TV-Serier

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af LeoMessi »

Spoiler
Vis
Synes egentligt at episode 4 var ret så OK.

Der var nogle spændende dialoger mellem Tyrion og Varys, især når de omtalte hvem de så som den rigtige konge, og hvad der så evt. skulle ske med Daenerys. Sansa og Arya fik endeligt oplyst at Jon Snow er en Targaryen. Rhaegal blev lige pludseligt skudt ned og døde, Missandei fik hovedet hugget af, Jamie Lannister dragede mod Kings Landing. Tja, jeg føler at der skete mere i denne end episode 3, som for mig var lidt af en skuffelse.

Jeg glæder mig ihvertfald til det næste afsnit, som jeg tror bliver rigtigt godt.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Flax_Generous »

Spoiler
Vis
Jeg synes godt, man kan tillade sig at have større forventninger til serien end, at der sker noget.

Lige nu sker der en masse, men samtidig bryder serien konstant sin egen interne logik nærmest fra scene til scene. Serien handlede engang om karakterbaserede politiske intriger med velplanlagte overraskelser og dunkle fantasyelementer. Nu ved jeg ikke hvad det er. 24 Timer i Westeros? Det fungerer dårligt nok på et helt grundlæggende kausalitetsniveau. Det er bare begivenhed efter begivenhed. Tempoet er forceret til det ekstreme, så der kan blive presset så mange store og indtil videre ikke specielt ophidsende kampe ind som overhovedet muligt. Samtidig er den særlige, skarpe dialog erstattet med ren eksposition, klichéer og pikjokes, og karakterer, der tidligere havde facetter og nuancer, er nu karikaturer som er skiftevis snotdumme eller uovervindelige, alt efter hvad plottet har brug for.

Det er virkelig en skam, for serien kunne meget andet engang for længe siden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Piquénbauer »

Spoiler
Vis
Det er ret svært at "gemme" overraskelserne når vi er i sidste sæson. Alle ved at folk vil dø.

Men ok jeg ved så heller ikke om det bare er mig der aldrig helt har taget det så seriøst som andre. For mig har det i hvert fald aldrig været en særlig dyb serie, men mere lidt fantasy underholdning med drager, patter og blod. Bevares det går hurtigt, men igen - det er sidste sæson og der er mange sløjfer der skal bindes.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Tello »

Spoiler
Vis
The last night lasted a generation. Okay, den her nat varede én nat. The night king dit og dat. Dræbt af fucking Arya Stark. Og så videre. Det er blevet fesent. Alt det med Three Eyed Raven og The Night King havde jeg seriøst set frem til. Det er jo hele Westeros' historie. Fuck, hvor var det fesent.
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

TV-Serier

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:
Spoiler
Vis
Det er ret svært at "gemme" overraskelserne når vi er i sidste sæson. Alle ved at folk vil dø.

Men ok jeg ved så heller ikke om det bare er mig der aldrig helt har taget det så seriøst som andre. For mig har det i hvert fald aldrig været en særlig dyb serie, men mere lidt fantasy underholdning med drager, patter og blod. Bevares det går hurtigt, men igen - det er sidste sæson og der er mange sløjfer der skal bindes.
Spoiler
Vis
Serien var i starten præget af en barsk, nærmest middelalderlig realisme og havde en imponerende evne til at udfordre fantasygenrekonventioner og vores forventninger. Den var ikke ekstraordinært dyb, men der var stadig mange gråtoner, få klichéer, og kun meget lidt magi og drager. Efter serien overhalede bøgerne, så er fokus åbenlyst blevet ændret til mere traditionelt high fantasy. Det kan man mene er ærgerligt, men det er ikke nødvendigvis seriens undergang.

Det er derimod seriens undergang, at det er blevet til dårlig fantasy. Der er som sagt ingen logik i de ting som sker (udover ønsket om chokeffekt) og de valg som karaktererne træffer (udover hvad der driver plottet fremad), dialogen er ringe, og nu er selve produktionen sågar også begyndt at halte.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:
Piquénbauer skrev:
Spoiler
Vis
Det er ret svært at "gemme" overraskelserne når vi er i sidste sæson. Alle ved at folk vil dø.

Men ok jeg ved så heller ikke om det bare er mig der aldrig helt har taget det så seriøst som andre. For mig har det i hvert fald aldrig været en særlig dyb serie, men mere lidt fantasy underholdning med drager, patter og blod. Bevares det går hurtigt, men igen - det er sidste sæson og der er mange sløjfer der skal bindes.
Spoiler
Vis
Serien var i starten præget af en barsk, nærmest middelalderlig realisme og havde en imponerende evne til at udfordre fantasygenrekonventioner og vores forventninger. Den var ikke ekstraordinært dyb, men der var stadig mange gråtoner, få klichéer, og kun meget lidt magi og drager. Efter serien overhalede bøgerne, så er fokus åbenlyst blevet ændret til mere traditionelt high fantasy. Det kan man mene er ærgerligt, men det er ikke nødvendigvis seriens undergang.

Det er derimod seriens undergang, at det er blevet til dårlig fantasy. Der er som sagt ingen logik i de ting som sker (udover ønsket om chokeffekt) og de valg som karaktererne træffer (udover hvad det driver plottet fremad), dialogen er horribel, og nu er produktionen sågar også begyndt at halte.
Spoiler
Vis
Det der er simpelthen for nørdet til mig. Den eneste forskel jeg rigtigt kan se er tempoet. Der har været pik og patter fra starten krydret med drager, zombier osv. Det har fra starten været fjollet underholdning.

Jeg synes der bliver analyseret alt for meget. Hvis man vil have personudvikling, dybe karakterer osv så er der rigeligt hos HBO man kan kaste sig over i stedet for en serie om drager, dværge og mænd uden dillere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Flax_Generous »

Spoiler
Vis
Det er svært at diskutere med dig når du ikke har nogen argumenter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Piquénbauer »

Spoiler
Vis
Fair, men hele min pointe er jo at det bliver overanalyseret. GoT er ikke og har aldrig været den mest dybe serie. Det er ren underholdning. The walking dead med drager.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:
Spoiler
Vis
Fair, men hele min pointe er jo at det bliver overanalyseret. GoT er ikke og har aldrig været den mest dybe serie. Det er ren underholdning. The walking dead med drager.
Spoiler
Vis
Det er en meget præcis beskrivelse af serien lige nu, men sådan var udgangspunktet ikke. Hverken bøgerne eller - og de fleste anmeldere er enige her - de første sæsoner. Det er ærgerligt, men ikke engang min største anke. Det er derimod, at det er regulært dårligt skrevet og produceret underholdning.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Piquénbauer »

Spoiler
Vis
De fleste anmeldere mener den har holdt et ganske fint niveau omend denne sæson er dårligere i forhold til de andre (https://www.rottentomatoes.com/tv/game-of-thrones). Det er for mig ret naturligt da de fleste afsluttende sæsoner har problemer med tempoet og at få sammensluttet alle plottrådene.

IMO er det bare en smule fjollet at være efter denne sæson da den i bund og grund er en gennemsnitlig GoT sæson men på speed. Den der ide, og det er ikke nødvendigvis dig jeg henviser til nu, om at GoT er en kombination af The West Wing, The Sopranos og The Wire, men med drager er ret tosset. Der har været pikjokes fra første sæson samt en masse forudsigelige plotudviklinger, ligegyldige intriger, overdrevne karakterer uden dybde og plothuller.

Men der er ingen grund til at køre rundt i det. Jeg har selv været glad for GoT og er det stadig men jeg går måske også til serien på en anden måde end mange andre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

TV-Serier

Indlæg af Flax_Generous »

Spoiler
Vis
For det første var min pointe ikke, anmelderne mener, at serien ikke har holdt niveau. Pointen var, at anmelderne også bemærkede, at serien som udgangspunkt behandlede fantasygenren på en anderledes måde.

For det andet tager du så fejl, når du påstår, at anmelderne mener, at serien har holdt niveau. Rotten Tomatoes måler anmeldelser binært - frisk eller rådden - og dermed forsvinder alle nuancer. Tjek i stedet sæsonernes aggregerede score på Metacritic. Det viser et lidt andet billede.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Piquénbauer »

Spoiler
Vis
Ah ok. Jeg prøvede at finde det på Metacritic men jeg kunne ikke helt se hvordan de delte det op i sæsoner. Men jeg kan godt se at niveauet, ifølge anmelderne, har været faldende omend ikke så slemt som det bliver gjort til blandt nogle fans.

Der er dog, som sagt, ikke den store grund til at fortsætte. Fred være med at man mener niveauet er faldet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Flax_Generous »

Spoiler
Vis
Ja, fred være med det. Det er som du siger ikke den første serie som er kørt lidt af sporet til sidst (selvom jeg vil mene, at det gik galt allerede da serien overhalede bøgerne).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Piquénbauer »

Spoiler
Vis
Selvfølgelig. Der er bare enorm forskel på at arbejde med serier og bøger. Et godt eksempel på det er måden hvorpå WW blev håndteret. Et afsnit og så var det slut med the night king. Fra et serieperspektiv var han bare røvkedelig. En fjende der ikke snakker og mangler en klar motivation for sine handlinger. Han var bogstaveligt talt en død karakter. Væk med ham så man kan bruge tiden på cersei som seerne virkelig kan hade hjemme fra sofaen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af whidgee »

Spoiler
Vis
shit et lorteafsnit. Virkelig skuffet

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster