10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Jeg så det også godt, men tænkte det var et satirisk opslag. Lidt ala: Sælg Messi, Køb Douglas

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Paulinho15 skrev:
søn aug 30, 2020 8:53 pm
Lopezzz skrev:
søn aug 30, 2020 8:48 pm
Jeg har læst et sted at Braithwaite ønsker nr.10 hvis Messi stopper :think:
Det har jeg også læst, men jeg tror ikke der er hold i det. Jeg har spurgt Kim Boye om det er rigtigt, men han har ikke svaret på det endnu.
Jeg tror at nr.10 bliver ledig først når Messi dør
MDCCCXCIX

blunderbaws
Indlæg: 294
Tilmeldt: lør aug 11, 2018 8:36 pm
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 26 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af blunderbaws »

Det er godt nok ærgerligt, der ikke er rygter om, at de bruyne er en del af en evt byttehandel, hva?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

blunderbaws skrev:
søn aug 30, 2020 9:14 pm
Det er godt nok ærgerligt, der ikke er rygter om, at de bruyne er en del af en evt byttehandel, hva?
Der er større sandsynlighed for at City tilbyder os Atlanterhavet i bytte :lol:

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Paulinho15 »

Dytrax skrev:
søn aug 30, 2020 9:21 pm
blunderbaws skrev:
søn aug 30, 2020 9:14 pm
Det er godt nok ærgerligt, der ikke er rygter om, at de bruyne er en del af en evt byttehandel, hva?
Der er større sandsynlighed for at City tilbyder os Atlanterhavet i bytte :lol:
Haha 😂
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

blunderbaws
Indlæg: 294
Tilmeldt: lør aug 11, 2018 8:36 pm
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 26 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af blunderbaws »

Dytrax skrev:
søn aug 30, 2020 9:21 pm
blunderbaws skrev:
søn aug 30, 2020 9:14 pm
Det er godt nok ærgerligt, der ikke er rygter om, at de bruyne er en del af en evt byttehandel, hva?
Der er større sandsynlighed for at City tilbyder os Atlanterhavet i bytte :lol:

Nå så det tror du, hva :grin:

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af DeanCassady »

Dytrax skrev:
søn aug 30, 2020 9:21 pm
blunderbaws skrev:
søn aug 30, 2020 9:14 pm
Det er godt nok ærgerligt, der ikke er rygter om, at de bruyne er en del af en evt byttehandel, hva?
Der er større sandsynlighed for at City tilbyder os Atlanterhavet i bytte :lol:
Det ville være en forfriskende handel i disse moderne fodbold-tider.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Når nogle tænker at det kan måske være godt for klubben at Messi smutter, sammen med Suarez hvis vi får et par gode spillere og nogle penge til en forsvarspiller, så tror jeg man er nødt til at tænke på hvad man står med af kæmpe problemer med at score målene.

Vi taler om Messi, som er i en helt anden verden end stort set alle angribere i hele verden når det gælder mål + assists.

Suarez... selv om han var skadet og altid er længe om at komme i gang, og selvom han er gammel så har han også scoret og lavet assists 'en masse' - selv i de sidste 2 sæsoner hvor mange har ønsket ham langt væk.

Hvem skal lave vores mål nu?

Griezmann?
Demb?
Eller en af den helt unge som lige er kommet til - helt grønne uden nogensinde at have vist at de har noget der rimer på liga topscorer?

Hvem findes der - altså foruden Lewandowski, Ronaldo, Neymar eller Mbappe der har noget som kommer i nærheden af Messis mål.

Ingen af disse er en løsning for Barca, de 2 første er for gamle, Ney er for dyr og Mbappe er ikke til salg, og hvis han var var det til Real Madrid.

Nå.. vi kan jo drømme om Mane eller en eller anden, anden, topangriber, men det kommer jo ikke til at ske i dette transfervindue overhovedet.

Vi mister 40+ mål ... plus ca. 20 assists per sæson i Messi og Suarez, blot når vi alene taler om La Liga.

De sidste 2 sæsoner i La Liga:
Messi.......................Suarez
Mål...Assists......... Mål..Assists
25...21.................16...8....(2019/2020)
36...13 ................21...6....(2018/2019)

De har tilsammen i La Liga scoret 98 mål og leveret 48 assists på de seneste 2 sæsoner alene.

Vi kommer til at blive nr 3 i ligaen max - de næste par sæsoner uden Messi og Suarez.

Det er min påstand!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBSOCI »

@SpillerSomMESSI
Med dit navn må du da være klar til at tage over efter Messi :grin: .

Når Messi sandsynligvis forlader os mister vi meget andet end “kun” mål og assists (hvilket er slemt nok i sig selv). Jeg tror, at Barca også kommer til at bløde på minimum følgende punkter:

1. Væsentligt færre tilskuere - især neutrale/turister vil formodentligt blive væsentligt færre uden giraffen eller rettere geden (GOAT) på banen dvs. færre indtægter
2. Merchandising vil falde betragteligt dvs. færre indtægter
3. Sponsorater vil formodentligt give færre penge i kassen
4. Det bliver ikke helt så nemt at tiltrække stortalenter - mange har helt sikkert været tiltrukket af at kunne spille sammen med Messi

Uanset hvad er en epoke slut, når Messi stopper i Barca. Vi har så inden for en kort årrække mistet tre af spillets helt store stjerner: Xavi, Iniesta og Messi. Sådant et tomrum fylder man ikke bare ud.

Når det ser mørkest ud, skal man prøve at se lyset for enden af tunnelen. Jeg har tro på, at Barca kommer stærkt tilbage - omend det nok kommer til at tage nogle år:

1. Vi får mulighed for at bygge et nyt hold op
2. Vi kan gå tilbage til gamle dyder og satse på spillere fra La Mesia (som hedder noget andet nu)
3. Uden Messi kommer andre spillere (forhåbentligt) til at træde i karakter
4. Den nye ledelse i 2021 vil lægge en god sportslig strategi
5. Måske Xavi bliver den nye Pep - han har i hvert fald Barcas DNA i blodet og vil gerne være træner i Barca
6. Nye superstjerner, som endnu er ukendte, kommer til Barca

Nemt bliver det ikke, men vi kan glæde os over, at vi som inkarnerede Barca fans har været vidne til det måske bedste hold i historien med MSN i spidsen.

Visca el Barca !

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Altså hvis man sætter det op på den måde så kommer vi til at mangle mål. Det kan vi ikke løbe fra. Når man mister historiens bedste spiller og en af de bedste angribere så skal der laves om.

Med det sagt så står vi jo ikke ligefrem med dårlige spillere. Vi skal have en angriber ind som kan lege med griez, demb, Cou og de unge drenge. Vigtigst så får vi et hold hvor alle løber og vi ikke lukker en million mål ind hver gang modstanderen kommer over midten. For mens suarez og Messi har givet en masse offensivt så har hele holdet lidt defensivt - ingen balance og intet pres. Defensivt har vi været 2 mand i undertal. Og det er sgu ærlig talt lige før det har været mere udslagsgivende end deres mål. I hvert fald i store kampe.

Det kan sagtens være at vi ender på en tredjeplads. Men holdet kan også overraske. Der er stadig kvalitet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

FCBSOCI skrev:
man aug 31, 2020 3:40 am
@SpillerSomMESSI
Med dit navn må du da være klar til at tage over efter Messi :grin: .

Når Messi sandsynligvis forlader os mister vi meget andet end “kun” mål og assists (hvilket er slemt nok i sig selv). Jeg tror, at Barca også kommer til at bløde på minimum følgende punkter:

1. Væsentligt færre tilskuere - især neutrale/turister vil formodentligt blive væsentligt færre uden giraffen eller rettere geden (GOAT) på banen dvs. færre indtægter
2. Merchandising vil falde betragteligt dvs. færre indtægter
3. Sponsorater vil formodentligt give færre penge i kassen
4. Det bliver ikke helt så nemt at tiltrække stortalenter - mange har helt sikkert været tiltrukket af at kunne spille sammen med Messi

Uanset hvad er en epoke slut, når Messi stopper i Barca. Vi har så inden for en kort årrække mistet tre af spillets helt store stjerner: Xavi, Iniesta og Messi. Sådant et tomrum fylder man ikke bare ud.

Når det ser mørkest ud, skal man prøve at se lyset for enden af tunnelen. Jeg har tro på, at Barca kommer stærkt tilbage - omend det nok kommer til at tage nogle år:

1. Vi får mulighed for at bygge et nyt hold op
2. Vi kan gå tilbage til gamle dyder og satse på spillere fra La Mesia (som hedder noget andet nu)
3. Uden Messi kommer andre spillere (forhåbentligt) til at træde i karakter
4. Den nye ledelse i 2021 vil lægge en god sportslig strategi
5. Måske Xavi bliver den nye Pep - han har i hvert fald Barcas DNA i blodet og vil gerne være træner i Barca
6. Nye superstjerner, som endnu er ukendte, kommer til Barca

Nemt bliver det ikke, men vi kan glæde os over, at vi som inkarnerede Barca fans har været vidne til det måske bedste hold i historien med MSN i spidsen.

Visca el Barca !
MSN var gode men jeg foretrækker Messi, Ronaldinho og Eto'o ;-)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
man aug 31, 2020 7:03 am
Altså hvis man sætter det op på den måde så kommer vi til at mangle mål. Det kan vi ikke løbe fra. Når man mister historiens bedste spiller og en af de bedste angribere så skal der laves om.

Med det sagt så står vi jo ikke ligefrem med dårlige spillere. Vi skal have en angriber ind som kan lege med griez, demb, Cou og de unge drenge. Vigtigst så får vi et hold hvor alle løber og vi ikke lukker en million mål ind hver gang modstanderen kommer over midten. For mens suarez og Messi har givet en masse offensivt så har hele holdet lidt defensivt - ingen balance og intet pres. Defensivt har vi været 2 mand i undertal. Og det er sgu ærlig talt lige før det har været mere udslagsgivende end deres mål. I hvert fald i store kampe.

Det kan sagtens være at vi ender på en tredjeplads. Men holdet kan også overraske. Der er stadig kvalitet.
Jeg er som sådan enig i det hele.. vi står bare med det samme problem (eller i endnu højere grad end..) Real Madrid da Ronaldo rejste. De manglede kun Ronaldos mål, ikke Benzemas oveni.

De var virkelig dårlige sæsonen efter og manglede mål som aldrig før.
Denne sæson blev de dog mestre, men med meget få mål, en sæson hvor vi selv blot skulle have holdt førstepladsen efter Corona pausen.

Real har stadig samme mål problem efter Ronaldo, og vi kommer endnu mere til at mangle mål efter Messi + Suarez, end Real efter Ronaldos exit.

Det er DET jeg ser som det altoverskyggende problem.

Vi kommer til at leve på at være defensive men har intet offensivt at byde på.
Griezmann kan ikke sætte en mand, Demb er notorisk skadet og svingende. De nye er blot nye. Cou er langsom og ikke en decideret angriber, mere en midtbane spiller.

Hvor skal alle vores mål komme fra?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Når jeg læser de mange nyheder og kommentar om Leo på de sociale medier begynder jeg lidt at tænke om han virkelig forlader os uden at sige farvel?
Som om han siger: "Fuck alle mine fans. Jeg er ligeglad, jeg smutter."

Hvis det nu viser sig at det er sådan han forlader os så mister jeg alt respekt for ham.
Jeg brænder hans trøjer med det samme og jeg mener det. Han vil gøre livet sur for rigtig mange mennesker.
Men alle Barca fans kunne aldrig nogensinde forestille sig at han kunne finde på at smutte på den måde
MDCCCXCIX

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Hvis du truer med at brænde hans trøjer og du virkelig mener det, så er jeg sikker på han ombestemmer sig!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Vi kommer til at leve på at være defensive men har intet offensivt at byde på.
Griezmann kan ikke sætte en mand, Demb er notorisk skadet og svingende. De nye er blot nye. Cou er langsom og ikke en decideret angriber, mere en midtbane spiller.

Hvor skal alle vores mål komme fra?
Det skal løses taktisk. Det kan blandt andet være igennem et højt pres hvor man får bolden i bedre positioner, større og mere klare roller til spiller end “giv Messi bolden” osv.

Og så synes jeg du er for pessimistisk omkring vores offensiv. Hvis vi får en god angriber ind så er en offensiv med griez, demb, Lautaro/Jesus, Cou, Ansu, trincao, pedri osv fin. Især hvis de får mere støtte fra midten. Giv griez en fri rolle med hurtigere spillere omkring ham samt dybdeløb fra midten og så sker der ting og sager.

Igen jeg siger ikke at tabet af Messi ikke kommer til at kunne mærkes for det kommer det uden tvivl til at kunne. Men vejen frem er gennem en bedre kollektiv hvor man ikke længere kun kigger på en mand men hele holdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster