Serie A tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Han har lavet 5 mål i denne Serie A sæson, 3 i åbent spil og 2 på straffespark. Messi er på 4 mål i La Liga, på hvad, halvdelen af kampene?
Allez...

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Norbit »

SpillerSomMESSI skrev:
emo skrev:
Norbit skrev:
Antimadridista skrev:Alt ved det gamle for Cristiano og Juve. Scorer på str i 6. overtidsminut.....

I øvrigt mod 9 mand..!!
Der var fandme heller ikke straffe.. hold da op Serie A er korrupt. Men har lige lagt en offside til Ronaldo i det 3. minut i overtiden, og bum 1 minut efter får han straffe for at smide sig som en bit*h...
Så du mener simpelthen at der ikke er kontakt i feltet? Okay. Jeg håbede næsten at der ikke var noget, men ligner godt nok et tydeligt straffe.

[video][/video]

1) Der var korrekt straffe
2) Det er ikke kurupt, da CR fik en scoring et par minutter tidligere annulleret korrekt for offside.
3) De spillede mod 9 mand, men de var også selv kun 10, da Rabiot som nævnt blev udvist.
4) At han scorer i 6 minuts overtid er heller ikke odiøst, da der var lagt 8 minutter til.

Men alt i alt mega heldigt.. og disse straffe oppuster hans stats
Juve spillede med 10 mand i knap 6-7 minutter, Genoa spillede med 10 mand fra nærmest 2. halvegs start.
Der var korrekt offside, men straffe vil jeg dog ikke kalde det der. At der var lagt 8 minutter til er fair nok, det har jeg ikke sagt en dyt om. I min verden smider han sig, hvis du mener at Ronaldo ikke kunne stå på sine ben fra et så minimalt touch, så har du vel også ret til at mene det. Det tar alt charmen fra fodbold når spillere skaber sig på den måde. Det gælder både Busssi, Alba, Mane, Salah og hvad de ellers hedder. Det skal bare udløse direkte rødt kort. Der er så mange situationer hvor Messi bliver høvlet ned, hvor han hverken får frispark eller straffe - og det vildeste er, at han ikke engang skaber sig.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Der var VAR i situationen, så den blev vurderet. Jeg kan slet ikke følge at der IKKE skulle være straffe, selv med alt det had jeg har til den spiller, kan jeg ikke se andet end straffe der.

Fint nok, hver sin mening, heldigivs er VAR med mig.
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Serie A tråden

Indlæg af Lopezzz »

Norbit skrev:Der er så mange situationer hvor Messi bliver høvlet ned, hvor han hverken får frispark eller straffe - og det vildeste er, at han ikke engang skaber sig.
Og han rejser sig og fortsætter videre. Det kan jeg lige ved fodboldspillere. Penaldo kender ikke den personlighed eller indstilling og derfor har jeg 0 respekt for ham
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Antimadridista »

Norbit skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
emo skrev:
Norbit skrev:
Antimadridista skrev:Alt ved det gamle for Cristiano og Juve. Scorer på str i 6. overtidsminut.....

I øvrigt mod 9 mand..!!
Der var fandme heller ikke straffe.. hold da op Serie A er korrupt. Men har lige lagt en offside til Ronaldo i det 3. minut i overtiden, og bum 1 minut efter får han straffe for at smide sig som en bit*h...
Så du mener simpelthen at der ikke er kontakt i feltet? Okay. Jeg håbede næsten at der ikke var noget, men ligner godt nok et tydeligt straffe.

[video][/video]

1) Der var korrekt straffe
2) Det er ikke kurupt, da CR fik en scoring et par minutter tidligere annulleret korrekt for offside.
3) De spillede mod 9 mand, men de var også selv kun 10, da Rabiot som nævnt blev udvist.
4) At han scorer i 6 minuts overtid er heller ikke odiøst, da der var lagt 8 minutter til.

Men alt i alt mega heldigt.. og disse straffe oppuster hans stats
Juve spillede med 10 mand i knap 6-7 minutter, Genoa spillede med 10 mand fra nærmest 2. halvegs start.
Der var korrekt offside, men straffe vil jeg dog ikke kalde det der. At der var lagt 8 minutter til er fair nok, det har jeg ikke sagt en dyt om. I min verden smider han sig, hvis du mener at Ronaldo ikke kunne stå på sine ben fra et så minimalt touch, så har du vel også ret til at mene det. Det tar alt charmen fra fodbold når spillere skaber sig på den måde. Det gælder både Busssi, Alba, Mane, Salah og hvad de ellers hedder. Det skal bare udløse direkte rødt kort. Der er så mange situationer hvor Messi bliver høvlet ned, hvor han hverken får frispark eller straffe - og det vildeste er, at han ikke engang skaber sig.
100% enig i delen vedr. tilstrækkeligt ramt eller ej. Jeg ved ikke nøjagtigt hvad fodboldloven pt siger, men det er blevet en norm efterhånden, at spille på et str. selv ved den absolut mindste, ofte ligegyldige kontakt. Det er næsten nemmere at nævne de få spillere der ikke kaster og overspiller situationen end omvendt.
I min verden: Hvis en berøring er minimal og ikke har nogen effekt på spillerens balance, koncentration, boldkontrol, dribling eller skud, så burde folk ikke få str og bare spille videre!! Mange af de minimale berøringer som giver str. giver ofte intet andre steder på banen.
Samtidig er det dog også nærmest umuligt at pille denne adfærd ud af spillerne igen.

Hva så? Hvad gør man? Hverken fodbold domme besluttet af dommeren eller VAR, bliver nogensinde 100% fair. Men man kunne se på, om en berøring ud fra hvordan den påføres og hvordan den berørte spiller reagerer, er tilstrækkelig til et str. I dette tilfælde med Cristiano, da bliver han ramt, meget let. Er Cristianos reaktion naturlig. Mister han balancen eller kontrollen over bolden osv? Nej. Ved han at VAR kan se en berøring? Ja. Her burde man bare, imo, gå ind og sige: Ja du bliver ramt, men du lader dig også falde. Berøringen var ikke nok til at du ikke kunne spille videre. Med disse 1000 tv vinkler og super slows etc. vil man godt kunne opdage om en berøring har en effekt af betydning eller overhovedet ikke. Dette vil give nogle subjektive beslutninger, men hvis man vedtager nogle kriterier (som de jeg nævner tidligere), vil man blot få nogle nye retningslinjer, som spillerne efterhånden vil lære. Herved vil de også efterhånden droppe al det skuespil i feltet. De rigtige str. vil stadig blive dømt, da man på slows og tv, vil kunne se om folk falder naturligt, bringes ud af balance etc eller ej. Kort skal man væk fra: Berøring er nok, til at betydende berøring skal være der.

Det bliver selvfølgelig aldrig indført, men det burde det.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Så skal vi have en algoritme der vurdere dette ens hver evig eneste gang, for hvad der er naturligt for dig er ikke naturligt for mig. Så allerede der vil vi risikere at der er fejl i dommene igen. En spillers fart, statur, træk, hvor glat banen er, hvilke knopper man har på støvlen, osv. osv. osv...

Jungle...
Allez...

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Norbit »

Antimadridista skrev:
100% enig i delen vedr. tilstrækkeligt ramt eller ej. Jeg ved ikke nøjagtigt hvad fodboldloven pt siger, men det er blevet en norm efterhånden, at spille på et str. selv ved den absolut mindste, ofte ligegyldige kontakt. Det er næsten nemmere at nævne de få spillere der ikke kaster og overspiller situationen end omvendt.
I min verden: Hvis en berøring er minimal og ikke har nogen effekt på spillerens balance, koncentration, boldkontrol, dribling eller skud, så burde folk ikke få str og bare spille videre!! Mange af de minimale berøringer som giver str. giver ofte intet andre steder på banen.
Samtidig er det dog også nærmest umuligt at pille denne adfærd ud af spillerne igen.

Hva så? Hvad gør man? Hverken fodbold domme besluttet af dommeren eller VAR, bliver nogensinde 100% fair. Men man kunne se på, om en berøring ud fra hvordan den påføres og hvordan den berørte spiller reagerer, er tilstrækkelig til et str. I dette tilfælde med Cristiano, da bliver han ramt, meget let. Er Cristianos reaktion naturlig. Mister han balancen eller kontrollen over bolden osv? Nej. Ved han at VAR kan se en berøring? Ja. Her burde man bare, imo, gå ind og sige: Ja du bliver ramt, men du lader dig også falde. Berøringen var ikke nok til at du ikke kunne spille videre. Med disse 1000 tv vinkler og super slows etc. vil man godt kunne opdage om en berøring har en effekt af betydning eller overhovedet ikke. Dette vil give nogle subjektive beslutninger, men hvis man vedtager nogle kriterier (som de jeg nævner tidligere), vil man blot få nogle nye retningslinjer, som spillerne efterhånden vil lære. Herved vil de også efterhånden droppe al det skuespil i feltet. De rigtige str. vil stadig blive dømt, da man på slows og tv, vil kunne se om folk falder naturligt, bringes ud af balance etc eller ej. Kort skal man væk fra: Berøring er nok, til at betydende berøring skal være der.

Det bliver selvfølgelig aldrig indført, men det burde det.
Enig! Jeg er stensikker og overbevist om at Ronaldo kan klare MEGET mere end den kontakt han bliver påført ved gårsdagens kamp.
Det er ligemeget hvem det er, hvis man prøver at 'skabe' sig til straffespark. Skal der være en modsatrettet effekt. Giver man staf tilstrækkeligt mange gange så skal spillerne også nok droppe at smide sig, der skal simpelthen være en højere linje for hvonår straffe skal dømmes. Det er ufatteligt hvor mange latterlige straffespark der er blevet givet med VAR.
Havde det været et benspænd ville jeg være enig i at der straffe, men aldrig ved den kontakt som i går.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Dette illustrerer fint problemet med VAR i netop Juve/CR situationen som vi skriver om:

https://en.as.com/en/2019/11/01/footbal ... 24830.html
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Det er en helt fint pointe og et klart problem, men at de har situationen med Kjær med, siger vel mere om at de føler sig alt for forurettede. Kjær får Llorentes albue i hovedet lige inden, og som man naturligt vil gøre, falder Kjær selvfølgelig ned, og det så over Llorente.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af A$AP »

Gamle Sarri er iskold. Ronaldo bliver igen skiftet ud midt i en kamp, i dag som den første mod Milan. Han går direkte ned i omklædningsrummet. De spiller virkelig ikke specielt godt, og Inter har noget godt kørende.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af A$AP »

...Ooooog så scorer ham der erstattede Ronaldo til 1-0. Godt mål af Dybala.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Han er vidst skadet. Var også i seneste kamp hvor han blev pillet ud.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Allez...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Antimadridista »

Har gang på gang læst i denne sæson, at Juve spiller kedeligt og ideforladt. Dog vinder de nærmest alle kampe, stort set hver gang med 1 mål og som regel med en temmelig sen scoring :|

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Norbit »

emo skrev:Han er vidst skadet. Var også i seneste kamp hvor han blev pillet ud.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Det skulle vidst være dækhistorier. Han forlod åbenbart også stadion tidligt i dag.. Mon Cristina er mobset? Ingen trofæ i 2019. :lol:
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Serie A tråden

Indlæg af Lopezzz »

Norbit skrev:
emo skrev:Han er vidst skadet. Var også i seneste kamp hvor han blev pillet ud.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Det skulle vidst være dækhistorier. Han forlod åbenbart også stadion tidligt i dag.. Mon Cristina er mobset? Ingen trofæ i 2019. :lol:
Han opgav fodbold da han så Messis 2 frisparks perler i weekenden
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 25 gæster