2/10 FC Barcelona - Inter

Alle kamptråde fra sæsonen 2019/2020

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 2/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Michman »

FCBSOCI skrev:På spansk TV diskuterer de intenst tre afgørende situationer, hvor Inter måske blev snydt. Det drejer sig om et muligt straffe, hvor Arthur træder en Inter spiller på foden i feltet og om to (potentielt) røde kort. Til Pique for hans voldsomme to-fods tackling og Griezmann for en grov tackling bagfra.

Som Barca fan er det svært at være neutral, men jeg vurderer set som følger:

Straffe synes jeg ikke der var. Selvom Arthur tydeligt ramte Inter spilleren, lignede det et tilfældigt sammenstød. Vedrørende Pique vil jeg sige det på den måde, at da jeg sad på Camp Nou, så det meget voldsomt ud, og jeg troede at han ville få det røde kort. Havde det været Ramos, er jeg ret sikker på, at vi havde “skreget” på et rødt kort. Griezmanns tackling synes jeg kun var til gult.

Inter/Conte er helt oppe at køre. Godt jeg er i Barcelona, så jeg ikke kan høre Elkjær. Han sviner vel Barca, som han plejer?

Dejligt vi vandt. Super scoringer af Suarez, han kan endnu. Uden Messi havde vi dog tabt, og vi mangler fortsat at bevise, at vi kan få resultater ned hjem på udebane i CL.

Nå, men vinder vinder vi dobbeltopgøret i de næste to runder mod Slavia Prag, mens Inter og Dortmund tager to delere, så er vi visere. Ikke et helt usandsynligt scenarie.
Elkjær var syg i aften eller noget.. For han roste virkelig Barcas anden halvleg..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 2/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Lopezzz »

SpillerSomMESSI skrev:
Lopezzz skrev:Dembele og Vidal gjorde kæmpe forskel mens
Griezz lå langt langt under Barcas niveau.

Semedo bliver bedre og bedre.

Håber på at Valverde har lært noget efter denne kamp. Barca skal ikke blive afhængige af Cruyff system hele tiden. Ved godt at det sidder i vores dna men vores modstandere er ikke dumme mere. Alle har læst vores spil. Derfor skal der andre boller på suppen og bruge de mere aggressive spillere som Vidal og satse på de angribere som hele tiden udfordrer, Fati-Perez-Dembele.

Roberto har skuffet indtil videre.

Kan næsten ikke vente til at se Alba igen i venstre side.

Er næsten lodret uenig... vi skal væk fra pragmatisk fodbold, og aldrig, som i aldrig aldrig spille aggresiv fodbold med muskler!

Det vi skal, er at vi skal tilbage til Cruyff systemet igen. Det vi mangler for at fuldende en tilbagevenden til vores dna er:
En visionær træner
Udskiftning af de spillere der ikke er gode nok, eller er blevet for gamle til at kunne følge med: Rak, Bus, Roberto, Suarez
I stedet skal vi bruge Alena, Puig, Ansu, Wague
Men Cruyffs system kan ikke leve evigt. Alle de store klubber kender vores system og det bliver sværere og sværere at slå dem hvis vi ikke laver lidt om på det.
Vi skal simpelthen ikke spilde tid mere med at køre bolden rundt men i stedet for udfordre og skyde på mål meget oftere. Og det der leg foran vores eget mål er pisse trættende at se på. Vi indkasserer helt vildt masse mål alligevel.
Vi skal huske at vi ikke har Xavi, Iniesta og Puyol mere og der kommer heller ikke ny Xavi-Ini-Puyol igen.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 2/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Lopezzz »

Fedtmule skrev:Jammerlig præstation.

Men nuvel, jeg tror vi vender kampen.. men ikke fordi valverde træder i karakter.. men fordi Messi gør det.
Jeg er meget sikker på, at vi får scoret.

Mit spørgsmål er, om vi kan stå distancen defensivt..
Du gætter rigtigt næsten hver eneste gang :eek:
Er du Gud? lol
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 2/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Lopezzz skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Lopezzz skrev:Dembele og Vidal gjorde kæmpe forskel mens
Griezz lå langt langt under Barcas niveau.

Semedo bliver bedre og bedre.

Håber på at Valverde har lært noget efter denne kamp. Barca skal ikke blive afhængige af Cruyff system hele tiden. Ved godt at det sidder i vores dna men vores modstandere er ikke dumme mere. Alle har læst vores spil. Derfor skal der andre boller på suppen og bruge de mere aggressive spillere som Vidal og satse på de angribere som hele tiden udfordrer, Fati-Perez-Dembele.

Roberto har skuffet indtil videre.

Kan næsten ikke vente til at se Alba igen i venstre side.

Er næsten lodret uenig... vi skal væk fra pragmatisk fodbold, og aldrig, som i aldrig aldrig spille aggresiv fodbold med muskler!

Det vi skal, er at vi skal tilbage til Cruyff systemet igen. Det vi mangler for at fuldende en tilbagevenden til vores dna er:
En visionær træner
Udskiftning af de spillere der ikke er gode nok, eller er blevet for gamle til at kunne følge med: Rak, Bus, Roberto, Suarez
I stedet skal vi bruge Alena, Puig, Ansu, Wague
Men Cruyffs system kan ikke leve evigt. Alle de store klubber kender vores system og det bliver sværere og sværere at slå dem hvis vi ikke laver lidt om på det.
Vi skal simpelthen ikke spilde tid mere med at køre bolden rundt men i stedet for udfordre og skyde på mål meget oftere. Og det der leg foran vores eget mål er pisse trættende at se på. Vi indkasserer helt vildt masse mål alligevel.
Vi skal huske at vi ikke har Xavi, Iniesta og Puyol mere og der kommer heller ikke ny Xavi-Ini-Puyol igen.
Når du skriver Cruyff system, virker det som om du mener det er synonym med Xavi, Iniesta og Puyol.

Det er det jo ikke. Tænk på Pep feks...Hvorend Pep er træner spiller han Cruyff'isk.

Vi skal tilbage til at spille med netop de dyder.
Hurtige korte pasninger i trekanter hvor hver spiller genpresser i et område ved boldtab og alle spillere kan spille og udfylde flere pladser på samme tid.
Det er ikke i modstrid med hurtige kontraer, men er helt i harmoni med udfordrende fodbold hvor det er os der dikterer kampens præmisser. Når man er bold besiddende som Man City feks er og som Bayern M var under Pep, spiller man med dybde løb og hurtige en gangs afleveringer for at spille igennem modstanderens forsvar.

Vi evner ikke at spille total fodbold med vores træners taktiske evner desværre, og desuden har vi et par spillere som er over the hill og blevet for langsomme til det.

Men det er det jeg personligt gerne så ændret.. skifte Busquets, Suarez og Roberto ud med pasningsstærke og hurtigere spillere, og en visionær træner der vil spille 'Hollandsk'.

Barca spillede jo Cruyff'isk længe før Xavi-Iniesta.. men er holdt op med det efterhånden som trænere er blevet ansat som har haft en anden tilgang til spillet, hvilket jeg personligt synes er at gå på kompromis med vores eget enestående DNA.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 2/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Ba sai luo na »

Fint med en sejr I en svær tid mod et godt hold - som har optur for tiden.
Valverde igen med magiske indskiftninger.
3 sejre I træk og der er håb forude. Alba snart tilbage og Messi så småt tilbage I form.
Dembele viste gode takter ( dog med de klassiske bold tab ) og de Jong og arthur....wow.

Nej - barca kommer ikke til at spille sprudlende fodbold under Valverde. Det kan ikke komme som en overraskelse.
At ledelsen valgte at forlænge med ham er sådan set der fejlen er. Også værd at bemærke at spillerne kritisere ledelsen - aldrig valverde. Om ikke andet ser situationen da noget bedre nu end for 10 dage siden - men der skal kæmpes videre. det er stadig en skidt position I la liga. Om ikke andet tæller dagene da ned for Valverde.

Tænk hvis Barca vinder CHL - 2 årig forlængelse til valverde....så hygger vi... ( ;

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 2/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Antimadridista »

Hvis man (jeg) lige for en stund ser bort fra al Valverde hadet, så var det en rigtig rigtig god 2 halvleg. Inter er ikke et top 5 hold, men de ER stærke, specielt defensivt, ligesom de nærmest fra start kom foran. Flot kæmpet.

Messi er desuden ikke overhovedet i form endnu, ligesom Alba er ude og pique/lenglet er skrøbelige pt. Det hele kan blive bedre.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 2/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af emo »

Antimadridista skrev:Hvis man (jeg) lige for en stund ser bort fra al Valverde hadet, så var det en rigtig rigtig god 2 halvleg. Inter er ikke et top 5 hold, men de ER stærke, specielt defensivt, ligesom de nærmest fra start kom foran. Flot kæmpet.

Messi er desuden ikke overhovedet i form endnu, ligesom Alba er ude og pique/lenglet er skrøbelige pt. Det hele kan blive bedre.
Anden halvleg var godkendt, og langt mere styr på defensiven. Inter er sværre at spille imod, da de er dygtige defensive spillere og vi har det ikke nemt imod Italianske hold.

Men det kan ikke undskylde den start på kampen og vores første halvleg. Det må for fanden ikke ske. Fedt at spille kampen fra 2 min. med ekstra ekstra pres.
Allez...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 2/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Antimadridista »

Hvis vi ser på stærkest mulige opstilling, som må være noget i stil med nedenstående:

Stegen

Semedo. Piq. Lenglet. Alba
Bussi
Jong. Arthur

Messi. Suarez. Griez

Så kan man rykke lidt rundt forrest alt efter præferencer.

Hvor mange af disse ville være på et Barca hold på toppen, altså i et scenarie hvor Barce blev regnet for det absolut stærkeste hold!?

Imo. Stegen, Alba, Jong, Arthur, Messi. Dvs 5 stk. Pique tror jeg personligt godt også kunne iberegnes, hvis han kom i form igen. Griez er (imo) på grænsen, alt efter om han finder sin rette plads i systemet!

De 4 sidste er simpelthen ikke gode nok (hvis vi taler virkelig om det ypperste).
Bussi er over the hill. Det samme er Suarez. Begge udmærkede og til tider rigtig gode, men det konstante topniveau er væk. Semedo og Lenglet er simpelthen ikke gode nok.

Dvs 4, måske 5 positioner. Det er mange at halte på, ligesom det er mange positioner at skulle indkøbe det BEDSTE til!

I det lys og med den stil der føres, er det svært ikke at skuffes, hvis man vel at mærke forventer det ypperste og en klar spillemæssig og resultatmæssig dominans.

Jeg taler ikke om en anden stil, altså om en anden stil, ala mere pres, mere boldbesiddelse vil kunne vil kunne bedre den trup vi nu engang har, da det er så spekulativt fordi Valverde nu engang er ham vi har og han ryger ikke foreløbigt.

Personligt forsøger jeg nok lidt at tilpasse mig den virkelighed der er pt med dette hold. Ikke at man så ikke må brokke sig eller råbe af sit tv, men mere bare erkende at vi bestemt ikke er CL favoritter, men dermed ikke sagt at vi ikke kan vinde den. De næstbedste har før vundet den og PÅ dagen og med de fleste i topform, er vi stadig ok gode.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 2/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Tottenham var i finalen sidste år og Real vandt den sæsonen før.. og de 2 hold var i disse 2 sæsoner ikke i nærheden af at være i top 3 i Europa hvis vi skal være ærlige (held og marginaler en mass).

Det giver trods alt lidt håb om at vi også kan komme i finalen med dette hold.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 2/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Kubala »

Man nedtoner rigtigt meget det her hold. Det er et af de bedste hold derude lige pt. Og et hold, der har nogle af de bedste spillere på næsten samtlige pladser. Det er igen et forsøg på at forsvare Valverde(holdet er ikke som dengang etc.). Det er ikke for sjovt, at Barca er en af favoritterne til CL.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 2/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Dytrax »

Personligt forsøger jeg nok lidt at tilpasse mig den virkelighed der er pt med dette hold. Ikke at man så ikke må brokke sig eller råbe af sit tv, men mere bare erkende at vi bestemt ikke er CL favoritter, men dermed ikke sagt at vi ikke kan vinde den. De næstbedste har før vundet den og PÅ dagen og med de fleste i topform, er vi stadig ok gode.

Det er i virkeligheden en fornuftig tilgang til at følge og se holdet. At man tilpasser sig virkeligheden, hvor vi ikke altid har den træner, som vi helst ser på sidelinjen eller de spillere til rådighed, som vi måtte mene ville klare opgaven bedre end de som rent faktisk er på banen eller er trænerens foretrukne.

Der er allerede blevet sagt og skrevet meget om Valverde + stab. Jeg tror ikke, at vi er mange herinde, som vil foretrække at han forlænges yderligere, når denne sæson er overstået. Uanset, om vi så vinder alt hvad der er at vinde.

Anden halvleg overraskede mig, ikke fordi holdet (Og Valverde) ikke tidligere har vist, at de er i stand til at møde modstanderens taktik med et kontratræk og sætte sig på kampen, men overrasket fordi, jeg havde en klar forventning om at Inter ville løbe os over ende, at deres chancer ville blive omsat til mål og derefter et "kollaps," på banen - og måske en våd drøm om en trænerfyring fra min side også. Det kommer ikke til at ske foreløbigt og derfor er det skønne, spildte kræfter at give det specifikke ønske så meget luft. Altså, at han skal ud.

Det, som til gengæld giver mening, er at diskutere taktik, spillere og kampe. Dog med plads til at ventilere, når frustrationen bliver for meget (Hvilket den desværre ofte gør, når vi spiller som tilfældet er for tiden)

I øvrigt, så er jeg GIGA fan af de Jong og Arthur, det er så fedt at se, at vi har spillere af den kaliber. Og set i forlængelse af indlægget vedrørende kvalitet på alle pladser, er de 2 i hvert fald at finde på den liste, synes jeg, hvor den absolutte top skal nævnes.

Pique så skidt ud i aftes, det samme med Semedo, som jeg ikke har den store fidus til. Har egentlig også tabt håbet i forhold til en spiller som Dembelé, for det lader ikke til, at han har forståelsen / fodboldintelligens til at spille i klubben. Måske det bare er mig, I don't know…

Men fedt, at vi vandt og spillede så god en anden halvleg.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 2/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
Personligt forsøger jeg nok lidt at tilpasse mig den virkelighed der er pt med dette hold. Ikke at man så ikke må brokke sig eller råbe af sit tv, men mere bare erkende at vi bestemt ikke er CL favoritter, men dermed ikke sagt at vi ikke kan vinde den. De næstbedste har før vundet den og PÅ dagen og med de fleste i topform, er vi stadig ok gode.

Det er i virkeligheden en fornuftig tilgang til at følge og se holdet. At man tilpasser sig virkeligheden, hvor vi ikke altid har den træner, som vi helst ser på sidelinjen eller de spillere til rådighed, som vi måtte mene ville klare opgaven bedre end de som rent faktisk er på banen eller er trænerens foretrukne.

Der er allerede blevet sagt og skrevet meget om Valverde + stab. Jeg tror ikke, at vi er mange herinde, som vil foretrække at han forlænges yderligere, når denne sæson er overstået. Uanset, om vi så vinder alt hvad der er at vinde.

Anden halvleg overraskede mig, ikke fordi holdet (Og Valverde) ikke tidligere har vist, at de er i stand til at møde modstanderens taktik med et kontratræk og sætte sig på kampen, men overrasket fordi, jeg havde en klar forventning om at Inter ville løbe os over ende, at deres chancer ville blive omsat til mål og derefter et "kollaps," på banen - og måske en våd drøm om en trænerfyring fra min side også. Det kommer ikke til at ske foreløbigt og derfor er det skønne, spildte kræfter at give det specifikke ønske så meget luft. Altså, at han skal ud.

Det, som til gengæld giver mening, er at diskutere taktik, spillere og kampe. Dog med plads til at ventilere, når frustrationen bliver for meget (Hvilket den desværre ofte gør, når vi spiller som tilfældet er for tiden)

I øvrigt, så er jeg GIGA fan af de Jong og Arthur, det er så fedt at se, at vi har spillere af den kaliber. Og set i forlængelse af indlægget vedrørende kvalitet på alle pladser, er de 2 i hvert fald at finde på den liste, synes jeg, hvor den absolutte top skal nævnes.

Pique så skidt ud i aftes, det samme med Semedo, som jeg ikke har den store fidus til. Har egentlig også tabt håbet i forhold til en spiller som Dembelé, for det lader ikke til, at han har forståelsen / fodboldintelligens til at spille i klubben. Måske det bare er mig, I don't know…

Men fedt, at vi vandt og spillede så god en anden halvleg.
Enig i stort set det hele.

Jeg troede dog ikke på et kollaps, men jeg følte på intet tidspunkt at vi ville vinde.

Jong og Arthur!!!!!!!!! De er dejlige. Skulle jeg have flere sønner (næppe ;-) ) giver de inspiration. Specielt Jong spiller med et overskud af en anden verden...kan næsten ikke forstå det?? Man kan dog godt se på nogle af deres beslutninger, at de begge er ret unge stadig. Lidt for risky en gang imellem.

Men håber virkelig at Messi holder niveau 2-3'sæsoner til. Et par optimale forstærkninger, helt fremme og bagest, så har vi potentielt et fantastisk hold om 1-2 år, som jeg godt gad se Messi nå at være med i... :glad: :|

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 2/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Lopezzz »

SpillerSomMESSI skrev:
Lopezzz skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Lopezzz skrev:Dembele og Vidal gjorde kæmpe forskel mens
Griezz lå langt langt under Barcas niveau.

Semedo bliver bedre og bedre.

Håber på at Valverde har lært noget efter denne kamp. Barca skal ikke blive afhængige af Cruyff system hele tiden. Ved godt at det sidder i vores dna men vores modstandere er ikke dumme mere. Alle har læst vores spil. Derfor skal der andre boller på suppen og bruge de mere aggressive spillere som Vidal og satse på de angribere som hele tiden udfordrer, Fati-Perez-Dembele.

Roberto har skuffet indtil videre.

Kan næsten ikke vente til at se Alba igen i venstre side.

Er næsten lodret uenig... vi skal væk fra pragmatisk fodbold, og aldrig, som i aldrig aldrig spille aggresiv fodbold med muskler!

Det vi skal, er at vi skal tilbage til Cruyff systemet igen. Det vi mangler for at fuldende en tilbagevenden til vores dna er:
En visionær træner
Udskiftning af de spillere der ikke er gode nok, eller er blevet for gamle til at kunne følge med: Rak, Bus, Roberto, Suarez
I stedet skal vi bruge Alena, Puig, Ansu, Wague
Men Cruyffs system kan ikke leve evigt. Alle de store klubber kender vores system og det bliver sværere og sværere at slå dem hvis vi ikke laver lidt om på det.
Vi skal simpelthen ikke spilde tid mere med at køre bolden rundt men i stedet for udfordre og skyde på mål meget oftere. Og det der leg foran vores eget mål er pisse trættende at se på. Vi indkasserer helt vildt masse mål alligevel.
Vi skal huske at vi ikke har Xavi, Iniesta og Puyol mere og der kommer heller ikke ny Xavi-Ini-Puyol igen.
Når du skriver Cruyff system, virker det som om du mener det er synonym med Xavi, Iniesta og Puyol.

Det er det jo ikke. Tænk på Pep feks...Hvorend Pep er træner spiller han Cruyff'isk.

Vi skal tilbage til at spille med netop de dyder.
Hurtige korte pasninger i trekanter hvor hver spiller genpresser i et område ved boldtab og alle spillere kan spille og udfylde flere pladser på samme tid.
Det er ikke i modstrid med hurtige kontraer, men er helt i harmoni med udfordrende fodbold hvor det er os der dikterer kampens præmisser. Når man er bold besiddende som Man City feks er og som Bayern M var under Pep, spiller man med dybde løb og hurtige en gangs afleveringer for at spille igennem modstanderens forsvar.

Vi evner ikke at spille total fodbold med vores træners taktiske evner desværre, og desuden har vi et par spillere som er over the hill og blevet for langsomme til det.

Men det er det jeg personligt gerne så ændret.. skifte Busquets, Suarez og Roberto ud med pasningsstærke og hurtigere spillere, og en visionær træner der vil spille 'Hollandsk'.

Barca spillede jo Cruyff'isk længe før Xavi-Iniesta.. men er holdt op med det efterhånden som trænere er blevet ansat som har haft en anden tilgang til spillet, hvilket jeg personligt synes er at gå på kompromis med vores eget enestående DNA.
Jeg forstår dig godt og jeg er enig og jeg ved godt at Barca kæmper hele tiden for at bevare klubbens dna og det er jeg meget glad for men nogen gange skal man vælge en anden vej for at komme til samme mål.
Se f.eks. Ansu, han har ikke tid eller tålmodighed til at lege tiki-taka. Lige præcis sådan nogle Eto'o typer spillere har vi brug for. Dembele og Perez har samme instinkt.
Det skal går stærkt, der skal udfordres og skydes på mål. Når Barca stilen ikke fungerer optimalt og når vi ikke kan finde vejen til målet så skal vi skifte måden vi spiller på.
Vi SKAL have en plan B fordi vores modstandere er blevet klogere de sidste 3-4 år, alt imens vores forsvar fortsætter med at sejle og i dag kan næsten alle hold score imod os.
Vi ved hvordan tiden flyver i fodbold og der er simpelthen ikke tid til at køre bolden rundt og bruge tid på at spille flot og underholde publikum og score flotte mål.
Fuck det, nogen gange skal vi bare spille simpelt, sparke bolden langt væk fra forsvaret, lave hurtige "Messi" udfordringer og skyde på mål fra alle mulige vinkler.
Der intet dårligt ved det.

Men jeg er også enig med alle at træneren burde have meget mere overblik og forstand på spillet og allerede finde ud af nu, efter så mange kampe, hvem af spillerne passer bedst på banen.
Vi kan se selv at midtbanen fungerer bedst med Arthur - De Jong - Bussi (mange gange vil jeg heller have Vidal på hans plads).
I angrebet har vi Messi - Dembele - Ansu - Suarez - Perez og uanset hvilke 3 man vælger så har vi et godt angreb.
Jeg er ked af at sige det men Griezz har vi slet ikke brug for. Han står bare i vejen. Ham kan vi bruge de sidste 10-15 minutter for at aflaste de andre. Og jeg gider slet ikke at diskutere de penge vi har brugt på ham som kunne seriøst forstærke vores forsvar.
Og til sidst i forsvaret har vi nogle hurtige backs i Alba og Semedo men udover det har vi intet mere. Forsvaret har været det største udfordring siden Puyol smuttede og jeg er ikke klog mere hvad der skal til for at have et stærkt forsvar.
Det eneste løsning lige nu må være at samle alle forsvarsspillere og give dem en ordentlig omgang skideballe men jeg tror heller ikke at det vil hjælpe.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 2/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Norbit »

Var på campen for at se kampen mod Inter. Sikke en atmosfære. Jeg havde et håb om at Barca kom bagud for at skulle op og kæmpe endnu mere, det gjorde de vældig godt. Kampens vendepunkt: Vidal.

Den mand havde ild i øjnene (selvom jeg ikke kunne se dem) allerede fra han begyndte sin opvarmning. Jeg har sjældent set et så fokuseret og intenst opvarmning forløb. Han blev allerede sat til opvarmning i første halveg. Valverde havde allerede forholdsvis tidligt i kampen valgt at Bussi skulle ud.

Vidal var involveret i meget, han har kæmpe erfaring - hvilket kom til udtryk da Ter Stegen begik nogle fejlafleveringer. Han var konstant i kommunikation med ham. Mon derfor at Ter Stegen blev ved med at sparke den op gennem midten?

Publikum har kæmpe forventning til Dembele, de var glade for at han kom ind og hver gang han forsøgte sig med noget kom der klapsalver.

Suarez: Han mister mange bolde, falder let, men han er fandme vild til at sparke bolde ind til opvarming! :D Hvordan han så mon gør det til træning. Messi, Griez og Suarez havde afslutninger på mål i opvarmningen. Her så Suarez mest skarp ud, Griez tror ikke engang på sig selv og Messi bankede en enkelt ind.

Barcas svaghed: defensiv organisation, dårligt (til tider manglende) presspil. Inter lykkedes, med hvad jeg talte, op til 5 gange at spille bolden ud fra Handanovic til forsvaret og så videre til midtbanen og til at kunne skabe en halv til hel chance ud af det. DET MÅ BARE IKKE SKE. Man må ikke spilles tynde på den måde, hold som City vil kunne straffe os på disse omstillinger.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster