10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Diabolito »

Lad mig omformulere igen igen:

Hvis du var en NY præsident og Messi stadig vil væk. Hvad gør du så?
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

VicValde skrev:
ons aug 26, 2020 11:54 am
whidgee skrev:
ons aug 26, 2020 11:52 am
Diabolito skrev:
ons aug 26, 2020 11:47 am

Lad mig omformulere mit sidste spørgsmål: Hvis du var præsident, hvad ville du så gøre nu?
Gå af :grin:
Og hvad så derefter? Så er alting fantastisk?
Det kan næppe blive fantastisk, uanset hvad. Messis udmelding er givetvis for at presse ledelsen, men regningen, hvis han smutter, tilfalder tilhængerne. Os, der igennem årene har elsket måden han spiller på, har heppet ustoppeligt og så videre, efterlades med en ret flad fornemmelse.
Messi har også et ansvar i forhold til polemikken, selv om han "kun," er en spiller og dermed en del af holdet. Der er formentlig en skare af PR-mennesker omkring ham, der svinger taktstokken og rådgiver i forhold til situationen lige nu.

Men lad os nu sige, at Barto & Co. går af. Hvor efterlader det os så? Koeman er lige blevet ansat og har sin vision klar. Skal den så skrottes? Rulles udmeldinger tilbage? Skal Suarez blive?

Håber på en smule afklaring i løbet af dagen eller de kommende dage. Lige nu, er det uholdbart. Han rygtes jo til stort set alle store klubber, mens sladderen også går på, at Barto nægter at gå af, mens præsidentkandidater forlanger, at NU må han smutte.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Diabolito skrev:
ons aug 26, 2020 11:47 am
Antimadridista skrev:
ons aug 26, 2020 11:35 am
Altså, du foreslår om ikke det er ok at få 200m€, så andre kan blomstre. Sådan læser jeg det i hvert fald. Jeg pointerer blot at det, imo, er et fattigt/ærgeligt alternativ til at bevare Messi, så længe som muligt.

Situationen er jo heller ikke givet. Vi ved ikke eksempelvis om han går gratis eller der bliver en kompensation.!?

Barca skal gøre? Barca er jo mange dele, syntes ik man kan stille det spørgsmål. Det er fragmenterede dele der samlet er Barca
Ja, situationen taget i betragtning, så mener jeg det er det bedste der kan ske. Er du meget uenig i det?

Messis kontrakt udløber om et år - og vi kan vel godt blive enige om, at der næppe er en forlængelse på trapperne, ikke sandt?
Al den diskussion om hans fysik og hvor længe han holder, er fuldstændig underordnet hvis ikke han forlænger.

"Hvis du elsker nogle, sæt dem fri". - Lidt cliché, men stadig en holdning jeg holder til alt i livet. Hvis han vitterligt vil videre, så lad os hjælpe ham med det, men få noget ud af det selv. Dette år er uvist, men det er definitivt at der ikke vil være nogen kompensation næste år. Jeg synes det er nedværdigende og skamagtigt at holde på en spiller mod hans vilje, hvis han absolut vil videre.

Vi håber alle på et deus ex machina, en ny ledelse og et spændende nyt projekt. Men selv om en ny præsident skulle træde til i morgen, er der så meget galt med Barcas trup, at det næppe ren redes på ét år. Messi vil øjensynligt gerne udnytte sine sidste fodboldår på at vinde nogle titler, både individuelle og holdbaserede. Det kommer han næppe til her.

Lad mig omformulere mit sidste spørgsmål: Hvis du var præsident, hvad ville du så gøre nu?
Altså lige nu. Hvor tingene er som de er, så vil 200m€ være godt, da Messi jo tydeligvis vil væk og måske kan gå gratis. Men.i din oprindelige tekst, inddragede du blot de 200m€ som et alternativ til at han gik, altså som i gik stillenog roligt.

Hvis heg var præsident for FC Barcelona, så ville jeg gå af.....

Edit: aaaahhh kan se andre også ville gå af! :grin:

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Antimadridista skrev:
ons aug 26, 2020 12:01 pm
VicValde skrev:
ons aug 26, 2020 11:39 am
Antimadridista skrev:
ons aug 26, 2020 11:27 am
VicValde skrev:
ons aug 26, 2020 11:17 am
Daluigi skrev:
ons aug 26, 2020 10:57 am
At man intet har hørt fra Messi efter Bayern kampen, synes jeg er absurd fra en anfører med 20 år i klubben.

Han man da snart tale til sine millioner af fans, der har støttet ham gennem tykt og tyndt alle disse år. Uanset om han skifter eller ej.
Fuldstændig enig. Og det beviser jo bare det, andre også har pointeret: Messi er ikke nogen leder.

Jeg synes virkelig, at der mangler noget saglighed og objektivitet på det her emne, folk forblændes af ar verdens bedste spiller nogensinde vil væk. Det er tragisk, men at holde Messi uden skyld i stort set ALT er bare blåøjet og misvisende. Han har så stor impact på klubben og byen, men han bruger den ikke konstruktivt.

Hvis det slutter sådan her, vil det være den største skamplet i klubbens historie. En historie Messi har været med til at skrive, og som han også må forventes at have en aktie i slutter flot.
Ok mester. Hvordan skulle Messi have forholdt sig de sidste 3 år, hvor han har været eneste årsag til nogen CL illusion og vundne titler. Hvordan skulle han bruge den "deep state" agtige magt du mener han har, konstruktivt?

Han er ikke nogen verbal leder, men hvordan kan du klandre ham for noget, han helt naturligt bare ikke er? Derudover, hvad har det med hele polemikken pt at gøre?
Det har da alt med polemikken at gøre, MESTER.
Men du er så forblændet af din kærlighed til Messi, at din objektivitet er væk.

Messi er ikke skurken, men omvendt er klubben heller ikke alene skyld i situationen.
Messi skal agere korrekt nu, og så skal han honorere sine økonomiske forpligtelser omkring frikøbsklausulen i sin kontrakt. Selvfølgelig skal han ikke gå kvit og frit, og her må Messi inkl. bagland finde en mindelig, god løsning med klubben omkring et salg. Det andet er jo respektløst over for klubben - og det sværter hans eftermæle til IMO. Det må også være i hans interesse, at der er et økonomisk fundament for Barca, når Messi er væk.
Kærlighed, haha, sjovt :glad:

Du svarer ikke rigtig på hvordan han skulle have ageret, inden vi kom til dette punkt og hvordan det, at han i dine og sikkert manges øjne, er en dårlig leder, har alt at sige!

Derudover er der jo ingen der ved hvad de ender med at finde ud af, økonomisk. Afstanden mellem 0 kr og 5.000.000.000 kr er lang, så naturligt skal der forhandling til.
Endvidere er der jo klausulen, som ledelsen (gad godt man skilte definitionen Barca med ledelsen!) selv har vlret med til at indføre. Messi har jo ikke kunne indskrive den, uden ledelsens accept. Om den så er.gyldug dd eller ej, er en anden sag.
Det gør jeg da. Messi skal ikke gå efter den klausul, der giver ham mulighed for at skifte kvit og frit. Han skal gå efter et helt almindeligt salg, som bliver med en helt anden - og formentlig - lavere økonomi end det ellers ville have været, fordi han ønsker sig væk.

Og så skal han komme med et statement, det her limbo med gisninger fra fans, medier, etc. er der absolut intet konstruktivt i. Selvfølgelig rådes Messi til at lade være af sine rådgivere, fordi han lige nu har tiden på sin side, men det gør intet godt for forholdet til sine fans.

Jeg elsker, at du kun nævner klausulen, der kommer Messi til gode. Messi har jo også indført en frikøbsklausul, der kommer klubben til gode. En klausul som Messi selv har underskrevet.

Tingene går begge veje. Det lyder til, at flere herinde kan se det - bare ikke dig.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

VicValde skrev:
ons aug 26, 2020 12:09 pm
Antimadridista skrev:
ons aug 26, 2020 12:01 pm
VicValde skrev:
ons aug 26, 2020 11:39 am
Antimadridista skrev:
ons aug 26, 2020 11:27 am
VicValde skrev:
ons aug 26, 2020 11:17 am
Daluigi skrev:
ons aug 26, 2020 10:57 am
At man intet har hørt fra Messi efter Bayern kampen, synes jeg er absurd fra en anfører med 20 år i klubben.

Han man da snart tale til sine millioner af fans, der har støttet ham gennem tykt og tyndt alle disse år. Uanset om han skifter eller ej.
Fuldstændig enig. Og det beviser jo bare det, andre også har pointeret: Messi er ikke nogen leder.

Jeg synes virkelig, at der mangler noget saglighed og objektivitet på det her emne, folk forblændes af ar verdens bedste spiller nogensinde vil væk. Det er tragisk, men at holde Messi uden skyld i stort set ALT er bare blåøjet og misvisende. Han har så stor impact på klubben og byen, men han bruger den ikke konstruktivt.

Hvis det slutter sådan her, vil det være den største skamplet i klubbens historie. En historie Messi har været med til at skrive, og som han også må forventes at have en aktie i slutter flot.
Ok mester. Hvordan skulle Messi have forholdt sig de sidste 3 år, hvor han har været eneste årsag til nogen CL illusion og vundne titler. Hvordan skulle han bruge den "deep state" agtige magt du mener han har, konstruktivt?

Han er ikke nogen verbal leder, men hvordan kan du klandre ham for noget, han helt naturligt bare ikke er? Derudover, hvad har det med hele polemikken pt at gøre?
Det har da alt med polemikken at gøre, MESTER.
Men du er så forblændet af din kærlighed til Messi, at din objektivitet er væk.

Messi er ikke skurken, men omvendt er klubben heller ikke alene skyld i situationen.
Messi skal agere korrekt nu, og så skal han honorere sine økonomiske forpligtelser omkring frikøbsklausulen i sin kontrakt. Selvfølgelig skal han ikke gå kvit og frit, og her må Messi inkl. bagland finde en mindelig, god løsning med klubben omkring et salg. Det andet er jo respektløst over for klubben - og det sværter hans eftermæle til IMO. Det må også være i hans interesse, at der er et økonomisk fundament for Barca, når Messi er væk.
Kærlighed, haha, sjovt :glad:

Du svarer ikke rigtig på hvordan han skulle have ageret, inden vi kom til dette punkt og hvordan det, at han i dine og sikkert manges øjne, er en dårlig leder, har alt at sige!

Derudover er der jo ingen der ved hvad de ender med at finde ud af, økonomisk. Afstanden mellem 0 kr og 5.000.000.000 kr er lang, så naturligt skal der forhandling til.
Endvidere er der jo klausulen, som ledelsen (gad godt man skilte definitionen Barca med ledelsen!) selv har vlret med til at indføre. Messi har jo ikke kunne indskrive den, uden ledelsens accept. Om den så er.gyldug dd eller ej, er en anden sag.
Det gør jeg da. Messi skal ikke gå efter den klausul, der giver ham mulighed for at skifte kvit og frit. Han skal gå efter et helt almindeligt salg, som bliver med en helt anden - og formentlig - lavere økonomi end det ellers ville have været, fordi han ønsker sig væk.

Og så skal han komme med et statement, det her limbo med gisninger fra fans, medier, etc. er der absolut intet konstruktivt i. Selvfølgelig rådes Messi til at lade være af sine rådgivere, fordi han lige nu har tiden på sin side, men det gør intet godt for forholdet til sine fans.

Jeg elsker, at du kun nævner klausulen, der kommer Messi til gode. Messi har jo også indført en frikøbsklausul, der kommer klubben til gode. En klausul som Messi selv har underskrevet.

Tingene går begge veje. Det lyder til, at flere herinde kan se det - bare ikke dig.
Nå ok. Du vil ikke svare, eller også læser du ikke teksten før du grifler.

Din sidste bemærkning: Kan du læse hvor jeg skriver 5.000.000.000. Så jo, jeg nævner hele klausulen.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Diabolito skrev:
ons aug 26, 2020 12:01 pm
Lad mig omformulere igen igen:

Hvis du var en NY præsident og Messi stadig vil væk. Hvad gør du så?
Hvis der skulle komme valg og Messi stadig ville væk, så vil det være meget behjælpeligt om de sammen indgik i dialog. Jo tydeligvis nuværende ledelse der er problemet for Messi. Altså dialog om mindelig afsked.

Derudover dialog med Koeman om han stadig er en mulighed eller om han skal væk. Men her er jo selvfølgelig nok også noget økonomi, der skal afklares.
Senest rettet af Antimadridista ons aug 26, 2020 12:23 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Bartomeu will not appear at the press conference during Trincão's presentation. [rac1]
Så slipper man også for spørgsmål...

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Dytrax skrev:
ons aug 26, 2020 12:23 pm
Bartomeu will not appear at the press conference during Trincão's presentation. [rac1]
Så slipper man også for spørgsmål...
En kujon vil altid være en kujon.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Luis Enrique »

Jeg tror det bedste man kan håbe på er, at Messi finder sig en ikke-rivaliserende klub. Om det bliver i Argentina, Amerika, Japan eller Qatar er så mindre relevant. PSG, Manchester City eller Inter vil jo være ekstrasalt i såret - og vil udsætte den tid der går, før der skal rejses en statue ude foran Camp'en af ham.

Det næste man kan håbe på er, at Koeman tager Suárez til nåde. Hvis vi mister så megen offensiv kraft, kan man for alvor godt forberede sig på, at situationen kommer til at minde om perioden fra 2000 til 2003/04. Piqué, Alba og Busquets kan bestemt heller ikke undværes.

Uanset hvad tror jeg dog godt man kan belave sig på, at mange år med regelmæssige pokaler er forbi. Det er genopbygning det gælder.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Luis Enrique skrev:
ons aug 26, 2020 12:26 pm
Jeg tror det bedste man kan håbe på er, at Messi finder sig en ikke-rivaliserende klub. Om det bliver i Argentina, Amerika, Japan eller Qatar er så mindre relevant. PSG, Manchester City eller Inter vil jo være ekstrasalt i såret - og vil udsætte den tid der går, før der skal rejses en statue ude foran Camp'en af ham.

Det næste man kan håbe på er, at Koeman tager Suárez til nåde. Hvis vi mister så megen offensiv kraft, kan man for alvor godt forberede sig på, at situationen kommer til at minde om perioden fra 2000 til 2003/04. Piqué, Alba og Busquets kan bestemt heller ikke undværes.

Uanset hvad tror jeg dog godt man kan belave sig på, at mange år med regelmæssige pokaler er forbi. Det er genopbygning det gælder.
Gode pointer. Jeg tror mere det handler om nu, at Suarez skal tage Koemann til nåde. Hvis historien omkring en 1 minuts telefonsamtale er korrekt, så har Koemann virkelig skudt sig selv i foden. Suarez' reaktion på Puyols tweet i går beviser vel også meget godt, hvor han står. Suarez må 100% være færdig i Barca. Selv om Koemann skulle få kolde fødder.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Diabolito skrev:
ons aug 26, 2020 10:59 am
Lopezzz skrev:
ons aug 26, 2020 10:24 am
Manden er jo super atlet og han vil stadigvæk være helt frisk når han fylder 40 år.
Bare se på mange andre spillere som nåede 40 års alderen og stadigvæk spiller på højt niveau.
Messi er flere niveauer over dem alle så jeg renger med at han kan give os mindst 5 sæsoner mere på toppen
Det ved du intet om. Det er rent gætværk. Jeg kan huske 3 gange, hvor Messi har været ude med skader i et halvt års tid. Sandsynligheden for at dette sker, bliver kun større med alderen.

Hvilke andre markspillere kan du nævne der spillede på topniveau som 40 årig? Giggs? Hvem ellers?
Der findes rigtig mange stjerner, måske er de ikke helt på toppen i den alder men de har kvaliteter til at hjælpe holdet med at vinde titler og de har respekt fra fans og klubben pga loyalitet. Messi er den største fodboldspiller nogensinde og han er kun 33 år gammel så mon ikke han kan klare 4-5 år mere uden problemer.
Som sportsmand, professional atlet med mange års erfaring og god fysik forventer jeg ikke at han går helt ned inden han fylder 35.
35 år er ingen alder. Livet er lige begyndt for ham
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Diabolito »

Antimadridista skrev:
ons aug 26, 2020 12:21 pm
Hvis der skulle komme valg og Messi stadig ville væk, så vil det være meget behjælpeligt om de sammen indgik i dialog. Jo tydeligvis nuværende ledelse der er problemet for Messi. Altså dialog om mindelig afsked.

Derudover dialog med Koeman om han stadig er en mulighed eller om han skal væk. Men her er jo selvfølgelig nok også noget økonomi, der skal afklares.
Det aner du intet om. Det er ren spekulation. Messi har 100 % et problem med ledelsen, men der kan sagtens være andre faktorer i spil: Suarez er snart fortid, truppen er aldrene og ikke stærk nok til at vinde noget de næste par år, Messi vil gerne prøve noget nyt inden det er for sent.
Antimadridista skrev:
ons aug 26, 2020 12:07 pm
Altså lige nu. Hvor tingene er som de er, så vil 200m€ være godt, da Messi jo tydeligvis vil væk og måske kan gå gratis. Men.i din oprindelige tekst, inddragede du blot de 200m€ som et alternativ til at han gik, altså som i gik stillenog roligt.

Hvis heg var præsident for FC Barcelona, så ville jeg gå af.....

Edit: aaaahhh kan se andre også ville gå af! :grin:
Ja, fordi det højst sandsynligt er et dilemma a la det vi ender med at stå med. Det er tilladt at læse imellem linjerne og ikke tage alt så sort/hvidt ;).
El Señor de las Tartas

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Luis Enrique skrev:
ons aug 26, 2020 12:26 pm
Jeg tror det bedste man kan håbe på er, at Messi finder sig en ikke-rivaliserende klub. Om det bliver i Argentina, Amerika, Japan eller Qatar er så mindre relevant. PSG, Manchester City eller Inter vil jo være ekstrasalt i såret - og vil udsætte den tid der går, før der skal rejses en statue ude foran Camp'en af ham.

Det næste man kan håbe på er, at Koeman tager Suárez til nåde. Hvis vi mister så megen offensiv kraft, kan man for alvor godt forberede sig på, at situationen kommer til at minde om perioden fra 2000 til 2003/04. Piqué, Alba og Busquets kan bestemt heller ikke undværes.

Uanset hvad tror jeg dog godt man kan belave sig på, at mange år med regelmæssige pokaler er forbi. Det er genopbygning det gælder.
Men tror man på at han vitterligt ser sin karriere på øverste hylde overstået? Tror jeg ikke og vil også være synd og for tidligt.

Ja naturligvis er de fede år forbi. Det vidste man allerede, de bliver bare endnu mere magre. Men der har vi været før!!

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Diabolito »

Luis Enrique skrev:
ons aug 26, 2020 12:26 pm
Det næste man kan håbe på er, at Koeman tager Suárez til nåde. Hvis vi mister så megen offensiv kraft, kan man for alvor godt forberede sig på, at situationen kommer til at minde om perioden fra 2000 til 2003/04. Piqué, Alba og Busquets kan bestemt heller ikke undværes.
Det er jeg så meget uenig i. Suarez er god mod midt- og bundhold, men hver eneste gang vi møder et tophold, der presser højt og har hurtige forsvarsspillere, så er han sat helt ud.

Jeg tiltro til at vi sagtens kan slå midt- og bundhold, selv uden Messi og Suarez.

Suarez er tung på mange punkter. Lønmæssigt og fysisk. Lad ham komme videre.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
ons aug 26, 2020 12:23 pm
Bartomeu will not appear at the press conference during Trincão's presentation. [rac1]
Så slipper man også for spørgsmål...
Forhåbentlig har han ryddet op på hans kontor og er fortid i klubben. Krydser fingre
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster