6/10 FC Barcelona - Sevilla

Alle kamptråde fra sæsonen 2019/2020

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 6/10 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af SparetireDad »

Norbit skrev:Jeg mener også, at når din arbejdsplads hyrer dig så får du chancen for at bevise hvad du kan. Når din arbejdsplads samtidigt betaler 140 mio. euro for dig, så får du en meget længere snor for at bevise hvad du kan. Det gælder både min, din og Dembeles arbejdsplads. Din og Min arbejdsplads blander sig derimod ikke i ALT og flueknepper hver eneste bevægelse vi laver. Vi må, når det går skidt, prøve at se nogle positive ting i knægten. Det hjælper ikke på sagen, at vi bliver ved med at være negative omkring alt hvad han foretager sig.
Og omvendt kan man argumentere rationelt og logisk for, at jo mere man får i løn, jo højere forventninger og krav er der til en. Sådan er det ihvf der hvor jeg har været med til at ansætte folk.

Og hvis du er en offentlig person, der bl.a. bliver betalt for at performe fysisk og psykisk, så må du altså også spænde hjelmen og som minimum tænke dig lidt om såvel på job som privat. Ellers kan ingen mennesker leve op til det, der forventes af en. Heller ikke sportsstjerner.

En jægersoldat bliver heller ikke sendt til fronten hvis ægteskabet knirker, økonomien roder, nattesøvnen glipper eller hvis han på anden vis udviser svingende mental adfærd eller situationsfornemmelse.... for nu at blive i de dårlige sammenligninger :grin:

Nok er nok. Knægten har fået rigelig med lang snor. Senest i går bliver han mødt af fuld tillid fra Valverde. Ikke engang den ene gang kunne han forvalte det 100%. Som sagt....nok er nok. Han har fået masser af chancer. Han startede sin karriere i klubben med at holde en skade skjult - og hvad endte det med....altså allerede der lød alle sports-psykolog alarmer jo i hele Barcelona.

Med dét vil jeg foreslå, at vi lader emnet Dembele hvile i denne tråd og evt. fortsætter den i den tråd, der netop kun omhandler ham: http://fcb.dk/debat/viewtopic.php?f=1&t=5187&start=720

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 6/10 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af DeanCassady »

Udmærket kamp af Todibo, der startede usikkert, men fik spillet sig op. Hans positionering er fortsat ikke super, men den slags kan kun forbedres ved spilletid, så han må enten få nogle flere kampe eller blive lejet ud.

Messi bliver ligeledes bedre for hvert minut, han spiller.

De Jong og Arthur spillede atter fremragende - især førstnævnte.

Suárez er stadig Suárez. Kan hverken aflevere eller tæmme en bold, men laver naturligvis et decideret drømmemål ud af ingenting. Elendig i otteogfirs minutter, verdens bedste angriber i de resterende to.

Dembélé er simpelthen bare farligere end Griezmann på venstrefløjen.
Robert Zimmerman

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 6/10 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af ladislau »

Var faktisk overhovedet ikke imponeret over Arthur igår.

I det hele taget var det en gang indianer bold, hvilket bliver glemt pga målene kreeret af kvalitet spillere. Når Vidal er med på midten, så bliver det noget mere kaotisk, men vi skal simpelthen holde mere i bolden og spille noget possesion bold.
Hvis ikke deres De Jong var ualm uheldig/uskarp, så havde de været en helt anden kamp, som vi kunne have tabt med samme cifre.

Selvfølgelig falder det tilbage på Valverde, men det virker altså også usandsynligt, at midtbanen overholder aftalerne.
Der mangler simpelthen en styrmand på midten. Der er ingen tålmodighed. Det er vores problemstilling i en nøddeskal.
Nogen siger genpresset, men man kan jo ikke køre et genpres kontinuerligt, med så mange boldtab. Slet ikke med vores type spillere.
Vi må simpelthen holde bolden noget længere. Det driver mig til vanvid

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 6/10 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Antimadridista »

ladislau skrev: Der mangler simpelthen en styrmand på midten. Der er ingen tålmodighed. Det er vores problemstilling i en nøddeskal
Ved ikke om det er den primære problemstilling, men det negative i al det positive omkring jong og arthur, er helt sikkert deres over ivrighed! Kald det ungdommeligt eller uerfarent, det er i hvert fald noget som ofte skaber ubalance :| I den henseende er Bussi vigtig. Desvære virker det bare til at han permanent er faldet i niveau.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 6/10 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Norbit »

SparetireDad skrev:
Norbit skrev:Jeg mener også, at når din arbejdsplads hyrer dig så får du chancen for at bevise hvad du kan. Når din arbejdsplads samtidigt betaler 140 mio. euro for dig, så får du en meget længere snor for at bevise hvad du kan. Det gælder både min, din og Dembeles arbejdsplads. Din og Min arbejdsplads blander sig derimod ikke i ALT og flueknepper hver eneste bevægelse vi laver. Vi må, når det går skidt, prøve at se nogle positive ting i knægten. Det hjælper ikke på sagen, at vi bliver ved med at være negative omkring alt hvad han foretager sig.
Og omvendt kan man argumentere rationelt og logisk for, at jo mere man får i løn, jo højere forventninger og krav er der til en. Sådan er det ihvf der hvor jeg har været med til at ansætte folk.

Og hvis du er en offentlig person, der bl.a. bliver betalt for at performe fysisk og psykisk, så må du altså også spænde hjelmen og som minimum tænke dig lidt om såvel på job som privat. Ellers kan ingen mennesker leve op til det, der forventes af en. Heller ikke sportsstjerner.

En jægersoldat bliver heller ikke sendt til fronten hvis ægteskabet knirker, økonomien roder, nattesøvnen glipper eller hvis han på anden vis udviser svingende mental adfærd eller situationsfornemmelse.... for nu at blive i de dårlige sammenligninger :grin:

Nok er nok. Knægten har fået rigelig med lang snor. Senest i går bliver han mødt af fuld tillid fra Valverde. Ikke engang den ene gang kunne han forvalte det 100%. Som sagt....nok er nok. Han har fået masser af chancer. Han startede sin karriere i klubben med at holde en skade skjult - og hvad endte det med....altså allerede der lød alle sports-psykolog alarmer jo i hele Barcelona.

Med dét vil jeg foreslå, at vi lader emnet Dembele hvile i denne tråd og evt. fortsætter den i den tråd, der netop kun omhandler ham: http://fcb.dk/debat/viewtopic.php?f=1&t=5187&start=720
Når du og jeg forhandler vores kontrakt med arbejdsgiver, eller når vi står i en situation at vi skal ansættes, så er det altså os der bestemmer "prisen" + du er personligt med til at forhandle din kontrakt på plads og dermed er med i hvad der skal foregå. Her er der bare mange flere parter der er involveret. Det er først og fremmest barca (ledelsen) der går ud og haste forhandler med Dembeles agenter efter Neymar gav os fingeren. Dortmund vælger at give os prisen, og vi betaler ved kasse 1. Det er ikke Dembeles skyld, at Barca er med til at give så mange millioner for ham. Jeg ved godt de gives fordi der er kæmpe forventninger til ham - men det er Barca selv der skaber de forventninger, hvilket har været alt for høje til at starte med. (Bartomeu mener at Dembele er bedre end Neymar... det siger alt)

Men jeg trods alt sige, at de 140 mio for Dembele er bedre givet ud end de 125 er for Griez (de kampe han har spillet for os) eller de 140 for Coutinho.
Hvis 2 så etableret navne på den europæiske scene som Griez og Cou falder fuldkommen igennem hos os, så vil jeg mene at Dembele trods sine skader og meget unde alder, vist at han stadig har mulighed for at blive bedre og udvikle sig. Det kan de to førnævnte altså ikke - og jeg kan ikke se hvad Griez skal bidrage med i det nuværende system. Havde Dembele startet inde hvis Griez havde været forrygende i de første par kampe? Det tror jeg ikke. Det siger altså noget om, at en små-skadet Dembele er til at foretrække fremfor Griezz på venstre kanten.

Det pres vi samt medierne er med til at give spillerne er altså hjernedødt, med alt respekt så tror jeg at selv jægersoldater vil kunne bukke under det pres. Forresten, nu hvor sammenligningen er i gang, hvor mange jægersoldater findes der som 19-20-21-22 årige? :D
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 6/10 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Antimadridista »

Som sparetiredad skrev, har Demb en tråd :glad:

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 6/10 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af SparetireDad »

Antimadridista skrev:Som sparetiredad skrev, har Demb en tråd :glad:
Præcis - og derfor fortsætter jeg heller ikke her :glad:

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 6/10 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af A$AP »

[video][/video]

Messi, to his credit, came to the defense of Ousmane, shouting "He doesn't know how to speak [Spanish]" to Mateu Lahoz.
:lol:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster