7/5 Liverpool - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Piq: Du har ret i, at det var holdet. Men der er bare nogle, jeg forventer så meget mere af. Nå, men jeg tror desværre, at det var Messis sidste chance for CHL. Der er et kompleks for Barca i CHL, hvor vi spiller med taberattitude på udebane i knock kampene. Læg dertil, at vi mister nogle nøglefigurer denne sommer eller næste. Det kan lyde latterligt, når vi var så tæt på i år, men jeg har sagt hele sæsonen, at vi ikke vandt CHL, som vi spillede. Det var vi så ved alligevel, men selv med ALLE kort på hænderne gik klappen ned.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Goaaal skrev:Hvem er I mest skuffet over igår?

Logisk er det Alba her. Han sælger os totalt 2 gange. Men lidt ulogisk peger det måske alligevel på den måske 2. bedste spiller igår - Messi. Ja, det er urimeligt, men hvor var han? Hvorfor tilbød han sig ikke mere? Holdte på bolden. Fordelte spillet. Synes han gemte sig og undlod at kæmpe. Skidt kaptajn arbejde.

At Valverde så fejler fuldstændigt taktisk for 2. År i træk, gør ham også til en kandidat. Men må indrømme at spillernes manglende mandsmod overskygger det for mig.
Så absolut mest skuffet over Valverde. At han startede med Cou. At semedo var bænket. Vi skulle have haft en 4 mands midt.
Desuden virkede det i høj grad som om spillerne ikke vidste hvordan Liverpool spillede. De skulle have været mere på kroppen af dem, samt forstået, at de frispark måske får i la liga, er ikke en selvfølge i en CL semi. Man skulle jo tro de var nyprofessionelle..!!

Havde vi kun vundet 1-0 eller spillet 0-0 i kamp 1, tror jeg Valverde havde garderet sig bedre. Han satsede på det ene mål nok skulle komme.

Ved godt det ville have været drastisk, men en 3-5-2, havde måske også været en ide. Mere fyld i feltet, i luften og på midten..

Aarh mit træls niveau er stadig højt :mad: :sad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er ikke til at sige. Jeg tror ikke vi er så langt fra igen. Men det kræver at det bliver taget nogle gode og nogle svære beslutning.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Piquénbauer skrev:Det er ikke til at sige. Jeg tror ikke vi er så langt fra igen. Men det kræver at det bliver taget nogle gode og nogle svære beslutning.
Ja, der er virkelig nogle ting, der skal flaske sig. Kunne man bytte Cou for Neymar, så var det et skridt i den rigtige retning. Men der er mange løser ender. Ny HB, suarez “lærling”, Cou, Dembele skader, Bus alder, trænersituationen osv. Der kan potentielt komme virkelig meget uro, og status quo kan heller ikke bruges.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Efter tata var vi færdige. Men så vandt vi en treble sæsonen efter. Hvis vi havde vundet første kamp 2-1 og så tabt 3-1 så ville vi ikke være så negative for set over 2 kampe var de bedre end os. Men måden det skete på gør ondt og forstørre problemerne.

Nogle gange kræver det dog ikke så meget som man skulle tro. Jeg tror nogle unge og sultne spillere (de Jong er en god start), en træner der har en klar ide (og vigtigst kan sælge den for spillerne) og et farvel (eller en bænkplads) til nogle af de gamle kan gøre rigtig meget.

Vi må se hvad der sker. Det bliver spændende.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Efter tata var vi færdige. Men så vandt vi en treble sæsonen efter. Hvis vi havde vundet første kamp 2-1 og så tabt 3-1 så ville vi ikke være så negative for set over 2 kampe var de bedre end os. Men måden det skete på gør ondt og forstørre problemerne.

Nogle gange kræver det dog ikke så meget som man skulle tro. Jeg tror nogle unge og sultne spillere (de Jong er en god start), en træner der har en klar ide (og vigtigst kan sælge den for spillerne) og et farvel (eller en bænkplads) til nogle af de gamle kan gøre rigtig meget.

Vi må se hvad der sker. Det bliver spændende.
I grove træk enig. For 24 timer siden, var jeg ret optimistisk for fremtiden. Syntes Bussi havde oppet sig, Rak gad jeg egentlig godt give en sæson mere, jong på vej, Ligt på vej (?)- CL triumf på vej. Messi næsten bedre end nogensinde etc!

Som om de mørke Real CL år kunne puffes væk, med den pokkers pokal.

Så sidder man her. Total rundbarberet, snublet i sit Marathon 50 meter fra stregen. Bussi færdig, Rak ud, Valverde alligevel ik så smart, som man jo efterhånden troede han var. Endnu et lag til CL komplekset. Messi pludselig igen stående med stjernerne forkert placeret.....etc

Så ja, det kan fandme gå stærkt. Jeg er stærk fortaler for en ordentlig støvsugning. Nu har vi prøvet det her spil, nu har vi prøvet Valverde. Det har givet godt, men ikke nødvendigvis det vi ville ha'!
Jeg vil se noget optimisme, at de store hold frygter os igen, at vi som tilhængere tør tro på at vi kan smaske hold som Liverpool. At det ikke drejer sig om lige at kringle en CL titel hjem. Om så vi sætter noget af den hjemlige dominans over styr, så ønsker jeg noget ærgerrighed, stolthed og vilje. At vi tager lidt chancer!!!

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Vi er horrible på udebane i CL. Er et af problemerne måske, at vi er blevet for afhængige af Messi.

Med det mener jeg, at ingen tør tage ansvar, alt bliver bare overladt til Messi. Eksempelvis havde Alba jo en giga chance i går, men frem for at skyde, så spillede han bolden til Messi. Uanset at Messi er GOAT og at alle hold i verden ville være afhængige af ham, så er risikoen, at ingen andre tager ansvar.

Lidt lige som på en arbejdsplads. Hvis man er vandt til at chefen altid løser opgaverne, så er risikoen jo, at alt går i stå, når han eller hun fx er på ferie. Ingen tager ansvar, intet intiativ.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »


Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Du snakkede om de sidste 2 sæsoner i cl? Men ok det gælder så kun cl og ikke la liga. Der er lidt cherry picking over det.
Nej, ikke rigtigt. Benzema-sammenligningen var ikke et bærende punkt for mit argument, og vedrørte udelukkende big missed chances-statistikken, jeg postede. Så nej. Jeg har på intet tidspunkt hævdet, at Benzema var en bedre spiller end Suárez.

Nej for du nævner ikke en eneste spiller der kan tage over. Det er bare ud med ham.

Det er der jeg siger at det bliver svært at finde en spiller der kan levere det samme i ligaen som suarez har gjort. Og ligaen er trods alt også vigtig.
Du kan jo lægge to og to sammen, og finde trøst i nogle af de adskillige angribere, vi er blevet kædet sammen med. Griezmann, Jovic, Felix etc. You pick. Men okay, det er svært, hvis man bilder sig selv ind, at Suárez er den eneste 9'er, der vil kunne lave mål for Barcelona.
Og jeg antog at du ville kunne regne ud at der er nogle underliggende problemer når to spillere der laver så mange kasser i ligaen har svært ved at gøre det samme i cl. Du skal nok se at det ikke bare er nok at fjerne spillere når selv Messi ikke kan levere.
Forskellen er, igen, at Messi fortsat leverer på så mange andre parametre. Og igen, jeg har tydeligt udtrykt, at jeg gerne ser Valverde fyret, så din vinkel bliver en smule fattig. Der er masser af problemer, der skal løses; Suárez er ét af dem, vores efterhånden ikke-Barça-agtige tilgang til kampene er et andet.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej, ikke rigtigt. Benzema-sammenligningen var ikke et bærende punkt for mit argument, og vedrørte udelukkende big missed chances-statistikken, jeg postede. Så nej. Jeg har på intet tidspunkt hævdet, at Benzema var en bedre spiller end Suárez.
Det siger jeg da heller ikke? Men der er som sådan ikke noget nyt ved at suarez brænder mange chancer. Det har han altid gjort. Han kommer så bare frem til nok til at han stadig laver en pokkers mange mål. Men underligt nok ikke i cl.
Du kan jo lægge to og to sammen, og finde trøst i nogle af de adskillige angribere, vi er blevet kædet sammen med. Griezmann, Jovic, Felix etc. You pick. Men okay, det er svært, hvis man bilder sig selv ind, at Suárez er den eneste 9'er, der vil kunne lave mål for Barcelona.
Det gør jeg nu ikke. Men om de nævnte spillere kan levere det samme som suarez er da stadig meget tvivlsomt? Især i la liga.

Men altså vi henter sikkert griez og så må vi se hvad der sker. Jeg mener dog den mest spændende løsning kunne være Messi centralt med 2 hurtige kanter til at støtte ham. Og så en midtbane hvor som er mere målsøgende.
Forskellen er, igen, at Messi fortsat leverer på så mange andre parametre. Og igen, jeg har tydeligt udtrykt, at jeg gerne ser Valverde fyret, så din vinkel bliver en smule fattig. Der er masser af problemer, der skal løses; Suárez er ét af dem, vores efterhånden ikke-Barça-agtige tilgang til kampene er et andet.
Men det var også et problem før Valverde.

Vi kommer dog ikke rigtigt videre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Jeg er godt nok stadigvæk meget trist. Jeg håber ikke men jeg tror at vi vinder aldrig mere CL eller måske en gang om 20-30 år.
Hvis vi er heldige
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Michman skrev:Billede
Havde det været Dembouz..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad var der så sket?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Michman skrev:Billede
Det er fandme også ærgeligt. Han har været blandt verdens absolut bedste hele året. Trist.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster