Ousmane Dembélé

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af SpillerSomMESSI »

emo skrev:Forstår aldrig det der. Araujo får en dag han får to dage. Begge direkte rødt. Hans verbalt det andet frispark. Så han må have sagt noget meget sårende.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Ja "Du er meget dårlig, meget dårlig" - på spansk med tyk Fransk accent
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

"Are you talking to me..? You talking to me?"

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af emo »

SpillerSomMESSI skrev:
emo skrev:Forstår aldrig det der. Araujo får en dag han får to dage. Begge direkte rødt. Hans verbalt det andet frispark. Så han må have sagt noget meget sårende.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Ja "Du er meget dårlig, meget dårlig" - på spansk med tyk Fransk accent
Det må være det franske der gør det. For 2 dage for det andet, argh!
Allez...

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev:"Are you talking to me..? You talking to me?"
Billede
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af SparetireDad »

Norbit skrev:Vi kan godt lukke den her, mener bare at det er sundere at debattere tingene i forum fremfor at tilsvine ham til hver kamp i kamptråden. Det skaber hurtigt dårligt stemning.
Du var da nu ellers ret ihærdig med at holde liv i Dembele-debatten ovre i kamptråden - indtil jeg opfordrede til at rykke debatten herover - fordi det er en Dembele-tråd (og i øvrigt ikke hverken en Neymar- eller Coutinho-tråd).

At sammenligne de spillere med nogle random tal fra en stats-side er som at sammenligne æbler og pærer. Det og de kan på ingen måde sammenlignes. Så nej, du gjorde ikke sammenligningen komplet, som du skrev.

Og hvis du endelig skal holde deres stats op mod hinanden, så er der jo langt flere tal at tage med i betragtning. Et lille meget sigende udpluk (ikke for at køre i ring - men for at illustrere differencieringen på de to spillere) og i øvrigt rent undtagelsesvist, fordi jeg igen mener, at tråden er beregnet til at drøfte Dembele:

På en periode på lige godt TRE år (jan 14 til mar 17) havde Neymar i alt 117 Barca-skadesdage (fordelt på 9 skader), hvor han missede 29 kampe for Barca.
Det svarer til en gennemsnitlig skadesperiode på 13 dage pr. skade.

På en periode på lige godt TO år (sept 17 til sept 19) havde Dembele i alt 255 Barca-skadesdage (fordelt på 7 skader), hvor han missede 46 kampe for Barca. Det svarer til en gennemsnitlig skadesperiode på 36,4 dage pr. skade

Så med andre ord har Dembele haft dobbelt så mange skadesdage og har pga skader misset 17 kampe mere end Neymar....på to år contra tre år (!).

Så kan man fortsætte i det uendelige med at sammenligne f.eks. antal spillede minutter, antal gange i startopstilling osv osv - og lige meget hvordan man vender og drejer tallene, så taler det for sig selv.

Som jeg har forsøgt at skrive før, så kan man køre nok så meget rundt i tal, ledelse osv... det ændrer IKKE på, at Dembele har et problem med sin tilgang og attitude. Man har ganske enkelt købt katten i sækken, fordi man troede, at man ville få alt andet end uendelige skader og barnagtig opførsel for pengene. Igen taler jeg om alt det udenfor banen - som er det vigtigste, for at tingene nogensinde kommer til at fungere inde på banen.

At du skriver, at man jo nok havde skippet Dembele noget før, hvis han ikke var god nok - og så sammenholder det med, at det gjorde man jo med Coutinho...det er jo heller ikke et skudsikkert argument. Igen er det æbler og pærer, du holder op mod hinanden. Coutinho ØNSKEDE jo for det første at komme væk allerede efter to sæsoner. Dembele NÆGTER at komme væk (igen kan man undre sig; han får ingen spilletid, han taler ikke sproget...og havde udsigt til at komme til sit hjemland for at få en central-rolle på deres største hold - og så nægter han....igen; ingen fornuft).

Derudover ønsker man (håber naivt) fra ledelsen sikkert, at man får noget for pengene med Dembele. At det vel må komme på et tidspunkt og at man derfor har valgt at holde på ham - hvis altså man har dét. Måske er han bare ikke til at komme af med pga. alle hans problemer. Hvem har lyst til at købe en villa på en forurenet grund?

Med Coutinho fik man endda mere spilletid på to sæsoner (for nej, han var der ikke kun én sæson, som du skrev) end man har fået med Dembele på to sæsoner...det hænger ikke kun sammen med, at Coutinho fik flere starter i kampe - men også det faktum, at han kun missede 10 kampe pga skader i hele sin tid i Barca (og andre faktorer).

Du sammenligner konsekvent usammenlignelige ting - og du skyder på ledelsen, træneren og alt andet Dembele. Alle herinde (og ude i den store verden ;) undtagen dig er enige i, at Dembele indtil nu har været en fuser - og at han ikke har den rette attitude eller opførsel. Siden hele verden har den opfattelse, så må der jo alt andet lige være noget om snakken :)

Hvis Dembele tog sit job og sin kontrakt 100% seriøst i alle dets aspekter, så ville han MÅSKE være en stærk profil på holdet.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Norbit »

Antimadrid skrev: "Men tror jeg har sagt mit for nu ang Demb."
Derfor skrev jeg at vi kunne lukke den.
SparetireDad skrev:
Norbit skrev:Vi kan godt lukke den her, mener bare at det er sundere at debattere tingene i forum fremfor at tilsvine ham til hver kamp i kamptråden. Det skaber hurtigt dårligt stemning.
...
Du sammenligner konsekvent usammenlignelige ting - og du skyder på ledelsen, træneren og alt andet Dembele. Alle herinde (og ude i den store verden ;) undtagen dig er enige i, at Dembele indtil nu har været en fuser - og at han ikke har den rette attitude eller opførsel. Siden hele verden har den opfattelse, så må der jo alt andet lige være noget om snakken :) ...
Jeg tror faktisk ikke at du har forstået hvor jeg vil hen. Rigtig mange gange har jeg svinet Dembele til. Han er en hovedløs kylling, hans ben bevæger sig hurtigere end hans hjerne gør. Ingen tvivl om det.. som jeg også har sagt, ingen er i tvivl om hvor mange niveauer der er til forskellen mellem Neymar og Dembele (undtaget Bartomeu).
Der er bare en grænse for hvor meget medierne skal blande sig i det liv han lever, efter min mening. Som du blandt andet selv siger, så har ledelsen altså givet 140 mio. for katten i sækken - kan det være Dembeles skyld? Har ledelsen virkelig ikke undersøgt ham nærmere? Der er bare noget galt hos den her ledelse. Nogle gange tænker jeg på om det måske er dækhistorier for deres egen uduelige ageren. Pique har jo netop været ude og sige, at ledelsen åbenbart er med til at give medierne nogle af de her historier (om spillerne). Hvad gavner det os fans, at vi får information om at Dembele kommer for sent, hvor ofte han gør det, hvad han laver når han er hjemme, hvornår han går i seng osv osv. Det skal da holdes internt i klubben - så må man straffe ham både økonomisk og spillemæssigt. Jeg tror at der foregår en masse bag gardinerne som vi reelt set ikke ved en skid om.

Jeg har kun holdt Dembele oppe med Neymar da han blev købt som den direkte afløser (hvilket har været en kæmpe fejl fra klubbens side, men ingen vil indrømme det), Coutinho inddrog jeg kun for at sætte EV i perspektiv. EV er ikke god nok til at være træner for et hold propfyldt med stjerner, længere er den ikke.

Den måde du sætter skader op på i dage fremstiller tingene lidt mere vildt for sig - jeg synes at dagene er ligemeget, det er kampene som betyder noget. Det er egentlig fuldkommen ligemeget hvis man har 50 dage væk og de 50 dage er inklusiv sommerferien. De rå stats er stadigvæk:
Neymar i Barca (tre år): 48 kampe. 30 kampe med skader, 18 kampe for karantæne+væk med landshold.
Dembele (to år): 47 kampe. 46 kampe med skader og 1 til karantæne.
Neymar i PSG (to år): 61 kampe. 52 til skader og 9 til karantæne.

Messi har om nogen kæmpet med skader tidligere, han kunne være et ekstremt godt bud på en som skulle sætte sig sammen med Dembele og forklare ham alvoren i at tage kost + søvn seriøst. Måske har han allerede gjort det? Hvem ved.
Det virker som, at Dembele selv må bokse med problemer og at alle andre sidder og ser på ham som en cirkusklovn. Han er vel stadigvæk en af top 10 "talenter" i verden, hvis han kan forebygge skaderne + få mere opbakningen af ledelsen + få en træner der begynder at udnytte hans potentiale så har vi en hjernedød god spiller. Lige nu ser det ikke sådan ud med det nuværende setup.

Jeg håber bare at man kan få vendt situationen til noget positivt, da det ingen gavner at enkelte spillere udsættes. I sidste ende er Dembele stadig den bedste kantspiller vi har i truppen trods alle 'problemerne', hvis alt udvikler sig korrekt kan det være at han er nøglen til succes i CHL knockout kampene. Det kræver dog, at meget af den hate der er på ham må vendes til noget positivt. Ligesom da man røg ud til Liverpool, så var der mange der skrev at hvis bare Dembele havde scoret til 4-0 på hjemmebane så var det comeback aldrig sket, som om det er ene og alene hans skyld..

Forresten, så synes jeg at dit indlæg meget godt præcisere hvilke problemer vi har her i dette forum. Hvis man forsøger at argumentere for en spiller i ens trup som "alle andre ikke kan lide" er man pr. automatik forkert på den. Må jeg ikke have min mening, forskelligt fra "alle andre" om ledelsen, træneren og medierne?
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af SparetireDad »

Norbit skrev:Forresten, så synes jeg at dit indlæg meget godt præcisere hvilke problemer vi har her i dette forum. Hvis man forsøger at argumentere for en spiller i ens trup som "alle andre ikke kan lide" er man pr. automatik forkert på den. Må jeg ikke have min mening, forskelligt fra "alle andre" om ledelsen, træneren og medierne?
Er da ked af, at mit indlæg nu er indikator for, at vi har problemer i forummet... det var lidt af en drejning.

Du må have alle de meninger, du vil - ligesom vi alle må. Slå dig løs...eller det gør du jo allerede :)

Der er nu endelig to ting, jeg er helt enig med dig i: 1) Dembele er en hovedløs kylling og 2) Hans ben bevæger sig hurtigere end hans hjerne gør.

Det er netop hele essensen i alle mine indlæg i denne her debat. Alt det snak om skyld, ansvar, dårlig ledelse, forkert håndtering af træneren osv.... det er IGEN ikke min pointe.

Bottomline er, at:

Man har købt katten i sækken.
Dembele er et stort barn i sin tilgang og og håndtering.
Indstillingen er forkert.
Opførslen er forkert.
Attituden er forkert.

Så længe det er sådan, så kan ledelsen, træneren, Messi, bolddrengene, dommeren, greenkeeperen, ekspedienten i Barca-shoppen og for den sags skyld Vor Herre gør hvad som helst. Intet af det vil gøre en forskel, når det der sidder mellem ørerne på spilleren ikke er på plads - og når spilleren ikke vil gøre dét, der skal til.

Som sagt; slå dig endelig løs med dine meninger. Vi kommer bare ikke uden om ovenstående uanset hvor mange gange du gentager dig selv eller uanset hvor mange stats du finder eller hvilke andre spillere du end vælger at drage æbler-pærer sammenligninger med.

Sagens kerne er spillerens tilgang.

Jeg synes i øvrigt at det er fint og helt forståeligt, hvis klubben frigiver informationer om, at en spiller er illoyal ifht sine kontraktlige forpligtigelser - og det dermed har indflydelse på spillerens performance. Det er eneste måde, hvorpå klubben kan lade sponsorer, tilskuere, medlemmer, aktionærer og andre vide, hvad der ligger til grund for mange af problemerne. Omvendt er det også en psykologisk måde at vise spilleren - som i øvrigt er en offentlig person - at der er konsekvenser, når man ikke lever op til sine forpligtigelser.

Men selv dét, fatter Dembele ikke. Det påvirker ham ikke i retningen af, at "nu skal jeg vise dem, at jeg kan"....

Det er altså ikke en børnehave det her. På det niveau til de penge må man simpelthen spænde hjelmen og gøre sig fortjent til bare lidt af pengene.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Lopezzz »

:lol: Kongen Ousmane

[video][/video]
MDCCCXCIX

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af A$AP »

Han har karantæne sammen med Pique, men det er alligevel lidt sjovt.
Ousmane Dembélé -junto a Gerard Piqué- no irá a entrenar mañana con el Barça puesto que está a favor de la huelga independentista en Cataluña. El futbolista francés no sabe hablar castellano ni catalán. (Vía
@diarioas
Oversat fra spansk af google
Ousmane Dembélé - sammen med Gerard Piqué - vil ikke træne i morgen med Barça, da han går ind for uafhængighedsstrejken i Catalonien. Den franske fodboldspiller kan ikke tale spansk eller katalansk. (Via
@diarioas

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af SparetireDad »

A$AP skrev:Han har karantæne sammen med Pique, men det er alligevel lidt sjovt.
Ousmane Dembélé -junto a Gerard Piqué- no irá a entrenar mañana con el Barça puesto que está a favor de la huelga independentista en Cataluña. El futbolista francés no sabe hablar castellano ni catalán. (Vía
@diarioas
Oversat fra spansk af google
Ousmane Dembélé - sammen med Gerard Piqué - vil ikke træne i morgen med Barça, da han går ind for uafhængighedsstrejken i Catalonien. Den franske fodboldspiller kan ikke tale spansk eller katalansk. (Via
@diarioas
Ja, han er still going strong med sin professionelle tilgang.

Det var sådan, man gjorde i folkeskolen, når de store klasser demonstrerede eller strejkede - for at få en fridag.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

SparetireDad skrev:
A$AP skrev:Han har karantæne sammen med Pique, men det er alligevel lidt sjovt.
Ousmane Dembélé -junto a Gerard Piqué- no irá a entrenar mañana con el Barça puesto que está a favor de la huelga independentista en Cataluña. El futbolista francés no sabe hablar castellano ni catalán. (Vía
@diarioas
Oversat fra spansk af google
Ousmane Dembélé - sammen med Gerard Piqué - vil ikke træne i morgen med Barça, da han går ind for uafhængighedsstrejken i Catalonien. Den franske fodboldspiller kan ikke tale spansk eller katalansk. (Via
@diarioas
Ja, han er still going strong med sin professionelle tilgang.

Det var sådan, man gjorde i folkeskolen, når de store klasser demonstrerede eller strejkede - for at få en fridag.
+1

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af SparetireDad »

Omkring udvisningen mod Sevilla:

Valverde: "'Jeg har selv spurgt Dembélé om hvad han sagde til dommeren og der er en forskel på, hvad Dembélé siger og hvad dommeren skrev i sin rapport...."

Ok, så én af dem lyver - interessant...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

Lahoz er en douche..men han virkede nu ret klar i momentet, vedr hvad han mente at have hørt.!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Kvoller »

Er der nogen der har set nyheder om, hvorfor han ikke var med?

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af A$AP »

Jon Aspiazu (assistant Valverde): "Dembélé is able to play, but Ernesto has not counted on him." [via md]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster