Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Koeman will try to sign Donny van de Beek from Ajax. The midfielder is valued at €25 million. [Onda Cero]

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Starnils »

ladislau skrev:
man aug 17, 2020 7:30 pm
Det er jo bare endnu et quick fix til en milliard plus.
En spiller med præcis den samme attitude(hvis ikke værre), som de spillere der tabte 8-2 i fredags.
Den slags indkøb er grunden, til vi er i denne situation.
Vi må tage en sæson, hvor det handler om udvikling af de købte talenter og bygge op.
Ikke mere panik køb, der sætter falske forhåbninger op. Ellers står vi her igen i foråret 21.
Jeg vil netop mene, at Neymar er ikke har den samme nosseløse-attitude som spillerne på vores hold. I kampen mod Atalanta,var det ham der hele tiden forsøgte, gik ned i banen for at få bolden osv. I kampen med PSG, der var det ham, som bar hele holdet. Det virker ikke til, at Neymar bare giver op,
Socio. no. 54.257

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Tror i at Koeman tør bænke stjernerne? Det er jo tydeligt, at det ikke hjælper at få en ny træner. Det er de samme spillere som er her fra dengang PSG ownede os med 4-0, og som fik tæsk i den efterfølgende runde mod Juventus. Der er en eller anden taber kultur i klubben som i dette tilfælde ikke rettes op med kun en ny træner. Der kræves store forandringer, hvor hverken Neymar eller hvilken som helst stjerne kan rette op på.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Norbit skrev:
tirs aug 18, 2020 10:59 am
Tror i at Koeman tør bænke stjernerne? Det er jo tydeligt, at det ikke hjælper at få en ny træner. Det er de samme spillere som er her fra dengang PSG ownede os med 4-0, og som fik tæsk i den efterfølgende runde mod Juventus. Der er en eller anden taber kultur i klubben som i dette tilfælde ikke rettes op med kun en ny træner. Der kræves store forandringer, hvor hverken Neymar eller hvilken som helst stjerne kan rette op på.
Jeg læste et opslag skrevet af en Feyenoord tilhænger, der ud over at have dén klub som hjerteklubben, også er glad for Barcelona. Jeg poster opslaget nedenfor!
Det forklares i opslaget, hvorfor vedkommende tror, at Koeman vil være en god træner for klubben. Eller i hvert fald for de unge. Det, der taler imod argumentet i opslaget, er at i Feyenoord skulle Koeman ikke tage stilling til etablerede verdensstjerner og den politik, der hersker i og omkring Barcelona. Da han overtog tjansen i Feyenoord, var det i en klub der dinglede over afgrunden resultatmæssigt og økonomisk.

Koeman udtalte i april, at Barcelona, ifølge ham, mangler intensitet og at genpresset er forsvundet. Dermed også en del af identiteten. Han bruger en kamp mod Atletico som eksempel, hvor vi dominerer kampen, indtil gassen går af ballonen og vi taber pga. den - ifølge ham - manglende intensitet.

Opslag om Koeman:
For those in doubt about Koemans appointment, here's a nice little post I found on Reddit. Credits to u/tijna for this, he/she is a Feyenoord fan and this post shed some light about Koeman to me.
He's had his stints at Everton and Southampton and he doesn't really look like a tactical genius, but I think this writeup may answer some questions you may have had about Koeman.

"As a Feyenoord fan I need to talk about Koeman..

So I'm quite a diehard Feyenoord fan who has always had a soft spot for Barca and I'm here to talk about Koeman. Hopefully I can enlighten your day a little bit.

Koeman managed us from 2011 until 2014 and it would turn out to be a lovestory. To give you a little bit of context: Feyenoord is the biggest club in The Netherlands after Ajax, at least in terms of fanbase, but was basically bankrupt in 2011. The year before Koeman arrived, the club finished 10th with a 10-0 loss in Eindhoven against PSV as arguably the darkest day in the clubs history. There was a lot of financial debt and the few good players were looking to leave asap.

Koeman himself was at his low-point as a manager as well. He had been fired at his last two clubs (Valencia & AZ) and desperately needed a good stint as a manager to revitalize his career. He ended his career as a player at Feyenoord and picked that team as his favorite Dutch team on live tv before, so when the club called him he didn't have to think long.

Koeman arrived at a football club that had no money and needed to sell in order to keep it's Eredivisie license. Castaignos had already been sold to Inter and the only two talented players left were Georgino Wijnaldum and Leroy Fer. Both of them eventually left for relatively small fees to PSV and FC Twente respectively, which was very humiliating and seen as betrayal in the eyes of the fans. So Koeman lost the best 3 players from a team that finished 10th in the league, there was still 0 transfer budget and not really a promising youth player present either.

With a couple of smart loan deals Koeman somehow made it work. He gave youth players a chance (because he had no other option) and somehow took Feyenoord from 10th to 2nd in the league in his first season! He finished above Georgino Wijnaldum and Leroy Fer as well, just 6 points behind Ajax.

In the next two seasons the financial status got better because Koeman got us back in Europe again, but there was still not really any transfer budget. He signed free agents and used almost every U19 player and finished 3rd and second again before moving to Southampton eventually.

The best part about his stint at Feyenoord in my opinion is his eye for talent. During the World Cup of 2014, when the Dutch NT finished 3rd, Louis van Gaal got a lot of praise, and rightfully so. But it was actually Koeman's Feyenoord who started the 5-3-2 formation that turned out to be so succesfull. But that's not even the best part.

Terence Kongolo, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Daryl Janmaat, Ron Vlaar and Jordy Clasie were all key players in Koeman's Feyenoord and except for Kongolo, they were all regulars during the World Cup of 2014.

The key to the story is: Barca may not be as bad as Feyenoord were in 2011, but Koeman should be a great manager for La Masia players. He will not hesitate to start Puig, Fati and others. I think that is what Barca needs right now.

I'm really, really happy for Ronald Koeman right now. I can not promise you that he will succeed, there are no guarantees. But he deserves the chance to manage his FC Barcelona."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Ronald Koeman is open to selling Alba, Busquets, Luis Suarez, Samuel Umtiti, Arturo Vidal and Ivan Rakitic. [Daily Mail Sport]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Ronald Koeman will try to bring Van de Beek to Barcelona. He will cost the club between €25M-€30M. (Alfredo Martínez)

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rb88 »

Han kunne være en fin tilføjelse. Løbestærke, ung spiller

De Jong på den dybe midt.
Puig som den kreative kraft
Donny som mere boks-boks spiller der tager dybe løn, men stadig er skolet i et lignende Ajax system

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
tirs aug 18, 2020 12:30 pm
Ronald Koeman is open to selling Alba, Busquets, Luis Suarez, Samuel Umtiti, Arturo Vidal and Ivan Rakitic. [Daily Mail Sport]
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :clap: :clap: :clap:

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Beklager mit lange indlæg, det var slet ikke meningen. Men giv i selv-sving.

Ud fra det man læser om Koeman, så virker det til at han har fokus på at give de unge chancen, koste hvad det vil. Hvis han virkelig vil det med de unge, så tror jeg at barca bliver en klub som tjener 30-50 mio om året på unge talenter som de kan sælge videre.

På den anden side, hvis denne ændring i "kulturen" sker, så er jeg bekymret for hvad man skal stille op med Messi. Kan vi, med Messi + en masse unge talenter vinde La Liga og CHL?

Personligt vil jeg gerne se en kæmpe ændring i truppen og gerne erstattet med nogle af de unge fra egen avl+udefra. Vil gerne have at vi skiller os af med følgende:
Alba(31), Pique(33), Umtiti(26), Roberto(28), Bussi(32), Rakitic(32), Vidal(33), Griezmann(29), Suarez(33), Braithwaite(29), Neto(31), Rafinha(27), Miranda(20), O. Busquets(21), Wague(21).

og forsøger at hente nyt blod i form af sultne og talentfulde spillere:
Cucurella(22)/Grimaldo(24)/Gaya(25), Garcia(19), (allerhelst) Upamecano (21), Aouar (22), Lautaro(22), Adama Traore (24).

fra leje:
Todibo(20), Alena(22), Coutinho(28), Emerson(21).

spillere fra egen avl som jeg gerne vil se debutere/få mere spilletid:
Fati(17), Puig(21), Araujo(21), Ilaix Moriba(17), Pedri(17), Pena(21).

Det giver en trup:
GK: Ter Stegen, Pena.
D: Semedo, Emerson, Todibo, Garcia, Upamecano, Lenglet, Junior, Cucurella/Grimaldo/Gaya,
M: De Jong, Coutinho, Pjanic, Alena, Aouar, Puig, Moriba.
S: Messi, Dembele, Fati, Trinicao, Pedri, Lautaro, Adama Traore.

Gennemsnitsalderen går fra ca. 30,53 med 21 spillere i truppen (dem som er der nu) til 22,8 med 24 spillere i truppen. Vi vil stadigvæk have etablerede spillere over hele linjen. Udover at få et helt nyt hold med unge/talentfulde/sultne spillere, så tror jeg at klubben får bedre økonomisk balance. Vi skiller os af med alle de tunge drenge. Derudover ser jeg ikke handlerne som værende umulige hvis Coutinho også bliver solgt. Vi får så mange strenge at spille på uden at ændre 100% på startopstillingen.

En mulig opstilling (galla) det første år (som bliver ødelagt af Pjanic!):
Ter stegen,
Semedo, Upamecano, Lenglet, Gaya
Coutinho, De Jong, Pjanic
Messi, Lautaro, Dembele/Fati

Alternativet med mere speed:
Ter Stegen,
Semedo, Todibo, Upamecano, Gaya,
Puig, De Jong, Aouar,
Traore/Trinicao, Messi/Lautaro, Dembele/Fati.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Jeg ville heller ikke have noget imod, hvis Van De Beek kom til klubben for den pris. Håber virkelig, at vi får afskibet Rakitic, Rafinha og Vidal på midten og evt. Coutinho som jeg ikke har stor tiltro til i klubben.

Det ville betyde, at vi står med en midtbane i næste sæson ala:
CDM: De Jong og Busquets
CM: Puig, Pjanic, Van De Beek, Alena og evt Trincao, hvis det er der han er tiltænkt en plads på holdet.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Ialocin skrev:
tirs aug 18, 2020 1:44 pm
Jeg ville heller ikke have noget imod, hvis Van De Beek kom til klubben for den pris. Håber virkelig, at vi får afskibet Rakitic, Rafinha og Vidal på midten og evt. Coutinho som jeg ikke har stor tiltro til i klubben.

Det ville betyde, at vi står med en midtbane i næste sæson ala:
CDM: De Jong og Busquets
CM: Puig, Pjanic, Van De Beek, Alena og evt Trincao, hvis det er der han er tiltænkt en plads på holdet.
Jeg har heller ikke den store tiltro til Cou, men måske det hele tiden har handlet om hvordan han placeres og hvordan træneren i det hele taget håndterer ham? Det sagt, tror jeg han bliver solgt eller lejet ud.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Dytrax skrev:
tirs aug 18, 2020 2:34 pm
Ialocin skrev:
tirs aug 18, 2020 1:44 pm
Jeg ville heller ikke have noget imod, hvis Van De Beek kom til klubben for den pris. Håber virkelig, at vi får afskibet Rakitic, Rafinha og Vidal på midten og evt. Coutinho som jeg ikke har stor tiltro til i klubben.

Det ville betyde, at vi står med en midtbane i næste sæson ala:
CDM: De Jong og Busquets
CM: Puig, Pjanic, Van De Beek, Alena og evt Trincao, hvis det er der han er tiltænkt en plads på holdet.
Jeg har heller ikke den store tiltro til Cou, men måske det hele tiden har handlet om hvordan han placeres og hvordan træneren i det hele taget håndterer ham? Det sagt, tror jeg han bliver solgt eller lejet ud.
Jeg er ikke uenig. Han fik alt for få chancer som CM i Barcelona, og i offensiven har vi brug for mere fart end han kan kommer med. Hvis man kan få en god sum penge for ham ville jeg dog sende ham videre, så han ikke kommer til at blokere for spilletid til Puig, der skal have chancen i den nye sæson. Pjanic er trods alt også blevet hentet ind, og man må formode, at han skal spille rigtig mange minutter.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Cou så meget sprød ud på VW, da han kom ind mod os.. Og man/vi/jeg har lidt glemt at han sagtens kunne udfylde den.

Så kunne man lege med at:

Griez fik chancen som 9’er. Og med en ny signing. Lauturo, hvis der kan findes en aftale med Inter for fornuftige penge.
Cou, som venstre wing, og med Fati med mange minutter.
Messi på højre, og Dembele i form med mange minutter.

Lyder jo vanvittigt at det ikke skulle kunne være konkurrencedygtigt i toppen af europæisk fodbold.. :roll:
---------------------------------------
Barca is my religion!

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Det er bare en meget langsom offensiv med Messi, Griez og Coutinho som de tre forreste. Jeg føler vi har brug for mere fart end det Coutinho kommer med.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster