7/5 Liverpool - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Aftener som denne skal man finde trøst de steder man kan, og huske på at livet er andet end sport.

Jeg har lagt mig i min seng og lagt hånden på min kones mave, hvori der ligger min ufødte søn og venter på at se livets lys ganske snart. Han bliver den førstefødte og han skal hedde Arthur.

Tak for jer gutter - vi deles om sorgen ligesom vi deles om glæden. Men livet går videre, og lyset skal nok skinne igen. Tingene kunne have været meget værre - vi er ikke Real Madrid eller United. Vi er regerende mestre. Vi prøver igen næste år.
Forumlegende

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

LeoMessi skrev:
Xavi6Smede skrev:
FCBSOCI skrev:Værst af alt og urimeligt over for Messi: Nu skal vi høre på, at Messi aldrig kan, når det virkelig gælder. Og mon ikke Ballon D’or går til Virgil Van D. Men bare Messi slutter i top 5 som sidste år. Så er jeg meget tilfreds, eller noget...
Til dels urimeligt, og dog. Det er over 6 år siden han sidst har scoret på udebane i CL efter ottendedelsfinalerne :eek: Det ikke tilfældigt at vi ryger ud i de kampe han ikke præsterer, men når spillet er bygget op omkring ham er han også nødt til at præstere i kampe som i dag.
Jeg tror måske man skal passe på med at skrive, at Messi ikke præsterede.

Whoscored gav ham en rating på 7.3, og den fik han blandt andet på baggrund af nogle af sine fremragende key passes som kan ses i nedenstående klip;

(aflevering til Coutinho)

(aflevering til Rakitic)

(Aflevering til Alba)

(Aflevering til Suarez)
Når jeg siger han ikke præsterer, er det ud fra de forventninger der er til ham. For det var da ganske vist ham, der skabte mest for Barcelona i dag. Og det var det også ude i mod Roma sidste år, og det samme kan garanteret siges om de andre år med dårlige resultater. Men det er efterhånden sjældent at han rammer sit niveau i de her udekampe, hvor der mangler produkt (skyldes så også manglende skarphed fra holdkammerater), og hvor han som i dag ikke kæmper røven ud af bukserne. Og så er kritik ikke ufortjent, heller ikke for verdens bedste fodboldspiller.

"Det ikke tilfældigt at vi ryger ud i de kampe han ikke præsterer," skal forstås som at vi ryger ud hvis han ikke redder os. Ronaldo har ofte præsteret forfærdeligt i de store kampe, men holdet har formået at gå videre.. Og så betyder en dårlig præstation pludselig ikke det store.
Senest rettet af Xavi6Smede ons maj 08, 2019 12:29 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Daluigi skrev:Aftener som denne skal man finde trøst de steder man kan, og huske på at livet er andet end sport.

Jeg har lagt mig i min seng og lagt hånden på min kones mave, hvori der ligger min ufødte søn og venter på at se livets lys ganske snart. Han bliver den førstefødte og han skal hedde Arthur.

Tak for jer gutter - vi deles om sorgen ligesom vi deles om glæden. Men livet går videre, og lyset skal nok skinne igen. Tingene kunne have været meget værre - vi er ikke Real Madrid eller United. Vi er regerende mestre. Vi prøver igen næste år.
Jeg har lige spist 900 ml is. Godt vi kan finde trøst, på hver vores måde. Og tillykke.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Daluigi skrev:Aftener som denne skal man finde trøst de steder man kan, og huske på at livet er andet end sport.

Jeg har lagt mig i min seng og lagt hånden på min kones mave, hvori der ligger min ufødte søn og venter på at se livets lys ganske snart. Han bliver den førstefødte og han skal hedde Arthur.

Tak for jer gutter - vi deles om sorgen ligesom vi deles om glæden. Men livet går videre, og lyset skal nok skinne igen. Tingene kunne have været meget værre - vi er ikke Real Madrid eller United. Vi er regerende mestre. Vi prøver igen næste år.
Tillykke, hvor er det stort.

Og ja, det skal nok gå og det bliver også godt igen.

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Daluigi skrev:Aftener som denne skal man finde trøst de steder man kan, og huske på at livet er andet end sport.

Jeg har lagt mig i min seng og lagt hånden på min kones mave, hvori der ligger min ufødte søn og venter på at se livets lys ganske snart. Han bliver den førstefødte og han skal hedde Arthur.

Tak for jer gutter - vi deles om sorgen ligesom vi deles om glæden. Men livet går videre, og lyset skal nok skinne igen. Tingene kunne have været meget værre - vi er ikke Real Madrid eller United. Vi er regerende mestre. Vi prøver igen næste år.
TILLYKKE, Daluigi. Hvor har du (heldigvis) ret. At få børn er livets gave (har selv tre voksne børn), i den sammenhæng er fodbold fuldstændig ligegyldig.

I øvrigt lidt underligt at man kan ligge søvnløs over, som jeg gjorde, at 11 “tilfældige” fodboldspillere, som jeg aldrig har mødt personligt, ikke kan sparke en bold ind mellem to hvide stænger :? .

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Med den gejst Liverpool viste kunne de have spillet med 11 reserver og vundet alligevel. Messi burde være gået forrest, men jeg synes ikke, at han kæmpede rø... ud af bukserne. Det her er en nedtur, der bliver svær at komme sig over...

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana al vent »

Der er mange ting der er vigtigere end fodbold, det er vi helt enige om. Det kan være svært at kontrollere følelserne, når man går så meget op i det. Selv kender jeg en som nærmest er stoppet med at følge fodbold, fordi det påvirkede ham for meget.

Inden kampen kunne man oddse på Liverpool til odds 17 inde på danskespil. De manglede Salah, Firmino og så har de haft et tætpakket kampprogram, hvor de ikke måtte tabe. Vi har derimod kunne spare spillere og ikke tænke på mesterskabet. Jeg har stor respekt for Liverpool, som er et bedre hold end os. Men med vores udgangspunkt, som vi godt vidste kunne have været væsentlig dårligere, hvis Liverpool havde været skarpere, synes jeg bare man skal få mere ud af det. Vi har 2-3 chancer, som kunne have (og burde have) ført til en scoring, men det er også det. Vi forsøger at fedtspille hele vejen, med tidsudtræk og fake skader. Det var uværdigt, særligt nu hvor det ikke bragte os i finalen.

Hvad tænker I er problemet? Jeg synes vi har enormt svært ved at komme frem på banen. T. Stegen afleverer til Pique, som afleverer til Lenglet, som returnerer til Pique, som sender den ud til Roberto, som bliver presset ud til indkast. Eller T. Stegen prøver en lang bold, som ender hos dem igen. Det ser enormt effektivt ud! Hvorfor spiller vi ikke selv sådan? Vi skal op og jagte et vitalt udebanemål, så hvorfor prøver vi ikke at bruge den taktik? Det ville aldrig kunne lade sig gøre med Messis løbevilje, så derfor ville det ikke blive ligeså effektivt. Hvis man kan kritisere Messi for noget, så er det den del af sit spil.

Men ak... Nu slipper jeg da for ikke at skulle være fodbold-nervøs de næste mange måneder. Nu gælder det bare om at holde sig fra sociale medier et lille stykke tid.
Jeg bløder Blaugrana

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har fået ca 4 timers søvn og da jeg vågnende var jeg overbevist om at det bare var en drøm. Men nej. Jeg sidder nu med en underlig følelse... Jeg er ikke rigtigt sur eller skuffet - jeg er ærlig talt ked af det.

Taktisk var vi i ikke det ene eller andet. Valverde havde ikke lært af sidste års fadæse i rom og begik præcis de samme fejl. Vi var ikke kontrollerende og vi var ikke offensive. Som jeg skrev i går så burde vi allerede have set problemerne da vi fik opstillingen for kombinationen af Vidal og Roberto/cou eksemplificerede dette perfekt. Vi viste ellers at når vi havde bolden så kunne vi holde i den og ligeledes at vi kunne presse pool når vi spillede offensivt. Men begge var kun i korte perioder og ellers var det en mellemting hvor vi var alt for direkte og smed bolden væk konstant uden at blive farlige.

Men der var andre problemer end taktiske. Vi har et cl-kompleks. Det kan der ikke herske nogen tvivl om. Valverde skal skabe en tro på tingene igennem sin taktik men det er stadig en gruppe bund rutinerede drenge. Det kan bare ikke passe at de falder fra hinanden som de gør. Pools fjerde mål ser man ikke på det niveau og det siger alt om hvor holdet var. De lukker simpelthen ned når det ikke kører og der skal ikke ret meget til før det går galt. Det er underligt at se for det er som om hele holdet spiller i slowmotion.

Og vender vi tilbage til hvad jeg skrev i starten for grunden til at jeg er ked af det er at ovenstående ikke kan rettes uden ændringer og derved vil der blive sagt farvel til folk jeg kan lide. Jeg finder Valverde ekstremt sympatisk og efter alt at dømme er han en yderst populær mand i truppen men man kan ikke lave den samme fejl to år i træk på dette niveau. Ligeledes holder jeg ekstremt meget af spillere som bussi, rak, suarez, Roberto osv men vi vil se nogle af disse miste sin plads på holdet (endda muligvis blive solgt). Sådan er det i en stor klub. Jeg havde håbet at de kunne vinde et sidste cl men det kan de ikke. Og i en klub som Barca bliver man nødt til at tage dette med og tage konsekvenserne.

Så i stedet for at svine spillerne, træneren osv så vil jeg sige tak for alt hvad de har givet til klubben. Det gælder også en gut som cou som simpelthen bare ikke fungerer. Det er ikke hans skyld - han gør sit bedste, men det er bare ikke godt nok. Tak for hvad der på papiret er en godkendt sæson med en cl-semi, et mesterskab og en mulig cdr titel, men som desværre efterlader en dårlig smag i munden pga måden vi røg ud af cl på.

Og så lige til sidst. Til alle de madridistaer der læser med. Ligemeget hvor glade i er lige nu så står i stadig med en af de ringeste sæsoner i flere år. Det kan godt være at i kan finde en smule glæde i det her men Barca vinder stadig når det ikke fungerer. Det gør i ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Hold nu kæft en sort dag det her.

Tror jeg lå i 2 timer før jeg sov...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Daluigi skrev:
Antimadridista skrev:Fandme også træls med Messis ballon. Den var næsten i skabet, nu giver de den vel til Dijk...??? :roll:
Hold nu.

Selvfølgelig vinder Messi den pris. At holdet kollapser er for fanden ikke hans skyld. Det er til gengæld hans skyld at vi yderst ufortjent vandt første kamp 3-0. Han er med længder den bedste, og vi har vundet den vigtigste turnering igen i år alene pga ham. Den her midtbane og forsvar er ikke værdig af et Barcahold.
Vi kan jo sætte noget af din nyvundne gevinst på højkant..CL betyder alt for de kåringer.

Tillykke med snart to be bebse :glad:

Min bedre halvdel har det med at være totalt uforstående for mit Barca-mood! :roll:

Men ja, op ad formiddagen, vil mine børn nok overtage frontpladserne igen..måske..

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Godmorgen til verdens længste dag :-(
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Tror sjældent, at jeg har været så skuffet over en fodboldkamp. Inden kampen, sagde jeg til konen, at det nok skulle gå og at Messi i det første opgør havde lignet en mand som ville dø med støvlerne på. Den ild og passion, han havde i øjnene efter frisparksmålet, sagde det hele. Men i går var det væk. Man skulle ikke tro, at det var os, som havde hvilet nøglespillere, for mest af alt, så holdet opgivende og trætte ud.

Valverdes taktik fejlede og som træner, må han tage dette nederlag på kappen, selv om en stor del af ansvaret også hviler på vores anfører, som jeg for en gangs skyld er skuffet over. Hvor var viljen? Det kan umuligt have overrasket, at Liverpool ville presse hårdt på, som de også gjorde i første opgør. Måske var det i virkeligheden blevet en sovepude, at føre med 3 mål.
Der var chancer - store endda - for at lukke kampen, men marginalerne var ikke på vores side i aftes og når nøglespillere samtidigt præsterer langt under niveau ...

Og Liverpool spiller fantastisk fodbold. De havde viljen, gejsten og troen på, at det kunne lade sig gøre. Alt det, som er i vejen med vores hold, blev udstillet i aftes.

Det her bliver en lang dag.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Er jeg den eneste der er fucking træt af Busquets?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Frustreret og realistisk, ja. Men "fucking træt af" ham, nej.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Det lignede en flok bange skoledrenge.

Sælg Cou og Suarez til hvem der vil eje dem.

Hold kæft hvor en ynkelig indstilling/forestilling.

Fortjent lussing.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster