Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Goaaal »

Alexanderbt skrev:Hvem mener folk vi oprigtigt kan købe, som er bedre en Roberto? Carvajal, Kimmich, Alexander-Arnold kan jo f.eks. ikke købes. Synes oprigtigt ikke der er nogle spillere derude, som vil være en sikker opgradering - Så er det da bedre at give Wague chancen engang imellem og fokusere på at udvikle ham og Emerson i vores system.
Jeg ville give Alves chancen. Fri transfer. Lad ham rotere med Wague. Kan ikke se, hvorfor man ikke skulle prøve. Alves er desuden en vindertype, hvilket vi mangler.

Alexanderbt
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn sep 10, 2017 9:35 pm
Blevet takket: 4 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Alexanderbt »

Goaaal skrev:
Alexanderbt skrev:Hvem mener folk vi oprigtigt kan købe, som er bedre en Roberto? Carvajal, Kimmich, Alexander-Arnold kan jo f.eks. ikke købes. Synes oprigtigt ikke der er nogle spillere derude, som vil være en sikker opgradering - Så er det da bedre at give Wague chancen engang imellem og fokusere på at udvikle ham og Emerson i vores system.
Jeg ville give Alves chancen. Fri transfer. Lad ham rotere med Wague. Kan ikke se, hvorfor man ikke skulle prøve. Alves er desuden en vindertype, hvilket vi mangler.
Kunne måske være fint i en form for mentor-rolle og til de store kampe, hvor han kan koncentrere sig - Han har dog ikke spillet meget hb i 4-3-3 det seneste år, hvor han har spillet wb, kant og CM. Synes det er svært at vide hvad man får, og man skal hvert fald ikke gå af med Roberto på baggrund af det køb.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af emo »

For små penge? Kom glad. Kræver han en god sum penge, tak for dine fantastiske år i første omgang, hopper over nu.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ved sgu ikke... Det er en tricky situation og et eller andet sted tror jeg mere det er nostalgien der taler end alves’ evner. 36 år. Det er sgu meget.

Personligt ville jeg foretrække at man solgte semedo da han bare ikke er god nok til at spille for os. Han vil sikkert være fremragende for atm eller anden klub hvor det ikke er det offensive han skal tænke mest over men for os går det ikke at have en så ufarlig spiller på backen. Få et fornuftigt system på benene, sats på Roberto og se hvad wague kan blive til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

De Ligt’s contract at Juventus would earn him €14M per year. He would earn the most after Cristiano Ronaldo. More than Pjanic, Dybala & Icardi and 3 times as much as Frenkie at Barcelona. After he returns from his holiday, De Ligt will have to make his final decision. [ad]
Fandeme da også mange penge... Mon han siger nej? Der skulle komme en afgørelse inden i morgen hvis man skal tro domenech.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af emo »

Det der er bare ikke Juve som det var engang. De havde lønninger der gav mening. At en 19 årig skal komme ind i teamet og tjene mere end etablerede spillere, argh? Det ver fail klub. Heldigvis kun et rygte.


Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det virker imo bare underligt... Jeg kan ikke se hvorfor Juve går med på den? PSG ja ok, men en klub som juve der ellers er så afstemte i deres transfers og med deres budget. De ser virkelig noget i ham og det skal selvfølgelig med at der kan bygges op om ham i et årti.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

NJeppesen
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 1:34 pm

Re: Transferrygter

Indlæg af NJeppesen »

Dani salves retur - også droppe Roberto. Ja tak

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af emo »

Der er indført nye skatteregler i Italien som gør disse lønninger mulige. Jeg har dog ikke sat mig ind i dem.

https://www.lexology.com/library/detail ... ab6b8ccfbb

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Allez...

Alexanderbt
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn sep 10, 2017 9:35 pm
Blevet takket: 4 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Alexanderbt »

Piquénbauer skrev:
De Ligt’s contract at Juventus would earn him €14M per year. He would earn the most after Cristiano Ronaldo. More than Pjanic, Dybala & Icardi and 3 times as much as Frenkie at Barcelona. After he returns from his holiday, De Ligt will have to make his final decision. [ad]
Fandeme da også mange penge... Mon han siger nej? Der skulle komme en afgørelse inden i morgen hvis man skal tro domenech.
Giver de ikke Aaron Ramsey i nærheden af den løn?

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Xavi6Smede »

Norbit skrev:
Piquénbauer skrev:I kunne også lade være med at tilsvine ham og faktisk se på hvad han præsterer? Roberto har vitterligt været en af de bedste backs i Spanien men af en eller anden årsag skal man hele tiden høre på “semedo” og “han er ikke back - spil ham på midten”.

Nej Roberto er ikke verdens bedste back men når spillet fungerer så gør han det strålende. Alba bliver fremhævet for sit offensive spil men tjek robertos stats. Det er ikke langt fra og taget systemet i betragtning så er robertos udgangspunkt markant mere besværligt med en død side og uden støtte (hverken offensivt eller defensivt). Alligevel er der stort set kun fokus på det defensive og ikke det offensive. Når det er Alba er det så omvendt.
Vi kunne have vundet den spanske liga med hvem som helst på den højre back. Faktum er, at han blev revet rundt af Mane i CHL. Det bekymre mig, at vi har så svagt et led i forsvaret. Jeg elsker Roberto fordi han er Barca dreng og fordi han giver sig alt, men nogle gange er det også bedre at sige farvel med god stil. Han har været med i de seneste sæsoners rædsomme udekampe i CHL. Vi snakker om 3-0 til Juve, 4-0 PSG, 3-0 Roma, 4-0 Liverpool. Man kan finde stats på samtlige spillere der viser dem gode - men jeg er træt af at han bliver udstillet sæson på sæson i de vigtigste kampe i CHL.
Han har også bidraget med positivt, ingen tvivl, men vi er Barca og vi bør have blandt de allerbedste på hver position og ikke 'nøjes'.

Alba har 8 assists i ligaen og 5 i CHL (ligger i toppen ved siden af Mbappe) til sammenligning har Roberto 7 i la liga og 0 i CHL, her er Roberto taberen. Ser vi på spillet på banen, er det også tydeligt at Roberto ikke bidrager med lige så meget som Alba. Alba har den fornødne fart til at komme bagom, som Roberto ikke har. Hvordan sammenligner du slutprodukt?
Roberto var vores næstbedste spiller ude imod Liverpool. 3.flest tacklinger, blev driblet 0 gange, en delt 1.plads med Pique over flest dueller vundet, højeste afleveringsprocent sammen med Busquets. Mane var slet ikke indblandet i de 4 mål.
Det forfærdeligt hvor meget han bliver gjort til syndebuk, når han uomtvisteligt er vores bedst præsterende højre back. Når det er sagt er han selvfølgelig ikke verdensklasse, og han sejler ofte rundt. Det vil de fleste bare gøre under de arbejdsforhold.
Roberto skal ingen steder, udover på bænken hvis Alves kommer.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Xavi6Smede skrev:
Norbit skrev:
Piquénbauer skrev:I kunne også lade være med at tilsvine ham og faktisk se på hvad han præsterer? Roberto har vitterligt været en af de bedste backs i Spanien men af en eller anden årsag skal man hele tiden høre på “semedo” og “han er ikke back - spil ham på midten”.

Nej Roberto er ikke verdens bedste back men når spillet fungerer så gør han det strålende. Alba bliver fremhævet for sit offensive spil men tjek robertos stats. Det er ikke langt fra og taget systemet i betragtning så er robertos udgangspunkt markant mere besværligt med en død side og uden støtte (hverken offensivt eller defensivt). Alligevel er der stort set kun fokus på det defensive og ikke det offensive. Når det er Alba er det så omvendt.
Vi kunne have vundet den spanske liga med hvem som helst på den højre back. Faktum er, at han blev revet rundt af Mane i CHL. Det bekymre mig, at vi har så svagt et led i forsvaret. Jeg elsker Roberto fordi han er Barca dreng og fordi han giver sig alt, men nogle gange er det også bedre at sige farvel med god stil. Han har været med i de seneste sæsoners rædsomme udekampe i CHL. Vi snakker om 3-0 til Juve, 4-0 PSG, 3-0 Roma, 4-0 Liverpool. Man kan finde stats på samtlige spillere der viser dem gode - men jeg er træt af at han bliver udstillet sæson på sæson i de vigtigste kampe i CHL.
Han har også bidraget med positivt, ingen tvivl, men vi er Barca og vi bør have blandt de allerbedste på hver position og ikke 'nøjes'.

Alba har 8 assists i ligaen og 5 i CHL (ligger i toppen ved siden af Mbappe) til sammenligning har Roberto 7 i la liga og 0 i CHL, her er Roberto taberen. Ser vi på spillet på banen, er det også tydeligt at Roberto ikke bidrager med lige så meget som Alba. Alba har den fornødne fart til at komme bagom, som Roberto ikke har. Hvordan sammenligner du slutprodukt?
Roberto var vores næstbedste spiller ude imod Liverpool. 3.flest tacklinger, blev driblet 0 gange, en delt 1.plads med Pique over flest dueller vundet, højeste afleveringsprocent sammen med Busquets. Mane var slet ikke indblandet i de 4 mål.
Det forfærdeligt hvor meget han bliver gjort til syndebuk, når han uomtvisteligt er vores bedst præsterende højre back. Når det er sagt er han selvfølgelig ikke verdensklasse, og han sejler ofte rundt. Det vil de fleste bare gøre under de arbejdsforhold.
Roberto skal ingen steder, udover på bænken hvis Alves kommer.
Var Mane ikke primært angriber i returkampen?
Jeg vil hellere have at han skifter til en anden klub og får fast spilletid end at han sidder på bænken og spilder sine bedste år som reserve for Alves.
Hvis man ikke satster 100% på ham, så skal han altså videre i sin bedste alder.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Piquénbauer skrev:Jeg ved sgu ikke... Det er en tricky situation og et eller andet sted tror jeg mere det er nostalgien der taler end alves’ evner. 36 år. Det er sgu meget.

Personligt ville jeg foretrække at man solgte semedo da han bare ikke er god nok til at spille for os. Han vil sikkert være fremragende for atm eller anden klub hvor det ikke er det offensive han skal tænke mest over men for os går det ikke at have en så ufarlig spiller på backen. Få et fornuftigt system på benene, sats på Roberto og se hvad wague kan blive til.

Men er er det ikke okay, at have en back der er bedst defensivt, når vi har en så offensiv back i venstre? Derudover har vi ikke nogen rigtig offensiv i højre side, som primært skyldes Messi og hans rolle på holdet. Det er jo meget ofte i vores højre side at modstanderen angriber, hvorfor Rakitic især også har måtte arbejde utrolig meget defensivt i højre side.

Abidal var i øvrigt heller ikke nogen fantastisk spiller i det offensive såvidt jeg husker. Men det fungerede rigtig fint.

Derudover er jeg overvejende enig i at Roberto er for dårlig defensivt og hans offensive kvaliteter vejer ikke op for det. Semedo er ikke ligeså god offensivt, men jeg er langt mere rolig med ham på holdet end Roberto. Her taler jeg specielt i de store kampe, hvor Roberto blive udstillet af sin direkte modstander gang på gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Sammenlign Robertos og semedos defensive stats. Du vil blive overrasket.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Hvad siger i om Neymar?
Er den god nok eller er det en and?
Jeg er begyndt at tro mere og mere på det.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster