Forum opdatering

Alt omhandlende forum

Redaktør: Wennerberg

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 911
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Forum opdatering

Indlæg af Wennerberg »

Den 25. april er det 15 år siden, at vores kære forum her på fcbarcelona.dk blev åbnet. Derfor var det på tide, at det efterhånden forældede system vi kørte på fik sig en overhaling, blev opdateret og optimeret. Det har nu sket, som i måske har lagt mærke til.

Mobilvenligt:
En af de største ændringer er, at forum nu er blevet mobilvenligt og responsivt. Det betyder, at man nu uden problemer kan tilgå forum fra sin mobil uden at skulle bruge eksempelvis Tapatalk. Det håber vi kan tiltrække nogle flere nye brugere.

Der er i øjeblikket to elementer, som mangler fra det gamle forum:

Tak en bruger:
Funktionen hvor man kan takke en bruger for et indlæg er pt ikke installeret, men vil blive det snarest.

Tapatalk:
Jeg ved, at en del af jer bruger Tapatalk til at tilgå forum, så det vil blive installeret igen hurtigst muligt. Imellemtiden er det som sagt muligt at tilgå forum fra mobilen, som efter min mening er blevet rigtig godt.

Nyt tiltag:
Derudover har Barca jo fået ny træner, hvilket har genskabt en del optimisme, som vi håber smitter af her på forum. I den nærmeste fremtid vil vi placere en boks på forsiden af fcbarcelona.dk med de seneste indlæg fra forum. På den måde håber vi, at vi kan tiltrække nogle nye bruger til forum, så vi kan skabe en god debat blandt en masse Barca-fans. Husk at tage godt imod dem.

I må endelig skrive her i tråden, hvis i støder på fejl eller ting, der ikke virker på forum. Det var som sagt et meget forældret system vi kørte på før, så det har været en omfattende opdatering, hvilket kan have bragt nogle fejl med sig.
Wennerberg
Forum Admin

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Forum opdatering

Indlæg af Norbit »

Nøj hvor lækkert på telefon! Der sket for meget nyt den seneste uge til at vi kan kapere det.

Et foreslag: før kunne man se indenfor hver gruppe hvornår det seneste indlæg var fra, nu skal man klikke ind i de pågældende grupper. Kan man få den feature med over? Eller bliver det kun ved at vi ser top poster, ligesom der nævnes?

Tak for det!!
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Forum opdatering

Indlæg af Lopezzz »

Lækkert :glad:
Nu er det mere simpelt og og man kan hurtigere kommer frem til emnerne men det kommer til at tage tid at vænne sig til det.

Jeg stemmer for det samme som Norbit skriver og det kunne være dejligt hvis man kan se alle smileys uden at trykke på "vis flere smileys".
Og måske tilføje nogle emojis når man skriver indlæg.

Vh Haris

Ps: Hvordan kommer jeg ud herfra? :lol:
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Forum opdatering

Indlæg af Antimadridista »

Enig med norbit vedr seneste indlæg.

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 911
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Forum opdatering

Indlæg af Wennerberg »

Så er der tilføjet seneste indlæg ude i forum oversigten på mobil. Og alle smileys kan ses fra start uden, at man skal klikke efter flere :thumbup:
Wennerberg
Forum Admin

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Forum opdatering

Indlæg af kklaus »

Ser fint ud. Jeg har dog en forholdsvis lang horisontal scroolbar uden der ellers lader til at være noget ude til højre. Efter at have undersøgt det lidt nærmere lader det til, at der et element, site-description, der har width sat til 651% hvilket resulterer i den lange scrollbar.

Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 911
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Forum opdatering

Indlæg af Wennerberg »

kklaus skrev:
fre jan 17, 2020 4:50 pm
Ser fint ud. Jeg har dog en forholdsvis lang horisontal scroolbar uden der ellers lader til at være noget ude til højre. Efter at have undersøgt det lidt nærmere lader det til, at der et element, site-description, der har width sat til 651% hvilket resulterer i den lange scrollbar.
Tak, godt set :glad:

Det er nu rettet. Man skal muligvis slette sin browser data før ændringen træder i kraft.
Wennerberg
Forum Admin

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 911
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Forum opdatering

Indlæg af Wennerberg »

Så er det igen muligt at takke en bruger for et indlæg. Og det lykkedes at gendanne dataen fra det gamle forum, så statistikken er intakt :grin:
Wennerberg
Forum Admin

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Forum opdatering

Indlæg af Norbit »

Det er virkelig godt gået. Stort cadeau til dig Wennerberg. Det har virkelig løftet oplevelsen herinde. Tak for det! :)


To ting jeg savner (måske findes det allerede og jeg ikke ved det):

1. For at tilgå "Forum" fra mobil skal man eksempelvis klikke på drop-down menuen og derfra vælge 'Forum'. Kan man ikke gøre så det kommer direkte på forsiden (måske har i planer om at forbedre forsiden også?) det kan muligvis få flere brugere med ind. Jeg fandt kun forum i sin tid, fordi jeg nørdede hjemmesiden og efter at have fulgt med som gæst et par år valgte at oprette en bruger. Kan man ikke gøre det som på pc? Så det er uden dropdown menu?

2. Når man står inde i en gruppe eksempelvis Kampe, skal man klikke på seneste sidetal (som er forholdvis småt) for at komme ind på det aller seneste indlæg. Kan man forbedre det ved at man ved ét klik altid kommer til seneste side - fremfor at skulle ramme sidetallet.

Det er selvfølgelig kun min personlige mening, hvis andre deler det samme kunne det være fedt at der blive kigget på. Ellers behøves det ikke. :)
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Forum opdatering

Indlæg af Jamial »

På PC (i Chrome) er der ingen "nyt siden sidste besøg" eller hvad den knap nu hed. Kan vi ikke godt få den tilbage? :)

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Forum opdatering

Indlæg af Norbit »

Norbit skrev:
lør jan 18, 2020 4:39 pm
Det er virkelig godt gået. Stort cadeau til dig Wennerberg. Det har virkelig løftet oplevelsen herinde. Tak for det! :)


To ting jeg savner (måske findes det allerede og jeg ikke ved det):

1. For at tilgå "Forum" fra mobil skal man eksempelvis klikke på drop-down menuen og derfra vælge 'Forum'. Kan man ikke gøre så det kommer direkte på forsiden (måske har i planer om at forbedre forsiden også?) det kan muligvis få flere brugere med ind. Jeg fandt kun forum i sin tid, fordi jeg nørdede hjemmesiden og efter at have fulgt med som gæst et par år valgte at oprette en bruger. Kan man ikke gøre det som på pc? Så det er uden dropdown menu?

2. Når man står inde i en gruppe eksempelvis Kampe, skal man klikke på seneste sidetal (som er forholdvis småt) for at komme ind på det aller seneste indlæg. Kan man forbedre det ved at man ved ét klik altid kommer til seneste side - fremfor at skulle ramme sidetallet.

Det er selvfølgelig kun min personlige mening, hvis andre deler det samme kunne det være fedt at der blive kigget på. Ellers behøves det ikke. :)
Angående punkt 2 nevermind, har jeg lige opdaget at den vidst hedder: "Last Post".
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Forum opdatering

Indlæg af Jamial »

Jamial skrev:
lør jan 18, 2020 5:43 pm
På PC (i Chrome) er der ingen "nyt siden sidste besøg" eller hvad den knap nu hed. Kan vi ikke godt få den tilbage? :)
Hmmm, det ligger måske i toppen, under "Quick links". Jeg havde lige markeret fora som læst, så tjekker lige senere. :)

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 911
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Forum opdatering

Indlæg af Wennerberg »

Norbit skrev:
lør jan 18, 2020 4:39 pm
1. For at tilgå "Forum" fra mobil skal man eksempelvis klikke på drop-down menuen og derfra vælge 'Forum'. Kan man ikke gøre så det kommer direkte på forsiden (måske har i planer om at forbedre forsiden også?) det kan muligvis få flere brugere med ind. Jeg fandt kun forum i sin tid, fordi jeg nørdede hjemmesiden og efter at have fulgt med som gæst et par år valgte at oprette en bruger. Kan man ikke gøre det som på pc? Så det er uden dropdown menu?
Der kommer en boks ind på forsiden af hjemmesiden, hvor man kan se de seneste indlæg fra forum. Det arbejder jeg på i øjeblikket, men der går nok lige nogle uger endnu. På mobil er det dog mere vanskeligt, da pladsen er meget begrænset, men jeg vil se på mulighederne
Jamial skrev:
lør jan 18, 2020 6:33 pm
Jamial skrev:
lør jan 18, 2020 5:43 pm
På PC (i Chrome) er der ingen "nyt siden sidste besøg" eller hvad den knap nu hed. Kan vi ikke godt få den tilbage? :)
Hmmm, det ligger måske i toppen, under "Quick links". Jeg havde lige markeret fora som læst, så tjekker lige senere. :)
Ja, under "Hurtige links" ligger "Nye indlæg", som viser de tråde med nye indlæg siden sidste besøg
Wennerberg
Forum Admin

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Forum opdatering

Indlæg af Norbit »

2 ting:
Første: På hjemmesiden kan man nu se seneste indlæg, dog er skriftstørrelsen og farven ude af propertioner sammenlignet med alt andet.

Andet: Kan man i forummet "Kampe" rykke alle tidligere sæsoner ind under ét link. Ligesom det er med Barca Legends. Det er ved at blive en del sæsoner man skal springe over for at komme til næste kamp.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 911
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Forum opdatering

Indlæg af Wennerberg »

Norbit skrev:
fre jan 24, 2020 10:25 pm
2 ting:
Første: På hjemmesiden kan man nu se seneste indlæg, dog er skriftstørrelsen og farven ude af propertioner sammenlignet med alt andet.
Kan du tage et screenshot?
Norbit skrev:
fre jan 24, 2020 10:25 pm
Andet: Kan man i forummet "Kampe" rykke alle tidligere sæsoner ind under ét link. Ligesom det er med Barca Legends. Det er ved at blive en del sæsoner man skal springe over for at komme til næste kamp.
Det ser jeg lige på
Wennerberg
Forum Admin

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster