Ousmane Dembélé

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Jamial »


Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Goaaal »

https://www.marca.com/en/football/barce ... b45de.html

Uden at motivforske i kokkens udtalelser, så passer det jo fantastisk ind i det, man selv sidder med en fornemmelse af. “Offermentalitet”, dumme venner, for mange penge og ingen disciplin. Perfekt kombi for et Bendtner-lignende downfall.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona will sanction Dembélé again. He was already sanctioned last year with a total fine of 500,000€.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Kvoller »

Det er jo komplet vanvid. Det siger bare lidt om hvor mange penge der er :D

Men derudover, helt ok han får en bøde, hvis der er hold i rygterne.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af A$AP »

Jon Aspiazu (Assistant coach): "Dembele felt pain in training yesterday. He was not in good shape today and we preferred not to take any risks. Tomorrow there will be more tests."

Brugeravatar
SIOUX
Indlæg: 1457
Tilmeldt: søn mar 11, 2018 5:33 pm
Har takket: 389 gange
Blevet takket: 195 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af SIOUX »

Nu siger de, at det blot er en overbelastning. Fint, men fra hvad? Manden har jo stort set ikke spillet?

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Rb88 »

SIOUX skrev:Nu siger de, at det blot er en overbelastning. Fint, men fra hvad? Manden har jo stort set ikke spillet?
Overbelastning er jo relativt set ud fra dit standpunkt. Det er derfor man ikke skal forcere genoptræningen. Så det er nok gået lidt for stærkt et sted, hvis overbelastning er "diagnosen"

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Antimadridista »

Hvis United (eller andre!) går i vinter (eller sommer) panik og lægger 100-120 M€, burde vi meget seriøst overveje det.

Han er så langt bagefter på SÅ mange parametre (udisciplineret, umoden, uprofessionel, svag taktisk forståelse, dårlig egnet til Barcas stil, virker rigid og stædig, høj skadesfrekvens, ringe integrations vilje bla ift sproget mm ) at chancen for at han reelt ændrer sig mærkbart, på de fleste områder (som imo er et must) er ret lille.

Hvis Fati var "opstået" 2 år tidligere, havde vi (forhåbentlig) aldrig gjort det køb!!

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af SparetireDad »

Antimadridista skrev:Hvis United (eller andre!) går i vinter (eller sommer) panik og lægger 100-120 M€, burde vi meget seriøst overveje det.

Han er så langt bagefter på SÅ mange parametre (udisciplineret, umoden, uprofessionel, svag taktisk forståelse, dårlig egnet til Barcas stil, virker rigid og stædig, høj skadesfrekvens, ringe integrations vilje bla ift sproget mm ) at chancen for at han reelt ændrer sig mærkbart, på de fleste områder (som imo er et must) er ret lille.

Hvis Fati var "opstået" 2 år tidligere, havde vi (forhåbentlig) aldrig gjort det køb!!
200% enig! Afsted med ham - uden den mindste tvivl. Problemet er, at de ikke kan komme af med med ham uden et kæmpe tab - fordi hans værdi er faldet drastisk og fordi alle andre klubber nu har set, hvad de (ikke) vil få for pengene såvel menneskeligt men også sportsligt.

Det er en af de mest oppustede fodbold-balloner i nyere tid. Kig bare på hans skadestatistik. Det er jo grotesk.

https://www.transfermarkt.com/ousmane-d ... ler/288230

Som vi alle ved, så kan skader sagtens hænge sammen med livsstil. Og det har vi allerede hørt om flere gange...at hans livsstil ikke modsvarer det niveau, han er hyret til at spille på.

Der er noget galt med indstillingen. Det er både hans eget ansvar og det er hans rådgivers ansvar.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Norbit »

SparetireDad skrev:
Antimadridista skrev:Hvis United (eller andre!) går i vinter (eller sommer) panik og lægger 100-120 M€, burde vi meget seriøst overveje det.

Han er så langt bagefter på SÅ mange parametre (udisciplineret, umoden, uprofessionel, svag taktisk forståelse, dårlig egnet til Barcas stil, virker rigid og stædig, høj skadesfrekvens, ringe integrations vilje bla ift sproget mm ) at chancen for at han reelt ændrer sig mærkbart, på de fleste områder (som imo er et must) er ret lille.

Hvis Fati var "opstået" 2 år tidligere, havde vi (forhåbentlig) aldrig gjort det køb!!
200% enig! Afsted med ham - uden den mindste tvivl. Problemet er, at de ikke kan komme af med med ham uden et kæmpe tab - fordi hans værdi er faldet drastisk og fordi alle andre klubber nu har set, hvad de (ikke) vil få for pengene såvel menneskeligt men også sportsligt.

Det er en af de mest oppustede fodbold-balloner i nyere tid. Kig bare på hans skadestatistik. Det er jo grotesk.

https://www.transfermarkt.com/ousmane-d ... ler/288230

Som vi alle ved, så kan skader sagtens hænge sammen med livsstil. Og det har vi allerede hørt om flere gange...at hans livsstil ikke modsvarer det niveau, han er hyret til at spille på.

Der er noget galt med indstillingen. Det er både hans eget ansvar og det er hans rådgivers ansvar.
Jeg kører videre her så. :)

I en længere periode har jeg været træt af Dembele og alt den polemik omkring ham, og har villet have ham solgt, men efter at have været nede og se Barca - Inter kunne jeg fornemme, på stadion, at publikum overordnet set godt kunne lide ham, da der er noget x-faktor over ham. Det fik mig til at tænke på, om klubben ikke også gør noget forkert.

Vi ser gang på gang at store spillere som kommer for de her kæmpe summer falder fuldkommen igennem. Hvordan fanden er det muligt i verdens største klub? Etablerede stjerner som Coutinho og indtil videre Griez er de bedste eksempler. Ved godt det er tidligt at dømme Griez, men jeg ser ingen forbedringer og jeg forventer ikke at han bliver bedre med hans alder taget i betragtning. Han blev købt for gøre en forskel fra dag ét - nu snakker vi om at Fati muligvis skal spille mod Real Madrid fremfor Griez. Det er jo katastrofe af dimensioner. Griez har nu haft rigtig mange kampe uden Messi, dvs. han har haft mange kampe hvor han kunne tage ansvar. Det har han ikke gjort på noget tidspunkt. Han er trods alt VM, EM, EL, La liga vinder og CHL finalist flere gange. Han er blevet sat på bænken til fordel for en Dembele der end ikke er på 90% af hvor han burde.

Dembele har alderen til at lære og potentialet til at blive en ret dygtig spiller. Han bliver aldrig Ballon d'Or kandidat, men han kan blive afgørende hvis han bliver brugt korrekt. Han er en kontramaskine, ikke en spiller der skal fnide og fnade med bolden. Det er EV job at sætte ham i scene til det, det er ikke Dembeles egen skyld at han er købt for så stort et beløb og man vil have ham til at spille tiki-taka, så er han dømt ude inden at han kom ind. Inderligt håber jeg bare, at man giver ham lidt ro - det tror jeg vil gavne både ham selv, klubben og os fans.

Jeg prøver bare at vende den mod EV og ledelsen, det kan ikke kun være Dembeles/Cou/Griez egen skyld de bliver fiaskoer - noget i taktikken må også være skyld i det. At vi så er blevet forkælet med historiens bedste trio i MSN er også alt for hjernedødt. I deres prime var det jo decideret uhyggeligt og ulækkert at være i mod dem, ligesom det er i en-mod-en situationer overfor Dembele.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Lopezzz »

Skade kan forfølge hver spiller i lang tid uanset alder og fysik. Rafinha er en god eksempel og kan sammenlignes med Dembele. Begge to er skadet tit men når de spiller viser de sindssyg god kvalitet og teknink.
Men Dembele er tit fatsvag når vi snakker om overblik på banen. Hans fejlafleveringer og boldtab er chokerende.
Hvis han kan får styr på det så bliver alle glæde og tilfredse
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af SparetireDad »

Uanset hvor meget man snakker om høje beløb, taktik, ledelse osv, så ændrer det ikke på, at det 100% er Dembeles eget ansvar helt alene, at han går ind til opgaven med seriøsitet; herunder en ordentlig livsstil, autoritet og respekt. Det er ham, der afgør, hvornår han vil gå i seng, hvad han spiser, hvornår han står op, møder frem, hvad han oplyser klubben om ifht hans fysiske velvære, hvad han skjuler om samme og hvordan han generelt begår sig.

Det er helt og aldeles indiskutabelt, at uanset om man har kostet 140 mio eller 40 mio, så har man en forpligtigelse til at tage tingene seriøst hver dag; både overfor klubben, tilskuerne, aktionærer og sponsorer. Her taler vi om en stor dreng, der for et par år siden forlod sin bolig i Dortmund, hvor der var ulækkert, fyldt med skrald i haven og generelt bare lignede en jordhule. Så kommer han til verdens største klub og starter sin tid med at skjule en skade, ikke sove om natten, fordi han hellere vil spille FIFA (og derfor sover over sig).

Der er jo et eller andet helt basalt galt i selve grundfundamentet. Og JO! han har ansvaret. Selvfølgelig. Risikoen for, at der følger skader med vil alt andet lige være større, når ens livsstil ikke er optimal. Der mangler alle mulige ting. Ydmyghed fremfor alt. Han har fået mange chancer af Valverde. Senest i søndags, hvor han får en hel kamp - og så alligevel dummer sig bigtime. Der hvor jeg kommer fra, ville man kalde det en forkælet snothvalp.

Det er altså ikke klubben, der er skyld i, at han tilgår opgaven så lemfældigt. Afsted med ham. Hans lønning kan gå til langt bedre formål.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af Norbit »

Jeg er stadigvæk ikke enig i at det kun er Demlebe's egen skyld. Alt det Dembele gør, gjorde Neymar også. Han fik decideret røde kort med vilje for at tage til sin søsters fødselsdag, han holdt tit fester og spillede CS med sine venner til lort om natten, men fordi han var så stor en stjerne og et brand (som Dembele på ingen måde er i nærheden af - ej heller med fodboldevnerne) kunne man ikke tillade at straffe ham. Neymar var alt for vigtig på det hold, sammen med Suarez og Messi. Der var ingen reserver til at presse ham. Trods de samme sager, så fungerede han! Hvorfor mon? Måske fordi Lucho simpelthen var en bedre træner til at iscenesætte ham.

Jeg siger ikke, at Dembele slipper uden skyld. Han kan selvfølgelig selv bidrage til det mere positive, men føler at klubben kan gøre mere for at redde ham og Griez, ligesom de skulle ved Coutinho.

Når man ser Dembele tænker man: Hvad fanden er planen med ham? Den ene kamp er han på den ene kant og i den næste er han på den anden kant. Du ser ikke EV arbejde med ham som Guardiola gør med Sterling/Bernando/Sane. Det er hvad der bekymre mig. Føler at klubben lader det være op til ham selv alene - det skal det ikke være.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af emo »

Norbit skrev:Jeg er stadigvæk ikke enig i at det kun er Demlebe's egen skyld. Alt det Dembele gør, gjorde Neymar også. Han fik decideret røde kort med vilje for at tage til sin søsters fødselsdag, han holdt tit fester og spillede CS med sine venner til lort om natten, men fordi han var så stor en stjerne og et brand (som Dembele på ingen måde er i nærheden af - ej heller med fodboldevnerne) kunne man ikke tillade at straffe ham. Neymar var alt for vigtig på det hold, sammen med Suarez og Messi. Der var ingen reserver til at presse ham. Trods de samme sager, så fungerede han! Hvorfor mon? Måske fordi Lucho simpelthen var en bedre træner til at iscenesætte ham.

Jeg siger ikke, at Dembele slipper uden skyld. Han kan selvfølgelig selv bidrage til det mere positive, men føler at klubben kan gøre mere for at redde ham og Griez, ligesom de skulle ved Coutinho.

Når man ser Dembele tænker man: Hvad fanden er planen med ham? Den ene kamp er han på den ene kant og i den næste er han på den anden kant. Du ser ikke EV arbejde med ham som Guardiola gør med Sterling/Bernando/Sane. Det er hvad der bekymre mig. Føler at klubben lader det være op til ham selv alene - det skal det ikke være.
Jeg mindes kun et rødt kort il Neymar i hans Barca karriere.
Allez...

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 11 - Ousmane Dembélé

Indlæg af SparetireDad »

Norbit skrev:Jeg er stadigvæk ikke enig i at det kun er Demlebe's egen skyld....

....Når man ser Dembele tænker man: Hvad fanden er planen med ham? Den ene kamp er han på den ene kant og i den næste er han på den anden kant. Du ser ikke EV arbejde med ham som Guardiola gør med Sterling/Bernando/Sane. Det er hvad der bekymre mig. Føler at klubben lader det være op til ham selv alene - det skal det ikke være.
Jeg kan kun gentage mig selv: Uanset hvor meget man snakker om høje beløb, taktik, ledelse osv, så ændrer det ikke på, at det 100% er Dembeles eget ansvar helt alene, at han går ind til opgaven med seriøsitet.

Det er IKKE klubbens ansvar at Dembele er seriøs omkring hele hans rolle. Jeg snakker slet ikke om, hvordan han placeres eller bruges rent taktisk. Jeg snakker om alt det udenom kampene. Det har jeg endda faktisk skåret ret meget ud i pap efterhånden, synes jeg.

Indstillingen er forkert.
Opførslen er forkert.
Attituden er forkert.

Det er spillerens - og kun spillerens ansvar, de ting.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster