10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Diabolito »

Lopezzz skrev:
ons aug 26, 2020 12:37 pm
Der findes rigtig mange stjerner, måske er de ikke helt på toppen i den alder men de har kvaliteter til at hjælpe holdet med at vinde titler og de har respekt fra fans og klubben pga loyalitet. Messi er den største fodboldspiller nogensinde og han er kun 33 år gammel så mon ikke han kan klare 4-5 år mere uden problemer.
Som sportsmand, professional atlet med mange års erfaring og god fysik forventer jeg ikke at han går helt ned inden han fylder 35.
35 år er ingen alder. Livet er lige begyndt for ham
Det er stadig spekulationer i én lang køre. Måske har du ret, måske ikke. Men hvis du kigger alle fodbolsspillere over én kam, så er det lige omkring nu, at det fysiske slitage for alvor begynder at sætte sit præg. Skulle Messi være over det, fordi han er bedre? Det forstår jeg slet ikke logikken i.

Samtidig vil jeg rette fokus mod det jeg skrev i en anden post, om kontraktsituationen. Den udløber om ét år ! I hvilket parallelunivers ser du at han nogensinde skulle blive interesseret i at forlænge den?
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Luis Enrique »

Jeg tror ikke situationen kan "repareres" med Messi. Han leder efter en ny udfordring.

Jeg tror dog situationen kan repareres med Suárez. Noget tyder på at hans alternativ indtil videre er Ajax. Det er næppe helt så tillokkende. Suárez vil nok kunne lokkes med, at klubben rent faktisk har brug for ham "på en anden måde", nu. Situationen ændrer sig - og sæsonen næste år bliver lang med masser af kampe.

Ellers er der en anden ledig angriber fra Uruguay, vi må have fat i. Før andre render med ham.

EDIT: Mest til Diabolito. For ikke så længe stod Suárez dog for det ene mål i blamagen mod Bayern München. Det var stort set en soloaktion, og det niveau kan vi næppe undvære.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

City holder tilsyneladende pressekonference kl. 14. (UK tid), hvor de vil sige noget om en spiller.

EDIT: Det er deres e-sportshold :lol:

Sorry. :oops:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Diabolito skrev:
ons aug 26, 2020 12:38 pm
Antimadridista skrev:
ons aug 26, 2020 12:21 pm
Hvis der skulle komme valg og Messi stadig ville væk, så vil det være meget behjælpeligt om de sammen indgik i dialog. Jo tydeligvis nuværende ledelse der er problemet for Messi. Altså dialog om mindelig afsked.

Derudover dialog med Koeman om han stadig er en mulighed eller om han skal væk. Men her er jo selvfølgelig nok også noget økonomi, der skal afklares.
Det aner du intet om. Det er ren spekulation. Messi har 100 % et problem med ledelsen, men der kan sagtens være andre faktorer i spil: Suarez er snart fortid, truppen er aldrene og ikke stærk nok til at vinde noget de næste par år, Messi vil gerne prøve noget nyt inden det er for sent.
Antimadridista skrev:
ons aug 26, 2020 12:07 pm
Altså lige nu. Hvor tingene er som de er, så vil 200m€ være godt, da Messi jo tydeligvis vil væk og måske kan gå gratis. Men.i din oprindelige tekst, inddragede du blot de 200m€ som et alternativ til at han gik, altså som i gik stillenog roligt.

Hvis heg var præsident for FC Barcelona, så ville jeg gå af.....

Edit: aaaahhh kan se andre også ville gå af! :grin:
Ja, fordi det højst sandsynligt er et dilemma a la det vi ender med at stå med. Det er tilladt at læse imellem linjerne og ikke tage alt så sort/hvidt ;).
"Det aner du intet om, ren spekulation" aaaæææhhh ok!! :idea:

"Læse mellem linjerne"?? Altså du må være mere tydelig og sidde stille, stik mod syd-sydvest, hvis jeg skal fange hvad du tænker, men ikke skriver...

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Diabolito »

Luis Enrique skrev:
ons aug 26, 2020 12:43 pm
EDIT: Mest til Diabolito. For ikke så længe stod Suárez dog for det ene mål i blamagen mod Bayern München. Det var stort set en soloaktion, og det niveau kan vi næppe undvære.
Bendtner har også engang scoret på Camp Nou. Just saying.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Champione »

Barça SD Ramon Planes: Leo's given Barça so much. We all have to fight so that the relationship continues. We have said that we want to build the new team around Messi, the best player in the world.
Planes: No internal division at all on Messi issue. Anyone that understands a little bit about football wants to have Leo in their team. Immense pleasure to see a player like him. He's a winner, Barca are winners & we want to get back to winning.
Planes says it's not true that Messi has told Barca he won't return for preseason on Sunday/Monday.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Luis Enrique »

Diabolito skrev:
ons aug 26, 2020 1:06 pm
Bendtner har også engang scoret på Camp Nou. Just saying.
Ikke desto mindre har vi, som nævnt, et dugfriskt eksempel på, at Suárez leverer det han skal - mål - mod en modstander på allerhøjeste niveau i en øvrigt svær kamp.

Jeg tror der er grænser for hvor mange bærende kræfter man kan udrense. Der er ingen plan i at skaffe sig af med Suárez, Piqué, Busquets, Rakitic, Alba og Vidal eller blot tre ud af disse seks spillere.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Suarez er den bedste angriber vi kan få lige pt., han er ikke hvad han har været, enig. Men enhver anden angriber skal køres ind på holdet, og ligemeget hvad vil dette koste. Man skulle have valgt at køre videre med Lui som vores 9er i mindst en sæson til.

Hvis klubben ikke går efter titler i indværende sæson, så er det fint, skift hele lortet ud, og håb på det bedste. Vi skal nok komme stærkt igen, spørgsmålet er bare, hvornår.
Allez...

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Diabolito »

Luis Enrique skrev:
ons aug 26, 2020 1:14 pm
Ikke desto mindre har vi, som nævnt, et dugfriskt eksempel på, at Suárez leverer det han skal - mål - mod en modstander på allerhøjeste niveau i en øvrigt svær kamp.
Udover den ene aktion med Bayern, så har Suarez ikke formået at præge nogle af de store fadæser i CL. Hans indsatser mod henholdsvis Roma, Liverpool og Bayern (på trods af målet) har været skandaløst ringe. Han kan ikke true et hurtigt og højtpressende forsvar længere.
El Señor de las Tartas

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Quique Setién and his team have sent a burofax to Barça, as they haven't been officially notified of their dismissal. The club will handle it in a timely manner. [ser]
Det må simpelthen være en and det her!? Wtf?
Allez...

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Ramon Planes (Technical secretary): "We hope that with Trincão and the players that we can bring from now on we can build a powerful Barça that aspires to win everything."

"We want to build another winning cycle alongside the best player in the world. We all continue to count on Messi."

"We are not contemplating a departure of Messi. We want Messi to stay."

"The future is bright, with very talented, young players."

"We can't make this a fight between Messi and Barça because neither of them deserves it. We have to have a lot of respect for the players who have given a lot to the club."

"We are working internally to convince Messi to stay."

"Messi has not told us that he's not going to show up for training."

"I'm convinced that all the players that we have brought, like De Jong and Lenglet, and those that we are bringing, like Trincão and Pedri, are going to give us a lot in the future."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

emo skrev:
ons aug 26, 2020 1:23 pm
Quique Setién and his team have sent a burofax to Barça, as they haven't been officially notified of their dismissal. The club will handle it in a timely manner. [ser]
Det må simpelthen være en and det her!? Wtf?
Dét håber jeg, at det er. En and.
Om end, jeg sagtens kan forestille mig, at ledelsen er præcis så inkompetente

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Luis Enrique »

Diabolito skrev:
ons aug 26, 2020 1:18 pm
Udover den ene aktion med Bayern, så har Suarez ikke formået at præge nogle af de store fadæser i CL. Hans indsatser mod henholdsvis Roma, Liverpool og Bayern (på trods af målet) har været skandaløst ringe. Han kan ikke true et hurtigt og højtpressende forsvar længere.
Jeg er på sin vis ikke uenig. Jeg tror bare ikke det er realistisk at indhente en mærkbar og realistisk forbedring på den front til næste sæson. Bortset fra Suárez' landsmand, Cavani, der vil kun levere en mindre, men dog mærkbar forbedring. (Tror jeg.)

Cavani vil dog næppe få den bedste anbefaling, hvis han spørger sin ven, men det er så en helt anden sag.

Hvis man mener Suárez skal ud, hvilket han rigtignok synes at være på vej til, til dels med god grund, så må man dog have en anden og realistisk plan i baghånden. Lige nu synes klubben blot at være hastigt på vej tilbage mod det catalonske galehus, for jeg tror ikke nogen har en plan for noget for tiden.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

“If there is any option for Messi to stay, no matter how small, it goes through the resignation of Bartomeu,” Font said on Onda Cero radio show ‘El Transistor’.

“Messi has been here for 20 years, making that decision will have cost him a lot but it indicates his degree of frustration here.

“This board will leave with this departure on its CV. After the 8-2 [Champions League defeat to Bayern Munich], we thought we had hit rock bottom, but we hadn’t.

“Leo is a legend of Barcelona, I cannot imagine that his departure will be determined in court; I hope, for the good of the institution, that we know how to handle his departure well.

“Messi’s entourage has told me that the decision is firm. This is not a matter of two days ago, it is before the defeat in Lisbon. We already warned that it could happen.”

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Luis Enrique skrev:
ons aug 26, 2020 1:31 pm
Diabolito skrev:
ons aug 26, 2020 1:18 pm
Udover den ene aktion med Bayern, så har Suarez ikke formået at præge nogle af de store fadæser i CL. Hans indsatser mod henholdsvis Roma, Liverpool og Bayern (på trods af målet) har været skandaløst ringe. Han kan ikke true et hurtigt og højtpressende forsvar længere.
Jeg er på sin vis ikke uenig. Jeg tror bare ikke det er realistisk at indhente en mærkbar og realistisk forbedring på den front til næste sæson. Bortset fra Suárez' landsmand, Cavani, der vil kun levere en mindre, men dog mærkbar forbedring. (Tror jeg.)

Cavani vil dog næppe få den bedste anbefaling, hvis han spørger sin ven, men det er så en helt anden sag.

Hvis man mener Suárez skal ud, hvilket han rigtignok synes at være på vej til, til dels med god grund, så må man dog have en anden og realistisk plan i baghånden. Lige nu synes klubben blot at være hastigt på vej tilbage mod det catalonske galehus, for jeg tror ikke nogen har en plan for noget for tiden.
Hvis ellers det var en korrekt citering af Koeman, så ønsker han Griez på sin bedste/vante position, så ved ikke om det var planen at han blot skulle overtage?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster