Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kvoller »

Jeg er ikke 100 procent sikker, men mener godt du kan vælge dansk sprog alligevel, selvom den ikke står listet der. Men tør ikke love det.

Jo det er bare et ganske almindelig USB stik. Du Downloader her og smider på stikket. https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... ndows10ISO
Når du starter pc skal du gå ind i bios og vælge at den skal boote fra USB stik som du har i. Så kører det :)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:Jeg er ikke 100 procent sikker, men mener godt du kan vælge dansk sprog alligevel, selvom den ikke står listet der. Men tør ikke love det.

Jo det er bare et ganske almindelig USB stik. Du Downloader her og smider på stikket. https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... ndows10ISO
Når du starter pc skal du gå ind i bios og vælge at den skal boote fra USB stik som du har i. Så kører det :)
Tusind tak man :cool:
Nu har jeg det hele jeg skal bruge. Jeg køber den PC som Ulrich har linket til.
Tak til alle jer for hjælp ;-)

Husk basket Clasico Liga finale i aften, kamp 2.
MDCCCXCIX

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af ulrich »

Køb dansk her: https://www.joybuggy.dk/windows-10-home

265 kr..

Ingen grund til at køre prof.

Mht. USB.. Hent dette program: https://www.microsoft.com/da-dk/downloa ... nload-tool

Sørg for at du har en tom USB, så du ikke mister dine evt data der skulle være på. Og ellers bare følg vejledning

Hent Windows 10 Home DK her fra: https://www.microsoft.com/da-dk/softwar ... /windows10 - Jeg vil anbefale at du henter 64 bit.

Edit: Ja jeg havde så ikke set der var kommet svar på næste side... :roll:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Lopezzz »

Jeg takker men jeg køber nøglen på ebay.
Forresten hvorfor koster nøglen næsten 10 gange mere på en dansk hjemmeside end på ebay? :?
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kvoller »

Lopezzz skrev:Jeg takker men jeg køber nøglen på ebay.
Forresten hvorfor koster nøglen næsten 10 gange mere på en dansk hjemmeside end på ebay? :?
Fordi det er et lidt gråt marked. Du er ikke 100% sikker på det er en lovlig key :)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
Lopezzz skrev:Jeg takker men jeg køber nøglen på ebay.
Forresten hvorfor koster nøglen næsten 10 gange mere på en dansk hjemmeside end på ebay? :?
Fordi det er et lidt gråt marked. Du er ikke 100% sikker på det er en lovlig key :)
Men sælger de ikke det samme? Og hvordan er man sikker på at det er lovligt hvis man køber det på en dansk hjemmeside?
MDCCCXCIX

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af ulrich »

Fordi det ikke er ebay.

Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Lopezzz »

ulrich skrev:Fordi det ikke er ebay.

Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
Men produktet er fuldstændig ens. Jeg kan ikke se noget ulovligt ved det her https://www.ebay.com/p/Microsoft-Window ... 5098&rt=nc

http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayIS ... 5000&ver=0
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Lopezzz »

Det eneste forskel må være prisen. Jeg tror faktisk at de danske sælgere køber det også på Ebay til 20-30 kr og sælger det til os for 300 kr
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kvoller »

Jo jo, samme produkt, men det er jo hvordan man anskaffer den.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af kklaus »

Altså... du kan vitterligt google 'windows 10 home key' og finde keys der virker ;-)


Selvfølgelig ren spekulation! :roll:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

Update til mit tidligere forløb med sygdom, for kan godt bruge nogle input. Jeg var ude i lidt over en måned - maj til midt juni. Vendte da tilbage og knækkede fuldstændig pga. pres.

Folk kunne decideret være onde ved bl.a. at kigge en direkte i øjnene og skælde ud hvis man ikke var tilstede præcis 15.45 når mødet startede, selvom lægen havde beordret nedsat tid. Der var herudover en forventning om at jeg skulle nå 2 måneders arbejde på 3 uger, og at jeg pludselig fik opgaver fra maj måned, hvor min chef bare grinte af det og sagde; "Nåh nej, der var du her alligevel ikke".

Efter at være knækket anden gang, hvor en kollega måtte tvinge mig med til en akut tid hos lægen, så blev jeg sygemeldt frem til august. Min chef blev rasende pga. ferie-kompensation, og fortalte bl.a. nogle andre ansatte at det skyldtes problemer i mit personlige liv. Nu skal jeg så til lægen igen fredag, og er rimelig spændt på hvad der bliver sagt. Har haft en helvedes masse udfald, kan ikke huske ret godt og ryster ved tanken om at vende tilbage til det sted. Har haft mareridt flere nætter her i løbet af sommeren, og damen måtte vække mig. Fik også rystelser i benene da jeg kørte forbi forleden dag, og var næsten kørt galt grundet dette.

Sorry for at lukke så meget lort ud, men kunne godt bruge nogle input. Håber ikke det virker som attention whoring.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af !Option »

Forsøg at sige fra, og lær at mærke på dig selv hvor din grænse er. Yderligere tror jeg da også at jeg ville søge ny arbejdsplads med det miljø du beskriver her Tello :eek:

Jeg er fuldt ud med på, at ovenstående ikke er noget man bare gør. Pt er min kone mere eller mindre igennem samme tur, dog uden et så negativt arbejdsmiljø. Jeg har kunnet se og mærke det på hende længe, men som hun selv siger, så er det svært at se det selv altid. Ofte skal der fagfolk eller folk ude fra til at sætte behandling i gang.

Må jeg spørge om hvilken profession du arbejder inden for?
Rey Abi!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Antimadridista »

Kom væk hurtigst muligt. Du lyder til allerede at have symptomer på angst og hvis ikke, er det et spørgsmål om tid, med det du beskriver. Angst kan have mange ansigter og opstå på mange måder, men det er en helvedes fætter at danse med.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Rb88 »

Er dit arbejdssted stort nok til at have en god HR afdeling, for i så fald skal du få dem til at hjælpe så meget som muligt og agere "mægler" mellem dig og din chef

Og ellers er jeg enig med de andre i at du skal undersøge om du kan finde andet job selvom det er en større udfordring og omvæltning. Det lyder som et meget usundt arbejdsmiljø desværre

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster