25/1 Valencia - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2019/2020

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Norbit skrev:
lør jan 25, 2020 7:09 pm
Hvad jeg kunne lide:

1. Alle havde en forhåbning om sejr på udebane, vel og mærke et af de sværeste udekampe. Det er positivt. Det betyder at vi tror på det. Under Valverde har vi været elendige på udebane i denne sæson. Vi troede heller ikke rigtig på sejrene længere.

2. Man kan se, at spillerne tænkere mere på god boldomgang end lange bolde.

Hvad jeg ikke kunne lide:

1. Vi igen taber på udebane.
2. Vi ikke laver nøgleafleveringerne når spillerne er løbet dybt. Det er alt for meget boldskubberi som går for langsomt. Modstanderen jagter ikke bolden, de afventer blot. Det gør dem ikke trætte eller ude af position, tværtimod de samler energi til at lave kontra.
3. At vi har spillet 3 kampe under den nye træner, som alle været på vippen. Det er ikke Setiens skyld. Men han skal begynde at ryste posen nu hvor han har chancen. Alba skal ud, han er træt, mæt og pisse irriterende at se på for tiden og så laver han mange fejl. Målet til 2-0 kom fra hans side. Pique skal have en håndmad eller to. Roberto skal ikke spille HCB, det går helt galt med ham. Fati skal absolut ikke starte inde. Messi skal vækkes. Han har haft et par elendige kampe.


Vi har en lang sæson forude, og Setien har et stort stykke arbejde forude.
Roberto skal ikke spille mere. Vi skal sælge ham
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Setién: "There are some things that the players still do not interpret well or we may not explain them well. Nobody likes what we've seen today. We have a lot of things to do. Positionally there are things to correct because we have given many meaningless passes."

"We don't like it to have the ball just for the sake of having it. We need to do something with it."

"The best part of the first half is that it was 0-0 at half time. We didn't do well at all. In the second half we did better, but it's not enough for us."

"De Jong's level? Today there are some things that we have not done well. Often it is for questions of understanding. Frenkie is a great player to which now we are asking for new things and that he needs time."

"Carles Pérez? I won't talk about private things."

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Jeg håber VIRKELIG at der lige nu er tale om, at Qique Setien blot skal have noget mere tid og at spillerne skal have tid til at tilpasse sig og finde tilbage det den tidligere spillestil.

Desværre frygter jeg at Setien ikke kommer til at kunne ændre noget. Jeg har på fornemmelsen at vi bliver vidner til præcis det samme som vi har set tidligere. Vi har nemlig ikke spillerne til at spille som vi gjorde engang. Så jeg tror desværre at det er en umulig opgave med den trup vi har. Her taler jeg om gamle og mætte spillere.

Og hvis vi så tænker på resultaterne alene, så tror jeg faktisk af Valverdes spillestil kunne have givet os flere titler. Selvom at spillet var endnu længere væk fra det vi ønsker. Så er spørgsmålet om man ønsker en træner som helt overlagt vælger en pragmatisk spillestil for at vinde titler eller om man ønsker en træner som forsøger at spille som vi alle elsker, men som ikke lykkes på grund af truppen.

Det leder mig igen tilbage til hvad jeg tror er løsningen. Generationsskifte!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

whidgee skrev:
lør jan 25, 2020 7:47 pm
Jeg håber VIRKELIG at der lige nu er tale om, at Qique Setien blot skal have noget mere tid og at spillerne skal have tid til at tilpasse sig og finde tilbage det den tidligere spillestil.

Desværre frygter jeg at Setien ikke kommer til at kunne ændre noget. Jeg har på fornemmelsen at vi bliver vidner til præcis det samme som vi har set tidligere. Vi har nemlig ikke spillerne til at spille som vi gjorde engang. Så jeg tror desværre at det er en umulig opgave med den trup vi har. Her taler jeg om gamle og mætte spillere.

Og hvis vi så tænker på resultaterne alene, så tror jeg faktisk af Valverdes spillestil kunne have givet os flere titler. Selvom at spillet var endnu længere væk fra det vi ønsker. Så er spørgsmålet om man ønsker en træner som helt overlagt vælger en pragmatisk spillestil for at vinde titler eller om man ønsker en træner som forsøger at spille som vi alle elsker, men som ikke lykkes på grund af truppen.

Det leder mig igen tilbage til hvad jeg tror er løsningen. Generationsskifte!
Meget meget enig.

Imo er possesion dominans og der ud fra, både flot spil og titler, en illusion med dette hold.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Dytrax skrev:
lør jan 25, 2020 7:35 pm
Setién: "There are some things that the players still do not interpret well or we may not explain them well. Nobody likes what we've seen today. We have a lot of things to do. Positionally there are things to correct because we have given many meaningless passes."

"We don't like it to have the ball just for the sake of having it. We need to do something with it."

"The best part of the first half is that it was 0-0 at half time. We didn't do well at all. In the second half we did better, but it's not enough for us."

"De Jong's level? Today there are some things that we have not done well. Often it is for questions of understanding. Frenkie is a great player to which now we are asking for new things and that he needs time."

"Carles Pérez? I won't talk about private things."
Kanon at han siger tingene som de er. Der er brug for tid.
Forumlegende

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
lør jan 25, 2020 7:35 pm
Setién: "There are some things that the players still do not interpret well or we may not explain them well. Nobody likes what we've seen today. We have a lot of things to do. Positionally there are things to correct because we have given many meaningless passes."

"We don't like it to have the ball just for the sake of having it. We need to do something with it."

"The best part of the first half is that it was 0-0 at half time. We didn't do well at all. In the second half we did better, but it's not enough for us."

"De Jong's level? Today there are some things that we have not done well. Often it is for questions of understanding. Frenkie is a great player to which now we are asking for new things and that he needs time."

"Carles Pérez? I won't talk about private things."

Han er jo meget lige til og reel i sine udtalelser. Om 6-8 uger, skal vi blot helst ikke høre samme afstand ift Setiens dispositioner og udførelsen på banen. Men selvfølgelig også blot spillet 3 kampe.

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Lasse N »

whidgee skrev:
lør jan 25, 2020 7:47 pm
Jeg håber VIRKELIG at der lige nu er tale om, at Qique Setien blot skal have noget mere tid og at spillerne skal have tid til at tilpasse sig og finde tilbage det den tidligere spillestil.

Desværre frygter jeg at Setien ikke kommer til at kunne ændre noget. Jeg har på fornemmelsen at vi bliver vidner til præcis det samme som vi har set tidligere. Vi har nemlig ikke spillerne til at spille som vi gjorde engang. Så jeg tror desværre at det er en umulig opgave med den trup vi har. Her taler jeg om gamle og mætte spillere.

Og hvis vi så tænker på resultaterne alene, så tror jeg faktisk af Valverdes spillestil kunne have givet os flere titler. Selvom at spillet var endnu længere væk fra det vi ønsker. Så er spørgsmålet om man ønsker en træner som helt overlagt vælger en pragmatisk spillestil for at vinde titler eller om man ønsker en træner som forsøger at spille som vi alle elsker, men som ikke lykkes på grund af truppen.

Det leder mig igen tilbage til hvad jeg tror er løsningen. Generationsskifte!
LIGE PRÆCIS!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Antimadridista skrev:
lør jan 25, 2020 8:00 pm
Dytrax skrev:
lør jan 25, 2020 7:35 pm
Setién: "There are some things that the players still do not interpret well or we may not explain them well. Nobody likes what we've seen today. We have a lot of things to do. Positionally there are things to correct because we have given many meaningless passes."

"We don't like it to have the ball just for the sake of having it. We need to do something with it."

"The best part of the first half is that it was 0-0 at half time. We didn't do well at all. In the second half we did better, but it's not enough for us."

"De Jong's level? Today there are some things that we have not done well. Often it is for questions of understanding. Frenkie is a great player to which now we are asking for new things and that he needs time."

"Carles Pérez? I won't talk about private things."

Han er jo meget lige til og reel i sine udtalelser. Om 6-8 uger, skal vi blot helst ikke høre samme afstand ift Setiens dispositioner og udførelsen på banen. Men selvfølgelig også blot spillet 3 kampe.
Jeg er helt enig.
Kan godt lide at spillet igen er med boldbesiddelse som centralt tema, men det er tydeligt, at der mangler en god bid vej endnu. Samt generationsskifte, som andre også er inde på.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Men det er da flot at vi allerede er så boldbesiddende som vi vitterlig er under Setion, det er overraskende hurtigt at det er implementeret.

Vi har dog kun Messi som virkelig kan udfordre og lave de skærende pasninger.

Jeg tror det mere drejer sig om at man får defineret De Jongs rolle mere offensivt, og måske indse at Fati ikke har niveauet endnu, Busquets ikke har niveauet længere, og at Griezmann, Arthur og Messi skal forsøre at skyde mere ude fra en gang imellem.

Jeg kan meget bedre leve med at vi taber til en god modstander på udebane med klar boldbesiddelse og en klar filosofi, uden vi dog vader i chancer, i stedet for en pragmatisk tilgang hvor vi overhovedet ikke har styr på kampen og alligevel taber og ligner et midterhold samtidig.

Jeg tror stadig på det.. men resultaterne skal altså snart komme.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

SpillerSomMESSI skrev:
lør jan 25, 2020 10:12 pm
Men det er da flot at vi allerede er så boldbesiddende som vi vitterlig er under Setion, det er overraskende hurtigt at det er implementeret.

Vi har dog kun Messi som virkelig kan udfordre og lave de skærende pasninger.

Jeg tror det mere drejer sig om at man får defineret De Jongs rolle mere offensivt, og måske indse at Fati ikke har niveauet endnu, Busquets ikke har niveauet længere, og at Griezmann, Arthur og Messi skal forsøre at skyde mere ude fra en gang imellem.

Jeg kan meget bedre leve med at vi taber til en god modstander på udebane med klar boldbesiddelse og en klar filosofi, uden vi dog vader i chancer, i stedet for en pragmatisk tilgang hvor vi overhovedet ikke har styr på kampen og alligevel taber og ligner et midterhold samtidig.

Jeg tror stadig på det.. men resultaterne skal altså snart komme.
Vi skal år tilbage før man var ligeså fortrøstningsfuld over et 0-2 nederlag ja. Vi er igang med forandring, og enhver der har den mindste realitetssans ved også godt at det tager tid. Derfor jeg elsker at Setien siger tingene direkte og indrømmer hvad vi alle kan se ikke fungerer. Her var Valverde den tørreste kiks, og ofte så han jo kampene helt skævt, hvilket hans udtalelser efter udstillede.

Vi skal dominere! Og det forsøger vi nu. Så skal Pique bare pensioneres og pisse af. Bare fordi.
Forumlegende

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Det er meget fint, det her med at ting tager tid. Lige meget hvor sympatisk ambitionerne er, så HAR Setien ikke meget tid.
Det kan så være uretfærdigt med tanke på den tid/tålmodighed EV fik. Vi nærmer os hastigt den vigtigste tid på sæsonen, det er bare et fact, hvor uretfærdigt det end måtte være ift at Setien i den perfekte verden, med preseason etc, ville have haft bedre vilkår.
De næste 4 kampe skal byde på 10-12 point og tydelige bedringer ift implementering og udførsel af ideer.

Dernæst falder topkampe på en snor.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Den her sæson blev solgt, da Valverde endnu engang fik lov at blive i sommers.

Setien har tid. Alt andet er komplet åndssvagt at påstå, hvis man forstår fodbold på højeste niveau. De andre klubber er SÅ gode, at man altså ikke bare lige knipser med fingrene, og vupti så er en komplet ny filosofi lige uovervindelig mod etablerede hold.

Det kunne da være fantastisk at spillerne adopterer tingene så hurtigt som vi alle håber - Men er det realistisk med nuværende trup? Nej.

Vi skal have Coutinho tilbage og vi skal have luet ud i det forsvar, som nogen af de første ting til sommer. Dernæst skal Setien begynde at levere med Messis sidste gode år på holdet.
Forumlegende

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Setien skal selvfølgelig have tid, og det er altid svært at overtage midt i en sæson.

MEN, jeg synes altså han stiller holdt op forkert.
Hvorfor skal Fati absolut spille i højre side, han er ligegyldig i den side, har skal spille i venstre. Og igen, hvorfor skal Griez stadig spille i vensrte, især når Suarez ikke er med, så skal han da spille som central angriber.
Midtbanen er alt for flad, og De Jong spiller alt for lang fra de to andre, nærmest højre kant, så vi får slet ikke det bedste ud af ham. Og så er der Roberto, hvad laver han som CB, hvorfor spille med 3 CB, når vi reelt kun har tre nu hvor Todibo er lånt ud, og måske ikke kommer tilbage. :?

Jeg synes det er virkelig fedt vi spiller boldbesiddende fodbold igen :smile: men hvorfor ikke gøre det i en 4-3-3, men Fati til vensrte, og Griez som central angriber, eller i højre så han kan komme ind med sit venstreben :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Drake skrev:
søn jan 26, 2020 12:06 am
Setien skal selvfølgelig have tid, og det er altid svært at overtage midt i en sæson.

MEN, jeg synes altså han stiller holdt op forkert.
Hvorfor skal Fati absolut spille i højre side, han er ligegyldig i den side, har skal spille i venstre. Og igen, hvorfor skal Griez stadig spille i vensrte, især når Suarez ikke er med, så skal han da spille som central angriber.
Midtbanen er alt for flad, og De Jong spiller alt for lang fra de to andre, nærmest højre kant, så vi får slet ikke det bedste ud af ham. Og så er der Roberto, hvad laver han som CB, hvorfor spille med 3 CB, når vi reelt kun har tre nu hvor Todibo er lånt ud, og måske ikke kommer tilbage. :?

Jeg synes det er virkelig fedt vi spiller boldbesiddende fodbold igen :smile: men hvorfor ikke gøre det i en 4-3-3, men Fati til vensrte, og Griez som central angriber, eller i højre så han kan komme ind med sit venstreben :roll:
Mine tanker:

Tror det skyldtes en vis herre med nummer 10 på ryggen.

I Setiens system skal kanterne med hjem og hjælpe. Det gør Messi ikke, i hvertfald er det meget sjældent.
Griezmann som central angriber, gør at vi så har to der er stilstående. Mens Griezmann på kanten ofte tager de kedelige ture med hjem, kæmpe respekt til ham. Fati på venstre og Messi på højre er derfor udelukket. Mens Fati til venstre og Griezz til højre udstiller vores venstre side en del og Griezmann vil løbe i de samme rum som Messi. (=Griezmann har været kæmpe fejlcast).

Én faktor som altid har hjulpet os, men som desværre er blevet et sårbart punkt er Jordi Alba. Alba har været decideret elendig denne sæson. Altså så dårlig, at jeg vil mene vi skal af med ham. Han koster mere end han bidrager, og så har han fået en attitude og arrogance der gør at han føler sig uovervindelig. Alle de vigtige kampe har han kostet. De seneste kampe har været: Atletico hvor målene blev kreeret fra hans side, og i dag hvor han igen er skide usynlig og meget usikker. Jeg har ellers været kæmpe fan af ham (mistede alt til ham efter kampen mod Liverpool). Hvad kan man gøre? Brug Junior og vis Alba at han ikke er selvskrevet.

Næste punkt:
Roberto. Hvad er idéen med ham i det nye system? Han er jo piv ringe defensivt. Giv Semedo den plads eller sælg fyren.
Hvis han alligevel ikke må komme med offensivt, hvorfor så ikke prøve Lenglet, Pique, Umtiti?

Jeg hader at sige det, men jeg tror at fordi Messi har været og er så hjernedød god, så skader det holdet på længere sigt. Hvorfor? I moderne fodbold, skal alle 11-mand kæmpe når man ikke har bolden. Det gør Messi ikke - medmindre det er en meget vigtig kamp/finale, hvilket også er grunden til at vi stort set vinder alle finaler. Han er for god til at skulle bruge energi på at løbe med hjem og tage alle de der Griezmann løb. At vi så ikke har en backup plan er en helt anden ting.

Hvad kan man gøre for at få det til at fungere?
Min idé, at man har en der nærmer sig Messis niveau men som også kæmper defensivt, eller at man kan få vedkommende til det. Det vil sige spillere fra den absolut øverste hylde. Ikke en eller to rank under. Men en som Neymar. Man skal have en sindssyg dygtig spiller der kan sætte sin direkte modstander med noget fart, for det mangler vi virkelig! Hvem er den "hurtigste" på holdet? Alba eller Dembele? Den ene som er venstre back, den anden som er mere skadet end klar.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 25/1 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Drake skrev:
søn jan 26, 2020 12:06 am
Setien skal selvfølgelig have tid, og det er altid svært at overtage midt i en sæson.

MEN, jeg synes altså han stiller holdt op forkert.
Hvorfor skal Fati absolut spille i højre side, han er ligegyldig i den side, har skal spille i venstre. Og igen, hvorfor skal Griez stadig spille i vensrte, især når Suarez ikke er med, så skal han da spille som central angriber.
Midtbanen er alt for flad, og De Jong spiller alt for lang fra de to andre, nærmest højre kant, så vi får slet ikke det bedste ud af ham. Og så er der Roberto, hvad laver han som CB, hvorfor spille med 3 CB, når vi reelt kun har tre nu hvor Todibo er lånt ud, og måske ikke kommer tilbage. :?

Jeg synes det er virkelig fedt vi spiller boldbesiddende fodbold igen :smile: men hvorfor ikke gøre det i en 4-3-3, men Fati til vensrte, og Griez som central angriber, eller i højre så han kan komme ind med sit venstreben :roll:
Lige præcis.
Træneren skulle se nogle flere Barca kampe fra denne sæson så han kan se det samme problem som vi ser.
Alle kan se at Fati spiller bedst i venstre side.
Griezmann har jeg ikke forklaring på. Han svinger meget lige meget hvor han spiller.
Træls at Suarez blev skadet midt i vigtig del af sæsonen.

Problemet med HB er at ingen har fået fast plads der i lang tid.
Der skal hurtig komme en afgørelse hvem der skal være fast HB'er og jeg stemmer på Semedo.
Giv ham pladsen og tror på ham så skal han nok levere.

Langlet skal tilbage i forsvaret sammen med Umtiti.
Pique er mæt og færdig. Han skal bænkes.
Og forsvaret skal skifte gear, det går alt for langsomt. Spild af fucking tid med alle de afleveringer.

Vidal skal være fast mand på midtbanen sammen med De Jong og Bussi.
Puig, Arthur og Rakitic skal afløse dem.
Der skal mere flow på vores midtbane, mere speed og de skal hele tiden hjælpe hinanden.

Krydser fingre for at Valladolid stopper RM i aften men jeg tvivler. De vil sikkert heller have at RM vinder ligaen end Barca
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster