27/11 FC Barcelona - Dortmund

Alle kamptråde fra sæsonen 2019/2020

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 27/11 FC Barcelona - Dortmund

Indlæg af whidgee »

Man kan da ikke være utilfreds efter dagens kamp. Nej, det er ikke perfekt, men der var mange gode takter og perioder. En klar fremgang i forhold til tidligere. Jeg synes folks forventninger er alt for høje og alt for urealistiske i forhold til hvor vi er i øjeblikket.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 27/11 FC Barcelona - Dortmund

Indlæg af Daluigi »

whidgee skrev:Man kan da ikke være utilfreds efter dagens kamp. Nej, det er ikke perfekt, men der var mange gode takter og perioder. En klar fremgang i forhold til tidligere. Jeg synes folks forventninger er alt for høje og alt for urealistiske i forhold til hvor vi er i øjeblikket.
Hvor er vi?... Kan du fortælle hvordan vores spillestil er under Valverde?

Jeg er dog enig i, at man ikke kan være utilfreds med at vi slår et ringe Dortmund hold.. Tysklands nr 6 pt. Men de sidste 25 minutter lagde endnu en dæmper på Messis magiske aften. Pragmatiske Valverde forsøgte at fedte os videre, og han satte sig i skovskideren så snart lokummet brændte. Frustrerende for alle os, som ønsker vi går efter struben i disse kampe.
Forumlegende

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 27/11 FC Barcelona - Dortmund

Indlæg af Lopezzz »

Høj lys

[video][/video]
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 27/11 FC Barcelona - Dortmund

Indlæg af Norbit »

Antimadridista skrev:
Norbit skrev:
B-Freak skrev:Seriøst... Vi havde bolden 36% I 2. Halvleg.....
men, meen vi vandt.....

Seriøst. Hvad pokker vil du ha!? Total kontrol og tikki taka dagen lang.

Hvad med de første 70 min..var det også bare bøv og baller?
Total kontrol kunne være dejligt, men så meget forlanger jeg trods alt ikke af Valverdes Barca.
Jeg kunne godt lide første halveg sammenlignet med hvad vi ellers har set, Dortmund bliver aldrig farlige. De har hvad? 1 chance i første halveg?

Ved ikke om det skyldtes Messi's sult at vi er så gode i første halveg. Det virker i hvertfald, som om at man kommer ud til anden halveg med den idé om at kampen er vundet og at den bare skal køres hjem. Det er bekymrende, at vi ikke rigtig kan få gang i spillet. I sidste sæson havde vi også en kamp mod Lyon hvor den pludselig bliver 2-1 fremfor 3-0 og så er alt åbent igen. Det er den slags hjerneblødninger jeg gerne vil undgå.

Vil gerne have at vi forsvare med bolden i egne rækker fremfor at overlade initiativet til modstanderen, det har vi aldrig været gode til og bliver det formegentligt heller ikke.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 27/11 FC Barcelona - Dortmund

Indlæg af Antimadridista »

Daluigi skrev:
whidgee skrev:Man kan da ikke være utilfreds efter dagens kamp. Nej, det er ikke perfekt, men der var mange gode takter og perioder. En klar fremgang i forhold til tidligere. Jeg synes folks forventninger er alt for høje og alt for urealistiske i forhold til hvor vi er i øjeblikket.
Hvor er vi?... Kan du fortælle hvordan vores spillestil er under Valverde?

Jeg er dog enig i, at man ikke kan være utilfreds med at vi slår et ringe Dortmund hold.. Tysklands nr 6 pt. Men de sidste 25 minutter lagde endnu en dæmper på Messis magiske aften. Pragmatiske Valverde forsøgte at fedte os videre, og han satte sig i skovskideren så snart lokummet brændte. Frustrerende for alle os, som ønsker vi går efter struben i disse kampe.
Et ringe dortmund hold som stadig kan gå videre og som slog Inter i seneste runde.
Vi havde fat i struben og førte.3-0. Kunne endog have været mere. Ikke nødvendigvis tilfredsstillende, men dog naturligt at intensiteten og presset slækkes.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 27/11 FC Barcelona - Dortmund

Indlæg af Antimadridista »

Norbit skrev:
Antimadridista skrev:
Norbit skrev:
B-Freak skrev:Seriøst... Vi havde bolden 36% I 2. Halvleg.....
men, meen vi vandt.....

Seriøst. Hvad pokker vil du ha!? Total kontrol og tikki taka dagen lang.

Hvad med de første 70 min..var det også bare bøv og baller?
Total kontrol kunne være dejligt, men så meget forlanger jeg trods alt ikke af Valverdes Barca.
Jeg kunne godt lide første halveg sammenlignet med hvad vi ellers har set, Dortmund bliver aldrig farlige. De har hvad? 1 chance i første halveg?

Ved ikke om det skyldtes Messi's sult at vi er så gode i første halveg. Det virker i hvertfald, som om at man kommer ud til anden halveg med den idé om at kampen er vundet og at den bare skal køres hjem. Det er bekymrende, at vi ikke rigtig kan få gang i spillet. I sidste sæson havde vi også en kamp mod Lyon hvor den pludselig bliver 2-1 fremfor 3-0 og så er alt åbent igen. Det er den slags hjerneblødninger jeg gerne vil undgå.

Vil gerne have at vi forsvare med bolden i egne rækker fremfor at overlade initiativet til modstanderen, det har vi aldrig været gode til og bliver det formegentligt heller ikke.
Dit had til valverde er så enormt, at alt trækkes fra og lægges til, udelukkende ud fra dit syn på valverde.

Jeg tror meget meget få herinde er fan af valverde, men du og visse andre stirrer jer komplet ensporet blinde på dette had, så alle aspekter drejer sig om valverdes taktiske valg og dispositioner.
Jeg har i umådelig grad selv et ønske om at han gik eller blev opsagt, men i en kamp som denne, ønsker jeg for det første en sejr, dernæst en koncentreret og engageret indsats. Det syntes jeg vi fik. Valverdes kontraktforhold kan vi alligevel ikke gøre noget ved.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 27/11 FC Barcelona - Dortmund

Indlæg af kklaus »

Completed dribbles in FCB-BVB:

- Messi: 11
- The other 27 players combined: 11
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 27/11 FC Barcelona - Dortmund

Indlæg af B-Freak »

Antimadridista skrev:
B-Freak skrev:
Antimadridista skrev:
B-Freak skrev:
Antimadridista skrev:
B-Freak skrev:
Antimadridista skrev:
Norbit skrev: men, meen vi vandt.....

Seriøst. Hvad pokker vil du ha!? Total kontrol og tikki taka dagen lang.

Hvad med de første 70 min..var det også bare bøv og baller?
2. Halvleg var elendig, vi overlader alt alt for meget initiativ til Dortmund og havde de været lidt skarpere havde de scoret 2 mere.

Jeg vil ikke have tiki taka, men måske lidt mere ro på spillet når vi har bolden og ikke en beton defensiv som satser på kontra...
Var egentlig til Norbit.

Men syntes de første 70 min negligeres i for høj grad. Ved 3-0 vil rigtig mange hols trække sig og slappe lidt af.
Jeg synes det er helt fint at de kontrollerer kampen, synes måske bare vi har spillerne til at kontrollere den MED bolden i stedet for at stå og overlade initiativet.
City og guardiola venter på dig
Arhh man behøves ikke at være Manchester City for at spille bolden frem og tilbage.
Spillere som Busquets, De Jong, Rakitic osv burde sagtens kunne holde fast i kuglen.
Men er det kun det som det drejer sig om? Var det generelt en skuffende og nedtrykt kamp for dig?
Nej ikke de første 45 minutter, men de sidste 45 var.

Men jaja vi har vundet og spillede den bedste 1. Halvleg jeg kan huske i lang tid, så lidt positivt var der.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 27/11 FC Barcelona - Dortmund

Indlæg af Rb88 »

Hvis Umtiti kan holde sig skadefri så lad ham og Lenglet styre midterforsvaret. Så slipper vi for uduelige shaky Pique

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 27/11 FC Barcelona - Dortmund

Indlæg af B-Freak »

Dejligt at se! Billede
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 27/11 FC Barcelona - Dortmund

Indlæg af B-Freak »

Mats Hummels (Borussia Dortmund): "Messi is the best football player I have ever seen." [l’equipe]
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 27/11 FC Barcelona - Dortmund

Indlæg af Antimadridista »

@B-Freak

Det jeg blot mener er, at hvorfor ikke se bare lidt på det positive også.
Forstår frustrationerne under kampe mod leganes, levante mfl plus de fuldstændig legitime frustrationer over EV's stil og at han stadig står i spidsen. Dog finder jeg det blot ærgeligt at det fuldstændig skal overskygge ALT.

Jeg finder 1 halvleg glimrende. Viljen, intensiteten og genpresset var tæt på optimalt. Bortset fra de sidste 15-20 min var 2 halvleg også godkendt, under omstændighederne af, at vi førte 3-0.
Syntes også vi så positive ting fra: Umtiti, Lenglet, Junior, Roberto, suarez og griez (qua sin scoring).

Var Dortmund så en ringe eller taknemlig modstander? Tjaee de er ikke fra øverste hylde, men de har slået Inter, i foråret førte de længe bundesligaen, de var møguheldige med 0-3 ude mod tottenham i sidste års knockout. Pt halter det i ligaen, men selv Bayern har tumlet afsted der, indtil for nyligt.

Men man må selvfølgelig vise sit fan engagement, nøjagtig som man finder det bedst.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 27/11 FC Barcelona - Dortmund

Indlæg af B-Freak »

Antimadridista skrev:@B-Freak

Det jeg blot mener er, at hvorfor ikke se bare lidt på det positive også.
Forstår frustrationerne under kampe mod leganes, levante mfl plus de fuldstændig legitime frustrationer over EV's stil og at han stadig står i spidsen. Dog finder jeg det blot ærgeligt at det fuldstændig skal overskygge ALT.

Jeg finder 1 halvleg glimrende. Viljen, intensiteten og genpresset var tæt på optimalt. Bortset fra de sidste 15-20 min var 2 halvleg også godkendt, under omstændighederne af, at vi førte 3-0.
Syntes også vi så positive ting fra: Umtiti, Lenglet, Junior, Roberto, suarez og griez (qua sin scoring).

Var Dortmund så en ringe eller taknemlig modstander? Tjaee de er ikke fra øverste hylde, men de har slået Inter, i foråret førte de længe bundesligaen, de var møguheldige med 0-3 ude mod tottenham i sidste års knockout. Pt halter det i ligaen, men selv Bayern har tumlet afsted der, indtil for nyligt.

Men man må selvfølgelig vise sit fan engagement, nøjagtig som man finder det bedst.
Jeg er enig med dig langt hen af vejen, håber vi bygger videre på præstationen fra i går!
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 27/11 FC Barcelona - Dortmund

Indlæg af emo »

Rb88 skrev:Hvis Umtiti kan holde sig skadefri så lad ham og Lenglet styre midterforsvaret. Så slipper vi for uduelige shaky Pique

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Præcis. Sad i går og tænkte, hvis denne kamp går hjem nogenlunde defensivt med de to i det centrale forsvar, så skal de starte inde i næste kamp også. Det ville være så rart og lige smide Pique ud på bænken for en periode, bare lige så han kan indse realiteten at man egentlig ikke er selvskrevet til en position.
Allez...

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 27/11 FC Barcelona - Dortmund

Indlæg af Norbit »

emo skrev:
Rb88 skrev:Hvis Umtiti kan holde sig skadefri så lad ham og Lenglet styre midterforsvaret. Så slipper vi for uduelige shaky Pique

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Præcis. Sad i går og tænkte, hvis denne kamp går hjem nogenlunde defensivt med de to i det centrale forsvar, så skal de starte inde i næste kamp også. Det ville være så rart og lige smide Pique ud på bænken for en periode, bare lige så han kan indse realiteten at man egentlig ikke er selvskrevet til en position.
Tror jeg desværre ikke sker, så længe han er skadesfri så spiller han. Det samme gælder Suarez. Det kunne dog være modigt af Valverde at smide Pique på bænken i nogle kampe.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster