18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2019/2020

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af emo »

Vi kan godt skælde Busquets ud, men i sådan nogle kampe her føler jeg at han har noget han kan bidrage med.

Så jeg havde startet med Bussi, De Jong, Ivan, med Roberto på backen, så han kunne komme med sine løb og holde på bolden, for det er satme noget Semedo ikke kan.

Nu er jeg ikke klar over om Bussi var skadet siden han sad på bænken hele tiden, men hvis ikke så var det et taktisk fravalg fra Valverde, og det er ikke sådan en kamp man gambler i.
Allez...

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Tello »

Antimadridista skrev:
Tello skrev:Katastrofe.
At vi ikke slår et af Europas bedste hold?
- At vi bliver presset i bund på egen bane.
- At manden stiller med en beton midtbane.
- At han sætter Vidal ind.
- At Ter Stegen igen redder os.
- At spillerne ikke yder mere, alt taget i betragtning (for folkets skyld, for at skabe en point føring og fordi de er på hjemmebane mod ærkerivalen - indbyrdes regnskab

Man har folk som Alena og Puig rendende på b-holdet, og siddende på bænken. I stedet for at gøre dem til next gen midtbanestjerner, så lader man rådne op for at spille bl.a. Vidal og fucking Rakitic. Firpo yder en fin indsats, men bliver pisset på det øjeblik hvor Alba er klar igen, der bliver pisset på Todibo selvom Piqué har haft elendige præstationer, Suarez får for lang snor og så videre. Føj for satan. Er så fucking træt af Barto og Ernesto at jeg overvejer ikke at se Barcelona før den inkompetente idiot er væk. Men hey, hvad nytter det hvis træneren, f.eks., bliver Koeman. Messi burde være taget til City sammen med Pep.

Ederson.
Walker. Llorente. Stones. Mendy.
De Bruyne. Fernandinho. Silva.
Messi. Aguero. Sterling.

Føj, for den lede.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Enig med Tello i ovennævnte!

Læg dertil: vi kunne allesammen se at det slet ikke fungerede i 1 halvleg.
Gør EV noget taktisk, eller ved formationen i pausen... næh, vi fortsætter på samme måde i 2 halvleg.

Jeg ville have indset at vi var overmatchet på midtbanen allerede efter 1 halvleg og så ville jeg have lavet flg ændring:
Spille med 2 pivote: Roberto og Rak, og spille med Griez til venstre og De Jong til højre og lade Messi vandre rundt i midtercirklen indtil vi fik fat i bolden. Dermed ville vi være 4 midtbane spillere med Messi som diamant i en 4-2-3-1 opstilling. Dermed ville vi kunne få kontrol over midtbanen.
Istedet fortsætter man med samme opstilling og vælger endda bevidst at lade Stegen lave lange udspark til Madrid forsvaret eller lade Pique og Lenglet spille hinanden indtil vi bliver så presset at vi afleverer til en Madrid spiller.

Jeg ville have udskiftet Roberto i stedet for Semedo og sætte Alena ind på midten.

Suarez kan man godt forsvare at han bliver på banen for han kan score ud af ingenting selvom han spiller meget dårligt kampen igennem. Så Griezman er ok at bytte for Fati, men det skulle have være lidt før.

Griezman, Lenglet og Rak smed virkelig mange bolde væk hvilket er meget underligt i forhold til deres tekniske evner iøvrigt.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af emo »

I går gjorde Alba det godt og Pique gjorde det godt. Det skal de have. Kæft hvor har jeg savnet Albas offensive løb.
Allez...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

emo skrev:Vi kan godt skælde Busquets ud, men i sådan nogle kampe her føler jeg at han har noget han kan bidrage med.

Så jeg havde startet med Bussi, De Jong, Ivan, med Roberto på backen, så han kunne komme med sine løb og holde på bolden, for det er satme noget Semedo ikke kan.

Nu er jeg ikke klar over om Bussi var skadet siden han sad på bænken hele tiden, men hvis ikke så var det et taktisk fravalg fra Valverde, og det er ikke sådan en kamp man gambler i.
Selvfølgelig var Bussi ikke frisk! Nu skal vi heller ikke gøre EV mere imbecil end nødvendigt.
Jeg havde foretrukket samme midtbane som du nævner der, men det kunne jo ikke lade sig gøre. Var arthur klar, havde jeg og sikkert også du, derudover sat ham ind for Rak.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Tello skrev:
Antimadridista skrev:
Tello skrev:Katastrofe.
At vi ikke slår et af Europas bedste hold?
- At vi bliver presset i bund på egen bane.
- At manden stiller med en beton midtbane.
- At han sætter Vidal ind.
- At Ter Stegen igen redder os.
- At spillerne ikke yder mere, alt taget i betragtning (for folkets skyld, for at skabe en point føring og fordi de er på hjemmebane mod ærkerivalen - indbyrdes regnskab

Man har folk som Alena og Puig rendende på b-holdet, og siddende på bænken. I stedet for at gøre dem til next gen midtbanestjerner, så lader man rådne op for at spille bl.a. Vidal og fucking Rakitic. Firpo yder en fin indsats, men bliver pisset på det øjeblik hvor Alba er klar igen, der bliver pisset på Todibo selvom Piqué har haft elendige præstationer, Suarez får for lang snor og så videre. Føj for satan. Er så fucking træt af Barto og Ernesto at jeg overvejer ikke at se Barcelona før den inkompetente idiot er væk. Men hey, hvad nytter det hvis træneren, f.eks., bliver Koeman. Messi burde være taget til City sammen med Pep.

Ederson.
Walker. Llorente. Stones. Mendy.
De Bruyne. Fernandinho. Silva.
Messi. Aguero. Sterling.

Føj, for den lede.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
EV kunne jo for pokker ikke stille med andre!!! Alena og Puig som startere i classico, er jo bare for fjollet!!??

Man kan diskutere Vidal.

Er glad for Stegen

Spillerne manglede noget i genpresset, men jeg tror det var taktisk, da Real ret let ville kunne overspille vores 3 mands midt, hvis vi gik højt. Derudover tror jeg spillerne gjorde hvad de kunne.

Resten af dit indlæg, er blot det sædvanlige raseri over EV, Barto osv. Knap så meget direkte med kampen i går at gøre.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMessi@

Jeg ville også have trukket Griez længere ned, eller sat ham på Suarez plads i 2 halvleg og så ind med Vidal/Alena på en 4 mands midt.

Tidligere har vi dog set EV spille mere kompakt, med en 4 mands midt, i disse topkampe. Det var folk også pænt utilfredse med...

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev:SpillerSomMessi@

Jeg ville også have trukket Griez længere ned, eller sat ham på Suarez plads i 2 halvleg og så ind med Vidal/Alena på en 4 mands midt.

Tidligere har vi dog set EV spille mere kompakt, med en 4 mands midt, i disse topkampe. Det var folk også pænt utilfredse med...

Ja og jeg ville også være meget utilfreds hvis han havde startet med sådan en 4-4-2 opstilling.. men som kampen skred frem og vi ikke havde mulighed for at bruge Busquets og Arthur, skulle han gøre noget.

Der blev intet ændret i halvlegen, og det var der jeg ville have foretaget formations ændring, ikke til en flad 4-4-2 men en mere dynamisk 4-2-3-1 med Messi som joker i en diamant.

Jeg ville aldrig sætte Vidal ind over Alena i sådan en kamp... bare, aldrig.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Drake »

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
Antimadridista skrev:SpillerSomMessi@

Jeg ville også have trukket Griez længere ned, eller sat ham på Suarez plads i 2 halvleg og så ind med Vidal/Alena på en 4 mands midt.

Tidligere har vi dog set EV spille mere kompakt, med en 4 mands midt, i disse topkampe. Det var folk også pænt utilfredse med...

Ja og jeg ville også være meget utilfreds hvis han havde startet med sådan en 4-4-2 opstilling.. men som kampen skred frem og vi ikke havde mulighed for at bruge Busquets og Arthur, skulle han gøre noget.

Der blev intet ændret i halvlegen, og det var der jeg ville have foretaget formations ændring, ikke til en flad 4-4-2 men en mere dynamisk 4-2-3-1 med Messi som joker i en diamant.

Jeg ville aldrig sætte Vidal ind over Alena i sådan en kamp... bare, aldrig.

Enig vedr det generelle omkring Vidal/Alena. Forstår dog godt at han ikke gambler med defensiven på det tidspunkt og tager Roberto ud for Alena.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Rb88 »

Det er simpelthen også vildt at noget af det der virkede igår var dybe løb. Madrid stod højt modsat vores forsvarslinje, da vores fronttrio ikke løber fra nogen. Men alligevel er den fucking eneste der løber dybt Alba, på trods af det var det eneste der virkede og Messi nok er verdens bedste til at spille den sukkersødt over forsvaret

Det er håbløst hvor stationære alle offensive spillere er på år alba, de Jong og til dels Roberto når han spiller back

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Rb88 skrev:Det er simpelthen også vildt at noget af det der virkede igår var dybe løb. Madrid stod højt modsat vores forsvarslinje, da vores fronttrio ikke løber fra nogen. Men alligevel er den fucking eneste der løber dybt Alba, på trods af det var det eneste der virkede og Messi nok er verdens bedste til at spille den sukkersødt over forsvaret

Det er håbløst hvor stationære alle offensive spillere er på år alba, de Jong og til dels Roberto når han spiller back

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Det er ikke for at forsvare noget, men tror personligt, at midtbane trioen har fået besked på primært at tænke defensivt. Det kan man så have en holdning til.
Griez og Suarez skulle have stået for det, (de er bare halv langsomme) plus selvfølgelig Alba og Semedo. Semedo foretog faktisk et glimrende "alba" agtigt løb i 2 halvleg, han fik bare ikke bolden!!

Jeg forsøger at se lidt positivt på det. For Real må det dælme være surt, at gøre så meget rigtigt, dominere spillemæssigt, men alligevel ikke triumfere!!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

https://twitter.com/i/status/1207430709637455872

Et godt eksempel på hvad midtbanen er blevet til. Lenglet fortæller endda Raki at han kan vende sig og drive den frem.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af A$AP »

210 - Barcelona fired only 210 shots in Liga 2019/20, their lowest tally after 17 games of a top-flight season since Opta analyzes the competition (2005/06). Problem.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 18/12 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Norbit »

Jeg bliver så pissed når jeg tænker tilbage på kampen.

Valverde har fuldkommen ødelagt min barca hjerte. Vi spiller på fcuking hjemmebane mod et af de svage madrid hold meeeeeget længe og alligevel spiller vi så ringe. Kunne Valverde gøre noget? JA! Hvad er det for en kujon holdopstilling, både Semedo og Roberto på banen. Vi spillede ikke 4-3-3. Flere gange så man, at vi gik over til 4-4-2 med Roberto og Griezz på hver deres kant.

Intet genpres. Havde vi noget spil på deres halvdel på noget tidspunkt? Vi kan købe Ballon D'or spillerne fra nu af til uendelighed, så længe Valverde er træner får vi denne klamme pragmatiske tilgang til spillet.. mit pis er i kog selv 24 timer efter.

Vi mangler spillere med fart, som ikke er skadet konstant. Vi fortjente at tabe 100000%. Det som pisser mig mest af er, at klubben er tilfredse med 0-0.. Det er helt grotesk. Vi skal væk med så mange spillere at man ikke ved hvor man skal starte henne. Hellere starte med Alena end Rakitic. F%€k jeg er træt af ham. Roberto er IKKE god nok til vores midtbane. Han kan være backup, men hellere ikke mere end det. Semedo truer aldrig.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster