Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Er helt enig, Norbit.
Også vedrørende Barto, der selv har underskrevet de kontrakter.

Man revitaliserer intet, hvis truppen forbliver den samme.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Hvis førnævnte udsagn fra den gamle garde er sandt, kræver det netop BALLS fra RK.

Det er nok det vigtigste element overhovedet vedr FC Barcelona. En vis mands balls!!!!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rb88 »

Men man kan ikke bare kræve at spillere går ned i løn. De har en kontrakt og de er ikke forpligtet til noget udover at indkassere den. Bar kig over mod de hvide og bale på sidelinjen

Ledelsen er selv skyld i at de har givet så høje og lange kontrakter til ældre spillere.

Det er præcis derfor det bliver så svært for de fleste er så gamle at transfer pris er svær at forvente, og deres løn så høj at få klubber vil skrive kontrakt med dem

Og uden transfer pris er der ikke penge til nye spillere, og uden oprydning i truppen er der heller ikke lønbudget til nye spillere. Så det er noget af et arbejde og en kabale der skal gå op

Og i sidste ende (om en måned) sidder vi forundret tilbage og spørger "var det virkelig det?", efter vi finder ud af de i det store hele har fejlet og vi er omtrent samme sted som sidste sæson

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Rb88 skrev:
ons aug 19, 2020 2:42 pm
Men man kan ikke bare kræve at spillere går ned i løn. De har en kontrakt og de er ikke forpligtet til noget udover at indkassere den. Bar kig over mod de hvide og bale på sidelinjen

Ledelsen er selv skyld i at de har givet så høje og lange kontrakter til ældre spillere.

Det er præcis derfor det bliver så svært for de fleste er så gamle at transfer pris er svær at forvente, og deres løn så høj at få klubber vil skrive kontrakt med dem

Og uden transfer pris er der ikke penge til nye spillere, og uden oprydning i truppen er der heller ikke lønbudget til nye spillere. Så det er noget af et arbejde og en kabale der skal gå op

Og i sidste ende (om en måned) sidder vi forundret tilbage og spørger "var det virkelig det?", efter vi finder ud af de i det store hele har fejlet og vi er omtrent samme sted som sidste sæson
Haha - elsker slutningen. Det er så eksakt som det kan blive. Du mangler blot at tilføje, at spillerne nok går ud og siger, igen år: "Vi er Barca og vi går efter at vinde det hele".

Ved godt at lønningerne ikke bare kan sættes ned, men hvis vi formoder at de spillere vi har, har større ambitioner end golfspilleren Bale. Så bør man kunne presse dem ved at tilbyde dem mindre løn og spilletid. Tror da de hellere vil til en anden klub med en mere reel løn (mindre end det de får nu) og få mere spilletid end at rådne på bænken. Derudover, så tror jeg ikke at det er blevet gjort klart for Bale at han ingen plads har i truppen. Sidste år, var han jo meget tæt på at blive solgt til en kinesisk klub - hor Perez blokerede handlen i sidste øjeblik.

Men men men, har Koeman modet på at fortælle flere fra den gamle garde at de ikke er en del af planerne? Jeg tror ikke på det her hold, før der bliver foretaget store ændringer i truppen.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Rb88 skrev:
ons aug 19, 2020 2:42 pm
Men man kan ikke bare kræve at spillere går ned i løn. De har en kontrakt og de er ikke forpligtet til noget udover at indkassere den. Bar kig over mod de hvide og bale på sidelinjen

Ledelsen er selv skyld i at de har givet så høje og lange kontrakter til ældre spillere.

Det er præcis derfor det bliver så svært for de fleste er så gamle at transfer pris er svær at forvente, og deres løn så høj at få klubber vil skrive kontrakt med dem

Og uden transfer pris er der ikke penge til nye spillere, og uden oprydning i truppen er der heller ikke lønbudget til nye spillere. Så det er noget af et arbejde og en kabale der skal gå op

Og i sidste ende (om en måned) sidder vi forundret tilbage og spørger "var det virkelig det?", efter vi finder ud af de i det store hele har fejlet og vi er omtrent samme sted som sidste sæson
Nej, men som jeg beskrev tidligere, kan man komme med et kollektivt tiltag om nedgang på 30-50% til alle, eller en vis procentdel nedgang til enkelte specifikke spillere som man enten ønsker ud eller påtænker en mindre rolle.
Så kan de selvfølgelig nægte, hvorved man kan tilbyde en fast plads på tribunen. Så kan det være Suarez, Alba, Bussi etc kommer ned på jorden og man finder en løsning!!?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Norbit skrev:
tirs aug 18, 2020 1:40 pm
Beklager mit lange indlæg, det var slet ikke meningen. Men giv i selv-sving.

Ud fra det man læser om Koeman, så virker det til at han har fokus på at give de unge chancen, koste hvad det vil. Hvis han virkelig vil det med de unge, så tror jeg at barca bliver en klub som tjener 30-50 mio om året på unge talenter som de kan sælge videre.

På den anden side, hvis denne ændring i "kulturen" sker, så er jeg bekymret for hvad man skal stille op med Messi. Kan vi, med Messi + en masse unge talenter vinde La Liga og CHL?

Personligt vil jeg gerne se en kæmpe ændring i truppen og gerne erstattet med nogle af de unge fra egen avl+udefra. Vil gerne have at vi skiller os af med følgende:
Alba(31), Pique(33), Umtiti(26), Roberto(28), Bussi(32), Rakitic(32), Vidal(33), Griezmann(29), Suarez(33), Braithwaite(29), Neto(31), Rafinha(27), Miranda(20), O. Busquets(21), Wague(21).

og forsøger at hente nyt blod i form af sultne og talentfulde spillere:
Cucurella(22)/Grimaldo(24)/Gaya(25), Garcia(19), (allerhelst) Upamecano (21), Aouar (22), Lautaro(22), Adama Traore (24).

fra leje:
Todibo(20), Alena(22), Coutinho(28), Emerson(21).

spillere fra egen avl som jeg gerne vil se debutere/få mere spilletid:
Fati(17), Puig(21), Araujo(21), Ilaix Moriba(17), Pedri(17), Pena(21).

Det giver en trup:
GK: Ter Stegen, Pena.
D: Semedo, Emerson, Todibo, Garcia, Upamecano, Lenglet, Junior, Cucurella/Grimaldo/Gaya,
M: De Jong, Coutinho, Pjanic, Alena, Aouar, Puig, Moriba.
S: Messi, Dembele, Fati, Trinicao, Pedri, Lautaro, Adama Traore.

Gennemsnitsalderen går fra ca. 30,53 med 21 spillere i truppen (dem som er der nu) til 22,8 med 24 spillere i truppen. Vi vil stadigvæk have etablerede spillere over hele linjen. Udover at få et helt nyt hold med unge/talentfulde/sultne spillere, så tror jeg at klubben får bedre økonomisk balance. Vi skiller os af med alle de tunge drenge. Derudover ser jeg ikke handlerne som værende umulige hvis Coutinho også bliver solgt. Vi får så mange strenge at spille på uden at ændre 100% på startopstillingen.

En mulig opstilling (galla) det første år (som bliver ødelagt af Pjanic!):
Ter stegen,
Semedo, Upamecano, Lenglet, Gaya
Coutinho, De Jong, Pjanic
Messi, Lautaro, Dembele/Fati

Alternativet med mere speed:
Ter Stegen,
Semedo, Todibo, Upamecano, Gaya,
Puig, De Jong, Aouar,
Traore/Trinicao, Messi/Lautaro, Dembele/Fati.
Tror det er for indgribende en åreladning:)

Start11 har oftest, i løbet af foråret, været denne
Stegen
Semedo pique leng alba
Bussi
Jong vidal
Messi suarez griez

Imo kunne det være fedt/realistisk med følgende:

Stegen
Semedo (pique) leng "ny"
Jong
Puig (Pjanic)
Messi Lautaro Ney

"Ny" kunne være Gaya, cucu, Dest

( ) angiver at jeg ikke tror der er økonomi ( i hvert fald ikke i mit setup) til et kvalificeret alternativ.

En forudsætning for Puig, er at han forstår både at tænke fremad og tilbage.

Hvis Ney er umulig, prøv da Demb, Trincao eller Fati

Primære ændringer:

Ud:
Suarez
Alba
Rakitic
Vidal
Griez (hvis muligt/hvis Ney ind)
Umtiti (hvis muligt)

Bænk:
Bussi

Udleje:
Demb (hvis Ney kommer)

Trup:
Stegen, inaki

Hb:Semedo, Emerson(lyder dog som at han bliver genudlejet)/Roberto
Cb:(Pique), Lenglet, Araujo, Garcia/anden/upamecano
Vb: Gaya/Cucu/Dest, junior

Midt: Jong, Pjanic, Puig, Bussi, Alena,, Roberto (afhængig af hb situationen), monchu/anden

Angreb: Messi, Ney, Lautaro, Fati, Trincao, pedri, Griez (hvis ikke kan sælges)

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Sergio Busquets will not leave according to his agent, neither will Luis Suarez. Sergi Roberto leaving has lower chances, and Jordi Alba has not even considered leaving. Valencia was child's play compared to what is now coming at Koeman. [cat radio]
Spot on hvad jeg proklamerede tidligere i denne tråd.
Én ting er, at vi gerne vil lave udrensning, men noget andet er at spillerne er på lange kontrakter, hvor ingen (specielt efter corona) klubber vil snuppe de her spillere. Og hvis der er bud efter dem, så skal de være meget interesseret i at gå ned i løn.

Og så ændrer det jo ingenting (ihvertfald økonomisk), da spillerne fortsat er en del af klubben og lønningslisten.
Så skal man kigge på ophævelse af kontrakterne - bestemt en mulighed - men spillerne sidder med kortene på hånden. De har ret til at få sin løn udbetalt i den resterende kontraktperiode.
Og indgår man så kompromis’er, så er det ofte cash nu og her, hvilket så laver indhug i transferbudgettet.

Ergo, klubben står i en super vanskelig position.
Bus, Alba, Suarez, Pique, Rak, Vidal har vilde vilkår og grundet en høj løn en meget lav markedsværdi - ligesom alle klubber kender til vores pressede økonomi og ophørsudsalg.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Dytrax skrev:
ons aug 19, 2020 12:10 pm
Sergio Busquets will not leave according to his agent, neither will Luis Suarez. Sergi Roberto leaving has lower chances, and Jordi Alba has not even considered leaving. Valencia was child's play compared to what is now coming at Koeman. [cat radio]
Here we go, tænkte nok vi ikke ville kunne komme af med de gamle spillere, når de har så lækre kontrakter :roll: :mad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Altså...

Hvis alternativet er en sikker tribune plads, tror jeg nu nok man kan finde en løsning. Også uden en gigantisk pose i hånden.

Piq vil jo aldrig sætte sig på tribunen i 2 år eller på anden vis spille fornærmet, hvis han har præsident ønsker!

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af puyol83 »

Norbit skrev:
ons aug 19, 2020 3:13 pm
Du mangler blot at tilføje, at spillerne nok går ud og siger, igen år: "Vi er Barca og vi går efter at vinde det hele".
Barto har allerede været der:
Journalist: Bliver næste sæson en overgangsfase?
"Barca er aldrig i en overgangsfase. Vi laver et vinderprojekt. Barca skal altid slås om alle titler".
:roll:

Fra et interview med Barca TV i går (bragt her på siden).
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af kklaus »



:)
Giv mig min sko tilbage, røv!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af PuyolErGud »

Ja, hvad skulle vi også med ham for sølle 5 Millioner euro og sikkert en lav løn? Det gør vi os ikke i!

maba
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons feb 27, 2013 9:29 am
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af maba »

passer det Ajax ønsker Suárez, ville jeg ikke tænke to gange….afsted med ham.
evt. i bytte med Donny van de Beek. Endelig vil vi få en midtbane spiller som kan score mål og en moderne midtbane spiller.

om de så forgylder Donny, rammer han aldrig halvdelen af Suárez løn.

Tvivler på det sker… som med Pinto, har messi for meget at sige! OK med mig såfremt Suárez går 80% ned i løn – han har været skidt i 2 år.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

maba skrev:
tors aug 20, 2020 12:09 pm
passer det Ajax ønsker Suárez, ville jeg ikke tænke to gange….afsted med ham.
evt. i bytte med Donny van de Beek. Endelig vil vi få en midtbane spiller som kan score mål og en moderne midtbane spiller.

om de så forgylder Donny, rammer han aldrig halvdelen af Suárez løn.

Tvivler på det sker… som med Pinto, har messi for meget at sige! OK med mig såfremt Suárez går 80% ned i løn – han har været skidt i 2 år.
... men han scorede vores eneste mål mod Bayern på UDEBANE. Det må i sig selv være en bedrift der udløser en lønforhøjelse.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

The captains and Luis Suárez don't want to leave Barça. They want to talk to Koeman before they're put on the transfer market. [Cadena SER]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster