FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:Efter dette venlige håndslag og en god tone genoprettet prøver vi lige igen:
Antimadridista skrev: En sammenligning af nuværende "gala" star 11`er og CL finalen 2015 ift. styrke og kvalitet.

2019
Stegen
Semedo Pique Lenglet Alba
Bussi
Jong Arthur
Messi Suarez Griez


CL finalen 2015
Stegen
Alves Pique Masch Alba
Bussi
Rak Iniesta
Messi Suarez Neymar

GK: Stegen i dag bedre end Stegen 15
Jeg vil bruge hak systemet her… et hak er en smule bedre 2 hakker er bedre, 3 hakker er meget bedre, så tælle sammen til sidst.
Enig, faktisk 2 hakker bedre i dag.
Hakker:
2015 0
2019 2
Antimadridista skrev: HB: Alves bedst
Enig – uanset om vi sammenligner Alves med Semedo eller Roberto, er der 2 hakker i plus til 2015. Selvom 2015 sæsonen var en sæson for Alves hvor de fleste af os ønskede ham væk, da han virkede gammel og udbrændt, så var han bare stadig meget bedre end dem vi bruger i dag.
2 Hakker til 2015
2015 2
2019 2
Antimadridista skrev: CB: Pique 15 bedre end Pique 19
Det kan der ikke herske tvivl om, men Pique havde dog en helt fantastisk sæson både sidste og forrige, så det er selvfølgelig lidt svært helt at sige. Jeg synes også Pique var langsom og lavede mange fejl dengang, især efter Puyol stoppede. Men et my var han nok bedre i 2015
1 Hak til 2015
2015 3
2019 2
Antimadridista skrev: CB: Masch bedre end Lenglet (imo)
Egentlig ikke, Lenglet synes jeg er lidt undervurderet. Han er god i luftspillet og er meget forudseende og redder os mange gange ved sit tilbageløb. Masch var også god men manglede luftspillet. Dog var Masch lidt mere en leder end Lenglet.
Jeg vil bedømme Lenglet et my bedre
1 hak til Lenglet
2015 3
2019 3
Antimadridista skrev: LB: Det samme (Alba)
Ja Alba er på nogle punkter bedre, måske fordi Neymar ikke er der længere så nu kan han være med i opspillet langt mere end før.. tror faktisk jeg vil sige at Alba er et my bedre… kan i hvertfald huske den sæson i 2015 hvor Enrique faktisk gernn ville gå over i et 3 mands forsvar og her ville Alba være offeret da han ikke var så god defensivt og ikke blev brugt ret meget offentlivt.
Så tror faktisk at 2019 udgaven er et my bedre imo.

2015 3
2019 4
Antimadridista skrev: DM: Bussi 15 bedre end Bussi 19
Klart bedre i 2015, han er den der er faldet mest i niveau af dem alle, og skal skiftes ud senest til sommer.
2 hakker til 2015 udgaven
2015 5
2019 4
Antimadridista skrev: (Ved CM sætter jeg Rak mod Arthur og Ini mod Jong. Nogle ville måske gøre det modsat, med andet resultat)

CM: Rak 15 var på sin karrieres top, mens Arthur forhåbentlig har et ekstra niveau. Vælger at de er ca lig i niveau.
Enig 0 hakker til begge
Antimadridista skrev: CM: Ini mod Jong. Jong er fantastisk, men ift. sin korte Barca tid og det bidrag han indtil nu har vist, vil jeg mene Ini er bedst, med et par mulehår.
Jeg er kort sagt enig med dig i at Ini er et mulehår bedre, selvom De Jong har noget andet at byde ind med, så varer det nok et par år før vi ser hans fulde potentiale, men Ini prime time når han nok aldrig.
1 hak til 2015
2015 6
2019 4
Antimadridista skrev: LW: Neymar bedre end Griez
Enig, Griez ligner mere og mere en Coutinho.
Ikke blot et hak men 2 hakker til 2015 her
2015 8
2019 4
Antimadridista skrev: AC: Suarez 15 bedre end Suarez 19
Ja, kort sagt holder han stsdig et meget høj snit med mål og assists (har vi ikke diskuteret det før – haha) men selvfølgelig havde han hele pakken i 2015, og derfor købte man ham også selvom han lige havde bidt sig fast i Chellini. Han var verdens bedste 9’er dengang – det er han ikke længere.
1 hak til 2015
2015 9
2019 4
Antimadridista skrev: RW: Det samme (Messi)
Enig.
Antimadridista skrev: Dvs. imo var 7 pladser mere eller mindre bedre besat i 2015, 3 er på niveau, mens 1 plads er bedre i dag.

Det er ikke et forsvar af Valverde (overhovedet ikke), men mit billede på, hvor vi reelt står pt ift. tidligere succesfulde årgange.

Byd endelig ind med bidrag eller uenigheder!
Mit bidrag (igen): Så var holdet i 2015 bedre som mit hak system skulle illustrere.
Det er dog ikke til at sige hvad en anden træner (selvom det ikke var en del af diskussionen) kunne få ud af De Jong, Arthur, Griez, Dembele etc.
Det er også sjovt at tænke på hvor sure vi fans var på LE’s Barca, da vi spillede mange kampe uden kontrol og tiki-taka var helt væk, og bolden blev ofte clearet fra forsvaret.. men på magisk vis var angrebs trioen det der totalt adskilte os fra alle andre hold dengang og ligegyldig hvor dårligt LE’s taktiske evner var, endte vi alligevel med at vinde kampene da MSN scorede som de havde lyst til.

I bund og grund er det nok styrkeforholdet fra dengang til nu – MSN 2015 vs M 2015 – resten af holdet kan i dag nok, men en anden træner, spille ligeså godt.

Vi kan i hvert fald med rette forvente *langt* mere af holdet med de verdensstjerner vi har – som alle er virkelig gode teknikere (se dem blot til træning med rondo).
Det var da skønt, at du hørte efter ;-) . Jeg skal bare hæve stemmen lidt, ligesom med ungerne :grin:

Holdet i dag, er selvfølgelig potentielt væsentlig bedre end det vi ser i disse uger.
Ift de sidste 2 sæsoner, er niveauet også faldet yderligere, hvilket jeg tror er et mix af flere ting:

vigtige spillere er faldet yderligere i niveau.

De øvrige hold har mistet noget respekt og er blevet bedre til at håndtere EV's.Barca

Selvtilliden er stadig nede pga anfield og den falder i øjeblikket fra kamp til kamp. I går var det jo forfærdeligt :sad:

Ift Jong og Arthur. Jeg ser dem stadig som talentfulde og endnu ikke fuldt udviklede spillere. De mangler stadig lidt erfaring, både generelt og ift at kontrollere flowet og vide nøjagtigt hvornår man skal gøre det ene fremfor det andet. Xavi og Ini var også noget ældre og med væsentlig mere erfaring (og Barca erfaring), da de tryllede.

Som det er pt er Bussi meget vigtig ift den defensive org, når Arthur og Jong er med. Desværre er Bussi bare ikke helt hvad han har været.

Jeg er 100% for at "tage chancen".... og fyre EV. Både pga det indlysende, som ikke behøver uddybes her, men også ift det interessante i (som vi begge nævner her), om denne midtbane, Arthur, jong, bussi, allerede nu, ved et trænerskifte, kan vise os et andet, stærkere, taktisk bedre og mere dominerende udtryk.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kunne godt tænke mig at se flg. afprøvet indenfor denne sæson:

....................stegen....................
Semedo.....pique..........lenglet..alba
...................de jong...................
....arthur.....................puig..........
...messi.........griezman........demb/fati
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

[video][/video]

Et klip mere fra den kommende dokumentarserie.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Så er det i dag at dokumentaren fra sidste sæson udkommer.

Den skulle komme via Rakuten, gratis, så hvis nogen spotter et sted at se den, smider i det så ikke op her?
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Tillykke med de 120 år, FC Barcelona!

:ned:
A thread for all Barça fans: historían Ángel Iturriaga (if you don’t follow him already...) lists the name of the year of FCB in all its 120 year history — and its a glorious list! Many stories I didn’t know. Y’all must check it out.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

kklaus skrev:Tillykke med de 120 år, FC Barcelona!

:ned:
A thread for all Barça fans: historían Ángel Iturriaga (if you don’t follow him already...) lists the name of the year of FCB in all its 120 year history — and its a glorious list! Many stories I didn’t know. Y’all must check it out.
Drikker en blonde i anledningen :glad: Havde jeg nu nok gjort alligevel..

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

https://rakuten.tv/dk/lists/free-rakuten-tv-stories

Har lige set de to første afsnit og vil helt klart anbefale serien. Det eneste negative er vel nærmest, at man ved hvad der venter senere - nærmere bestemt på Anfield.
Jeg så første afsnit med engelsk lyd og danske undertekster, men jeg synes den engelske fortæller-stemme var lidt træls, så andet afsnit blev på catalansk med danske tekster og det var fint :-)
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af A$AP »



:roll:

Man skulle ikke tro, at han har været en af de bærende spillere på det her hold og for Spanien i 4-5 år. Men det er jo meget sigende for hvad der skete efter pausen på Anfield. De sked alle sammen i bukserne og bukkede under for presset. Der stod kun 1-0 på det her tidspunkt, men man kunne se det på dem..

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Kan ikke huske hvor det blev diskuteret, men der må være blevet lyttet. Mediano har lige udgivet en special om Barcelona - Cataloniens symbol og Cruyff Arv. Morten Glinvad, samt Martin Tørner, forfatter til "Den Våbeløse hær" og Kasper Kloch forfatter til "Futbolmania". En lille adventsgave.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Barca Femeni møder Betis nu her, hvis man skulle være interesseret, kan den følges her:
https://www.fcbarcelona.cat/ca/videos/1 ... eial-betis
Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Alba og Semedo begge med ved dagens træning!
Two players who were injured were back and training with the group - full backs Nelson Semedo and Jordi Alba.
https://www.sport.es/en/news/barca/barc ... ng-7766693
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

kklaus skrev:Alba og Semedo begge med ved dagens træning!
Two players who were injured were back and training with the group - full backs Nelson Semedo and Jordi Alba.
https://www.sport.es/en/news/barca/barc ... ng-7766693
Sounds good :thumbup:
MDCCCXCIX

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Deportivo La Coruna...

Sikke en nedsmeltning.

Spansk mester i 2000.
Champions League-semifinalist i 2004.
2-0-sejr i 1. finale mod Mallorca om oprykning til La Liga i juni. Tabte 3-0 i returen.
Og nu ligger Deportivo sidst i Segunda. Uden sejr i 18 kampe og 8 point til overlevelse.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Skydefinten skrev:Deportivo La Coruna...

Sikke en nedsmeltning.

Spansk mester i 2000.
Champions League-semifinalist i 2004.
2-0-sejr i 1. finale mod Mallorca om oprykning til La Liga i juni. Tabte 3-0 i returen.
Og nu ligger Deportivo sidst i Segunda. Uden sejr i 18 kampe og 8 point til overlevelse.
De skal bare ringe til en sheik fra Saudi Arabien så kommer de på rette spor
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster