FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Det er stadig alt, alt for tidligt for Fati. En reserveplads er stadig det bedste for ham, og det tror jeg også enhver træner vil se ham som, i hvert fald for nu. Der er virkelig ikke mange gode højrebacks derude lige nu, og Semedo spiller ikke så dårligt som folk gør ham til. En spiller kunne dog være Sergino Dest, som er ved at slå igennem for Ajax i denne sæson. Han er 18 år, så man er muligvis nødt til at give ham et par sæsoner til. Han er meget offensivt anlagt, og minder meget om Alves.

Vi skal i hvert fald have en CB, og også en 9'er. Der er ikke meget der tyder på, at Messi og Griezmann vil virke inde centralt.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Enig i at Fati behandles gelente..ikke noget rush. Hvis han kan nærme sig en fast plads fra 21-22, vil det være rigtig godt. Da vil han være knap 19.

Griez. Håber håber håber virkelig at man finder en fornuftig løsning med ham. Han er ikke en pedro eller Villa, der kan placeres lidt rundt omkring på flankerne. Han har en fantastisk fodbold iq og det skal kunne udnyttes bedre, også samtidig med at vi har Messi. Så hellere kaste Suarez lidt rundt. Han skal blot skyde på mål engang imellem og søge feltet når han kan.

Forsvaret.

Alba bevarer forhåbentlig sit niveau 2-3 år endnu.

CB: Håber lidt at fremtiden allerede er i klubben.! At Araujo eller Todibo indfrier nogle forhåbninger og at Umtiti (sikkert tvivlsomt) får bugt med sine problemer. Lenglet/Umtiti er imo ganske ok. Selvfølgelig ikke optimalt at de begge er venstre benede!

Semedo: syntes ikke det er helt optimalt, men som A$AP nævner, er der ikke en overflod af kompetente backs derude, så i det mindste at holde på ham, vil være at foretrække.

Ny 9'er!! Aner ikke hvem det måtte kunne blive?? Vi har ikke været super gode med de dyre transfers se sidste par år :sad: så man kan godt frygte et køb lidt!! Kunne man dog bare scoute en diamant frem fra Sydamerika eller lig, lidt ala Arthur, kunne det være superb! :smile:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Ift Griez og Messi.

Når de forsøges placeret i div opstillinger, er det ofte med Messi nede på midt og Griez længere fremme. Messi har været fantastisk længere tilbage (også der!), men er det reelt det bedste for ham og Barca, her de næste par år, at han ligger der??
Nu har vi jong og arthur (og måske puig næste år). Så midten er imo bedre besat end de sidste par år.
Syntes messi skal længere frem igen og så hellere Griez tilbage på midten. Han arbejder også mere defensivt.
Så vil Messi kunne ligge og flyde lidt rundt mellem wing og 9'er hvor han kan veksle lidt med Suarez/anden 9'er. Måske samtidig med at han i løbet af kampene rokerer lidt med Griez.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev:Ift Griez og Messi.

Når de forsøges placeret i div opstillinger, er det ofte med Messi nede på midt og Griez længere fremme. Messi har været fantastisk længere tilbage (også der!), men er det reelt det bedste for ham og Barca, her de næste par år, at han ligger der??
Nu har vi jong og arthur (og måske puig næste år). Så midten er imo bedre besat end de sidste par år.
Syntes messi skal længere frem igen og så hellere Griez tilbage på midten. Han arbejder også mere defensivt.
Så vil Messi kunne ligge og flyde lidt rundt mellem wing og 9'er hvor han kan veksle lidt med Suarez/anden 9'er. Måske samtidig med at han i løbet af kampene rokerer lidt med Griez.

Jeg er helt enig.. når Messi i de sidste par sæsoner har startet opspillet fra midten, så var det jo fordi vi ikke havde nogen kreative spillere der.. (Ini var faldet i niveau)
Men nu har vi De Jong, Arthur og snart Puig.. så Messi ville være overflødig der.. han skal bare op og fiske og lægge sig mellem modstanderens forsvar og midtbane.. og ellers blot stå og vente på bolden, og måske genpresse det han endnu kan.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
Antimadridista skrev:Ift Griez og Messi.

Når de forsøges placeret i div opstillinger, er det ofte med Messi nede på midt og Griez længere fremme. Messi har været fantastisk længere tilbage (også der!), men er det reelt det bedste for ham og Barca, her de næste par år, at han ligger der??
Nu har vi jong og arthur (og måske puig næste år). Så midten er imo bedre besat end de sidste par år.
Syntes messi skal længere frem igen og så hellere Griez tilbage på midten. Han arbejder også mere defensivt.
Så vil Messi kunne ligge og flyde lidt rundt mellem wing og 9'er hvor han kan veksle lidt med Suarez/anden 9'er. Måske samtidig med at han i løbet af kampene rokerer lidt med Griez.

Jeg er helt enig.. når Messi i de sidste par sæsoner har startet opspillet fra midten, så var det jo fordi vi ikke havde nogen kreative spillere der.. (Ini var faldet i niveau)
Men nu har vi De Jong, Arthur og snart Puig.. så Messi ville være overflødig der.. han skal bare op og fiske og lægge sig mellem modstanderens forsvar og midtbane.. og ellers blot stå og vente på bolden, og måske genpresse det han endnu kan.

Jamen så er vi jo enige :glad: Lad os få det oversat og fyret afsted til Ernesto ;-)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Det her kommer til at påvirke Clasico og vi kan risikere at miste fokus og tabe kampen.
Hele stadion bliver omringet af demonstranter når Real kommer på besøg.
Men også alle de andre kampe vi skal spille, undtagen Mallorca, bliver problematisk. Vi kommer til at opleve meget mere had end vi plejer når vi spiller på udebane.
Det her kommer på et meget dårlig tidspunkt hvor holdet er ved at være stabil og i god form og på vej til meget positiv udvikling.
Virkelig træls at spanske diktatorer fortsætter med at forfølge Catalonien og dens befolkning.

[video][/video]

[video][/video]
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Barça Femení vs. Minsk UEFA Women's Champions League kick-off 19:00:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Starnils »

Hvor er det trættende, når man har bestilt billetter til Barcelona d.25-27, og kampen så bliver rykket :devil:
Socio. no. 54.257

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SparetireDad »

Starnils skrev:Hvor er det trættende, når man har bestilt billetter til Barcelona d.25-27, og kampen så bliver rykket :devil:
Ja det er nedern. Håber du kan få refunderet.

Det er ihvf officielt nu, at kampen ikke spilles den 26. okt. Klubberne skal blive enige om nyt tidspunkt senest den 21. okt - eller fastsætter forboldforbundet tidspunktet.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Starnils skrev:Hvor er det trættende, når man har bestilt billetter til Barcelona d.25-27, og kampen så bliver rykket [emoji317]
Ved ikke om du har billet til kampen eller ej, men i så fald du har, så kan du gå pengene refunderet for dem i hvert fald. Hvis ikke du kan få pengene fra fly og hotel/Airbnb, så synes jeg du skal nyde en vidunderlig weekend i Barcelona, uanset hvad!

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SparetireDad »

PuyolErGud skrev:
Starnils skrev:Hvor er det trættende, når man har bestilt billetter til Barcelona d.25-27, og kampen så bliver rykket [emoji317]
Ved ikke om du har billet til kampen eller ej, men i så fald du har, så kan du gå pengene refunderet for dem i hvert fald. Hvis ikke du kan få pengene fra fly og hotel/Airbnb, så synes jeg du skal nyde en vidunderlig weekend i Barcelona, uanset hvad!
Det kommer jo så nok an på, hvor meget ballade der er på dét tidspunkt, hvorvidt man kan nyde en vidunderlig weekend dernede.

Hvis det bliver ved som nu, så tror jeg meget vel, at det kan blive en ret tam oplevelse af tage derned. I dag har de f.eks. lukket La Sagrada Familia - og man kan jo nemt forestille sig, at der følger andre lukninger med, spærringer af gader, bydele, rambla osv.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Gid det var mig der skulle derned, så jeg kunne deltage i demonstrationerne. Det er en historisk tid dernede, som jeg gerne ville være en del af

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

whidgee skrev:Gid det var mig der skulle derned, så jeg kunne deltage i demonstrationerne. Det er en historisk tid dernede, som jeg gerne ville være en del af
Hvad er der historisk ved det? Det kan ende i en borgerkrig lol
MDCCCXCIX

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Lopezzz skrev:
whidgee skrev:Gid det var mig der skulle derned, så jeg kunne deltage i demonstrationerne. Det er en historisk tid dernede, som jeg gerne ville være en del af
Hvad er der historisk ved det? Det kan ende i en borgerkrig lol
Det lyder ikke som om du ved hvad ordet historisk betyder ;-)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

whidgee skrev:
Lopezzz skrev:
whidgee skrev:Gid det var mig der skulle derned, så jeg kunne deltage i demonstrationerne. Det er en historisk tid dernede, som jeg gerne ville være en del af
Hvad er der historisk ved det? Det kan ende i en borgerkrig lol
Det lyder ikke som om du ved hvad ordet historisk betyder ;-)
Hvad betyder ordet historisk?
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster