10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Diabolito »

Jeg har meget blandede følelser omkring Messis mulige afsked.

På den ene side bliver manden 34 om et års tid og det er på ved at være tid til at Culés indstiller sig på en tid efter Messi. Omvendt, er han stadig verdens bedste spiller i min optik og har ihvert 2-3 år endnu med den titel.

Hvis vi kan få 100-200 mill euro for ham nu er her - penge som vi desperat har brug for for at kunne forynge vores hold, er det så de 2-3 sæsoner værd? Andre unge spillere vil få muligheden for at blomstre og som hold kan det måske have en positiv effekt. Se hvor god Benzema er blevet i Madrid efter Ronaldo smuttede. Det er ikke utænkeligt at en spiller som Griezmann pludselig vil kunne skinne på et helt nyt niveau.

Det er lidt utopisk at sige, men hvis de beløb kan komme i spil, så synes jeg måske det er okay at lade ham smutte, så længe det bliver gjort på en ære- og respektfuld måde.

Barca skal aldrig være en sælgerklub - det skal ikke være pengene der styrer hvor skibet sejler hen - men hvis Messi absolut vil videre, så lad os hjælpe ham på vej, men få mest muligt ud af det. Klubben er vigtigere end nogen spiller, og det ved Lionel også.

Det der nager mig absolut mest, er ledelsens komplet inkompetente ageren de sidste par år. Dette er kulminationen på et sportsligt og ledelsesmæssigt projekt, der slet slet ikke har båret frugt. Min stolthed over at være Barcafan er svundet ind mere og mere. At Messi og Bartemeu snart er fortid, kan være en frisk start.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
ons aug 26, 2020 9:31 am
Antimadridista skrev:
ons aug 26, 2020 9:28 am
Guardiola skrev:
ons aug 26, 2020 9:22 am
Verdenspressen har pgså købt, at Messi stopper. Hvis han ikke mener det seriøst, er det med at få et melding ud. I det hele taget, synes jeg det ville klæde ham at komme med en officiel udmelding.
Jeg tænker at Messi er rådet til, lige at se dagen an! Hvad siger tilhængerne, hvad gør Bartho.!?

Tror helt sikkert det er definitivt. Var det en.kæmpe and, var historien lagt ned nu, af Messi.

Tror måske først han udtaler sig i morgen, måske i aften?
Enig, jeg tror også, at Messi afventer ledelsens næste træk. Hvis Barto går ud og siger, at de går af, vil der være den mulighed, at Messi bliver.
Men det ér noget rod, for hvad så med Koeman og genopbygning af holdet? Og så videre...

Jeg kan sagtens forestille mig, at Messi bliver. Bare ikke hvis Barto & Co ikke går af.
Koeman skal ikke bygge noget som helst. Han er bare et desperat valg fra Bartos side indtil ledelsen går af. Xavi kommer næste år og han er den som skal bygge holdet op.

Hvor er det bare nederen at spillere oplever det her cirkus, specielt Ter Stegen men også de nyankomne spillere og de unge fra B holdet og Henke.
Ronaldinho har også sagt at han flytter til Barcelona nu hvor han er løsladt fra fængslet og vil gerne bo tæt på Messi.
Og så har vi folk som Pep, Puyol, Xavi, Iniesta, Valdes og mange flere som skal se på alt det kaos i deres hjerteklub.
Synes også at Abidals afgang har påvirket mange. Alle troede at ham og Messi ville forlade klubben mens alt kører godt.

Vedr. Messi, han skal snart sige noget og det skal komme direkte fra ham. Hvis han forbliver tavs vil han skuffe mange mennesker.
Folk er utålmodige og kræver hurtig svar men selvfølgelig det kan tage tid. Ingen ved helt hvad der foregår.
Jeg synes bare at begge parter handler uprofessionelt og det lugter mere og mere af økonomisk end sportslige situation. Bare det ikke ender med at Messi sagsøger klubben for fusk eller noget
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Diabolito skrev:
ons aug 26, 2020 10:03 am
Jeg har meget blandede følelser omkring Messis mulige afsked.

På den ene side bliver manden 34 om et års tid og det er på ved at være tid til at Culés indstiller sig på en tid efter Messi. Omvendt, er han stadig verdens bedste spiller i min optik og har ihvert 2-3 år endnu med den titel.
Manden er jo super atlet og han vil stadigvæk være helt frisk når han fylder 40 år.
Bare se på mange andre spillere som nåede 40 års alderen og stadigvæk spiller på højt niveau.
Messi er flere niveauer over dem alle så jeg renger med at han kan give os mindst 5 sæsoner mere på toppen
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Diabolito skrev:
ons aug 26, 2020 10:03 am
Jeg har meget blandede følelser omkring Messis mulige afsked.

På den ene side bliver manden 34 om et års tid og det er på ved at være tid til at Culés indstiller sig på en tid efter Messi. Omvendt, er han stadig verdens bedste spiller i min optik og har ihvert 2-3 år endnu med den titel.

Hvis vi kan få 100-200 mill euro for ham nu er her - penge som vi desperat har brug for for at kunne forynge vores hold, er det så de 2-3 sæsoner værd? Andre unge spillere vil få muligheden for at blomstre og som hold kan det måske have en positiv effekt. Se hvor god Benzema er blevet i Madrid efter Ronaldo smuttede. Det er ikke utænkeligt at en spiller som Griezmann pludselig vil kunne skinne på et helt nyt niveau.

Det er lidt utopisk at sige, men hvis de beløb kan komme i spil, så synes jeg måske det er okay at lade ham smutte, så længe det bliver gjort på en ære- og respektfuld måde.

Barca skal aldrig være en sælgerklub - det skal ikke være pengene der styrer hvor skibet sejler hen - men hvis Messi absolut vil videre, så lad os hjælpe ham på vej, men få mest muligt ud af det. Klubben er vigtigere end nogen spiller, og det ved Lionel også.

Det der nager mig absolut mest, er ledelsens komplet inkompetente ageren de sidste par år. Dette er kulminationen på et sportsligt og ledelsesmæssigt projekt, der slet slet ikke har båret frugt. Min stolthed over at være Barcafan er svundet ind mere og mere. At Messi og Bartemeu snart er fortid, kan være en frisk start.
Problemet ved den sum penge han kan indbringe er at den blot vil gå ind og dække det nuværende tab, er der snak om. Dvs. der vil ikke være det store at tage af til nye transfers. Man kan så sige hvis man vil forynge holdet, er det måske ikke de største summer der er nødvendige pt.. Jeg føler egentligt at offensivt har vi spillerene, det er forsvaret der skal forstærkes.
Allez...

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Jeg synes det er helt fair, at det er Messi selv der tager beslutningen om, hvornår han skal videre. Det her er dog langt fra ønskesituationen for nogen af parterne. Jeg håber ikke det bliver en beslutning Messi tager, som dengang han stoppede på landsholdet, at han fortryder efter noget tid. Det tror jeg dog ikke helt er tilfældet. Jeg mener allerede sidste år, efter Liverpool, at der var snak om at han overvejede at smutte.

Hvis han forlader klubben, så tror jeg Coutinho ville kunne fylde en del af det tomrum. Han søger også mod midten, kan lægge gyldne afleveringer og skyde udefra.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Som det foregår lige nu, vil det aldrig være godt at Messi smutter. Havde foretrukket at vi først i ca 2023 skulle forholde os til det og at tiden til da, blev brugt med en kompetent træner og en kompetent trup, omkring Messi.

Dermed ikke sagt at der ikke kan komme positive ting ud af moradset. Selvfølgelig vil andre så blomstre. Men det er ikke ensbetydende med at det er bedst at Messi går nu.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Before even asking for the termination of his contract at Barcelona, Messi phoned Neymar inviting him to play for Manchester City. [@jorgenicola]
Nu tror jeg bare der bliver skrevet historier for at skrive historier. City har sgu ikke råd til både Neymar og Messi. Heller ikke med oliepenge.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
ons aug 26, 2020 10:30 am
Before even asking for the termination of his contract at Barcelona, Messi phoned Neymar inviting him to play for Manchester City. [@jorgenicola]
Nu tror jeg bare der bliver skrevet historier for at skrive historier. City har sgu ikke råd til både Neymar og Messi. Heller ikke med oliepenge.
"He also asked Kanye to be his personal assistent and adviser"

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Champione »

Diabolito skrev:
ons aug 26, 2020 10:03 am
Jeg har meget blandede følelser omkring Messis mulige afsked.

På den ene side bliver manden 34 om et års tid og det er på ved at være tid til at Culés indstiller sig på en tid efter Messi. Omvendt, er han stadig verdens bedste spiller i min optik og har ihvert 2-3 år endnu med den titel.

Hvis vi kan få 100-200 mill euro for ham nu er her - penge som vi desperat har brug for for at kunne forynge vores hold, er det så de 2-3 sæsoner værd? Andre unge spillere vil få muligheden for at blomstre og som hold kan det måske have en positiv effekt. Se hvor god Benzema er blevet i Madrid efter Ronaldo smuttede. Det er ikke utænkeligt at en spiller som Griezmann pludselig vil kunne skinne på et helt nyt niveau.

Det er lidt utopisk at sige, men hvis de beløb kan komme i spil, så synes jeg måske det er okay at lade ham smutte, så længe det bliver gjort på en ære- og respektfuld måde.

Barca skal aldrig være en sælgerklub - det skal ikke være pengene der styrer hvor skibet sejler hen - men hvis Messi absolut vil videre, så lad os hjælpe ham på vej, men få mest muligt ud af det. Klubben er vigtigere end nogen spiller, og det ved Lionel også.

Det der nager mig absolut mest, er ledelsens komplet inkompetente ageren de sidste par år. Dette er kulminationen på et sportsligt og ledelsesmæssigt projekt, der slet slet ikke har båret frugt. Min stolthed over at være Barcafan er svundet ind mere og mere. At Messi og Bartemeu snart er fortid, kan være en frisk start.

Jeg er meget uenig her. Og for mig, der handler det her lige så meget om symbolik og vores brand.
At vi ikke evner at holde på den største stjerne lige nu, hvor der er mest brug for ham - det siger alt.

Hvor mange har ikke drømt og udtalt sig om at spille med Messi. Og hvor mange unge drenge på La Masia drømmer om at skabe samme fremtid som ham - og ja ja - kan de jo nå endnu. Og også få 20 års succes på førsteholdet.
Men det forplanter sig, at vi behandler folk så elendigt, som det er tilfældet.

Det her bliver måske en afgang med en gigantisk omgang mudderkastning - retsager og alt muligt. Det er simpelthen ren gift. Vores organisation har sejlet rundt og været holdt individuelt oppe af historiens bedste spiller - som vil væk nu.

Hvem siger at MatS vil forlænge når hans kontrakt udløber om et år? Eller at Fati mener, at Barca er det rigtige sted for ham. Eller at Frenkie ikke ville fortryde sit skifte.
Eller at diamanter på markedet ville tro, at Barca er stedet, hvor man spiller om titler national og internationalt. Jeg tror at alt vil stagnere herfra - for ikke at tale om sponsorater. Vi mister et af verdens største individuelle brands.

Barca bliver symboliseret med kaos, impotent ledelse, genopbygning (hvem siger det går godt?), præsidentvalg (og hvem kan garantere at Xavi er den nye Pep??). Og hvad med den mega skrøbelige økonomi, høje lønninger? Det her er helt sikkert også dråben for truppen. Hvorfor skulle man se bort fra sin høje løn i kontrakten (har været forlydender om at man har bedt nøglespillere om at hjælpe med en lønnedgang) for at hjælpe med et sportligt genopbygningsprojekt, som man ikke tror på?

Krisen har hele tiden kradset - og luret under overfladen. Det her er dråben som får det skrøbelige korthus til at knække. Lige nu ser jeg absolut ingen bund i tingene.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Champ@

Tror du er lige 10-15% for pessimistisk, men ellers enig på mange punkter.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

At man intet har hørt fra Messi efter Bayern kampen, synes jeg er absurd fra en anfører med 20 år i klubben.

Han man da snart tale til sine millioner af fans, der har støttet ham gennem tykt og tyndt alle disse år. Uanset om han skifter eller ej.
Forumlegende

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Diabolito »

emo skrev:
ons aug 26, 2020 10:25 am
Problemet ved den sum penge han kan indbringe er at den blot vil gå ind og dække det nuværende tab, er der snak om. Dvs. der vil ikke være det store at tage af til nye transfers. Man kan så sige hvis man vil forynge holdet, er det måske ikke de største summer der er nødvendige pt.. Jeg føler egentligt at offensivt har vi spillerene, det er forsvaret der skal forstærkes.
Alternativet er at han fortsætter indtil han selv siger stop og går på pension - og hvad så? Så står vi i samme situation, men med et økonomisk hul, der stadig skal dækkes på en måde.
Champione skrev:
ons aug 26, 2020 10:35 am
Jeg er meget uenig her. Og for mig, der handler det her lige så meget om symbolik og vores brand.
At vi ikke evner at holde på den største stjerne lige nu, hvor der er mest brug for ham - det siger alt.

Hvor mange har ikke drømt og udtalt sig om at spille med Messi. Og hvor mange unge drenge på La Masia drømmer om at skabe samme fremtid som ham - og ja ja - kan de jo nå endnu. Og også få 20 års succes på førsteholdet.
Men det forplanter sig, at vi behandler folk så elendigt, som det er tilfældet.

Det her bliver måske en afgang med en gigantisk omgang mudderkastning - retsager og alt muligt. Det er simpelthen ren gift. Vores organisation har sejlet rundt og været holdt individuelt oppe af historiens bedste spiller - som vil væk nu.

Hvem siger at MatS vil forlænge når hans kontrakt udløber om et år? Eller at Fati mener, at Barca er det rigtige sted for ham. Eller at Frenkie ikke ville fortryde sit skifte.
Eller at diamanter på markedet ville tro, at Barca er stedet, hvor man spiller om titler national og internationalt. Jeg tror at alt vil stagnere herfra - for ikke at tale om sponsorater. Vi mister et af verdens største individuelle brands.

Barca bliver symboliseret med kaos, impotent ledelse, genopbygning (hvem siger det går godt?), præsidentvalg (og hvem kan garantere at Xavi er den nye Pep??). Og hvad med den mega skrøbelige økonomi, høje lønninger? Det her er helt sikkert også dråben for truppen. Hvorfor skulle man se bort fra sin høje løn i kontrakten (har været forlydender om at man har bedt nøglespillere om at hjælpe med en lønnedgang) for at hjælpe med et sportligt genopbygningsprojekt, som man ikke tror på?

Krisen har hele tiden kradset - og luret under overfladen. Det her er dråben som får det skrøbelige korthus til at knække. Lige nu ser jeg absolut ingen bund i tingene.
Symbolik og brand er allerede ude af vinduet på dette tidspunkt. Messis statement kommer til at stå klart og tydeligt i mange år frem, uanset om han bliver eller ej. Jeg synes det vil være desperat af den nuværende ledelse at holde fast i ham med juridiske regler, i stedet for at takke ham for alt og lade ham smutte. Skulle Bartomeu træde af i morgen og en ny ledelse træde til, vil dette naturligvis være en anden sag.

Alle de der hvis'er giver jeg altså ikke særlig meget for. Hvis Barcas institution ikke er større end Messi, så har vi stadig et enormt problem om 2-3 år, når han givetvis stopper helt naturligt. Der kan sagtens være andre spillere, der øjner muligheder for endnu mere indflydelse og aner større roller og lønne når Messi er væk.
Lopezzz skrev:
ons aug 26, 2020 10:24 am
Manden er jo super atlet og han vil stadigvæk være helt frisk når han fylder 40 år.
Bare se på mange andre spillere som nåede 40 års alderen og stadigvæk spiller på højt niveau.
Messi er flere niveauer over dem alle så jeg renger med at han kan give os mindst 5 sæsoner mere på toppen
Det ved du intet om. Det er rent gætværk. Jeg kan huske 3 gange, hvor Messi har været ude med skader i et halvt års tid. Sandsynligheden for at dette sker, bliver kun større med alderen.

Hvilke andre markspillere kan du nævne der spillede på topniveau som 40 årig? Giggs? Hvem ellers?
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Hvis du tror, at denne polemik kan dække over det enorme udestående vi to har, Dia - Så tro om. DU SKYLDER KAGE!

Godt at se dig igen gamle dreng.... Der skulle en ren apokalypse til eller hvad? :razz:
Forumlegende

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Diabolito »

Daluigi skrev:
ons aug 26, 2020 11:07 am
Hvis du tror, at denne polemik kan dække over det enorme udestående vi to har, Dia - Så tro om. DU SKYLDER KAGE!

Godt at se dig igen gamle dreng.... Der skulle en ren apokalypse til eller hvad? :razz:
Du skal nok få den citronmåne en dag :D.

Ja, der skal jo være nogle til at skabe lidt perspektiv herinde ;).
El Señor de las Tartas

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Daluigi skrev:
ons aug 26, 2020 10:57 am
At man intet har hørt fra Messi efter Bayern kampen, synes jeg er absurd fra en anfører med 20 år i klubben.

Han man da snart tale til sine millioner af fans, der har støttet ham gennem tykt og tyndt alle disse år. Uanset om han skifter eller ej.
Fuldstændig enig. Og det beviser jo bare det, andre også har pointeret: Messi er ikke nogen leder.

Jeg synes virkelig, at der mangler noget saglighed og objektivitet på det her emne, folk forblændes af ar verdens bedste spiller nogensinde vil væk. Det er tragisk, men at holde Messi uden skyld i stort set ALT er bare blåøjet og misvisende. Han har så stor impact på klubben og byen, men han bruger den ikke konstruktivt.

Hvis det slutter sådan her, vil det være den største skamplet i klubbens historie. En historie Messi har været med til at skrive, og som han også må forventes at have en aktie i slutter flot.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster