10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af thomas »

Antimadridista skrev:
fre sep 04, 2020 10:29 pm
Piquénbauer skrev:
fre sep 04, 2020 10:16 pm
Hvem stoler folk på? Messi kan aldrig stå mere bølleagtigt end barto. Og slet ikke hvis han var så klar i spyttet som han var i interviewet.

Jeg synes han har grebet hele dette show forkert an. Og det siger jeg selvom jeg har fuld forståelse for hans position. Men ved at være stille er der opstået en masse rygter (noget han selv kommenterer på i interviewet) som har såret ham. Hvis han havde lagt kortene på bordet så var dette ikke sket og han havde haft fansenes fulde sympati.

“Jeg elsker barca mere end noget andet men jeg vil gerne have en ny udfordring. Jeg vil nu have en snak med barto så vi sammen kan finde en løsning hvor klubben får noget at arbejde med mens jeg får en ny udfordring.” Hvis barto sagde nej til så ville han stå med hele lorten.
Jeg forstår godt hvad du mener. Jeg syntes bare du forsimpler det.
Jeg synes hele denne snak omkring at han burde have været ude og sige noget før mere udtrykker vores ønsker om at få afklaring end det bunder i en realistisk opfattelse af, hvad sådan en proces indbefatter. Det var altså først for to dage siden, at der overhovedet kom et officielt møde i stand med klubben - før det ville det da have været hovedløst at melde noget ud. Det var jo nødt til at komme på bordet, at den officielle udmelding fra klubben var som den var - og så tager han det til efterretning og er ude så hurtigt med en moden og afklaret melding.
Det er til gengæld irriterende, at intervieweren svælger i, hvor meget Messi må have været såret osv., i stedet for at stille nogle spørgsmål om det sportslige projekt. Det havde måske være for kontroversielt at komme ind på, men noget mere interessant at høre, hvordan Messi ville svare på det
Senest rettet af thomas lør sep 05, 2020 2:42 pm, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
fre sep 04, 2020 9:29 pm
Lopezzz skrev:
fre sep 04, 2020 8:18 pm

Også hvis han kan se at klubben mangler projekt og har gjort det i nogle år så skulle han står frem og gøre noget ved det. Han er kaptajnen. Men han var hele tiden tavs og kun tænker på at stoppe i Barca og finde sig en ny klub.
Det kan jeg heller ikke lide ved ham.
Han er lidt en tøsedreng når man skal løse problemer i klubben
Come on...igen! Hvad skulle han stå frem og sige og gøre. Han styrer tydeligvis ikke klubben, hvad der bliver besluttet etc.
På den måde som han kan løse problemer, på banen, har han gjort sit. Tænker du Puyol og Xavi havde kunnet ændre noget fundamentalt ved organisationen og lig tilfælde...nej.
Ja men hvis hans ønske var at slutte karrieren i klubben så skulle han blande sig lidt mere i trænerjobbet eller ledelsen. Han er meget større ikon end Xavi og Puyol, de ville have lyttet til ham.
Og mærkeligt at han var tavs omkring de problemer i klubben siden exit mod Roma.
Han skulle så have stoppet for længe siden men det gjorde han ikke.
Det er min teori.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Utrolig interessant udvikling dette her, og jeg synes det er ekstremt vigtigt at have øje for nuancerne i hele dramaet.

Jeg forstår virkelig godt, at en introvert fyr som Leo føler sig såret over præsidentens løftebrud - Hvilket det må siges at være dette her.

MEN - Jeg forstår faktisk godt Barto lidt også. Selvfølgelig skal han prøve at opveje det sportslige, økonomiske og institutionelle op mod tabet af klodens bedste spiller netop nu. Han står altså med en spiller, som uden tvivl gerne vil væk i længere tid - Men som også virker til, at handle i følelsernes vold. Ligesom han gjorde med landsholdet. For man skal satme godt nok være en romantikker, hvis man vælger at tro på at Messi har sagt hele ordet med fuld overbevisning, at han ville væk. For hvis dette passer, så synes jeg ærlig talt det er helt til grin over for os fans!

Det er IKKE til grin at han vil væk! Overhovedet ikke og jeg under ham det til hver en tid! Men dét der er til grin er at han så ikke ligesom Iniesta og Xavi, går ud og proklamere til fansne - Hey, jeg elsker jer, men dette er min sidste sæson. Lad os gå efter det hele og nyde den sidste tid!

Dette ville give alle mulighed for at vænne sig til tanken og samtidig give Messi den hyldest han fortjener! Det ville samtidig give os fans den afsked som vi fucking fortjener. Vi fortjener at sidde og tude hver gang han træder på banen i sin sidste sæson. Vi fortjener at værdsætte hvert et sekund han bærer logoet i sin afskedsæson! Vi fortjener IKKE, at han sender en fucking fax en uge efter et skandaløst nederlag i CL for 3. år i træk. Uden en melding til sine fans. Altså helt seriøst - Hvordan kan han blive rådgivet så elendigt?... Og i starten af mit indlæg nævner jeg, at man skal huske alle nuancerne, så jeg vil lade folks modsatte holdninger af mine, være ligeså valide og velkomne i denne her sag. Men jeg kan simpelthen ikke begribe, hvad Messi har haft gang i med alt dette her. Hvorfor fanden ikke spille med åbne kort fra starten af en sæson eller i det mindste nogle måneder før afslutningen?? Det er simpelthen grotesk - Og det er netop derfor at jeg altså aldrig kommer til at tro på, at han hele tiden har været fuldt afklaret med at skulle rejse. Selvfølgelig kommer den her beslutning oven på Bayern kampen. Han skal selvfølgelig også benægte det, men det er simpelthen uden tvivl dråben, som fik ham til at forcere det ned over familien også - Hvilket han jo heller ikke havde informeret dem om (Forståeligt nok overfor børnene - Men satme da ikke Antonella!?)...

Ej, dét her er en mand der definitivt ikke tror på klubbens potentiale mere. Vi holder ham mod sin vilje nu, og introvert og respektfuld som han er, så undviger han en retssag og trækker trøjen over hovedet en sæson mere, alt i mens vi uden tvivl får en modløs kaptajn at se, som går slukøret rundt hver gang vi ender med at tabe en kamp. For han er ingen leder og indpisker. Han er et geni i den pureste form. Og han er en vinder samtidig. Han vil hen hvor det er sjovt og hvor der kan konkurreres - Hvilket han lige har smasket i hovedet på alle sine holdkammerater at de ikke er i stand til at levere... Held og lykke med den, Messi. Mon ikke du kommer til at føle ensomheden i omklædningsrummet ret meget fremover?.... Så er det op til os fans at fucking overdynge ham med al den kærlighed han fortjener! Jeg vil stå op og klappe af mit tv alle 38 ligakampe. Om vi taber alle 38. Fuck det. Denne sæson bliver ren hyldest til fodboldguden. Jeg håber, at vi kan give ham en enkelt titel mere at rejse på, og så håber jeg at han tager til England og scorer et hattrick mod Stoke.

Du er elsket og beundret, Leo. Primært på banen - Men ingen er fejlfri, og nu skal vi forsøge at se fremad, mens vi accepterer, at Messi-epoken er forbi. Sikke et eventyr!
Forumlegende

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

thomas skrev:
lør sep 05, 2020 12:17 am
Lopezzz skrev:
fre sep 04, 2020 8:18 pm
Der er kun en ting som irriterer mig rigtig meget ved hans interview. Når han har sagt det til familien og ingen af dem ønsker at rejse fordi Barcelona er deres hjem og de er lykkelige der.
Man skal passe på og gøre ALT for familien så alle har det godt men han valgte at prioritere sig selv og ønsker SELV at flytte hvor han kan konkurrere om titler.
Der har jeg mistet lidt respekt for ham
Fuck det!!
Når ens børn græder og ønsker ikke at rejse så skal man ikke skuffe dem.

Også hvis han kan se at klubben mangler projekt og har gjort det i nogle år så skulle han står frem og gøre noget ved det. Han er kaptajnen. Men han var hele tiden tavs og kun tænker på at stoppe i Barca og finde sig en ny klub.
Det kan jeg heller ikke lide ved ham.
Han er lidt en tøsedreng når man skal løse problemer i klubben
To ret forkerte ting i dit indlæg:

Messi har gentagende gange i løbet af året og tidligere sagt, at folk troede at han havde mere magt i klubben end han har. Det er jo også åbenlyst, at det forholder sig sådan. Ikke mindst spillerindkøb og trænervalg har været imod hans ønsker. Det kan godt være, at en person med en anden personlighed end ham, ville kunne have været mere højlydt og truet med at gå osv. Men han er en spiller for klubben, meget traditionel egentlig, og har accepteret mange ting og rettet ind, når Barto og andre har lavet sweet talk på ham. Messi er ikke taget med på råd i rækken af store beslutninger, men har alligevel valgt at give alt for holdet og klubben. Det er sgu da alt andet end tøsedreng - det er en mand!

Og bemærkningen om at det er synd for børnene kommer fra parcelhusdanmark - vi taler om internationale jobs, hvor det er vilkåret at man rejser rundt - det er helt hen i vejret. Messis familie har været ekstremt priviligeret ikke at skulle rejse, men se dog på en masse andre spillere eller andre i internationale jobs. Velbetalte jobs igennem en årrække, muligheden for at leve i internationale miljøer og så bagefter kunne slå sig til ro det særlige sted man føler sig knyttet til. En gave for børn er det at opleve verden og ikke sidde fast i et parcelhus hele ens barndom.
Netop det at han er en mand han skal også lytte til hans kone og børn. Den rigtige mand tager vel beslutninger sammen med konen/moren til børnene.
Og hvorfor skal man stresse børnene hvis de ikke selv har lyst til at rejse.
Han burde have handlet anderledes men han gjorde ikke.
Men jeg er ikke og bliver aldrig sur på ham. Han er min nr.1 legende ;-)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Meget enig Daluigi.

Jeg fatter heller ikke, at Messi kan være blevet rådgivet så elendigt. Der er tydeligt tale om en mand, som har handlet i sine følelsers vold, og sammenligningen med landsholdet er ikke uvæsentlig. Der er mange lighedspunkter. Og selvom jeg til dels godt forstår Messis følelser, så han han skabt en ærgerlig situation, som det er svært at se noget positivt ved. Ledelsen skulle udskiftes meget snart uanset, og det er trods alt på banen kampene spilles.

Messi er ubestridt den bedste nogensinde. Nu håber jeg, at det grimme kapitel lukkes og det bliver godt fremad. Jeg kan ikke helt finde ud af, om det er givet at han kun bliver 1 sæson mere

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Tror det kommer an på hvordan vi klare os. Og med følgende hold kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne spille med om mesterskabet:

MAtS
Roberto - Pique - Lenglet - Alba
De Jong - Pjanic
Griez - Messi - Demb
Depay

Så har vi spillere som puig, cou, ansu og trincao som kan komme fra bænken. Det er ikke godt nok til at vinde cl men jeg tror vi kan spille med. Ligaen burde være mulig.

Når jeg ser sådan et hold så ser jeg balance. Og spillere der kan løbe. Messi vil få rigtig gode muligheder for at præstere.
Senest rettet af Piquénbauer lør sep 05, 2020 8:23 am, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Der skal gøres noget ved det forsvar

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det mener jeg ikke. Problemet har ikke været forsvaret spiller for spiller. Problemet har været at der ikke har været balance på holdet. Ingen af kæderne hang sammen og forsvaret har alt for ofte været overladt til sig selv.

Det er ikke det bedste på jorden men når Barca spiller som de skal så kan vi komme langt med et forsvar som ikke ville være godt i andre klubber.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

"Når Barca spiller som de skal" mener jeg er en romantisk forestilling, som bevisligt er blevet sønderbombet de tre seneste sæsoner CL. Vi er nødt til at have realismen tilbage

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af PeterPedal »

Jeg hæfter mig lidt ved den her passus ... som jeg ikke synes ret mange af jer har adresseret:

"He believed it was time to step aside. I believed that the club needed more young people, new people and I thought my time in Barcelona was over ..."

He believed ... var det Barto der mente at tiden var kommet for at Messi skulle videre, og klubben skullke score kassen? Eller hvad fa'en går det ud på?

I interviewet ser Messi lidt ud som om han leder efter ordene - mit spansk er ikke godt nok til at forstå alle de små nuancer, men ... siger han ikke at Barto mente at Messi's tid var ved at være overstået? Og så pauser han lidt ... og siger så, at han opfattede at klubben ville hve yngre spillere?

Er den der med at "jeg ville søge nye oplevelser" en redningsplanke? Et forsøg på at "jeg er ikke blevet fyret, jeg går selv"?

Han vender ikke tilbage til det emne, men fortsætter så med at han ikke har været glad, og det har været en hård tid.

Alderen trykker, fysikken er ikke hvad den har været (selvom den stadig er fantastisk) ... det kan da meget vel være, at han har været i tvivl om, hvorvidt han stadig havde en rolle at spille. Jeg tror ikke han ville have været tilfreds med en plads som udskiftningsspiller også er det bedre atsøge væk, når man nu har evnerne til at spadsere ind på alle verdens bedste hold - også barfodet og med bind for øjnene og begge hænder bundet på ryggen.

Jeg synes det er en interessant sætning .... He believed it was time to step aside. I believed that the club needed more young people, new people and I thought my time in Barcelona was over,
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Guardiola skrev:
lør sep 05, 2020 9:19 am
"Når Barca spiller som de skal" mener jeg er en romantisk forestilling, som bevisligt er blevet sønderbombet de tre seneste sæsoner CL. Vi er nødt til at have realismen tilbage
Ja de 3 senest sæsoner har tydeligt vist at når der ikke er fokus på organisation og balance så går det ikke. Realistisk kan vi ikke længere gemme os bag stjerner og enkeltpræstationer men vi skal i stedet fokusere på et stærkt kollektiv. Sagt på en anden måde - vi kan ikke længere købe os til løsninger og lappe huller.

Hvis der bliver etableret et godt kollektiv så kan forsvaret godt fungere. I hvert fald nok til at vinde ligaen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Jeg læser det på den måde, at Messi siger Bartomeu gav udtryk for, at det var tid for Bartomeu til at træde til side. Om det passer, er selvsagt umuligt at vide.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:
lør sep 05, 2020 9:34 am
Guardiola skrev:
lør sep 05, 2020 9:19 am
"Når Barca spiller som de skal" mener jeg er en romantisk forestilling, som bevisligt er blevet sønderbombet de tre seneste sæsoner CL. Vi er nødt til at have realismen tilbage
Ja de 3 senest sæsoner har tydeligt vist at når der ikke er fokus på organisation og balance så går det ikke. Realistisk kan vi ikke længere gemme os bag stjerner og enkeltpræstationer men vi skal i stedet fokusere på et stærkt kollektiv. Sagt på en anden måde - vi kan ikke længere købe os til løsninger og lappe huller.

Hvis der bliver etableret et godt kollektiv så kan forsvaret godt fungere. I hvert fald nok til at vinde ligaen.
Altså jeg synes din positivitet er prisværdig Piquenbauer. Men jeg synes også du underkendesr, hvordan fodbolden har udviklet sig over de seneste 10-15 år. Det går hurtigere, og vi bliver løbet over ende af de gode hold. Vi har ikke et forsvar, som fysisk kan følge med... og det er måske særligt vigtigt, når vi via possession bold er særligt sårbare overfor kontra angreb. Og nej, mener på ingen måde der skal købes stjernepræstationer, tvært i mod.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Piquénbauer skrev:
lør sep 05, 2020 8:22 am
Tror det kommer an på hvordan vi klare os. Og med følgende hold kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne spille med om mesterskabet:

MAtS
Roberto - Pique - Lenglet - Alba
De Jong - Pjanic
Griez - Messi - Demb
Depay

Så har vi spillere som puig, cou, ansu og trincao som kan komme fra bænken. Det er ikke godt nok til at vinde cl men jeg tror vi kan spille med. Ligaen burde være mulig.

Når jeg ser sådan et hold så ser jeg balance. Og spillere der kan løbe. Messi vil få rigtig gode muligheder for at præstere.
What!!!
Mener du at vi igen skal tortureres med endnu en sæson hvor Puig og Ansu varmer bænken??
Halo vi skal have ændringer lige nu og her og der skal bygges et helt nyt hold.
Trincao, Pedri, Puig, Ansu, Araujo, Todibo, Pjanic, forhåbentlig en helt ny Coutinho, Rafinha og Alena (håber de bliver).....de skal sammen med Mats, Messi, De Jong, Semedo og Demb danne et helt frisk hold som Koeman skal sætte sammen.

Pique, Roberto, Martin, Vidal, Suarez, Griezmann, Umtiti, Lenglet, Alba og Busquets SKAL enten finde sig et nyt klub eller acceptere fast plads på bænken.
Senest rettet af Lopezzz lør sep 05, 2020 9:54 am, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det gør jeg da på ingen måde? Min pointe er at vi lige netop ikke er fulgt med tiden fordi vi har været så fokuseret på enkeltpræstationer. Jeg snakker ikke om at vi skal spille tiki taka som under pep - jeg snakker om simple ting som organisation og balance.

Vi er blevet løbet over fordi vi har spillet med suarez og Messi som intet laver defensivt. Allerede der har vi været på røven. Midten er kommet i undertal og er blevet løbet over. Forsvaret har gang på gang været i undertal og har mødt angribere som kom i løb.

Det er ting der kan løses taktisk. Og nej jeg siger ikke at vi vinder cl men ligaen kan sagtens vindes med nuværende forsvar så længe at vi begynder at spille ordentligt og som et moderne hold hvor alle hjælper til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster