31/8 Osasuna - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2019/2020

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Det pisser ned i København! Og jeg har en børnefødselsdag nu... Amen for fanden.

Der var en god grad sarkasme i mit indlæg, står også ned her i Nordsjælland ;-)

Det er bare på med regntøjet, unger elsker vandpytter :glad:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:Det pisser ned i København! Og jeg har en børnefødselsdag nu... Amen for fanden.

Det er også Valverde, den nar, som har bestilt regnvejr … :lol:

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Piquénbauer skrev:Så fordi jeg ikke flæber løs så er det et forsvar?

Og hvad er der forresten forkert i ovenstående? Er det ikke normalt at man lige skal i gang? Hvis jeg ikke husker forkert så har vores alles træner smidt point ude mod Recreativo og hjemme mod hercules i starten af sæsonen. Og mener du ikke at vi har en svær blanding af mere direkte spillere samt kontrollerende spillere? Mener du at de jong/arthur er gode med demb/suarez? Mener du ikke det er normalt at nye spillere skal spilles ind eller forventer du bare at de leverer fra dag et?

Jeg ser det ikke som et forsvar men derimod som helt normale inddragelser når man vurderer en præstation. Personligt synes jeg i hvert fald det er røvsygt bare at sende hele skylden videre til træneren. Det har jeg gjort tidligere i min "karriere" som fan men efter at have set Tito, Tata, lucho og nu Valverde blive slagtet så er jeg kommet frem til at der nok er lidt mere i det end bare træneren.
Det er normalt lige at skulle i gang. Problemet med Valverde er, at har skulle i gang end lidt mere end 2 sæsoner nu og det er det samme. Så ligeså røvsygt, du har det med at høre på os, der vil af med Valverde, ligeså røvsygt har jeg det med at høre på den ene forklaring og undskyldning efter den anden for, hvorfor det ikke bliver bedre. Når du ikke længere kan bruge den ene undskyldning, så kommer der en ny, men det er det samme spil hele tiden med den enkelte gode kamp hist og her.

Piquénbauer skrev:Og jeg vender tilbage til ovenstående. Hvad er der naivt ved at påpege at det tager tid for nye spillere at finde sig til rette? Hvad er der naivt ved at påpege at holdet er sat sammen omkring spillere med forskellige styrker? Hvad er der naivt ved at påpege at det ALTID tager lidt tid for et hold at komme i gang?

Det er fuldstændig logiske ting som enhver der bare tænker en smule over tingene tager med i deres analyser. Men ok det er meget nemmere at råbe "elendige Valverde" og så behøver man ikke tænke længere over tingene.

Og jeg mener jo faktisk der er sket forbedringer (fuck hvor jeg forsvarer ham). Jeg mener at vi ser unge spillere få mere tid, jeg mener at vi ser ham gøre op med sine favoritter, jeg synes jeg ser flere tegn på offensive tendenser. Og ved du hvad - det kan jeg godt skrive selvom jeg selv mente han skulle fyres i sommers. Og stadig mener det nu.
Igen, det er kun naivt, når du forventer, at det bliver bedre, men vi efter 2 sæsoner ikke har flyttet os. Og nej, det nemme er faktisk bare at blive, hvor man er og tro på at det bliver bedre for det kræver ingen ændringer og dermed ingen usikkerhed.

Der skal godt nok bare ingenting til for at give Valverde ros. Det er selvfølgelig godt at han har givet Ansu og Perez chancen, men han er nærmest tvunget ud i det. På den anden side, har han jo ikke været tvunget til det på midtbanen, hvor aleña og Puig er røget helt ud. Ja, han har sat Raki på bænken, det er vel den eneste, han har taget et opgør med. Med de offensive tendenser må du have nogle gode briller.
Piquénbauer skrev:Og jeg mener at vores største problem er en ledelse der har bundet vores træner på hænder og fødder men fejlagtige indkøb og en manglende plan. Derfor tror jeg heller ikke at en ny træner vi have den store betydning da denne alligevel ville skulle kæmpe med en ældre magtfuld stamme af spillere samt en trupsammensætning der peger i 5 forskellige retninger. Om det så var en kombination af klopp, pep og jesus himself så ville vi ikke kunne etableret et generes med Messi og vi ville stadig være fucked hver eneste gang vi mistede bolden. Men ok nu forsvarer jeg jo bare Valverde.
Fair nok, at du mener, at ledelsen er problemet. Jeg køber dog ikke præmissen om, at en bedre træner ikke ville have fået mere ud af holdet i de sidste to sæsoner. Det er jo præcis derfor, jeg mener, at du forsvarer Valverde. Hvis du mener, at ledelsen har bundet Valverde på hænder og fødder og det ville kræve en blanding af Klopp, Pep og Jesus som træner for at gøre det bedre, hvorfor mener du så Valverde skal fyres?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg synes, at kritikken af Valverde til tider er blevet unuanceret, men jeg er grundlæggende enig i, at Valverde er problemet. Han er bare ikke en topklasse træner. Problemet er, at folk, der forsvarer ham, ikke kan stå ved det og sige, at de forsvarer ham. Det burde de i det mindste gøre, når det er så tydeligt efterhånden. Og så burde kritikerne også erkende, at nogen blandt dem kommer med unuanceret kritik.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er normalt lige at skulle i gang. Problemet med Valverde er, at har skulle i gang end lidt mere end 2 sæsoner nu og det er det samme. Så ligeså røvsygt, du har det med at høre på os, der vil af med Valverde, ligeså røvsygt har jeg det med at høre på den ene forklaring og undskyldning efter den anden for, hvorfor det ikke bliver bedre. Når du ikke længere kan bruge den ene undskyldning, så kommer der en ny, men det er det samme spil hele tiden med den enkelte gode kamp hist og her.
Underholdning er subjektivt. Derfor har jeg også for længe siden forsøgt at gøre det klart at jeg ikke gider gå ind i om det er underholdende eller ej. Jeg ser i stedet for på hvad der virker og ikke virker indenfor de rammer Valverde nu engang sætter op. Det handler derfor ikke nær så meget om undskyldninger som det gør om forklaringer på hvorfor tingene ikke fungerer/fungerer hvorfor alle de ting jeg nævner giver mening.

Det er lidt som om dette bare ikke vil trænge igennem. Og som jeg skrev før så tror jeg vitterligt ikke at der er en bruger herinde der ville have Valverde men det er nu som det er og derfor er det sjovere at snakke fodbold end at brokke sig.
Igen, det er kun naivt, når du forventer, at det bliver bedre, men vi efter 2 sæsoner ikke har flyttet os. Og nej, det nemme er faktisk bare at blive, hvor man er og tro på at det bliver bedre for det kræver ingen ændringer og dermed ingen usikkerhed.

Der skal godt nok bare ingenting til for at give Valverde ros. Det er selvfølgelig godt at han har givet Ansu og Perez chancen, men han er nærmest tvunget ud i det. På den anden side, har han jo ikke været tvunget til det på midtbanen, hvor aleña og Puig er røget helt ud. Ja, han har sat Raki på bænken, det er vel den eneste, han har taget et opgør med. Med de offensive tendenser må du have nogle gode briller.
Men det bliver bedre. Dog kun indenfor de rammer som Valverde sætter op. Så mens der bliver pointeret at det er kedelig fodbold så giver det også titler. Det ville det dog ikke gøre hvis vi fortsatte på dette niveau og smed point i kampe vi burde vinde.

Og du kan så også vende den om. Valverde har fået helt vildt meget kritik for ikke at spille de unge men her var der så heller ingen der gik op i at han havde en bred trup med mange ældre rutinerede spillere som også skulle holdes tilfredse. Så hvorfor gælder det kun den ene vej og når det så vender så findes der undskyldninger for hvorfor det egentlig ikke rigtigt er op til Valverde men derimod noget han er tvunget til. Man skulle næste tro det var forbudt at rose ham.
Fair nok, at du mener, at ledelsen er problemet. Jeg køber dog ikke præmissen om, at en bedre træner ikke ville have fået mere ud af holdet i de sidste to sæsoner. Det er jo præcis derfor, jeg mener, at du forsvarer Valverde. Hvis du mener, at ledelsen har bundet Valverde på hænder og fødder og det ville kræve en blanding af Klopp, Pep og Jesus som træner for at gøre det bedre, hvorfor mener du så Valverde skal fyres?
Valverde skal fyres fordi han ikke kunne se de samme ting gentage sig i cl. Det er utilgiveligt på det niveau at han ikke får stoppet udviklingen mod pool når han har set det ske mod Roma.

Men fordi jeg mener det så betyder det bare ikke at jeg fralægger alt fornuft til ham og angriber ham for alt. Sådan hænger det bare ikke sammen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Jeg har egentlig ikke hverken tid eller interesse i at køre videre i denne debat, hvis man kan kalde den sådan! Folk er trukket SÅ meget op i hver deres hjørne, at flere overhovedet ikke lytter det fjerneste til den anden part.

Jeg vil dog lige, igen, understrege, at jeg og som jeg også læser andre brugere, ikke mener at det er at forsvare valverde, blot fordi man ikke er enige i den "full blown ran" der foregår, fra nogle brugere mod ham. Det at man godt kan se udvikling og fornuft på nogle områder og dermed er uenig i valverdes alt ødelæggende stil, er ikke at stå på den modsatte side. Det er at kunne adskille ting fra hinanden.

Valverde er ikke min drømmetræner, han er ikke en absolut toptræner, men imo skal han, pt, ikke udskiftes for enhver pris. Altså ala: væk med ham og på med Pimienta.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Enig. Men hvornår pokker er det blevet så forfærdeligt med nuancer. Jeg forstår vitterligt ikke hvordan man kan blive så provokeret af andres syn. Eller jo når man læser daluigis indlæg så giver det lidt mere mening. Her er man Rasmus modsat hvis man har et andet syn på sagen. Og hvis ens holdninger udvikler sig så er det negativt... Det er derfor vi får de samme indlæg gang på gang. Og vi stadig her 10 år efter deres gennembrud skal se på stikpiller rettet mod bussi og pique. Spillere som ellers symbolisere lige netop den spillestil som man skriger efter...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona have collected just four points in LaLiga 2019/20 (W1 D1 L1), their worst start after their first three games since 2008/09, under Pep Guardiola (also four).
Hvis man har brug for lidt optimisme så er der lidt her... Mmm 08/09 sæsonen hvor vi ikke hentede mou (til stor fortvivlede for en hvis legende herinde) men i stedet pep og startede en uhørt dominans.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Jeg synes faktisk bussen gjorde det fint igår? Han virkede mere sikker i sine pasninger end han længe har gjort

Roberto skal dog ikke spille på midten. Det skal Arthur sammen med De Jong og Bussen bag dem, og så kan de begge gå med frem og tage løb i feltet mens den andre trækker dybt

Jeg kan ikke se hvad Roberto bidrager med på midten som de andre ikke kan og/eller er bedre til. Og så smid ham ned på backen når Semedo spiller en rædselsfuld kamp som igår. Semedo har det samme nat/dag syndrom som dembele

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
Barcelona have collected just four points in LaLiga 2019/20 (W1 D1 L1), their worst start after their first three games since 2008/09, under Pep Guardiola (also four).
Hvis man har brug for lidt optimisme så er der lidt her... Mmm 08/09 sæsonen hvor vi ikke hentede mou (til stor fortvivlede for en hvis legende herinde) men i stedet pep og startede en uhørt dominans.

Men han var jo en helt ny træner med et helt nyt hold!

Og vi ved hvordan Pep fik holdet til at spille på kort tid, ik?

Tror du EV kan det... altså efter 2 sæsoner hvor han har bevist at han ikke kan?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg vil mene, at det er et dårligt argument at bruge Peps første sæsonstart mod Valverdes nuværende. Han er altså ikke blevet ansat i sommers, men er i gang med sin tredje sæson. Det er en dårlig start af ham med de 4 point, længere burde det ikke være.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej ikke spillemæssigt. Men resultatmæssige kan vi godt få en rigtig fin sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:Nej ikke spillemæssigt. Men resultatmæssige kan vi godt få en rigtig fin sæson.

Det er fint, men jeg mener faktisk at vi kan få en fin resultatmæssig sæson med hvilken som helst træner ... så hvorfor ikke fyre Valverde der ‘måske’ kan skaffe os en fint resultatmæssig sæson, men ikke spillemæssig, når vi ved at selv Tata kunne skaffe fine resultater...

Skip den træner afsted efter han nu i 3. Sæson har bevist han han max kan skaffe resultater med pragmatisme, når stort set alle trænere kan det med den super trup vi har til rådighed.

Ansat dog en træner der har en vision istedet for... som sikkert får fine resultater oveni en markant bedre spillestil.

Her er en quiz: hvilken tæner har siden Messi fik sin debut ikke haft et resultatmæssig fin sæson med Barca?
Senest rettet af SpillerSomMESSI søn sep 01, 2019 3:04 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Jeg vil mene, at det er et dårligt argument at bruge Peps første sæsonstart mod Valverdes nuværende. Han er altså ikke blevet ansat i sommers, men er i gang med sin tredje sæson. Det er en dårlig start af ham med de 4 point, længere burde det ikke være.
Tja nu handlede det mere om at en dårlig start ikke er ensbetydende med en dårlig sæson. Men resten har du selvfølgelig ret i.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

SpillerSomMESSI skrev:
Piquénbauer skrev:Nej ikke spillemæssigt. Men resultatmæssige kan vi godt få en rigtig fin sæson.

Det er fint, men jeg mener faktisk at vi kan få en fin resultatmæssig sæson med hvilken som helst træner ... så hvorfor ikke fyre Valverde der ‘måske’ kan skaffe os en fint resultatmæssig sæson, men ikke spillemæssig, når vi ved at selv Tata kunne skaffe fine resultater...

Skip den træner afsted efter han nu i 3. Sæson har bevist han han max kan skaffe resultater med pragmatisme, når stort set alle trænere kan det med den super trup vi har til rådighed.

Ansat dog en træner der har en vision istedet for... som sikkert får fine resultater oveni en markant bedre spillestil.
Hvad vandt tata?

Og igen - jeg ville selv af med Valverde i sommers og intet har ændret sig. Jeg vil gerne af med ham men jeg køber ikke ideen om at alle kan vinde titler med dette hold. Derfor skulle der gerne være lidt mere tanke bag en evt fyring af Valverde end at det ikke er underholdende nok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster