Ernesto Valverde

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

blunderbaws
Indlæg: 294
Tilmeldt: lør aug 11, 2018 8:36 pm
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 26 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af blunderbaws »

Jeg tillader mig at fortsætte en diskussion fra kamptråden herinde.

Antimadridista skrev:
Daluigi skrev:
Tello skrev:Kan vi få en ny træner?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Tænker heller ikke vi behøver en ny kamptråd, før vi står med en ny træner.
I den realistiske verden, hvem vil du gerne have?
Jeg har et bud på en (midlertidig) træner.

Marcelo Bielsa

Han har i mange år været nævnt som en mulig træner i Barcelona.
Hans stil er direkte angrebsfodbold, han er tilhænger af wing spillere, der ligger bredt, men som har friheden til at søge ind i banen, hvis det giver mulighed for hurtigere boldflow. Desuden er han glad for at have bolden og tilstræber at spille dem op gennem kæderne fra forsvaret. Med dette fundament har han formået at få Leeds til at spille effektivt fodbold. Stilen er langt mere direkte og resultatorienteret end tikitaka, men spørgsmålet er også, om tikitaka efterhånden er et fatamorgana. Det er blevet læst af modstanderne, og jeg tror ikke på, at Bielsa er manden der kan videreudvikle på tikitaka konceptet.

Bielsa forholder sig i langt højere grad til modstanderens dispositioner, end hvad Valverde gør. Samtidig kræver han ekstremt meget løbearbejde af sine spillere, og hvad jeg kan fornemme på stemningen i forhold til de spillere, der har spillet under ham, så minder det om en træningslejr inspireret af militæret. På baggrund af det, er det helt sikkert, at han vil clashe med nogle af vores spillere, og spørgsmålet er, om det ikke snart er på tide, med en træner der tør sætte sig i respekt overfor spillerne, så vi kan komme FC Amigos til livs. Vi har netop købt Griezzmann og Frenkie de Jong, og jeg tror Bielsa vil kunne få noget nær det maksimale ud af dem. Griezmann er vant til at bidrage med en kæmpe portion løbearbejde for Diego Simeone, og Frenkie er en nøglespiller i at fastholde Bielsas genpres og holde på bolden.

I øvrigt ser jeg Bielsa have kæmpe succes med vores hold, netop fordi det med den nuværende trup bør være muligt at tage hånd om modstanderens dispositioner. Hvis vi møder en modstander der lader os have bolden, så har vi mulighed for at sætte nok verdens teknisk stærkeste midtbane på banen. Skal der løbes meget og spilles kontant, så har vi muligheden for at sætte spillere som Vidal, Rakitic osv. på midtbanen. En generel tendens i hans spil er, at midtbanen har relativ stor frihed til rotation. Jeg tør godt sige, at vi aldrig havde tabt så stort til Liverpool og Roma med Bielsa ved roret.

Med Bielsa ville det også blive afgørelsens time for Dembele. Enten så giver han sig 100% hen til det professionelle liv, ellers er det ud. Jeg mangler den rygrad i Valverde. Bielsa er ikke kendt for at være bange for at blive uvenner med truppen.

Leeds har med Bielsa typisk spillet 4-1-4-1, hvilket med modifikationer kan give succes med vores trup. Det er ikke så vigtigt, hvad formationen hedder, men under Bielsa er det ekstremt vigtigt, at spillerne løber for hinanden, og det har jeg i den grad også manglet under Valverde. Mange af de kampe, som Leeds har tabt, har det været på baggrund af missede chancer. Leeds er et af de hold i championship, der skyder mest på mål.

Han har ry for at være en spøjs karakter, og det er også derfor, han stoppede med at træne blandt andet Marseille, Bilbao og Chile på trods af ret stor sportslig succes. Derfor er han nok ikke en permanent afløser, men lige nu og her tror jeg ikke, der er en, der er bedre. Vil han forlade Leeds? Hvis Barca forhører sig, så vil han nok gerne.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af B-Freak »

River Plate manager Marcelo Gallardo is being lined up by the Barça board as a possible replacement for Ernesto Valverde. [tnt via sport]
Hvad kender folk til ham?

Edit:
Lidt info om hans taktik mm.

https://footballbh.net/2019/03/26/marce ... -analysis/
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Dytrax »

Umiddelbart lyder han til at være en spændende træner, men jeg tænker også, at det er lidt af en lottokupon...

(Ville have skrevet mere, men ak, når man er en gammel gubbe, får man ikke meget pc tid...suk)

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af B-Freak »

I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Tello »

Og det burde ikke have betydning.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Tello »



Sådan skal en træner være på Anfield..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af whidgee »

Nådada. Bliver helt sikker Koeman der skal tage over

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Tello »

Kan Klopp ikke bare vinde PL med Pool, for så har han givet dem alt, og så kan vi snuppe ham. Han er angiveligt også træt af vejret.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af emo »

Tello skrev:Kan Klopp ikke bare vinde PL med Pool, for så har han givet dem alt, og så kan vi snuppe ham. Han er angiveligt også træt af vejret.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Manden passer slet ikke ind til den stil vi gerne vil spille, hvis vi gerne vil tilbage til possession og tiki taka.

For så kunne man også gå efter Simeone, og bare grave sig ned.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Allez...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Antimadridista »

emo skrev:
Tello skrev:Kan Klopp ikke bare vinde PL med Pool, for så har han givet dem alt, og så kan vi snuppe ham. Han er angiveligt også træt af vejret.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Manden passer slet ikke ind til den stil vi gerne vil spille, hvis vi gerne vil tilbage til possession og tiki taka.

For så kunne man også gå efter Simeone, og bare grave sig ned.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Så hvis ikke man kan få tiki takka forever and ever, så kan man lige så godt spille røvballe bold som Atletico..!!?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Lopezzz »

whidgee skrev:
Nådada. Bliver helt sikker Koeman der skal tage over
Kan vi ikke afvise alle dem som snart skal pensioneres? Vi skal have en ung træner
MDCCCXCIX

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Tello »

emo skrev:
Tello skrev:Kan Klopp ikke bare vinde PL med Pool, for så har han givet dem alt, og så kan vi snuppe ham. Han er angiveligt også træt af vejret.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Manden passer slet ikke ind til den stil vi gerne vil spille, hvis vi gerne vil tilbage til possession og tiki taka.

For så kunne man også gå efter Simeone, og bare grave sig ned.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Så skulle man gå efter Ten Hag i stedet.

Og ville ønske at Valverde havde bare halvdelen af de nosser som Simeone har.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Dytrax »

Tello skrev:
emo skrev:
Tello skrev:Kan Klopp ikke bare vinde PL med Pool, for så har han givet dem alt, og så kan vi snuppe ham. Han er angiveligt også træt af vejret.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Manden passer slet ikke ind til den stil vi gerne vil spille, hvis vi gerne vil tilbage til possession og tiki taka.

For så kunne man også gå efter Simeone, og bare grave sig ned.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Så skulle man gå efter Ten Hag i stedet.

Og ville ønske at Valverde havde bare halvdelen af de nosser som Simeone har.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Hvis han havde halvdelen af Simeones nosser, ville han ikke kunne squatte uden at sætte sig på posen.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
Tello skrev:
emo skrev:
Tello skrev:Kan Klopp ikke bare vinde PL med Pool, for så har han givet dem alt, og så kan vi snuppe ham. Han er angiveligt også træt af vejret.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Manden passer slet ikke ind til den stil vi gerne vil spille, hvis vi gerne vil tilbage til possession og tiki taka.

For så kunne man også gå efter Simeone, og bare grave sig ned.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Så skulle man gå efter Ten Hag i stedet.

Og ville ønske at Valverde havde bare halvdelen af de nosser som Simeone har.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Hvis han havde halvdelen af Simeones nosser, ville han ikke kunne squatte uden at sætte sig på posen.
Gu har han da ej nosser! Solid dobbeltmur er ikke lig nosser. Ja han kan gestikulere, tage sig i skridtet og da han selv spillede, kunne han slagte en mand. Men nej ik nosser.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Kvoller »

Valverde: "Ter Stegen's words after the game with Slavia Prague? We all ended up a bit cranky because the last five minutes were not good."
Sidste 5 minutter?! SIDSTE 5 MINUTTER?!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: kklaus og 4 gæster