FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Verdensklasse betyder ikke verdens bedste, men er i toppen af klassen af spillere på den bestemte spillerposition.

Stegen, Alba, Jong, Arthur, Messi = verdensklasse

Griez = verdensklasse, men er helt ny og har endnu ikke for alvor vist det. Men på sigt ja.

Bussi: stor fan, men er han stadig verdensklasse?

Semedo, Pique (sæson 19-20), lenglet (du kan ikke bruge Umtiti, han har nærmest ikke været i form i 15måneder), Suarez er imo ikke verdensklasse pt eller længere.

Vil mene at i hvertfald 4 pladser ikke er verdensklasse. Dvs 1/3.

I 2015 var alle 11 verdensklasse.
Suarez er da stadig verdensklasse angriber.. nogle af vore rivalers fans mener endda han er tæt på at være en af de allerbedste 9’er lige nu!

Bussi, Pique, alle vore højrebacks er ikke verdensklasse nej, men De Jong, Arthur, Griez, Suarez, Messi, Stegen, Alba, (Lenglet/Umtiti) er alle verdensklasse.

Jeg synes du degraderer spillerne... måske pga vores uduelige træner som overhovedet ikke får fuld udbytte af nogen af spillerne, men de er dog alle (undtagen de få nævnte) verdensklasse spillere.

Levante, Granada, Bilbao, Prag har ikke verdensklasse spillere derimod.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:Verdensklasse betyder ikke verdens bedste, men er i toppen af klassen af spillere på den bestemte spillerposition.

Stegen, Alba, Jong, Arthur, Messi = verdensklasse

Griez = verdensklasse, men er helt ny og har endnu ikke for alvor vist det. Men på sigt ja.

Bussi: stor fan, men er han stadig verdensklasse?

Semedo, Pique (sæson 19-20), lenglet (du kan ikke bruge Umtiti, han har nærmest ikke været i form i 15måneder), Suarez er imo ikke verdensklasse pt eller længere.

Vil mene at i hvertfald 4 pladser ikke er verdensklasse. Dvs 1/3.

I 2015 var alle 11 verdensklasse.
Suarez er da stadig verdensklasse angriber.. nogle af vore rivalers fans mener endda han er tæt på at være en af de allerbedste 9’er lige nu!

Bussi, Pique, alle vore højrebacks er ikke verdensklasse nej, men De Jong, Arthur, Griez, Suarez, Messi, Stegen, Alba, (Lenglet/Umtiti) er alle verdensklasse.

Jeg synes du degraderer spillerne... måske pga vores uduelige træner som overhovedet ikke får fuld udbytte af nogen af spillerne, men de er dog alle (undtagen de få nævnte) verdensklasse spillere.

Levante, Granada, Bilbao, Prag har ikke verdensklasse spillere derimod.
Jeg er udmærket klar over at verdensklasse ikke betyder verdens bedste, som i nummer 1. Imo betyder det at man HAR verdensklasse. De 5 bedste på en given plads, har ikke nødvendigvis alle verdensklasse. En position kan i en periode stå svagt.

Med det niveau suarez generelt har vist det sidste år eller 2, mener jeg han ikke er verdensklasse

Lenglet er heller ikke.

Det giver stadig ca 4 pladser som halter, i hvert fald hvis du vil være i top 3-4 stk i Europa.

Jeg degraderer dem ikke. Jeg kan godt se udover EV's indflydelse. Igen, det handler ikke om EV, men I er nogle der simpelthen intet kan diskutere noget som helst, uden at involvere EV.

Men ok, vi er uenige i niveauet at vores trup.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Suarez:

Du mener ikke at Suarez er en verdensklasse 9’er?!?

At han ikke kan tæmme en bold, og lave gode afleveringer har intet med at han er verdensklasse 9’er at gøre... det har han aldrig kunnet. Det eneste der har været med ham er hans form altid er dårlig de første 4-5 kampe, men så er han altså verdensklasse når han endelig er kommet i form, som jeg mener at han stort set er nu. Hans alder betyder desværre at han er blevet lidt langsommere og mere skadet ... men ellers stadig en verdensklasse 9’er, som hans stats også vil bekræfte de sidste 2 sæsoner, inkl denne.

Lenglet:
Vi taler om en spiller der slår Umtiti af pladsen, selvom han skulle komme tilbage skadesfri. Umtiti var ligaens bedste forsvarer i sæsonen 2017/2018. Lenglet er manden der overflødiggør en skadesfri Umtiti!

Læg dertil at både Umtiti og Lenglet er landsholdsspillere for verdensmestrene.

Lenglet er verdensklasse forsvarer, som dog har været svingende sammen med hele holdet denne sæson, men sidste sæson var han spitzenklasse endda.

......

Det giver 2 pladser : Pique plus højreback pladsen som er klart under verdensklasseniveau... resten er verdensklasse spillere.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:Suarez:

Du mener ikke at Suarez er en verdensklasse 9’er?!?

At han ikke kan tæmme en bold, og lave gode afleveringer har intet med at han er verdensklasse 9’er at gøre... det har han aldrig kunnet. Det eneste der har været med ham er hans form altid er dårlig de første 4-5 kampe, men så er han altså verdensklasse når han endelig er kommet i form, som jeg mener at han stort set er nu. Hans alder betyder desværre at han er blevet lidt langsommere og mere skadet ... men ellers stadig en verdensklasse 9’er, som hans stats også vil bekræfte de sidste 2 sæsoner, inkl denne.

Lenglet:
Vi taler om en spiller der slår Umtiti af pladsen, selvom han skulle komme tilbage skadesfri. Umtiti var ligaens bedste forsvarer i sæsonen 2017/2018. Lenglet er manden der overflødiggør en skadesfri Umtiti!

Læg dertil at både Umtiti og Lenglet er landsholdsspillere for verdensmestrene.

Lenglet er verdensklasse forsvarer, som dog har været svingende sammen med hele holdet denne sæson, men sidste sæson var han spitzenklasse endda.

......

Det giver 2 pladser : Pique plus højreback pladsen som er klart under verdensklasseniveau... resten er verdensklasse spillere.
Suarez har længe imo ikke været verdensklasse. I 14/15 & 15/16 scorede han sammenlagt 15 mål i CL. Siden har han i over 3 CL sæsoner scoret 7 mål i 32 kampe. I la liga er han siden 15/16 faldet og faldet, fra 40 scoringer til 21 i sidste sæson.
Læg dertil faldende rating, samt stigende knoldsparkeri kamp efter kamp. Selvfølgelig har han en super kamp hist og pist, hvor han jerner den ind, men.nej, hvis Suarez er verdensklasse i nuværende udgave, så er den pulje imo, simpelthen for stor og taknemlig.

Lenglet slog en skadet.mand af!! Vi er ikke enige her.

Læg dertil at Bussi balancerer meget på kanten af det prædikat.

Men tænker lad os være enige om at være uenige.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev: Suarez har længe imo ikke været verdensklasse. I 14/15 & 15/16 scorede han sammenlagt 15 mål i CL. Siden har han i over 3 CL sæsoner scoret 7 mål i 32 kampe. I la liga er han siden 15/16 faldet og faldet, fra 40 scoringer til 21 i sidste sæson.
Læg dertil faldende rating, samt stigende knoldsparkeri kamp efter kamp. Selvfølgelig har han en super kamp hist og pist, hvor han jerner den ind, men.nej, hvis Suarez er verdensklasse i nuværende udgave, så er den pulje imo, simpelthen for stor og taknemlig.

Lenglet slog en skadet.mand af!! Vi er ikke enige her.

Læg dertil at Bussi balancerer meget på kanten af det prædikat.

Men tænker lad os være enige om at være uenige.
Suarez
Season app goal assist total ratio
2014–15 La Liga 27 16 6 22 0,81
2015–16 La Liga 35 40 4 44 1,25
2016–17 La Liga 35 29 6 35 1
2017–18 La Liga 33 25 6 31 0,9
2018–19 La Liga 33 21 5 26 0,78
2019–20 La Liga 9 6 0 6 0,66

Sjovt at netop sæson 2014-2015 lå han på 0,81 og sidste sæson på 0,78 og lur mig om han ikke også ender ca der denne sæson.
Det var holdet anno 2014-2015 vs nu du sammenlignede.
Så at du netop tager Suarez 2015 som eksempel på at han ikke længere er verdensklasse er da faktuelt forkert når hans stats er ligeså gode (og endda bedre for 2 sæsoner siden)
Det er verdensklasse! Hvilke kriterier bruger du for en 9'er?

Lenglet
Du missede pointen.. Jeg skrev jo at selv hvis Umtiti var tilbage ville Lenglet stadig have spillet ham af pladsen.
Er en Fransk landsholdsspiller som nu er blevet førstevalg ikke verdensklasse?
Hvilke kriterier bruger du her?

Busquets
Jeg er enig i at han ikke er i nærheden af verdensklasse.. undskyld, jeg fik ham desværre ikke på listen (forglemmelse)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
Antimadridista skrev: Suarez har længe imo ikke været verdensklasse. I 14/15 & 15/16 scorede han sammenlagt 15 mål i CL. Siden har han i over 3 CL sæsoner scoret 7 mål i 32 kampe. I la liga er han siden 15/16 faldet og faldet, fra 40 scoringer til 21 i sidste sæson.
Læg dertil faldende rating, samt stigende knoldsparkeri kamp efter kamp. Selvfølgelig har han en super kamp hist og pist, hvor han jerner den ind, men.nej, hvis Suarez er verdensklasse i nuværende udgave, så er den pulje imo, simpelthen for stor og taknemlig.

Lenglet slog en skadet.mand af!! Vi er ikke enige her.

Læg dertil at Bussi balancerer meget på kanten af det prædikat.

Men tænker lad os være enige om at være uenige.
Suarez
Season app goal assist total ratio
2014–15 La Liga 27 16 6 22 0,81
2015–16 La Liga 35 40 4 44 1,25
2016–17 La Liga 35 29 6 35 1
2017–18 La Liga 33 25 6 31 0,9
2018–19 La Liga 33 21 5 26 0,78
2019–20 La Liga 9 6 0 6 0,66

Sjovt at netop sæson 2014-2015 lå han på 0,81 og sidste sæson på 0,78 og lur mig om han ikke også ender ca der denne sæson. Så at du netop tager Suarez 2015 som eksempel på at han ikke længere er verdensklasse er da faktuelt forkert når hans stats er ligeså gode (og endda bedre for 2 sæsoner siden)
Det er verdensklasse! Hvilke kriterier bruger du for en 9'er?

Lenglet
Du missede pointen.. Jeg skrev jo at selv hvis Umtiti var tilbage ville Lenglet stadig have spillet ham af pladsen.
Er en Fransk landsholdsspiller som nu er blevet førstevalg ikke verdensklasse?
Hvilke kriterier bruger du her?

Busquets
Jeg er enig i at han ikke er i nærheden af verdensklasse.. undskyld, jeg fik ham desværre ikke på listen (forglemmelse)
Ift Suarez:
1 Sjovt at du undlader at inkludere CL...
2 Derudover. vi ved begge at han havde karantæne i sin Barca start, kom først i kamp et par måneder inde i sæsonen. Han scorede ikke det første stykke tid, da han selvfølgelig var bagud ift kampform og tilpasning. Dette skal selvfølgelig tages i betragtning, ligesom CL ikke bare kan udelades.

Lenglet. Du aner ikke om en Umtiti i form ville slå lenglet af, da umtiti ikke har været i form overhovedet, i lenglets tid i klubben.
Lenglet er ikke stærk nok på bolden, til tider for busende/hoveløs, ligesom jeg syntes han stresser i små rum.
Lenglet kan sikkert udvikle sig yderligere,men imo er han ikke for nuværende verdensklasse.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Antimadridista skrev: Suarez har længe imo ikke været verdensklasse. I 14/15 & 15/16 scorede han sammenlagt 15 mål i CL. Siden har han i over 3 CL sæsoner scoret 7 mål i 32 kampe. I la liga er han siden 15/16 faldet og faldet, fra 40 scoringer til 21 i sidste sæson.
Læg dertil faldende rating, samt stigende knoldsparkeri kamp efter kamp. Selvfølgelig har han en super kamp hist og pist, hvor han jerner den ind, men.nej, hvis Suarez er verdensklasse i nuværende udgave, så er den pulje imo, simpelthen for stor og taknemlig.

Lenglet slog en skadet.mand af!! Vi er ikke enige her.

Læg dertil at Bussi balancerer meget på kanten af det prædikat.

Men tænker lad os være enige om at være uenige.
Suarez
Season app goal assist total ratio
2014–15 La Liga 27 16 6 22 0,81
2015–16 La Liga 35 40 4 44 1,25
2016–17 La Liga 35 29 6 35 1
2017–18 La Liga 33 25 6 31 0,9
2018–19 La Liga 33 21 5 26 0,78
2019–20 La Liga 9 6 0 6 0,66

Sjovt at netop sæson 2014-2015 lå han på 0,81 og sidste sæson på 0,78 og lur mig om han ikke også ender ca der denne sæson. Så at du netop tager Suarez 2015 som eksempel på at han ikke længere er verdensklasse er da faktuelt forkert når hans stats er ligeså gode (og endda bedre for 2 sæsoner siden)
Det er verdensklasse! Hvilke kriterier bruger du for en 9'er?

Lenglet
Du missede pointen.. Jeg skrev jo at selv hvis Umtiti var tilbage ville Lenglet stadig have spillet ham af pladsen.
Er en Fransk landsholdsspiller som nu er blevet førstevalg ikke verdensklasse?
Hvilke kriterier bruger du her?

Busquets
Jeg er enig i at han ikke er i nærheden af verdensklasse.. undskyld, jeg fik ham desværre ikke på listen (forglemmelse)
Ift Suarez:
1 Sjovt at du undlader at inkludere CL...
2 Derudover. vi ved begge at han havde karantæne i sin Barca start, kom først i kamp et par måneder inde i sæsonen. Han scorede ikke det første stykke tid, da han selvfølgelig var bagud ift kampform og tilpasning. Dette skal selvfølgelig tages i betragtning, ligesom CL ikke bare kan udelades.

Lenglet. Du aner ikke om en Umtiti i form ville slå lenglet af, da umtiti ikke har været i form overhovedet, i lenglets tid i klubben.
Lenglet er ikke stærk nok på bolden, til tider for busende/hoveløs, ligesom jeg syntes han stresser i små rum.
Lenglet kan sikkert udvikle sig yderligere,men imo er han ikke for nuværende verdensklasse.

Suarez
1 og 2) Om han har scoret i CHL på udebane eller ej - gør det ham ikke mere eller mindre verdensklasse i forhold til hans ratio, som definerer ham som en verdensklasse 9'er.

Landskampe 2015-nu
app goals
29 14

La Liga 2015- nu
app goals assists ratio
145 121 21 0,97


CHL 2015 - nu
app goals assists ratio
43 15 15 0,7

Lenglet:
Han er altså blevet fast starter for verdensmestrene på landsholdet ligesom han har været helt fantastisk for Barca sidste sæson og vi har derfor ikke savnet Umtiti (deraf tesen med at han har slået en fit Umtiti af holdet - Umtiti som var ligaens bedste forsvarer sæsonen før Lenglet)

Det er fint at vi er uenige om konklusionen om de 2 er verdensklasse siden 2015, men jeg mener nu at jeg har ret meget at have den konklusion i.

Fair nok vi lader det ligge, det er også ret subjektiv om vi selv mener at vi stadig har 6,7,8 eller flere verdensklasse spillere - nogle er faldet i niveau, andre gode er kommet til.. det er svært at måle helt nøjagtigt.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
Antimadridista skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Antimadridista skrev: Suarez har længe imo ikke været verdensklasse. I 14/15 & 15/16 scorede han sammenlagt 15 mål i CL. Siden har han i over 3 CL sæsoner scoret 7 mål i 32 kampe. I la liga er han siden 15/16 faldet og faldet, fra 40 scoringer til 21 i sidste sæson.
Læg dertil faldende rating, samt stigende knoldsparkeri kamp efter kamp. Selvfølgelig har han en super kamp hist og pist, hvor han jerner den ind, men.nej, hvis Suarez er verdensklasse i nuværende udgave, så er den pulje imo, simpelthen for stor og taknemlig.

Lenglet slog en skadet.mand af!! Vi er ikke enige her.

Læg dertil at Bussi balancerer meget på kanten af det prædikat.

Men tænker lad os være enige om at være uenige.
Suarez
Season app goal assist total ratio
2014–15 La Liga 27 16 6 22 0,81
2015–16 La Liga 35 40 4 44 1,25
2016–17 La Liga 35 29 6 35 1
2017–18 La Liga 33 25 6 31 0,9
2018–19 La Liga 33 21 5 26 0,78
2019–20 La Liga 9 6 0 6 0,66

Sjovt at netop sæson 2014-2015 lå han på 0,81 og sidste sæson på 0,78 og lur mig om han ikke også ender ca der denne sæson. Så at du netop tager Suarez 2015 som eksempel på at han ikke længere er verdensklasse er da faktuelt forkert når hans stats er ligeså gode (og endda bedre for 2 sæsoner siden)
Det er verdensklasse! Hvilke kriterier bruger du for en 9'er?

Lenglet
Du missede pointen.. Jeg skrev jo at selv hvis Umtiti var tilbage ville Lenglet stadig have spillet ham af pladsen.
Er en Fransk landsholdsspiller som nu er blevet førstevalg ikke verdensklasse?
Hvilke kriterier bruger du her?

Busquets
Jeg er enig i at han ikke er i nærheden af verdensklasse.. undskyld, jeg fik ham desværre ikke på listen (forglemmelse)
Ift Suarez:
1 Sjovt at du undlader at inkludere CL...
2 Derudover. vi ved begge at han havde karantæne i sin Barca start, kom først i kamp et par måneder inde i sæsonen. Han scorede ikke det første stykke tid, da han selvfølgelig var bagud ift kampform og tilpasning. Dette skal selvfølgelig tages i betragtning, ligesom CL ikke bare kan udelades.

Lenglet. Du aner ikke om en Umtiti i form ville slå lenglet af, da umtiti ikke har været i form overhovedet, i lenglets tid i klubben.
Lenglet er ikke stærk nok på bolden, til tider for busende/hoveløs, ligesom jeg syntes han stresser i små rum.
Lenglet kan sikkert udvikle sig yderligere,men imo er han ikke for nuværende verdensklasse.

Suarez
1 og 2) Om han har scoret i CHL på udebane eller ej - gør det ham ikke mere eller mindre verdensklasse i forhold til hans ratio, som definerer ham som en verdensklasse 9'er.

Landskampe 2015-nu
app goals
29 14

La Liga 2015- nu
app goals assists ratio
145 121 21 0,97


CHL 2015 - nu
app goals assists ratio
43 15 15 0,7

Lenglet:
Han er altså blevet fast starter for verdensmestrene på landsholdet ligesom han har været helt fantastisk for Barca sidste sæson og vi har derfor ikke savnet Umtiti (deraf tesen med at han har slået en fit Umtiti af holdet - Umtiti som var ligaens bedste forsvarer sæsonen før Lenglet)

Det er fint at vi er uenige om konklusionen om de 2 er verdensklasse siden 2015, men jeg mener nu at jeg har ret meget at have den konklusion i.

Fair nok vi lader det ligge, det er også ret subjektiv om vi selv mener at vi stadig har 6,7,8 eller flere verdensklasse spillere - nogle er faldet i niveau, andre gode er kommet til.. det er svært at måle helt nøjagtigt.
Vedr dit Suarez indlæg. Du forholder dig jo slet ikke til de ting jeg nævner vedr. Suarez. I stedet nævner du ligegyldigheden vedr. udebane CL?? Samt den samlede Barca ratio?? Det kan jo ikke bruges til noget ift. denne disk. Vi taler om et fald i niveau, ikke Barca karrieren i sin helhed. For eftertiden, vil han helt sikkert stå som en af historiens bedste Barca 9`ere.
Jeg nævner den ekstreme nedgang i CL scoringer, samt den tydelige nedgang i la liga scoringer (samt ratings i øvrigt). Ingen tvivl om at han HAR været verdensklasse, men det er jo ikke tesen.

Lenglet: Jeg beskriver nogle vigtige pointer hvor jeg ikke mener han er særlig stærk. Han er så kommet på det franske landshold og har fået 4 kampe. Hvis det er nok til stemplet verdensklasse, så er det det han har i dine øjne. For nu er han det ikke for mig.

Altså, vi kan da sagtens fortsætte med denne disk, syntes måske blot at vi begge har bragt vores primære synspunkter.

Egentlig var min oprindelige hensigt, at måle 2015 holdet op mod i dag. Bl.a. for på denne måde, at få en ide om hvor vidt det er realistisk at forvente suverænitet og/eller CL triumf, med det hold vi har pt. Eller om vi er blevet lidt FOR forkælede ift. at blot vi stiller med 11 mand, så er vi partout favoritter til det hele, fordi vi er Barca!

Selvfølgelig har vi et stærkt hold, kommer det til at svinge (som det jo bestemt ikke gør pt), kan man ikke afvise en CL triumf. Et halv ringe Real hold vandt i 16, Tottenham i finalen i 19. Alt kan ske.

Men overordnet set, har vi et noget svagere hold end i 15. Syntes det er useriøst at mene andet. I hvert fald uden klare argumenter.

Verdensklasse disken er så kommet oveni. Her har vi så forskellige definitioner. Det er jo som det er.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Fair nok vi lægger den til hvile her.

Blot lige: Suarez ratio er ikke faldet med årene hverken i La Liga eller CHL.

Messis ratio svinger selvfølgelig også - men har et vist niveau hele tiden, Suarez har haft ca samme ratio sæson efter sæson i liga og Chl.
Det eneste er blot han ikke har scoret på udebane, men hey, hvis det er *det* der afholder ham fra at være verdensklasse de sidste sæsoner så ja, så holder din tese stik, men ellers er der intet der tyder på et fald i neviau, hvis man ser bort fra at sammenligne hans 2 sæsoner *i hele hans karriere* hvor han var måske verdens bedste i stedet for, og scorede mere end nogen anden. Men sådan har det jo også været for Messi - vs hans 2011-2012 sæson.

Jeg er uenig i at vores hold er væsentlig ringere end i 2015, måske slet ikke ringere, hvis det overhovedet er tilfældet.

Nu glæder vi os til kampen i aften og lader denne disk være som den ligger.

Tak for input iøvrigt AntiMadridista.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:Fair nok vi lægger den til hvile her.

Blot lige: Suarez ratio er ikke faldet med årene hverken i La Liga eller CHL.

Messis ratio svinger selvfølgelig også - men har et vist niveau hele tiden, Suarez har haft ca samme ratio sæson efter sæson i liga og Chl.
Det eneste er blot han ikke har scoret på udebane, men hey, hvis det er *det* der afholder ham fra at være verdensklasse de sidste sæsoner så ja, så holder din tese stik, men ellers er der intet der tyder på et fald i neviau, hvis man ser bort fra at sammenligne hans 2 sæsoner *i hele hans karriere* hvor han var måske verdens bedste i stedet for, og scorede mere end nogen anden. Men sådan har det jo også været for Messi - vs hans 2011-2012 sæson.

Jeg er uenig i at vores hold er væsentlig ringere end i 2015, måske slet ikke ringere, hvis det overhovedet er tilfældet.

Nu glæder vi os til kampen i aften og lader denne disk være som den ligger.

Tak for input iøvrigt AntiMadridista.
Vil lige starte med at sige: Sorry da jeg åbenbart ikke kan overholde mine egne intentioner om at lukke den.

Men du kan simpelthen ikke seriøst skrive at antallet af scoringer fra Suarez ikke er faldet. 40 til 29 til 25 til 21. I CL er det jo helt hen i vejret at skrive: Fra 7 til 8 til 3 til 1 til 1.!! Suarez er mål og intet andet. Han har ikke, som Messi, løbende fået nye roller eller trukket længere tilbage.

Det er helt fint at du mener Suarez altid har været og stadig er verdensklasse. Men du kan ikke bare Trumpe tallene!

Er du ikke flink, lige at tjekke holdet fra 15 en gang til, og lave din sammenligning, position for position, som jeg startede med. Vil du virkelig mene, at holdet pt er fuldt på niveau?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Fair nok vi lægger den til hvile her.

Blot lige: Suarez ratio er ikke faldet med årene hverken i La Liga eller CHL.

Messis ratio svinger selvfølgelig også - men har et vist niveau hele tiden, Suarez har haft ca samme ratio sæson efter sæson i liga og Chl.
Det eneste er blot han ikke har scoret på udebane, men hey, hvis det er *det* der afholder ham fra at være verdensklasse de sidste sæsoner så ja, så holder din tese stik, men ellers er der intet der tyder på et fald i neviau, hvis man ser bort fra at sammenligne hans 2 sæsoner *i hele hans karriere* hvor han var måske verdens bedste i stedet for, og scorede mere end nogen anden. Men sådan har det jo også været for Messi - vs hans 2011-2012 sæson.

Jeg er uenig i at vores hold er væsentlig ringere end i 2015, måske slet ikke ringere, hvis det overhovedet er tilfældet.

Nu glæder vi os til kampen i aften og lader denne disk være som den ligger.

Tak for input iøvrigt AntiMadridista.
Vil lige starte med at sige: Sorry da jeg åbenbart ikke kan overholde mine egne intentioner om at lukke den.

Men du kan simpelthen ikke seriøst skrive at antallet af scoringer fra Suarez ikke er faldet. 40 til 29 til 25 til 21. I CL er det jo helt hen i vejret at skrive: Fra 7 til 8 til 3 til 1 til 1.!! Suarez er mål og intet andet. Han har ikke, som Messi, løbende fået nye roller eller trukket længere tilbage.

Det er helt fint at du mener Suarez altid har været og stadig er verdensklasse. Men du kan ikke bare Trumpe tallene!

Er du ikke flink, lige at tjekke holdet fra 15 en gang til, og lave din sammenligning, position for position, som jeg startede med. Vil du virkelig mene, at holdet pt er fuldt på niveau?
Det sidste vil jeg ikke.. for det er så subjektivt, som denne disk virkelig også tydeliggør :-)

Du glemmer da at tage Suarez mål + assist og så dele med antal kampe, gør du ik?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
Antimadridista skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Fair nok vi lægger den til hvile her.

Blot lige: Suarez ratio er ikke faldet med årene hverken i La Liga eller CHL.

Messis ratio svinger selvfølgelig også - men har et vist niveau hele tiden, Suarez har haft ca samme ratio sæson efter sæson i liga og Chl.
Det eneste er blot han ikke har scoret på udebane, men hey, hvis det er *det* der afholder ham fra at være verdensklasse de sidste sæsoner så ja, så holder din tese stik, men ellers er der intet der tyder på et fald i neviau, hvis man ser bort fra at sammenligne hans 2 sæsoner *i hele hans karriere* hvor han var måske verdens bedste i stedet for, og scorede mere end nogen anden. Men sådan har det jo også været for Messi - vs hans 2011-2012 sæson.

Jeg er uenig i at vores hold er væsentlig ringere end i 2015, måske slet ikke ringere, hvis det overhovedet er tilfældet.

Nu glæder vi os til kampen i aften og lader denne disk være som den ligger.

Tak for input iøvrigt AntiMadridista.
Vil lige starte med at sige: Sorry da jeg åbenbart ikke kan overholde mine egne intentioner om at lukke den.

Men du kan simpelthen ikke seriøst skrive at antallet af scoringer fra Suarez ikke er faldet. 40 til 29 til 25 til 21. I CL er det jo helt hen i vejret at skrive: Fra 7 til 8 til 3 til 1 til 1.!! Suarez er mål og intet andet. Han har ikke, som Messi, løbende fået nye roller eller trukket længere tilbage.

Det er helt fint at du mener Suarez altid har været og stadig er verdensklasse. Men du kan ikke bare Trumpe tallene!

Er du ikke flink, lige at tjekke holdet fra 15 en gang til, og lave din sammenligning, position for position, som jeg startede med. Vil du virkelig mene, at holdet pt er fuldt på niveau?
Det sidste vil jeg ikke.. for det er så subjektivt, som denne disk virkelig også tydeliggør :-)

Du glemmer da at tage Suarez mål + assist og så dele med antal kampe, gør du ik?
Du kan da godt få mål ratioen for CL:
0.7,
0.88,
0,33
0,10
0,10

At du ikke engang,med tanke på den tid du har brugt på denne disk, gider forholde dig til hovedpointen ved mit oprindelige indlæg, kan jeg blot undres big time over. Er det ikke i høj grad subjektivt hvad man viser af holdninger herinde!! Du er jo velkommen til at mene at Pique, Bussi og Suarez er bedre i dag, hvis du syntes det, eller at semedo er bedre end alves, at ney er ringere end Griez, at Lenglet er bedre end Masch, at iniesta er under Jong.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Øhhh den der ratio er for mål alene... ikke mål plus assists som man jo altid regner ind.

Du hidser dig op og skriver en hel sætning om spillere som jeg ikke synes har niveau længere og putter ord i munden på mig.

Jeg tilgiver dig alligevel da du er cule som mig, og nok bare er lidt gnaven.

Lad os slå en streg over denne disk og give hinanden hånden.

Her er min hånd, min ven...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:Øhhh den der ratio er for mål alene... ikke mål plus assists som man jo altid regner ind.

Du hidser dig op og skriver en hel sætning om spillere som jeg ikke synes har niveau længere og putter ord i munden på mig.

Jeg tilgiver dig alligevel da du er cule som mig, og nok bare er lidt gnaven.

Lad os slå en streg over denne disk og give hinanden hånden.

Her er min hånd, min ven...
Øhh ja det ved jeg godt den er. Suarez er mål. Intet andet.. Derfor selvfølgelig kun mål, som desuden ualmindelig tydeligt understøtter mit argument.

Jeg irriteres over at du, med alt det du har skrevet her, trodsigt ikke VIL forholde dig til det som diskussionen handler om: styrkeforholdet 15 holdet og det nuværende imellem.

Men ja ja, et håndtryk kan vi vel enes om.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Efter dette venlige håndslag og en god tone genoprettet prøver vi lige igen:
Antimadridista skrev: En sammenligning af nuværende "gala" star 11`er og CL finalen 2015 ift. styrke og kvalitet.

2019
Stegen
Semedo Pique Lenglet Alba
Bussi
Jong Arthur
Messi Suarez Griez


CL finalen 2015
Stegen
Alves Pique Masch Alba
Bussi
Rak Iniesta
Messi Suarez Neymar

GK: Stegen i dag bedre end Stegen 15
Jeg vil bruge hak systemet her… et hak er en smule bedre 2 hakker er bedre, 3 hakker er meget bedre, så tælle sammen til sidst.
Enig, faktisk 2 hakker bedre i dag.
Hakker:
2015 0
2019 2
Antimadridista skrev: HB: Alves bedst
Enig – uanset om vi sammenligner Alves med Semedo eller Roberto, er der 2 hakker i plus til 2015. Selvom 2015 sæsonen var en sæson for Alves hvor de fleste af os ønskede ham væk, da han virkede gammel og udbrændt, så var han bare stadig meget bedre end dem vi bruger i dag.
2 Hakker til 2015
2015 2
2019 2
Antimadridista skrev: CB: Pique 15 bedre end Pique 19
Det kan der ikke herske tvivl om, men Pique havde dog en helt fantastisk sæson både sidste og forrige, så det er selvfølgelig lidt svært helt at sige. Jeg synes også Pique var langsom og lavede mange fejl dengang, især efter Puyol stoppede. Men et my var han nok bedre i 2015
1 Hak til 2015
2015 3
2019 2
Antimadridista skrev: CB: Masch bedre end Lenglet (imo)
Egentlig ikke, Lenglet synes jeg er lidt undervurderet. Han er god i luftspillet og er meget forudseende og redder os mange gange ved sit tilbageløb. Masch var også god men manglede luftspillet. Dog var Masch lidt mere en leder end Lenglet.
Jeg vil bedømme Lenglet et my bedre
1 hak til Lenglet
2015 3
2019 3
Antimadridista skrev: LB: Det samme (Alba)
Ja Alba er på nogle punkter bedre, måske fordi Neymar ikke er der længere så nu kan han være med i opspillet langt mere end før.. tror faktisk jeg vil sige at Alba er et my bedre… kan i hvertfald huske den sæson i 2015 hvor Enrique faktisk gernn ville gå over i et 3 mands forsvar og her ville Alba være offeret da han ikke var så god defensivt og ikke blev brugt ret meget offentlivt.
Så tror faktisk at 2019 udgaven er et my bedre imo.

2015 3
2019 4
Antimadridista skrev: DM: Bussi 15 bedre end Bussi 19
Klart bedre i 2015, han er den der er faldet mest i niveau af dem alle, og skal skiftes ud senest til sommer.
2 hakker til 2015 udgaven
2015 5
2019 4
Antimadridista skrev: (Ved CM sætter jeg Rak mod Arthur og Ini mod Jong. Nogle ville måske gøre det modsat, med andet resultat)

CM: Rak 15 var på sin karrieres top, mens Arthur forhåbentlig har et ekstra niveau. Vælger at de er ca lig i niveau.
Enig 0 hakker til begge
Antimadridista skrev: CM: Ini mod Jong. Jong er fantastisk, men ift. sin korte Barca tid og det bidrag han indtil nu har vist, vil jeg mene Ini er bedst, med et par mulehår.
Jeg er kort sagt enig med dig i at Ini er et mulehår bedre, selvom De Jong har noget andet at byde ind med, så varer det nok et par år før vi ser hans fulde potentiale, men Ini prime time når han nok aldrig.
1 hak til 2015
2015 6
2019 4
Antimadridista skrev: LW: Neymar bedre end Griez
Enig, Griez ligner mere og mere en Coutinho.
Ikke blot et hak men 2 hakker til 2015 her
2015 8
2019 4
Antimadridista skrev: AC: Suarez 15 bedre end Suarez 19
Ja, kort sagt holder han stsdig et meget høj snit med mål og assists (har vi ikke diskuteret det før – haha) men selvfølgelig havde han hele pakken i 2015, og derfor købte man ham også selvom han lige havde bidt sig fast i Chellini. Han var verdens bedste 9’er dengang – det er han ikke længere.
1 hak til 2015
2015 9
2019 4
Antimadridista skrev: RW: Det samme (Messi)
Enig.
Antimadridista skrev: Dvs. imo var 7 pladser mere eller mindre bedre besat i 2015, 3 er på niveau, mens 1 plads er bedre i dag.

Det er ikke et forsvar af Valverde (overhovedet ikke), men mit billede på, hvor vi reelt står pt ift. tidligere succesfulde årgange.

Byd endelig ind med bidrag eller uenigheder!
Mit bidrag (igen): Så var holdet i 2015 bedre som mit hak system skulle illustrere.
Det er dog ikke til at sige hvad en anden træner (selvom det ikke var en del af diskussionen) kunne få ud af De Jong, Arthur, Griez, Dembele etc.
Det er også sjovt at tænke på hvor sure vi fans var på LE’s Barca, da vi spillede mange kampe uden kontrol og tiki-taka var helt væk, og bolden blev ofte clearet fra forsvaret.. men på magisk vis var angrebs trioen det der totalt adskilte os fra alle andre hold dengang og ligegyldig hvor dårligt LE’s taktiske evner var, endte vi alligevel med at vinde kampene da MSN scorede som de havde lyst til.

I bund og grund er det nok styrkeforholdet fra dengang til nu – MSN 2015 vs M 2015 – resten af holdet kan i dag nok, men en anden træner, spille ligeså godt.

Vi kan i hvert fald med rette forvente *langt* mere af holdet med de verdensstjerner vi har – som alle er virkelig gode teknikere (se dem blot til træning med rondo).
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster