Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Champions league

Indlæg af Xavi6Smede »

Antimadridista skrev:
Xavi6Smede skrev:De Jong vandt årets midtbanespiller foran Eriksen og Henderson, så behøves der ikke at siges mere - os selvom De Jong har været fantastisk.

Jeg mindes ikke en midterforsvar, der har spillet på ligeså højt niveau over en sæson, som det Van Dijk præsterede i sidste sæson. Så at han vinder kan ikke sætte min pis i kog. Messi burde naturligvis have vundet den.
Har du tjekket stats. Whoscored Eksempelvis. Ikke at det fortæller alt, men noget gør det. Han har selvfølgelig været god, så er der gået hype i den og så rullede snebolden..
Ifølge stats og Whoscored er Pogba er væsentlig bedre fodbodspiller end Iniesta, både offensivt og defensivt :grin: Stats kan bruges til meget, men man kan ikke vurdere spilleres niveau deraf. Van Dijk har knap nok sat en fod forkert hele sæsonen, noget han til gengæld har efter sommerpausen, hvor han ikke er startet ligeså imponerende.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Xavi6Smede skrev:
Antimadridista skrev:
Xavi6Smede skrev:De Jong vandt årets midtbanespiller foran Eriksen og Henderson, så behøves der ikke at siges mere - os selvom De Jong har været fantastisk.

Jeg mindes ikke en midterforsvar, der har spillet på ligeså højt niveau over en sæson, som det Van Dijk præsterede i sidste sæson. Så at han vinder kan ikke sætte min pis i kog. Messi burde naturligvis have vundet den.
Har du tjekket stats. Whoscored Eksempelvis. Ikke at det fortæller alt, men noget gør det. Han har selvfølgelig været god, så er der gået hype i den og så rullede snebolden..
Ifølge stats og Whoscored er Pogba er væsentlig bedre fodbodspiller end Iniesta, både offensivt og defensivt :grin: Stats kan bruges til meget, men man kan ikke vurdere spilleres niveau deraf. Van Dijk har knap nok sat en fod forkert hele sæsonen, noget han til gengæld har efter sommerpausen, hvor han ikke er startet ligeså imponerende.
Og hvilken sæson er det så du sammenligner Iniesta og Pogba? Og hvilke parametre?

Selvfølgelig kan man bruge stats, fjollet at mene andet. Men selvfølgelig betyder det ikke alt og man skal også bruge de rette stats.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Champions league

Indlæg af Xavi6Smede »

Antimadridista skrev:
Xavi6Smede skrev:
Antimadridista skrev:
Xavi6Smede skrev:De Jong vandt årets midtbanespiller foran Eriksen og Henderson, så behøves der ikke at siges mere - os selvom De Jong har været fantastisk.

Jeg mindes ikke en midterforsvar, der har spillet på ligeså højt niveau over en sæson, som det Van Dijk præsterede i sidste sæson. Så at han vinder kan ikke sætte min pis i kog. Messi burde naturligvis have vundet den.
Har du tjekket stats. Whoscored Eksempelvis. Ikke at det fortæller alt, men noget gør det. Han har selvfølgelig været god, så er der gået hype i den og så rullede snebolden..
Ifølge stats og Whoscored er Pogba er væsentlig bedre fodbodspiller end Iniesta, både offensivt og defensivt :grin: Stats kan bruges til meget, men man kan ikke vurdere spilleres niveau deraf. Van Dijk har knap nok sat en fod forkert hele sæsonen, noget han til gengæld har efter sommerpausen, hvor han ikke er startet ligeså imponerende.
Og hvilken sæson er det så du sammenligner Iniesta og Pogba? Og hvilke parametre?

Selvfølgelig kan man bruge stats, fjollet at mene andet. Men selvfølgelig betyder det ikke alt og man skal også bruge de rette stats.
Samlet set over deres karriere (Iniestas starter dog i hans prime fra 2009, imens Pogba er fra 2011, sæsonen før han skiftede til Juventus som ung) for både klub og landshold. Først og fremmest har Pogba en rating på 0,20 højere. Han har 47 MotM imod Iniestas 16 - men han har så heller ikke spillet med Messi, der har 248.
Pogba har flere mål+assist i færre kampe. Pogba laver lige akkurat færre fejl, flere nøgleafleveringer og flere driblinger pr kamp. På de defensive stats er Pogba væsentlig bedre, til gengæld er Iniesta en del bedre på afleveringer pr kamp samt højere afleveringsprocent.

Pogba er en fin men svingende spiller på et middelmådigt hold, Iniesta er en af historiens bedste midtbanespillere, og en profil på historiens måske bedste hold. Det viser statsene ikke.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Xavi6Smede skrev:
Antimadridista skrev:
Xavi6Smede skrev:
Antimadridista skrev:
Xavi6Smede skrev:De Jong vandt årets midtbanespiller foran Eriksen og Henderson, så behøves der ikke at siges mere - os selvom De Jong har været fantastisk.

Jeg mindes ikke en midterforsvar, der har spillet på ligeså højt niveau over en sæson, som det Van Dijk præsterede i sidste sæson. Så at han vinder kan ikke sætte min pis i kog. Messi burde naturligvis have vundet den.
Har du tjekket stats. Whoscored Eksempelvis. Ikke at det fortæller alt, men noget gør det. Han har selvfølgelig været god, så er der gået hype i den og så rullede snebolden..
Ifølge stats og Whoscored er Pogba er væsentlig bedre fodbodspiller end Iniesta, både offensivt og defensivt :grin: Stats kan bruges til meget, men man kan ikke vurdere spilleres niveau deraf. Van Dijk har knap nok sat en fod forkert hele sæsonen, noget han til gengæld har efter sommerpausen, hvor han ikke er startet ligeså imponerende.
Og hvilken sæson er det så du sammenligner Iniesta og Pogba? Og hvilke parametre?

Selvfølgelig kan man bruge stats, fjollet at mene andet. Men selvfølgelig betyder det ikke alt og man skal også bruge de rette stats.
Samlet set over deres karriere (Iniestas starter dog i hans prime fra 2009, imens Pogba er fra 2011, sæsonen før han skiftede til Juventus som ung) for både klub og landshold. Først og fremmest har Pogba en rating på 0,20 højere. Han har 47 MotM imod Iniestas 16 - men han har så heller ikke spillet med Messi, der har 248.
Pogba har flere mål+assist i færre kampe. Pogba laver lige akkurat færre fejl, flere nøgleafleveringer og flere driblinger pr kamp. På de defensive stats er Pogba væsentlig bedre, til gengæld er Iniesta en del bedre på afleveringer pr kamp samt højere afleveringsprocent.

Pogba er en fin men svingende spiller på et middelmådigt hold, Iniesta er en af historiens bedste midtbanespillere, og en profil på historiens måske bedste hold. Det viser statsene ikke.
Først og fremmest så syntes jeg Pogba bliver FOR devalueret. Han er en topspiller. Men ja ikke alt ses i stats.
Jeg tror lige i dette tilfælde med Ini og pogba, at inis sidste 2-3 sæsoner, trækker noget ned. Her var han altså ikke verdensklasse, jo i glimt, men ikke vedholdende.
Derudover har Ini aldrig været specielt målfarlig eller specielt højt liggende på Assists. Disse parametre har imo også en væsentlig indflydelse i en vurdering. Sikkert også herfor at Pogba vinder på mom og rating. Mål og assists betyder meget her.
Ini var/er elegant som ingen anden, men han havde også mangler. I et system hvor det at have kontrol ved boldbesiddelse, var Ini genial.

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Champions league

Indlæg af Ba sai luo na »

Sådan er det jo med disse priser.
Det handler om at være god på de rigtige tidspunkter - noget som Ronaldo forstår.

Messi er selvfølgelig den bedste playmaker og over en hel sæson den mest afgørende spiller. Årets angriber var det nemmeste valg. Han burde havde vundet årest spiller pris - men det Messi laver er normal standard når man snakker Messi og et mesterskab med Barca er efterhånden heller ikke noget nyt.

Desværre var han der bare ikke mod Liverpool - hvor han brændte en mega chance
Desværre lavede han ikke noget guddommeligt mod Brasilien og fik Argentina mirakuløst videre
Desværre kunne han som leder ikke hive holdet op mod Valencia i Copa del Rey

Det er ofte detaljer og tilfældigheder som betyder noget på den lange bane.
Det er den ene kamp mod Liverpool som gjorde forskellen . Thats life og det viste man allerede ved slutfløjtet i Liverpool. Vind CHL -

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Ba sai luo na skrev:Sådan er det jo med disse priser.
Det handler om at være god på de rigtige tidspunkter - noget som Ronaldo forstår.

Messi er selvfølgelig den bedste playmaker og over en hel sæson den mest afgørende spiller. Årets angriber var det nemmeste valg. Han burde havde vundet årest spiller pris - men det Messi laver er normal standard når man snakker Messi og et mesterskab med Barca er efterhånden heller ikke noget nyt.

Desværre var han der bare ikke mod Liverpool - hvor han brændte en mega chance
Desværre lavede han ikke noget guddommeligt mod Brasilien og fik Argentina mirakuløst videre
Desværre kunne han som leder ikke hive holdet op mod Valencia i Copa del Rey

Det er ofte detaljer og tilfældigheder som betyder noget på den lange bane.
Det er den ene kamp mod Liverpool som gjorde forskellen . Thats life og det viste man allerede ved slutfløjtet i Liverpool. Vind CHL -
Du har ret ift rette tid og sted. Men så burde man lave kriterierne om. At han gennemgående kontinuerligt fyrer de vildeste sæsoner af, igen og igen (17-18 var også temmelig god), burde bare ikke være en bagdel ala "ja det har vi set før" boring!

Han var der ikke mod Liverpool kamp 2, men i allerhøjeste grad i kamp 1, her var Dijk så væk! Ligesom Dijk kunne takke wijnaldum, arnold og origi...!!

Jeg tror at messis sæson sluttede på Anfield. Motivationen var væk til copa del rey samt copa america. Det var CL der var målet.

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Champions league

Indlæg af Ba sai luo na »

På fcbarcelona.dk egne nyhedsside

UEFA kårer Van dijk....
UEFA kårer de jong

Hvor blev UEFA kårer Messi headlinen af? Den nyhed er klemt ind på de sidste 2 linier i Van dijk nyheden.

Giver vel også en lille indikation af hvordan Messi bliver vurderet
Hvis Barca fans negligere en pris som denne så forstår man også godt hvorfor andre fans nok også bare tænker “ oh endnu et hattrick for Barca , endnu et mesterskab ... det ikke noget særligt ...( ;

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Champions league

Indlæg af Ba sai luo na »

Jeg er enig at kriterierne burde laves om. Et eller form for point system hvor en CHL titel gav xx point , en hjemlig titel xx point , MOM gav xx point , rating xx point, key stats på sin position osv ift til antal kampe spillet . Hvordan det lige helt skal være ved jeg ikke :lol: , men bør være muligt med et eller andet point system med alle de data der er på fodbold kampe.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Ba sai luo na skrev:Jeg er enig at kriterierne burde laves om. Et eller form for point system hvor en CHL titel gav xx point , en hjemlig titel xx point , MOM gav xx point , rating xx point, key stats på sin position osv ift til antal kampe spillet . Hvordan det lige helt skal være ved jeg ikke :lol: , men bør være muligt med et eller andet point system med alle de data der er på fodbold kampe.

Nøjagtigt.

Har ment i årevis at det burde indrages. Måske i forholdet 50%. Selvfølgelig hvor def stats inddrages på samme linje, således de også kan være med.

De resterende 50% kunne så være 30% journalister og 10% til hver af landstænere og anførere. Jeg vil mene at værdien af journalisternes input, er mere objektivt og grundigt, end anførere og landstrænere. Fan's bidrag skal helt væk. Ren popularitet!

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kawhi »

Jeg kan godt lide Jeres idé, men det bliver nok alt for komplekst at føre ud i livet.
Det første problem vil være bestemmelse af hvordan de forskellige parametre skal vægtes - det er jo en vurdering, som der altid ville blive stillet spørgsmålstegn ved.
Se bare hvor misvisende det er, når FIFA rangerer nationer på deres ranglister ved brug af deres mærkelige pointsystem.

Det dér med at give alle folk fri stemmeret kan ikke bruges.
Det hjælper heller ikke at give de professionelle fodboldspillere stemmeret, da de favoriserer deres holdkammerater i klub og på landshold. De ser i øvrigt langt fra alle fodboldkampe.

Jeg tror at det mest retfærdige vil være at finde en passende mængde troværdige sportsjournalister og lade dem afgøre det.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Kawhi skrev:Jeg kan godt lide Jeres idé, men det bliver nok alt for komplekst at føre ud i livet.
Det første problem vil være bestemmelse af hvordan de forskellige parametre skal vægtes - det er jo en vurdering, som der altid ville blive stillet spørgsmålstegn ved.
Se bare hvor misvisende det er, når FIFA rangerer nationer på deres ranglister ved brug af deres mærkelige pointsystem.

Det dér med at give alle folk fri stemmeret kan ikke bruges.
Det hjælper heller ikke at give de professionelle fodboldspillere stemmeret, da de favoriserer deres holdkammerater i klub og på landshold. De ser i øvrigt langt fra alle fodboldkampe.

Jeg tror at det mest retfærdige vil være at finde en passende mængde troværdige sportsjournalister og lade dem afgøre det.
Dit sidste punkt vedr journalister, er jeg langt hen ad vejen enig i. Mener også at Ballon blev besluttet således tidligere. Fans skal væk som stemmeberettigede og er enig i at anførere også er problematisk.

Ift en form for statistisk algoritme, ser jeg det ikke så besværligt. Man skal selvfølgelig nøje overveje de væsentligste elementer spillere giver til et positivt resultat af en fodboldkamp, dernæst valuere de enkelte dele overfor hinanden, samt værdien af de forskellige kampe og turneringer. Det er ikke noget man.lige fixer på en formiddag, men det kan klart lade sig gøre, hvis man tager det seriøst.

Det sværeste problem vil nok være, at opstille defensive stats i værdi overfor offensive. Kan dette ikke løses, må man gå over til at adskille det og uddele priser efter position.

Det der med FIFA og deres lande rangering, syntes jeg ikke helt kan sammenlignes med dette.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Lige nu er kriteriet for at vinde Best prisen og Bdor: Vinde CHL

Der må justeres på parametrene - ellers bør alle disse priser hedde CHL prisen.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kawhi »

@Antimadridista

Vi lader til at være enige om det meste.

Der skal selvfølgelig også indføres nogle parametre afhængig af antallet af spillede minutter samt sværhedsgraden af ens modstander osv.

Det kunne være sjovt at rode med den kæmpe mængde data og de mange parametre - jeg tror at man kunne tjene gode penge på at sælge sin "model" videre, hvis den blev nogenlunde retvisende.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Spillersommessi@

Yep!

Kawhi@

Det med sværhedsgraden af modstander, kan være lidt besværligt og noget der måske går for dybt. I CL gruppespil, kan man selvfølgelig rangere ens bidrag mod de hold der går videre til knockout, lidt højere. Dvs man efterfølgende, kan tillægge en værdi. Derudover kunne knockout generelt give lidt mere end gruppespil, samt øges efter hvor langt man når.

I ligaen, er det lidt svært. For ud fra hvilke kriterier skal man rate en.modstander. Hvis man bruger sæsonen før, kan eksempelvis villarreal gå fra top 5-6 til bunden året efter, dvs være lettere. Så det er nok også noget med en endelig opgørelse, når sæsonen slutter.

Det kunne blive det vildeste nørderi, men kunne også være interessant og ja måske værdifuldt, hvis det blev gjort ordentligt!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Vinde sit lands liga x antal point
Vinde pokal i sit land x Antal point
Vinde chl x antal point
Vinde en international turnering med sit landshold x antal point
Topscorer i liga x antal point
Topscorer i chl x antal point

Etc... no so hard, I think.

Edit: og
Antal Motm chl x antal point
Antal motm liga x antal point
Assist, keypasses etc x antal point
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster