25/5 FC Barcelona - Valencia

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 25/5 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af A$AP »

Lige nu er det heller ikke fordi, at der er de helt store udsigter til nogen som helst udskiftning i truppen. Udover vores udlejede spillere er der mest snak om Umtiti, Coutinho og Malcom. Det er slet ikke nok. Og Umtiti har knapt nok spillet i denne sæson. Og imo er det ikke engang hos de tre at udskiftningen skal starte. De er jo ikke engang startere i vores stærkeste opstilling. En ting er at man holder på Valverde, men så skal man også sælge ud af den gamle garde, og lige nu er der bare en stor tåge af ignorance der er over spillerne og klubben. Desuden har vi også set den ene gang efter den anden, hvor svært vi har ved at sælge spillere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/5 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Øh de ligt, de Jong og griez er alle mærkbare forstærkninger. Hvis vi henter de 3 spillere så er der ikke en klub der kommer i nærheden af et så godt transfervindue.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 25/5 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Tello »

Det er ligesom perler til svin hvis Valverde bliver.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 25/5 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af A$AP »

Ligesom Arthur, Lenglet og Coutinho. Og der skal også være en mand der skal få dem integreret i truppen og få dem til at spille fodbold sammen. Så længe vi ikke får solgt bare nogenlunde godt ud af truppen, så kan det da ikke være noget blændende transfervindue. Så er vi bare tilbage hvor vi startede. Busquets eller Rakitic. Centerforsvaret skal laves om, og så skal angrebet revideres. Og nye backs. Salg af Malcom og Coutinho vil ikke lave om på de problemer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/5 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Der er ingen af os der ønsker at Valverde bliver men det ændre ikke på at de selvfølgelig vil og kan bidrage. Ligemeget hvor meget folk går amok så vandt vi ligaen, kom i cdr finalen og var et mål fra at gøre det samme i cl. Her bidrog både lenglet og Arthur jo også i høj grad.

Man kan ikke bruge så meget tid på at kalde Valverde for pragmatisk og så samtidig beskylde ham for at spille de gamle selvom de er dårligere. Det vinder man nemlig ikke kampe på. Derfor har unge spillere som demb og Arthur også været startere indtil de blev ramt af skader.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/5 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Og tello. Kan du ikke snart begynde at bidrage med mere? Det er det samme du skriver igen og igen. Det her er ikke twitter - man må godt skrive mere end en linje og det hjælper faktisk rigtigt meget på niveauet hvis der bliver gået en smule i dybden.

Jeg ved ikke om jeg er den eneste der har det sådan men imo er dette et seriøst fodboldforum hvor man snakker bold og ikke bare kommer af med frustrationer. Det kan man gøre på twitter og bold.dk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 25/5 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Tello »


Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 25/5 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af B-Freak »

Har lige set kampen forskudt, virkelig ringe at vi ikke tager den, men ja man er ikke overrasket mere.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 25/5 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Dytrax »

Jeg forstår ikke, at ledelsen ikke selv kan se, at det er problematisk, at Valverde fortsætter og forstår i særdeleshed ikke, at Valverde ikke selv tager konsekvensen og siger op. Det skal jeg ikke kloge rundt i, til gengæld er jeg sikker på, at hvis manden vitterligt er træner næste sæson, vil vi se mere af det samme.

Der har været resultater, ja. Men det er ikke på baggrund af Valverdes taktiske dispositioner og kunnen på sidelinjen, det er nok, hvis jeg skal være ærlig, mest af alt, fordi han råder over klodens bedste spiller. Alt for ofte, har han virket handlingslammet på sidelinjen og måden, hvorpå han administrerer udskiftninger, synes jeg også vidner om, at den mentalitet, han har tilført klubben, er lodret imod, hvad vi ellers har stået for.

"Det er bedre at tabe en finale end at ryge ud tidligere," sagde han i aftes. Og det famøse Det er hvad det er citat, kunne bruges som en beskrivende overskrift i forhold til opholdet i Barcelona.

Holdet mangler fart og dynamik. Man kan selvfølgelig sige, at det er op til Valverde at sætte holdet op, det være sig rent fysisk, men i særdeleshed også mentalt. I aftes luntede et par af spillerne rundt og det er symptomatisk med sæsonen, synes jeg. At de bærende kræfter (minus enkelte) har taget for let på opgaven. Måske er det mental og fysisk træthed, som spiller ind.
Desto mere vigtigt er det, at vi får tilføjet de Jong, Griez og hvem der ellers måtte komme. Hierakiet skal udfordres og det skal ikke være sådan, at bare fordi man hedder Suarez, så er man sikret en plads i starteren. Det skal være formen, som er afgørende. Ikke at vi har haft nogen i truppen som kunne true Suarez, men der er, så vidt jeg kan se, heller ikke forsøgt noget på den konto. Måske Malcolm kunne have prøvet kræfter med den centrale plads. Eller simpelthen rykke Messi ind på midten, have Malcolm i højre side og Dembouz i venstre.

Det er let, at sidde her og være bagklog, men jeg ville ønske, at der blev prøvet noget mere og IKKE i en finale, som i aftes, hvor Roberto pludseligt var placeret et sted, hvor han var omtrent lige så brugbar som knæbeskyttere til en pingvin.

Det er lang tid siden, at holdet har begejstret med sprudlende spil, synes jeg. Alt for ofte, har vi her på forum skrevet en sætning ala "3 point, videre," og stillet os tilfredse, så længe resultaterne var der. Men nu begynder vi at tabe, for modstanderholdene har læst, at hvis man bare presser os højt, vedholdende og hårdt, så giver det pote. Boldbesiddelse betyder i den henseende ikke en hujendes. I aftes havde vi bolden i store perioder af kampen, men ikke desto mindre, løb Valencia med sejren.

Vi trænger til en ny leder på sidelinjen. En ambitiøs én af slagsen, som ikke stiller sig tilfreds med, at man i det mindste tabte i finalen og ikke ottendedelsfinalen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/5 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Ok først. Dette er IKKE et decideret forsvar af Valverde. Jeg ønsker selv at vi får en anden træner, men jeg synes kritikken er ved at blive unuanceret.
Der har været resultater, ja. Men det er ikke på baggrund af Valverdes taktiske dispositioner og kunnen på sidelinjen, det er nok, hvis jeg skal være ærlig, mest af alt, fordi han råder over klodens bedste spiller. Alt for ofte, har han virket handlingslammet på sidelinjen og måden, hvorpå han administrerer udskiftninger, synes jeg også vidner om, at den mentalitet, han har tilført klubben, er lodret imod, hvad vi ellers har stået for.
Efter sidste sæson hvor vi mistede ney og derefter demb var det lige præcis valverdes taktiske dispositioner der gjorde at vi vandt. Hvis vi ikke var gået ned i en 442 så havde vi ikke vundet noget som helst.

Derudover har Valverde netop vist sig som en manager der er fremragende til at ændre kampe igennem sine taktiske ændringer/udskiftninger. Der er blevet lagt flere stats op som viser at han er en af de trænere der har vundet flest point til sit hold pga udskiftninger.

Valverdes problem har været sine taktiske overvejelser fra starten af kampe samt problemer med at de ændre de største kampe overhovedet.
Hierakiet skal udfordres og det skal ikke være sådan, at bare fordi man hedder Suarez, så er man sikret en plads i starteren. Det skal være formen, som er afgørende. Ikke at vi har haft nogen i truppen som kunne true Suarez, men der er, så vidt jeg kan se, heller ikke forsøgt noget på den konto. Måske Malcolm kunne have prøvet kræfter med den centrale plads. Eller simpelthen rykke Messi ind på midten, have Malcolm i højre side og Dembouz i venstre.
Sådan er det jo heller ikke. Vidal har opnået mere i sin karriere end Arthur og stadig spillede Arthur da han var klar. Det samme kan siges om demb vs cou. Og Lenglet vs umtiti.

Valverde er pragmatisk og derfor spiller han de spillere der giver ham de bedste chancer for at vinde. Det er derfor suarez har spillet da han ligemeget hvordan man vender og drejer den er 10x bedre end malcom. Det er også derfor at alena kom ind i går i stedet for rak da vi pressede på. Her ville den normale floskel lyde på at rak er fast under Valverde ligemeget hvad men alligevel kom en ung spiller ind da han var bedre til opgaven.

Vi har desuden forsøgt os med Messi centralt nogle gange. Og det virker bare ikke super godt længere.
Det er lang tid siden, at holdet har begejstret med sprudlende spil, synes jeg. Alt for ofte, har vi her på forum skrevet en sætning ala "3 point, videre," og stillet os tilfredse, så længe resultaterne var der. Men nu begynder vi at tabe, for modstanderholdene har læst, at hvis man bare presser os højt, vedholdende og hårdt, så giver det pote. Boldbesiddelse betyder i den henseende ikke en hujendes. I aftes havde vi bolden i store perioder af kampen, men ikke desto mindre, løb Valencia med sejren.
Og så må man spørge sig selv om det er truppen eller Valverde der gør at vi spiller som vi gør. Jeg finder det underligt at spillere der er opvokset i Barca (pique/messi/alba) støtter Valverde 100% hvis han vitterligt er så anderledes som han bliver gjort til. Tværtimod bliver vi fortalt at Valverde arbejder efter Barca principper.

IMO bliver Valverde gjort til syndebuk. Flere af de spillere der tabte 4-0 ude mod pool gjorde det samme mod psg og Juve. Den gang var det lucho og nu er det så Valverde.

Jeg vil, som sagt, selv af med Valverde men mest fordi han ikke har lært af sine fejl på højeste niveau og samtidig er blevet et symbol på skuffelse. For trænermæssigt har han gjort det bedre end han får kredit for. Især hans arbejde med unge spillere har været godt og ikke siden 11/12 har vi set flere unge spillere blive brugt på førsteholdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 25/5 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Antimadridista »

"Et symbol på skuffelse" er imo faktisk en vigtig pointe. Ja Barca har tabt og fået deciderede tæsk også før Valverde, men denne gentagende, med nuanceforskelle selvfølgelig, enorme skuffelse, sætter sig bare.
I april 20, er man måske i en tilsvarende situation, hvor man som spiller nok ville ønske, at der på en eller anden måde, kom andre impulser fra linjen!!

Samtidig er CL både blevet en besættelse og samtidig en udfordring som bare virker uopnåelig. Alt sammen helt sikkert delvist pga Reals store succes.

Men hvem tænker folk kunne være den 3 mand på midten? En der både er løbestærk, har en vis målfårlighed, samt en rimelig teknik??

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/5 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

De Jong. Jeg vil se en midtbane med bussi, de Jong og Arthur. Han er ikke ret målfarlig men han er dynamisk, klog uden bold og så kan han bryde kæderne med sine løb/afleveringer.

MAtS
Roberto/? - pique - de ligt - Alba
Bussi
De Jong - Arthur
Messi - suarez - griez
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 25/5 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Daluigi »

Champione skrev:
Piquénbauer skrev:Det handler nok nærmere om det antal minutter han har spillet. Også derfor vi skal have en reserve ind.
Ja, vi har virker møre, trods mange hvil her mod slutningen.
Men den gamle frase med at vinde mesterskabet meget tidligt ikke nødvendigvis skærper fokus i den andre turneringer holder meget godt stik for os i denne sæson.

Men jeg har ikke kunne kende Busquets og Alba her mod slutningen. Absurd bundniveau.
Vi har i hvert fald fået endegyldigt afgjort, at alt den nonsens om konstant at ville sparre spillere, for at præstere i de andre turneringer, simpelthen er en skrøne! Jeg medgiver, at det er rart med rotation for at holde alle spillere i form. Men at professionelle spillere skulle være for trætte, ved at spille et par gange om ugen, dét er noget vrøvl! Vi har cruiset gennem ligaen de seneste måneder, og alligevel falder vores spillere fuldstændig igennem her til sidst. Det handler udelukkende om taktik og mental opmærksomhed. Noget som vores træner fejler på. Dette hold mangler en leder. Træneren er tydeligvis spillernes ven, hvilket er meget moderne ledelse - men når der ingen ledere er ude på banen, så holder det ikke en meter. Pique bliver aldrig en ægte leder, og Messi er en fodboldgud, men han er alt for introvert til at være en leder.

Vi mangler en Puyol type og en træner med Barca DNA. En træner som er dedikeret til mod, vilje og offensiv tankegang. Ikke en træner som vi har lige nu, der pisser i bukserne for at holde varmen. Vi lukker mål ind i bunkevis, på trods af vi forsøger at skærme af bagi som det absolut første. Frygteligt at sidde og se på. Det er ikke underholdende, og vi oplever vitterligt ingen underholdning uden Messis lækkerier på egen hånd. Jeg ved, at der seriøst er en overvejende mængde fans, som decideret ikke gider se vores kampe, når Messi ikke spiller. Jeg har været fan siden før Messi, og jeg er stadig en af dem, som sagtens kan prioritere andet i mit liv, hvis Messi ikke er på holdkortet. Netop fordi det er kedeligt.

Og spar mig for snak om at være en ægte fan osv. Det er jeg helt ind i hjertet. Men fodbold er underholdning, og vores hold er ligeså kedeligt som Man U. Vi har heldigvis bare Messi.

Hvis Valverde fortsætter som træner, så håber jeg næsten at Messi skifter klub til City. Så kan jeg begynde at følge deres kampe fast, og Messi får den opmærksomhed og succes han fortjener. Det fodbold som han fortjener at være en del af.

Valverde er vitterligt ved at ødelægge min kærlighed til Barca. Ja, vi har genvundet ligaen, men det er jo ikke for sjov at fansene er utilfredse med spillet. Mangeårige brugere herinde gider ikke være på forum mere, og man fornemmer stille og roligt at tingene dør ud, i takt med at klubbens identitet ændrer sig. En identitet som de fleste herinde forelskede sig i. En identitet hvor 3 point slet ikke var samlingskræften. En identitet hvor man spillede med underholdning for øje. Més que un club er død.

Messi er mere end bare en fodboldspiller. Det er det eneste vi har at henrykke os over disse år.
Forumlegende

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 25/5 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Tello »

Preach.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 25/5 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Dytrax »

Efter sidste sæson hvor vi mistede ney og derefter demb var det lige præcis valverdes taktiske dispositioner der gjorde at vi vandt. Hvis vi ikke var gået ned i en 442 så havde vi ikke vundet noget som helst.
Det er ren spekulation. Hverken du eller jeg, eller nogen anden, kan vide, om vi ville have vundet, hvis vi havde spillet i en anden formation. Jeg er ikke enig i, at Valverdes taktik har været kampafgørende eller på nogen måde imponerende.
At nøglespillere bakker ham op, ser jeg ikke udelukkende som et tegn på at manden er kvalificeret, men også som resultat af, at spillerne får det nøjagtigt som de vil have det. De er, på ingen måde, truede på deres startplads. Hvis de havde været det, ville Coutinho have set meget fodbold fra bænken i år.


Når det så er sagt, kan der snildt være kontraktmæssige ting som gør at Valverde er nødt til/presset til at anvende visse spillere. Og det pres må komme oppefra. I virkeligheden, ved vi jo kun hvad vi kan se og hvad pressen snuser sig frem til.


Men vi er slet ikke SÅ uenige, PB. Det er rart, at blive udfordret på holdninger og vi er vist enige om det meste grundlæggende, nemlig at Valverdes tid helst skulle være forbi.


Er rasende enig med Daluigi.


Har i øvrigt lige læst et rygte om, at ledelsen skulle have fundet Valverdes afløser, men at Messi modsætter sig fyringen af Valverde.
Afløseren ifølge dette rygte, er Allegri ... Men ville det ikke give mere af det samme? Jeg ved, ærlig talt, ikke nok om Allegri, til at danne en mening.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster