FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

whidgee skrev:Gid det var mig der skulle derned, så jeg kunne deltage i demonstrationerne. Det er en historisk tid dernede, som jeg gerne ville være en del af
Apropos demonstrationerne:
At a protest in Barcelona...

"This government has done more damage than Higuaín!"
Billede

:grin:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Starnils »

PuyolErGud skrev:
Starnils skrev:Hvor er det trættende, når man har bestilt billetter til Barcelona d.25-27, og kampen så bliver rykket [emoji317]
Ved ikke om du har billet til kampen eller ej, men i så fald du har, så kan du gå pengene refunderet for dem i hvert fald. Hvis ikke du kan få pengene fra fly og hotel/Airbnb, så synes jeg du skal nyde en vidunderlig weekend i Barcelona, uanset hvad!

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Vi kan få byttet vores flybilletter, så vi tager til Barcelona på et andet tidspunkt, hvor vi kan se en kamp. Desværre kommer el clasicoen højst sandsynligt til at ligge i December, hvor mine brødre og jeg er ret eksamenspresset.

Det meste af byen er lukket pga. demonstrationer, så selvom det kunne være historisk at se, så er det meget rejsetid at bruge for at se en demonstration..

Og mens jeg skriver det her, så er Mallorca kommet foran mod Madrid, det havde været perfekt at spille mod dem nu, med alle de skader.
Socio. no. 54.257

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/barc ... rhold.html

Hvis det her passer så har FIFA bekræftet selv at de er korrupte.
Der er dog en mulighed for, at FIFA uddeler et givent antal wild cards til klubber, der ikke kvalificerede sig til turneringen. Skulle dette blive tilfældet virker Barca som en oplagt kandidat qua deres enorme brand og status rundt omkring i hele verden.

Det er selvsagt i FIFA's interesse, at et storhold som Barcelona deltager i turneringen, da det tiltrækker en masse seere.
:eek:

Sådan pisser man på alle andre små klubber. Jeg håber ikke at vi bliver en del af deres lorte turnering.
De tænker kun på penge.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Spændende podcast med blandt andet Morten Glinvad om la liga og i særdeleshed os.

Meget om det taktiske, situationen i Spanien, Griezmann mm.

https://soundcloud.com/medianonu/la-lig ... -pa-snooze
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Jeg fik læst nogle Barca magasiner her i weekenden og fandt et billede med Cuenca :lol:

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/medi ... -prag.html

Ja det burde de sørme også være rystet over stadigværk, for det er vi fans også stadigvæk.

EV er ikke særlig rystet... næh.

Alle vores udekampe - på nær et par stykker - har været samme uduelige indsats og makværk som denne udekamp, både i CHl og ligaen.

Hvad er oddsene for at EV har lært noget af netop denne kamp (som artiklen skriver han måske har gjort nu), når han konsekvent ikke har lært noget af de foregående ca. 10 ude kampe med samme rystende indsats og taktik?

FNYS!!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/piqu ... eymar.html

Thank god, de ikke gik ned i løn.....Puuuuuhaa..var helt urolig for dem :smile:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

En sammenligning af nuværende "gala" star 11`er og CL finalen 2015 ift. styrke og kvalitet.

2019
Stegen
Semedo Pique Lenglet Alba
Bussi
Jong Arthur
Messi Suarez Griez


CL finalen 2015
Stegen
Alves Pique Masch Alba
Bussi
Rak Iniesta
Messi Suarez Neymar

GK: Stegen i dag bedre end Stegen 15

HB: Alves bedst

CB: Pique 15 bedre end Pique 19

CB: Masch bedre end Lenglet (imo)

LB: Det samme (Alba)

DM: Bussi 15 bedre end Bussi 19

(Ved CM sætter jeg Rak mod Arthur og Ini mod Jong. Nogle ville måske gøre det modsat, med andet resultat)

CM: Rak 15 var på sin karrieres top, mens Arthur forhåbentlig har et ekstra niveau. Vælger at de er ca lig i niveau.

CM: Ini mod Jong. Jong er fantastisk, men ift. sin korte Barca tid og det bidrag han indtil nu har vist, vil jeg mene Ini er bedst, med et par mulehår.

LW: Neymar bedre end Griez

AC: Suarez 15 bedre end Suarez 19

RW: Det samme (Messi)

Dvs. imo var 7 pladser mere eller mindre bedre besat i 2015, 3 er på niveau, mens 1 plads er bedre i dag.

Det er ikke et forsvar af Valverde (overhovedet ikke), men mit billede på, hvor vi reelt står pt ift. tidligere succesfulde årgange.

Byd endelig ind med bidrag eller uenigheder!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Men det forklarer jo ikke hvorfor selve spillet er så uendelig langsomt og uinspirerende og nok det ringeste (på udebane) jeg nogensinde har set i en sæson ... og jeg har fuldt Barca siden 1992!

Det er fint nok med at vi er lidt ringere end i 2015, men selve spillet er jo flere klasser ringere end 2015.

Jeg kan kun finde een forklaring: træneren.

For vi har verdensklasse spillere stort set hele vejen rundt... vi har blot ingen taktik, spil identitet, flow, eller noget som helst der minder om intensitet eller gejst ... hvor vi kan dominere modstanderen og diktere spillet længere.

Så at vi er lidt ringere end 2015 treble i spillermaterialet forklarer ikke den afgrund af spillemæssig dyk vi har haft denne sæson og store delere af de 2 foregående.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:Men det forklarer jo ikke hvorfor selve spillet er så uendelig langsomt og uinspirerende og nok det ringeste (på udebane) jeg nogensinde har set i en sæson ... og jeg har fuldt Barca siden 1992!

Det er fint nok med at vi er lidt ringere end i 2015, men selve spillet er jo flere klasser ringere end 2015.

Jeg kan kun finde een forklaring: træneren.

For vi har verdensklasse spillere stort set hele vejen rundt... vi har blot ingen taktik, spil identitet, flow, eller noget som helst der minder om intensitet eller gejst ... hvor vi kan dominere modstanderen og diktere spillet længere.

Så at vi er lidt ringere end 2015 treble i spillermaterialet forklarer ikke den afgrund af spillemæssig dyk vi har haft denne sæson og store delere af de 2 foregående.
Jeg skriver intet om at jeg forsøger at forklare det uinspirerende og langsomme spil. Skal ALT herinde handle om Valverde?? Jeg er lige så træt at EV og tilgangen som du. Jeg har opgivet enhver tro på at det bliver godt eller overhovedet bedre under EV, derfor kan man jo godt diskutere, om truppen er på niveau, eller om der er en detalje forskel der oveni!

Det var blot en vinkel på hvor holdet står niveaumæssigt. Pep og flete andre, ville helt sikkert få mere ud af holdet end EV og sikkert også med flottere spil. Det er bare ikke det jeg adresserer i mit indlæg.

Jeg vil så også mene at vi ikke kun er lidt ringere end i 15. Vi er væsentlig svagere. Vi har heller ikke verdensklasse hele vejen rundt. Så er der godt nok ikke langt til det kvalitetsstempel i din verden.

Er du i øvrigt uenig i at kun stegen er bedre i dag, mens ca 7 pladser er svagere?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ok jeg misforstod det du prøvede at skitsere så.

Jeg er enig i at Stegen er bedre...
Alves var ikke prime i 2015, men vi har ikke haft nogen der har været i nærheden af ham siden.
Pique er langt under Pique 2015
Masch var altid stabil, og også et nyk bedre en Lenglet i dag, på nær hovedspillet
Alba synes jeg var bedre i 2015, han svinger i niveau, fra fantastisk til mærkelig dårlig (Anfield), men i 2015 var han mere god konsistent.

Busquets er meget dårligere nu, og vi burde vel give De Jong pladsen.

Rak var som du skriver i sin prime i 2015 og har desværre siden 2017 faldet meget i niveau... lad os sætte ham mod arthur... her synes jeg at Arthur nu er bedre end Rak 2015
Ini var i 2015 ikke helt på toppen men kunne så meget som De Jong ikke kan, at Ini var bedre som du også selv skriver... De Jong kan så også nogle ting som Ini ikke kunne.

Messi er bedre nu på nogle punkter, men har mistet noget fart og er også blevet lidt skrøbelig desværre, men alt i alt status quo.

Suares er væsentlig dårligere end i 2015, men scorer stadig mange mål.

Neymar var meget bedre end Griez nu.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Lad os bare tage vores stærkeste 11'er, lige nu og her, vs. et eller andet random hold.

Mats > Allison.

Alexander-Arnold > Roberto/Semedo pt.
Lenglet > Lovren.
Van Dijk > Piqué (ja, seriøst).
Alba > Robertson.

Busi > Henderson.
De Jong > Wijnaldum.
Arthur > Keita.

Messi > Salah.
Griezmann > Firmino.
Mané > Suarez pt. (ja, seriøst).

Et hold har vundet 10 ud af 11 kampe, spillet en uafgjort, lukket 9 mål ind men også formået at score 25 uden Messi - og den eneste grund til at de ikke nuppede PL sidste år er fordi træneren for mestrene tilfældigvis hedder Pep Guardiola.

Det andet har vundet 7, spillet 1 uafgjort og tabt 3, lukket 14 mål ind, og scoret 29 - men de har også en cheat code der hedder Messi.

Det ene holds trup er markant bedre, men træneren er en inficeret byld der lækker bakterier ind i blodårerne som langsomt forgifter og dræber holdet indefra.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista du skrev
Jeg vil så også mene at vi ikke kun er lidt ringere end i 15. Vi er væsentlig svagere. Vi har heller ikke verdensklasse hele vejen rundt. Så er der godt nok ikke langt til det kvalitetsstempel i din verden.
Vi er lidt ringere end i 2015 men at vi ikke er verdensklasse stortset hele vejen rundt ... det forstår jeg ikke du mener.


Stegen er måske verdens bedste.
Højreback er ikke verdensklasse, samt Pique.
Alba er verdensklasse.
Umtiti i hopla er verdensklasse, Lenglet har været fantastisk i 80 % af kampene.. så han er også tæt på.

Bussen er ikke længere.
Men tilgangen af De Jong er verdensklasse, Arthur er også, ellers ville han ikke spille for landsholdet.

Suarez er også en verdensklasse målscorer stadig, men en dårligere udgave år for år.

Messi er over alle.

Griezman er en af de bedste i verden også.

Det er et verdensklasse hold stortset hele vejen rundt da.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Tello skrev:Lad os bare tage vores stærkeste 11'er, lige nu og her, vs. et eller andet random hold.

Mats > Allison.

Alexander-Arnold > Roberto/Semedo pt.
Lenglet > Lovren.
Van Dijk > Piqué (ja, seriøst).
Alba > Robertson.

Busi > Henderson.
De Jong > Wijnaldum.
Arthur > Keita.

Messi > Salah.
Griezmann > Firmino.
Mané > Suarez pt. (ja, seriøst).

Et hold har vundet 10 ud af 11 kampe, spillet en uafgjort, lukket 9 mål ind men også formået at score 25 uden Messi - og den eneste grund til at de ikke nuppede PL sidste år er fordi træneren for mestrene tilfældigvis hedder Pep Guardiola.

Det andet har vundet 7, spillet 1 uafgjort og tabt 3, lukket 14 mål ind, og scoret 29 - men de har også en cheat code der hedder Messi.

Det ene holds trup er markant bedre, men træneren er en inficeret byld der lækker bakterier ind i blodårerne som langsomt forgifter og dræber holdet indefra.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Syntes du er utrolig biased her. Er bestemt ikke enig.

Har ikke tid lige nu, men vender lige tilbage.

Mit besyv til dit indlæg. Jeg vælger at ligestille spillere, hvor det i høj grad er petitesser og præferencer der oræger et valg.

Stegen = allison
Arnold>semedo
Matip=Lenglet
Dijk>Pique
Alba>Robertson (selvom Rob imo er meget undervurderet)

Bussi=fabinho (meget forskellige, men def er bussi ik bedre)
Jong>wijnaldum (syntes også wij er meget undervurderet)
Arthur>keita (syntes også her det er marginalt. Igen meget forskellige forcer)

Generelt er det utrolig svært at vurdere midtbanen overfor hinanden, da det er så forskellige typer. En Milner vil aldrig komme på Barcas hold, men han bidrager med enormt meget vigtigt for pool! De veksler også meget, ligestillet, mellem 5-6 mand hos pool. Hvilket igen gør det svært at sammenligne.

Messi>Firmino
Mane>suarez
Salah=Griez

Imo ender det ret lige. Men selvfølgelig har pool et bedre koncept og en bedre træner. Men det var ikke EV det var meningen at jeg ville diskutere her.
Det var, at en lille del af det store billede, handler også om et lavere generelt niveau end ved tidligere Barca klassehold
Senest rettet af Antimadridista søn nov 03, 2019 6:28 pm, rettet i alt 1 gang.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:Antimadridista du skrev
Jeg vil så også mene at vi ikke kun er lidt ringere end i 15. Vi er væsentlig svagere. Vi har heller ikke verdensklasse hele vejen rundt. Så er der godt nok ikke langt til det kvalitetsstempel i din verden.
Vi er lidt ringere end i 2015 men at vi ikke er verdensklasse stortset hele vejen rundt ... det forstår jeg ikke du mener.


Stegen er måske verdens bedste.
Højreback er ikke verdensklasse, samt Pique.
Alba er verdensklasse.
Umtiti i hopla er verdensklasse, Lenglet har været fantastisk i 80 % af kampene.. så han er også tæt på.

Bussen er ikke længere.
Men tilgangen af De Jong er verdensklasse, Arthur er også, ellers ville han ikke spille for landsholdet.

Suarez er også en verdensklasse målscorer stadig, men en dårligere udgave år for år.

Messi er over alle.

Griezman er en af de bedste i verden også.

Det er et verdensklasse hold stortset hele vejen rundt da.
Stegen, Alba, Jong, Arthur, Messi = verdensklasse

Griez = verdensklasse, men er helt ny og har endnu ikke for alvor vist det. Men på sigt ja.

Bussi: stor fan, men er han stadig verdensklasse?

Semedo, Pique (sæson 19-20), lenglet (du kan ikke bruge Umtiti, han har nærmest ikke været i form i 15måneder), Suarez er imo ikke verdensklasse pt eller længere.

Vil mene at i hvertfald 4 pladser ikke er verdensklasse. Dvs 1/3.

I 2015 var alle 11 verdensklasse.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster