hvile i løbet af kampen. Eller med Messi på toppen som falsk nier og Griezmann liggende fast bagved med arbejde både defensivt og offensivt. Det vil være en anden rolle end suarez fordi han bliver mere arbejdsmand og mindre målscorer. Men nok der hans evner kommer bedst frem.

Alternativt coutinho bagerst og Messi foran som falsk nier. Igen i en rollefordeling hvor coutinho skal lave en del arbejde defensivt for at aflaste Messi.

Sidst men ikke mindst kan countinho bagerst og Griezmann foran også være svaret når Messi sidder over.

Lige meget hvilken af disse tre kombinationer kræver det dog dynamiske og udfordringsstærke fløje som samtidig kan arbejde defensivt. Vi har Dembele, fati, trincao, pedri (og braitwaite) til dette. Jeg ved ikke om det er godt nok men med en stærk midterakse offensivt og to defensive midtbanespillere kan det måske godt gå an. Det ser da ikke helt håbløst ud.

Lige meget hvad så tror jeg vores mulighed er at få Griezmann og coutinho til at fungere. Vi ved de kan være gode og vi får nok ikke bedre lige nu. Men de har endnu ikke forløst deres Barcelona-potentiale. Samtidig har vi dem på lange og løntunge kontrakter så det er også den bedste investering i fremtiden: at få deres selvtillid og markedsværdi reetableret. Samtidig skal vi have nogle af de unge talenter til at udvikle sig til spillere der gør en individuel forskel.
Senest rettet af Hristo lør sep 05, 2020 11:24 am, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Norbit skrev:
lør sep 05, 2020 10:42 am
Derudover, så svarede han også tilbage til nogle folk herinde. Messi Vil vinde CL. Ligaen har 2.prioritet for ham. Det blev gjort meget tydeligt og klart for enhver der ellers havde den tvivl.
Nej. Han sagde han ville spille med om cl. At han ikke ville ydmyges.

Han gjorde det klart at han ved hvor svær den er at vinde, at det kræver held og andet, men at hans ønske er at spille med og undgå ydmygelser.

Jeg tror det er sådan de fleste har det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

PeterPedal skrev:
lør sep 05, 2020 9:25 am
Jeg hæfter mig lidt ved den her passus ... som jeg ikke synes ret mange af jer har adresseret:

"He believed it was time to step aside. I believed that the club needed more young people, new people and I thought my time in Barcelona was over ..."

He believed ... var det Barto der mente at tiden var kommet for at Messi skulle videre, og klubben skullke score kassen? Eller hvad fa'en går det ud på?

I interviewet ser Messi lidt ud som om han leder efter ordene - mit spansk er ikke godt nok til at forstå alle de små nuancer, men ... siger han ikke at Barto mente at Messi's tid var ved at være overstået? Og så pauser han lidt ... og siger så, at han opfattede at klubben ville hve yngre spillere?

Er den der med at "jeg ville søge nye oplevelser" en redningsplanke? Et forsøg på at "jeg er ikke blevet fyret, jeg går selv"?

Han vender ikke tilbage til det emne, men fortsætter så med at han ikke har været glad, og det har været en hård tid.

Alderen trykker, fysikken er ikke hvad den har været (selvom den stadig er fantastisk) ... det kan da meget vel være, at han har været i tvivl om, hvorvidt han stadig havde en rolle at spille. Jeg tror ikke han ville have været tilfreds med en plads som udskiftningsspiller også er det bedre atsøge væk, når man nu har evnerne til at spadsere ind på alle verdens bedste hold - også barfodet og med bind for øjnene og begge hænder bundet på ryggen.

Jeg synes det er en interessant sætning .... He believed it was time to step aside. I believed that the club needed more young people, new people and I thought my time in Barcelona was over,
Han kan sagtens mene at hans tid var ovre, uden at han mener han ikke længere var god nok.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Drake »

Hristo skrev:
lør sep 05, 2020 11:16 am
Jeg er egentlig ret enig ift Griezmann og coutinho men jeg ser de to muligheder du selv antyder som havende potentiale, såfremt vi som forventet skal spille 4-2-3-1:

Messi-Griezmann som centrale. Enten Griezmann forrest med stor work rate og så skiftende med Messi løbende om at ligge bagerst når Messi skal hvile i løbet af kampen. Eller med Messi på toppen som falsk nier og Griezmann liggende fast bagved med arbejde både defensivt og offensivt. Det vil være en anden rolle end suarez fordi han bliver mere arbejdsmand og mindre målscorer. Men nok der hans evner kommer bedst frem.

Alternativt coutinho bagerst og Messi foran som falsk nier. Igen i en rollefordeling hvor coutinho skal lave en del arbejde defensivt for at aflaste Messi.

Sidst men ikke mindst kan countinho bagerst og Griezmann foran også være svaret når Messi sidder over.

Lige meget hvilken af disse tre kombinationer kræver det dog dynamiske og udfordringsstærke fløje som samtidig kan arbejde defensivt. Vi har Dembele, fati, trincao, pedri (og braitwaite) til dette. Jeg ved ikke om det er godt nok men med en stærk midterakse offensivt og to defensive midtbanespillere kan det måske godt gå an. Det ser da ikke helt håbløst ud.

Lige meget hvad så tror jeg vores mulighed er at få Griezmann og coutinho til at fungere. Vi ved de kan være gode og vi får nok ikke bedre lige nu. Men de har endnu ikke forløst deres Barcelona-potentiale. Samtidig har vi dem på lange og løntunge kontrakter så det er også den bedste investering i fremtiden: at få deres selvtillid og markedsværdi reetableret. Samtidig skal vi have nogle af de unge talenter til at udvikle sig til spillere der gør en individuel forskel.
Ja tror også det er det der skal til for at få Griezmann og Coutinho til at fungere, men man bliver nød til at finde plads til dem begge to i startopstillingen, for hvis fx Coutinho ikke føler sig som en vigtig del af holdet, så kommer han ikke til at præstere
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Piquénbauer skrev:
lør sep 05, 2020 9:57 am
Men nej semedo skal ikke spilles. Hvis det stod til mig så blev han sendt afsted gratis til Ukraine. Forfærdelig spiller som er et tydeligt eksempel på hvilke spillere klubben ikke skal hente.
Okay!!?? :eek: ....jeg er målløs nu..
MDCCCXCIX

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JHMark »

Lopezzz skrev:
lør sep 05, 2020 12:46 pm
Piquénbauer skrev:
lør sep 05, 2020 9:57 am
Men nej semedo skal ikke spilles. Hvis det stod til mig så blev han sendt afsted gratis til Ukraine. Forfærdelig spiller som er et tydeligt eksempel på hvilke spillere klubben ikke skal hente.
Okay!!?? :eek: ....jeg er målløs nu..
Er enig med Piq her. Han er snart 27, men han er forvirret, når han har bolden. Han laver indimellem nogle vilde løb, men han mangler de sidste 10-20%, som skulle gøre ham farlig. Han er bedre end ingenting, men hans bidrag til holdet er bare minimalt imo.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Oleguer var bedre end semedo. Semedo er symbolet på alt der er forkert med klubben - hurtig og stærk men taktisk og teknisk elendig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af DeanCassady »

Nej, det var Oleguer ikke. Det er muligt, at Semedo ikke er toppen af fødekæden, men han er heller ikke så bundelendig, som du vil gøre ham til. Teknisk er han f.eks. fint med, det burde være tydeligt for enhver. TIl gengæld fremstår hans mentalitet som mangelfuld, og han træffer en række dårlige beslutninger i løbet af en kamp.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Teknisk? Hver eneste gang han modtager bolden presses der op på ham. Hvorfor? Fordi han ikke kan tage bolden til sig og kun kan slå en mand hvis han kan slå bolden dybt.

90% af vores problemer med at få bolden ud af forsvaret skyldes semedo og hans mere end tvivlsomme teknik samt lave fodbold iq.

Han har ikke rykket sig en meter siden han kom til. Og det selvom han har fået meget mere spilletid end han burde. Nok fordi han passer med den vej klubben er ved at bevæge sig imod - fysik over hjerne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af DeanCassady »

Piquénbauer skrev:
lør sep 05, 2020 1:48 pm
Teknisk? Hver eneste gang han modtager bolden presses der op på ham. Hvorfor? Fordi han ikke kan tage bolden til sig og kun kan slå en mand hvis han kan slå bolden dybt.

90% af vores problemer med at få bolden ud af forsvaret skyldes semedo og hans mere end tvivlsomme teknik samt lave fodbold iq.

Han har ikke rykket sig en meter siden han kom til. Og det selvom han har fået meget mere spilletid end han burde. Nok fordi han passer med den vej klubben er ved at bevæge sig imod - fysik over hjerne.
Nej, det er simpelthen ikke korrekt, skønt det ville være herligt, hvis det var. I så fald kunne vi jo bare udskifte Semedo, og så ville 90% af vores defensive problemer være løst. Voila. Han har netop vist utallige gange, at han fint kan komme forbi sin modstander, og tilmed råder over nogle ganske udmærkede driblinger. Hans problem er, at han ikke aner, hvad han skal gøre med bolden, når han kommer over midterlinjen. Men det er ikke et spørgsmål om teknik. Det er taktik og lav fodbold-IQ.

Så hvad angår det taktiske er jeg, som sagt, enig. Han er ikke god nok, og det er også derfor, at jeg er stærk fortaler for, at vi forstærker os på højrebacken.
Robert Zimmerman

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster