31/8 Osasuna - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2019/2020

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

At Osasunas spillere ikke kan komme på vores A-hold og dermed skulle være på vores B-hold er da virkelig et ikke-argument. Hvor mange hold i La Liga vil have spillere der kan slå vores bedste 11'er? Og uanset hvor gode Griezmann og De Jong er, så er der stadig tilvænning og en proces i at lære hinanden at kende. Det skal ikke negligeres. Derfor skal vi dog stadig kunne slå Osasuna.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:Ja ja ja, men De Jong og Griezman er jo klassespillere og Barca har oceaner af erfaring i liga og CHL, og burde derfor som minimun rent taktisk kunne udspille et oprykkerhold bestående af b spillere.

Det er en træners job at kunne forudse hvordan modstanderen spiller og kunne finde ud af hvordan man taktisk overvinder dem med de klassespillere vi har.

Det ser ud til at EV har 0 ideer om hvad man skal stille op mod et højt pres inkl genpres... Roma, Liverpool, Levante etc _ EV sætter sig med det ene knæ i græsset og ser sur ud. Det er hvad jeg har set fra ham.

Ja ja, coutinho var også en klassespiller..hvor vil du hen med det. De skal stadig omstille sig og det på et hold der i forvejen er decimeret ift start 11'eren.

De var ubesejrede i 26 kampe hjemme, fået en god start, b spillere eller ej.

Men det er meget opstød over Valverde igen igen igen. Jeg er heller ikke valverdes største fan, orker bare ikke konstant at alt er Valverdes skyld. Specielt ikke når der ingen (realistiske) modbud kommer vedr folk der ville være markant bedre.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Enhver med en klar angrebsfilosofi, som tør give sit præg på holdet og opildne til genpres og moderne hurtig fodbold. Enhver træner med dette, ville være bedre end Valverde, som er så magtesløs og grå i sit udtryk. Se bare reaktionen i dag ved pressemødet - “Vi spillede forfærdeligt”... JA! Du er så fin en midtertræner, men i Barca går dine latterlige konstateringer bare ikke mere! 3 år med det her fis! Mesterskaber eller ej, så har man/jeg siden første sæson altså savnet et klart udtryk på banen! INGEN herinde eller andre steder kan definere vores stil. Vi reagerer stort set hver eneste kamp fremfor at agere fra start. Og det er ikke Barca værdigt.
Forumlegende

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Så ikke kampen, men fedt at Fati fik scoret. Han spiller med en kynisme og en speciel form for fatning man kun ser hos de helt specielle talenter. Klasse mål af Arthur også, og man må blot håbe at dette bliver startskuddet for ham og FDJ på midtbanen sammen. Og forhåbentligt har denne kamp også gjort et eller andet ved de fans der ville have det okay med at sende Todibo til PSG. Han kan meget vel gå hen og få en mere betydelig rolle end forventet, hvis ikke Pique tager sig sammen. De minder lidt for meget om hinanden, Lenglet og Pique. Der er noget mere fart i både Umtiti og Todibo.

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Ba sai luo na »

Valverde have 2 indskiftninger som gav mål , vendte en 0-1 til 2-1 og nosser nok til at sende en 16 årig knægt på banen på en svær udebane hvor spillet ikke fungerede ?
Hvad mere kan i forlange af en træner under en kamp - som mangler ALLE sine offensive spillere fra sidste sæson.
Messi , dembele , suarez , coutinho , selv boateng. Alle væk

Er altså ikke Valverdes skyld at pique hopper op med armene og Perez ikke spiller en helt fri griezmann.
Er Valverde spillestil den rette for Barca ? Nej , det synes jeg heller ikke den er.
Men Valverde gør det han har gjort de sidste 2 år - det kan ikke komme som en overraskelse for nogle. Man kan ikke klandre en mand for at være som han er .

Det er ledelsen der fejler Big time . De slipper alt for billigt - det er dem som vurdere Valverde passe til Barca’s værdier .

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Spoiler
Vis
Ba sai luo na skrev:Valverde have 2 indskiftninger som gav mål , vendte en 0-1 til 2-1 og nosser nok til at sende en 16 årig knægt på banen på en svær udebane hvor spillet ikke fungerede ?
Hvad mere kan i forlange af en træner under en kamp - som mangler ALLE sine offensive spillere fra sidste sæson.
Messi , dembele , suarez , coutinho , selv boateng. Alle væk

Er altså ikke Valverdes skyld at pique hopper op med armene og Perez ikke spiller en helt fri griezmann.
Er Valverde spillestil den rette for Barca ? Nej , det synes jeg heller ikke den er.
Men Valverde gør det han har gjort de sidste 2 år - det kan ikke komme som en overraskelse for nogle. Man kan ikke klandre en mand for at være som han er .

Det er ledelsen der fejler Big time . De slipper alt for billigt - det er dem som vurdere Valverde passe til Barca’s værdier .

Hvad mere kan man forlange af træneren, spørger du?

At han FØR kampstart kan få sine verdensklasse spillere motiveret til at gå 100% til den fra kampfløjt. At han kan forudse hvordan modstanderen vil presse os. At han har et eller 2 taktiske modsvar i løbet af, ihvertfald de første 30 minutter.
Jeg har set trænere få sine spillere (selv bundhold) til at gå 100 % på os fra start - selv når VI spiller på hjemmebane, og der have EV heller ikke rigtig noget modsvar...

Prøv dig at opildne spillerne til at yde 100% fra start, og hvis man kommer komfortabelt foran kan man så tillade sig at slappe lidt af, men at komme med denne indstilling 2 udekampe i træk, blot i denne sæson alene... og 70% af udekampene i sidste sæson også... så har han ikke fattet det. De samme kan man sige om de famøse udekampe i CHL...
Træneren kan ikke motivere spillerne, verdensklasses spillere mod b klasse spillere, og formår ikke at justere taktisk på det der tydeligvis ikke fungerer.

EV burde have indset efter blot 10 minutter at spillerne slet ikke var klar til dette pres, og at formationen ikke var rigtig. Griezman rørte bolden 2 gange de første 18 minutter... De Jong var alt for yderlig placeret for eksempel. Det kunne selv kommentatorerne se.. så ville en god træner justere eksempelvis til en flad 4-4-2 ved at rykke Rafinha ud på venstre midtbane yderst og De Jong et tak indad ... med Griezman og Perez helt fremme. Så havde vi punkteret deres pres, fået styr på opspillet fra forsvaret, og fået bolden til at rotere mere sikkert blandt vores midtbane spillere i stedet for at det skulle være Pique og Lenglet der var mest på bolden. Dette var blot et eksempel på hvad EV kunne have gjort for at ændre kampens forløb, han kunne også have gjort så meget andet. I 2 halvleg ændrede han klogt på nogle ting, men hvorfor ikke ændre/justere allerede efter 10-15 minutter på formationen/ taktikken... alle på forum kunne se hvad der var galt, helt fra de første 5 minutter...

Når så vi have punkteret deres pres kunne kan så foretage de nødvendige udskiftninger (Semedo) og Rafinha og evt Peres som under præsterede i dag.

Det er først og fremmest EV’s manglende evne til at motivere spillerne til at gå 100 % til den fra start, samt hans manglende evne til at kunne justere på formationen og taktikken i løbet af en kamp hvor det går dårligt at han fejler big time, sæson efter sæson...

Men hey, det er vel også kun de mest nødvendige kompetencer en træner skal have!
Senest rettet af SpillerSomMESSI søn sep 01, 2019 9:02 am, rettet i alt 3 gange.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Tello »



Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Jeg kan godt forstå, at Valverde får lang snor, når vi efter mere end to år med manglende idéer stadig ser folk forsvare ham. Bevares, det må I meget gerne, der skal være plads til det. Jeg kan dog slet ikke forstå, at vi efter 2 år med kedeligt spil og forværrende resultater stadig kigger på spillerne og siger, at det er deres skyld. Ja, havde Pique ikke dummet sig, så havde vi vundet, men vi spiller for helvede mod et oprykker hold og skaber 3 chancer i kampen. Havde Valverde kunne få spillerne til at dirke hold op, så havde vi ikke været i en position, hvor Piques fejl ville koste. Vi har i årene under Valverde haft nogle af de mest talentfulde angribere, men har stadig haft alt for mange kampe, hvor vi er kommet frem til for få chancer.

Det argument med, at hvem skulle vi så ansætte, det kunne jo gå værre med den næste, synes jeg er et taberargument. Ja, vi kunne ansætte en ny og tabe alle kampe og rykke ned, samt stå begravet i vores eget felt alle kampe. Jeg tror dog ikke, at med det spillermateriale, vi har, at man ikke vil vinde hoveddelen af kampene, ligemeget hvilken træner, vi har. Spørgsmålet er mere, gør Valverde os bedre som hold? Hvis man mener ja, så kan jeg godt forstå, at man vil beholde ham. Jeg er meget uenig i det, men så kan jeg forstå, at man vil beholde ham. Hvis man ikke mener, at han gør os bedre, så har jeg meget svært ved at se, hvorfor man er bange for en ny træner. Alt er selvfølgelig ikke Valverdes skyld, men han er den med ansvaret for, hvordan vi spiller og efter 2 år uden forbedringer, så må det være tid til en ny, også selvom vi ikke kan finde en langsigtet løsning nu og her.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Altså hvem er det i snakker til? Der er udfra hvad jeg kan se ikke en eneste der mener at Valverde er den rigtige mand? Problemet er at I ikke kan se hvor sindssygt unuanceret jeres kritik er. Kritikken er blevet alt for voldsom og vi er nu efterhånden nået til at alle problemer er Valverdes skyld og hvis man påpeger at dette ikke er korrekt så forsvaret man ham. Det er så unuanceret og forummet ville dø fuldstændig hvis alle bare skrev lange ligegyldige “rants” om elendige Valverde.

Der er et sted i midten hvor man feks godt kan rose Valverde for at spille unge spillere, for at ændre kampen med sine udskiftninger og påpege at det som sådan ikke var hans skyld at pique lavede en fejl uden at det er at forsvare ham. Og j det var en oprykker men en oprykker der ikke havde tabt på hjemmebane i 26 kampe og som kom op imod et hold som tydeligvis prøver nye ting (på midtbanen) og som manglede stort set hele sin offensiv. Det er ikke et forsvar af Valverde at sige dette og hvis man mener det så er man vitterligt blevet gjort blind af sit had.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Når så vi have punkteret deres pres kunne kan så foretage de nødvendige udskiftninger (Semedo) og Rafinha og evt Peres som under præsterede i dag.
Perez lavede 2 assists i går. Hvis det er at underpræsterer så er la masia fucked.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Piquénbauer skrev:Altså hvem er det i snakker til? Der er udfra hvad jeg kan se ikke en eneste der mener at Valverde er den rigtige mand? Problemet er at I ikke kan se hvor sindssygt unuanceret jeres kritik er. Kritikken er blevet alt for voldsom og vi er nu efterhånden nået til at alle problemer er Valverdes skyld og hvis man påpeger at dette ikke er korrekt så forsvaret man ham. Det er så unuanceret og forummet ville dø fuldstændig hvis alle bare skrev lange ligegyldige “rants” om elendige Valverde.

Der er et sted i midten hvor man feks godt kan rose Valverde for at spille unge spillere, for at ændre kampen med sine udskiftninger og påpege at det som sådan ikke var hans skyld at pique lavede en fejl uden at det er at forsvare ham. Og j det var en oprykker men en oprykker der ikke havde tabt på hjemmebane i 26 kampe og som kom op imod et hold som tydeligvis prøver nye ting (på midtbanen) og som manglede stort set hele sin offensiv. Det er ikke et forsvar af Valverde at sige dette og hvis man mener det så er man vitterligt blevet gjort blind af sit had.
På trods af, at du siger, at du gerne vil af med Valverde, så er du den første til at forsvare ham efter hver kamp. Først er vi i starten af sæsonen, så der skal vi lige i form, det er grunden til at vi ikke spiller så godt. Så er det, fordi at hvis vi ikke spillede med håndbremsen trukket, så ville vi lukke mål ind på samlebånd. Så er det, at vi ikke har spillerne til at spille anderledes. Så er det individuelle fejl, der gør at Valverde ikke vinder. Så er det at spillerne ikke kan motivere sig selv, så er det at nye spillere skal spilles ind.

Så kan det godt være, at du føler, at det er unuanceret kritik af Valverde. Jeg føler også, at de undskyldninger, der bliver brugt til at forsvare Valverde er forfærdelig naive. Hvis du gik alle vores nederlag igennem under Valverde, så er der altid en eller anden spiller, der dummer sig, der resulterer i et mål, så teknisk set kan du altid finde en grund til, at det ikke er Valverdes skyld. Valverde har ansvaret for vores spil og fået 2 sæsoner uden, at der er sket forbedringer. Det burde have resulteret i en fyring i sommers, men gjorde det desværre ikke. Så kan det godt være, at han lavede nogle gode indskiftninger. Han kunne jo også have sat holdet rigtig op fra start, så han ikke behøvede gode indskiftninger.

Men som sagt, folk skal have lov til at mene, hvad de vil. Jeg er dog en af dem, der mener, at Valverde er vores største problem og selvom han ikke er skyld i al dårligdom i klubben, så får vi ikke klaret de grundlæggende problemer, før han er væk.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

På trods af, at du siger, at du gerne vil af med Valverde, så er du den første til at forsvare ham efter hver kamp. Først er vi i starten af sæsonen, så der skal vi lige i form, det er grunden til at vi ikke spiller så godt. Så er det, fordi at hvis vi ikke spillede med håndbremsen trukket, så ville vi lukke mål ind på samlebånd. Så er det, at vi ikke har spillerne til at spille anderledes. Så er det individuelle fejl, der gør at Valverde ikke vinder. Så er det at spillerne ikke kan motivere sig selv, så er det at nye spillere skal spilles ind.
Så fordi jeg ikke flæber løs så er det et forsvar?

Og hvad er der forresten forkert i ovenstående? Er det ikke normalt at man lige skal i gang? Hvis jeg ikke husker forkert så har vores alles træner smidt point ude mod Recreativo og hjemme mod hercules i starten af sæsonen. Og mener du ikke at vi har en svær blanding af mere direkte spillere samt kontrollerende spillere? Mener du at de jong/arthur er gode med demb/suarez? Mener du ikke det er normalt at nye spillere skal spilles ind eller forventer du bare at de leverer fra dag et?

Jeg ser det ikke som et forsvar men derimod som helt normale inddragelser når man vurderer en præstation. Personligt synes jeg i hvert fald det er røvsygt bare at sende hele skylden videre til træneren. Det har jeg gjort tidligere i min "karriere" som fan men efter at have set Tito, Tata, lucho og nu Valverde blive slagtet så er jeg kommet frem til at der nok er lidt mere i det end bare træneren.
Så kan det godt være, at du føler, at det er unuanceret kritik af Valverde. Jeg føler også, at de undskyldninger, der bliver brugt til at forsvare Valverde er forfærdelig naive. Hvis du gik alle vores nederlag igennem under Valverde, så er der altid en eller anden spiller, der dummer sig, der resulterer i et mål, så teknisk set kan du altid finde en grund til, at det ikke er Valverdes skyld. Valverde har ansvaret for vores spil og fået 2 sæsoner uden, at der er sket forbedringer. Det burde have resulteret i en fyring i sommers, men gjorde det desværre ikke. Så kan det godt være, at han lavede nogle gode indskiftninger. Han kunne jo også have sat holdet rigtig op fra start, så han ikke behøvede gode indskiftninger.

Og jeg vender tilbage til ovenstående. Hvad er der naivt ved at påpege at det tager tid for nye spillere at finde sig til rette? Hvad er der naivt ved at påpege at holdet er sat sammen omkring spillere med forskellige styrker? Hvad er der naivt ved at påpege at det ALTID tager lidt tid for et hold at komme i gang?

Det er fuldstændig logiske ting som enhver der bare tænker en smule over tingene tager med i deres analyser. Men ok det er meget nemmere at råbe "elendige Valverde" og så behøver man ikke tænke længere over tingene.

Og jeg mener jo faktisk der er sket forbedringer (fuck hvor jeg forsvarer ham). Jeg mener at vi ser unge spillere få mere tid, jeg mener at vi ser ham gøre op med sine favoritter, jeg synes jeg ser flere tegn på offensive tendenser. Og ved du hvad - det kan jeg godt skrive selvom jeg selv mente han skulle fyres i sommers. Og stadig mener det nu.
Men som sagt, folk skal have lov til at mene, hvad de vil. Jeg er dog en af dem, der mener, at Valverde er vores største problem og selvom han ikke er skyld i al dårligdom i klubben, så får vi ikke klaret de grundlæggende problemer, før han er væk.
Og jeg mener at vores største problem er en ledelse der har bundet vores træner på hænder og fødder men fejlagtige indkøb og en manglende plan. Derfor tror jeg heller ikke at en ny træner vi have den store betydning da denne alligevel ville skulle kæmpe med en ældre magtfuld stamme af spillere samt en trupsammensætning der peger i 5 forskellige retninger. Om det så var en kombination af klopp, pep og jesus himself så ville vi ikke kunne etableret et generes med Messi og vi ville stadig være fucked hver eneste gang vi mistede bolden. Men ok nu forsvarer jeg jo bare Valverde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Altså hvem er det i snakker til? Der er udfra hvad jeg kan se ikke en eneste der mener at Valverde er den rigtige mand? Problemet er at I ikke kan se hvor sindssygt unuanceret jeres kritik er. Kritikken er blevet alt for voldsom og vi er nu efterhånden nået til at alle problemer er Valverdes skyld og hvis man påpeger at dette ikke er korrekt så forsvaret man ham. Det er så unuanceret og forummet ville dø fuldstændig hvis alle bare skrev lange ligegyldige “rants” om elendige Valverde.

Der er et sted i midten hvor man feks godt kan rose Valverde for at spille unge spillere, for at ændre kampen med sine udskiftninger og påpege at det som sådan ikke var hans skyld at pique lavede en fejl uden at det er at forsvare ham. Og j det var en oprykker men en oprykker der ikke havde tabt på hjemmebane i 26 kampe og som kom op imod et hold som tydeligvis prøver nye ting (på midtbanen) og som manglede stort set hele sin offensiv. Det er ikke et forsvar af Valverde at sige dette og hvis man mener det så er man vitterligt blevet gjort blind af sit had.
Thank you! Så behøver jeg ikke skrive det samme og kan i stedet fokusere på det glimrende vejr!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det pisser ned i København! Og jeg har en børnefødselsdag nu... Amen for fanden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 31/8 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Piquénbauer skrev:Problemet er at I ikke kan se hvor sindssygt unuanceret jeres kritik er. Kritikken er blevet alt for voldsom og vi er nu efterhånden nået til at alle problemer er Valverdes skyld og hvis man påpeger at dette ikke er korrekt så forsvaret man ham.
Fuldstændig enig! Folk er gået i selvsving herinde. Folk plejede at kritisere Valverde for ikke at lave udskiftninger tidligt nok og for ikke at turde ændre noget under kampen og for ikke at bruge unge spillere. I går ændrede han i pausen og brugte unge spillere. og vendte 1-0 til 1-2. Hvis ikke Pérez havde dummet sig havde vi vundet kampen 3-1. Vi gjorde alt det rigtige i anden halvleg for at vinde kampen. Det er næppe Valverdes skyld at Pique og Semedo ikke kan finde ud af at dække EN modspiller ved det første mål eller at Piquemed hovedet under armen hopper op i feltet med armen i vejret. Det er børnefejl af spillerne som selv ikke Pep ville kunne gøre noget ved.

Folk herinde har fået tunnelsyn med deres kritikk og er så optagede af at brokke sig for enhver pris. Det er nærmest komisk så unuanceret det er og så uigennemtænkt kritikken er. Folk har virkelig ondt bag i og det var kampen mod Betis et godt eksempel på. Det gjorde så ondt at rose Valverde for en fantastisk kamp. Hvis Barca vinder og spiller flot er det spillernes skyld. Hvis Barca taber er det kun Valverdes skyld. Sådan er jeres logik.

Nøgleordet er "unuanceret". Hvis nu bare der var balance i jeres kritik så ville det give så meget mere mening. Men desværre forhindrer jeres bitterhed enhver form for sammenhæng.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster