16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2019/2020

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Piquénbauer skrev:
B-Freak skrev:Semedo slipper jo fuldstændig Aduriz af syne?

Det er elendigt dækket op, han må jo aldrig få en så mange meter....
Hvad havde du forventet? Det er semedo. Det skal nok hurtigt blive tydeligt hvorfor Roberto til hver en tid er at foretrække på backen.

At se semedo og demb i højre side mindede om at se dum og dummere. Helt ufatteligt så lidt fodbold IQ de to har. Men de er hurtige...
Har set målet flere gange og Semedo står og glor ud på ham der slår den ind over...

Det er altså lilleput fejl....


Når det så er sagt så synes jeg ikke spillet var godt, men det er det sjældent hos Bilbao, så jeg venter lige et par kampe med at dømme.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg venter lidt mere end et par kampe. Hvis planen er at en ny midt skal køres ind mens griez også skal finde sig til rette så kommer det til at tage noget tid.

Her i starten gælder det bare om at hente point. Det gjorde vi ikke i dag men synes sgu det lå i kortene. Åndssvag optakt, ingen Messi og en røv svær bane.

Videre og så må vi se hvor godt det bliver.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Alias-A
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 73 gange

Re: 16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Alias-A »

Ja ja, første kamp og alt det dér, men...

Jeg magter seriøst ikke mere Valverde-bold nu.
Den mand har fuldstændig dræbt min lyst til at se os spille. Holdet flyder over med klassespillere og han formår stadig at få os til at se middelmådige ud. Vi lever på enkeltmandspræstationer aka Lionel Messi/Ter Stegen.

Før i tiden blev man underholdt af at se os spille, nu bliver man bare træt og frustreret. Og det hele falder tilbage på vores træner.
Lad os se hvor mange pinlige CL exits Ernesto kan præstere inden han ryger på porten. Jeg er bange for vi ikke har set den sidste.
93' Iniesta

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Alias-A skrev:Ja ja, første kamp og alt det dér, men...

Jeg magter seriøst ikke mere Valverde-bold nu.
Den mand har fuldstændig dræbt min lyst til at se os spille. Holdet flyder over med klassespillere og han formår stadig at få os til at se middelmådige ud. Vi lever på enkeltmandspræstationer aka Lionel Messi/Ter Stegen.

Før i tiden blev man underholdt af at se os spille, nu bliver man bare træt og frustreret. Og det hele falder tilbage på vores træner.
Lad os se hvor mange pinlige CL exits Ernesto kan præstere inden han ryger på porten. Jeg er bange for vi ikke har set den sidste.
Har præcis samme følelse. Uanset hvilke spillere vi har, er det stadig med Valverdes taktiske oplæg og motivation (eller mangel på samme), som vi ser foldet ud.

Tredje sæson med: "Det bliver nok bedre."

Suk.

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Jeg er skuffet over Barca. Nu skal man passe på med at drage konklusioner efter en sølle kamp, der er trods alt 37 kampe tilbage, men:

1. Vi har i Cou og Dembele to af verdens dyreste spiller. Den ene har vi lejet ud, den anden var pivringe.
2. Griezmann var helt usynlig
3. Hvem skal tage ansvar, når Messi ikke spiller?

På positiv siden synes jeg, at De Jong virker meget spændende og Rafinha lavede et meget fint indhop. Ter Stegen som sædvanlig med gode indgreb og stærk med fødderne. Griezmann deltager også defensivt, og skal naturligvis have tid til at falde til.

Det er jo altid nemt at skyde skylden på træneren, så det gør jeg... Valverde har ikke formået at få to af verdens dyreste spillere sat i scene. Hans pragmatiske tilgang til spillet gør, i min optik, at Barca er blevet kedelige at se på. I dag var 90 minutters ligegyldig boldflytteri, hvor vi reelt set kunne skabte noget på individuelle præstationer (Rafinha) eller forsvarskiks (chancen til Suarez). Når man dertil lægger, at Barca to sæsoner i træk blev slået ud af CL efter først at have vundet med tre mål hjemme, fordi vi prøvede at forsvare den hjem i returkampen, så peger pilen i den grad på Valverde. Jeg sætter min lid til, at Messi bliver fit for fight, OG at vi henter Ney for 1.000 milliarder. Egentligt dybt irrationelt, når den “billige” løsning ligger lige for: Fyr Valverde.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Dytrax skrev:
Alias-A skrev:Ja ja, første kamp og alt det dér, men...

Jeg magter seriøst ikke mere Valverde-bold nu.
Den mand har fuldstændig dræbt min lyst til at se os spille. Holdet flyder over med klassespillere og han formår stadig at få os til at se middelmådige ud. Vi lever på enkeltmandspræstationer aka Lionel Messi/Ter Stegen.

Før i tiden blev man underholdt af at se os spille, nu bliver man bare træt og frustreret. Og det hele falder tilbage på vores træner.
Lad os se hvor mange pinlige CL exits Ernesto kan præstere inden han ryger på porten. Jeg er bange for vi ikke har set den sidste.
Har præcis samme følelse. Uanset hvilke spillere vi har, er det stadig med Valverdes taktiske oplæg og motivation (eller mangel på samme), som vi ser foldet ud.

Tredje sæson med: "Det bliver nok bedre."

Suk.
Præcis. Man er jo decideret dumstædig, hvis man bliver ved med at tærske samme floskler om, at det skal have tid osv.. Vi har spillet kønsløst bold i 3 år nu!?.. Messi er forskellen. Tid eller ej! Grisen lignede i øvrigt en ligeglad reklamesøjle som frygtet
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Har aldrig været mere trist over en tilstand i klubben .. Vi er regerende mestre - Og vi hader vores fodbold. Kræsne?.. Måske... Kvalitetsbevidste? Bestemt!

Fodbold er underholdning. Messi er underholdning. Barca er reduceret til hans platform. Og det er sørgerligt for fremtidens udsigter... Jeg gad vitterligt ikke engang glæde mig til sæsonåbneren fordi han manglede og jeg vidste, hvad Valverde havde klar til os.

Det gør simpelthen så ondt det her... Vi er ikke et tophold værdigt. Vi er ikke Messi værdig. Og Valverde er roden. Ikke den enestående løsning.. men det starter der.
Forumlegende

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Frustrationer til siden, det er første kamp og vi mangler fokus og fysikken. Det er også en mega svær bane med et sindssyg stærk Bilbao hold.
Vi er lige startet og det skal nok blive bedre ;-)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Barcelona 2019. Vi taber første kamp og spiller dårlig fodbold. Vi skal købe Neymar., Selvom vi har Messi, Suarez, Dembele og Griezmann. Frenkie De jong, Arthur, Vidal, Busquets, Alena, Puig. Lige solgt Coutinho, for det gik jo heller ikke med ham under Valverde. Og hvad så når Neymar kommer og vi stadig spiller dårlig fodbold? Hvem skal vi så ud og bruge 200 mio på? Eller vil Neymar måske på magisk vis fixe det her hold? Ligemeget med alle de negative ting der højst sandsynligt kan følge med i den transfer. Hvad med at man kigger på de ting der fundamentalt er galt med holdets opsætning og har været det i 2-3 år nu.

Jeg håber Arthur er klar hurtigst muligt så han kan komme ind på midtbanen og spille ved siden af Frenkie De jong med Busquets bag dem. Frenkie skal ikke spille på Busquets plads, han skal gøre brug af Busquets på holdet. Så slipper vi også for Roberto på midtbanen.

Og jeg tvivler på de lader Coutinho og Malcom gå uden at have øjnene på en backup signing til angrebet. Det her bliver ikke sidste gang at Messi, Suarez og Dembele for den sags skyld får sig en skade i løbet af sæsonen.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Det der fundamentalt mangler på dette hold, er løbevillighed og genpres. Spillerne elsker Valverde fordi han er sympatisk. Men han får dem ikke pisket klar til kamp og fight. Og det hjælper ingen stjerneindkøb nogensinde på - Valverdes fodbold er fint i Bilbao... Men det er dræbende i en topklub. Det sagde jeg også for 2 mesterskaber siden, og det er desværre ikke blevet anderledes.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Har lige set målet igen. Det er fremragende! Men vi har 4 i boksen overfor deres 2. Semedo står og glor. Det er elendigt.

Det er desuden ikke en floskel at holdet bliver bedre indenfor de rammer Valverde nu sætter. Så kan man af forskellige årsager være imod måden man spiller på (det gider jeg ikke gå ind i) men holdet løfter selvfølgelig niveauet fra det vi så i går.

Og mens alle har travlt med at gå i selvsving så skal vi huske på at den konservative og pragmatiske Valverde faktisk tog en chance og spillede en helt ny midt i går. Det er spændende og på sigt vil det kunne hjælpe os med vores genpres og generelle spil.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Alias-A skrev:Ja ja, første kamp og alt det dér, men...

Jeg magter seriøst ikke mere Valverde-bold nu.
Den mand har fuldstændig dræbt min lyst til at se os spille. Holdet flyder over med klassespillere og han formår stadig at få os til at se middelmådige ud. Vi lever på enkeltmandspræstationer aka Lionel Messi/Ter Stegen.

Før i tiden blev man underholdt af at se os spille, nu bliver man bare træt og frustreret. Og det hele falder tilbage på vores træner.
Lad os se hvor mange pinlige CL exits Ernesto kan præstere inden han ryger på porten. Jeg er bange for vi ikke har set den sidste.
Er meget enig her. Vi spiller ikke særlig sprudlende - og vi spiller os ikke til chancerne - men kommer til chancer på individuel kvalitet og modstanderfejl. Og det tror jeg endnu engang ikke er nok til mere end nationale titler. Og det øger desuden afhængigheden af Messi.
Sæsonen er først lige begyndt, og form kan spille ind. Men ændrer ikke på at tegningen ikke er Barca-agtigt.
Det er fodbold-romantik - men vi meget langt fra det dejlige småspil, det tekniske overskud, lækre detaljer og gennemspillede mål hvor man har kørt modstanderen ud af brættet.
---------------------------------------
Barca is my religion!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Den her kamp og spil skal glemmes og så starter vores sæson i næste weekend.

Jeg ville ønske at vi i går var boldflyttere i det mindste men det kunne vi hellere ikke. Der var ingen som helst forbindelse mellem de tre kæder. Folk løb som de havde lyst, intet placering. Højre siden var mere end død Semedo og Demb skabte intet.

1 skud indenfor målrammen. Ikke en eneste målchance skabt. Tilfældig opstået situation til Rakitic.

Føj en lang uge der venter os.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi skal bare gå efter den skide kontrol. Det er simpelt.

MAtS
Roberto - pique - umtiti - Alba
Bussi
Arthur - de Jong
Messi - suarez - griez

Semedo og demb er for begrænset i deres forståelse af spillet. Og så har vi vores klart dårligste spiller med bolden længst fremme på banen hvilket ikke er nær så farligt som nu hvor semedo og demb smider bolden væk på midten.

Hold bolden på deres bane og vent på mulighed. Og lad være med at smid den væk i farlige situationer. Så kan det godt være det er kedeligt og der er ikke er ret meget speed men jeg nyder sgu også at se os kvæle modstandere langsomt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 16/8 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Nå, så fik jeg set kampen. Rafinha gjorde det rigtig godt da han kom ind. Roberto og Dembele spillede virkelig ringe. De Jong viste at han nok skal blive en kæmpe gevinst for os.

Og som mange andre skriver, Dembele virker bare ikke til at passe ind på andre hold, end dem der spiller på kontra. Lige nu ville jeg gerne smide ham efter Neymar

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster