Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kvoller »

Rb88 skrev:Bare fordi jeg siger at evidensen ikke siger at CBD virker betyder det ikke jeg siger tobak og alkohol er sundt. Skeln lige de ting, tak. Grundet til CBD er holdt tilbage er lige præcist fordi man ikke har kunne bevise en effekt og nu ser smerte klinikkerne også at der ikke er en effekt udover den almindelige placebo. Og hvad angår forskning er der intet forskning der siger alkohol og tobak er sundt. Ikke siden midt 70erne og frem. Grunden til det stadig er lovligt har intet at gøre med forskning, men politik og kultur nærmere

Men ligegyldigt hvordan jeg fremlægger fakta så fornemmer jeg du ikke er typen der rokkes ved Lopezz og derfor går jeg ikke videre ind i dette. Bruger rigeligt tid på dette til daglig, så ingen grund til yderligere tidsbrug her.

Håber det løser sig for dig Tello

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Helt enig. Det har været meget skuffende resultater overfor CBD. Jeg tror på at det kan have en effekt for nogen, men indtil videre er det meget placebo fornemmer jeg.

Og Lopezzz, det er satme farligt at anbefale sådan noget til andre. Fordi det virker for en, virker det ikke for andre, man starter ikke bare andre op i medicin (for det er det jo i bund og grund), hvis man ikke er fagpersonale. Det er da super dejligt for din far, er glad på dine og hans vegne.
Men som du også selv skriver, kost, motion og at lære at få mental balance er påvist med god effekt.
Men når du så begynder at sige, at medicin bare er for penge, så bliver jeg harm. Medicin redder menneskeliv, længere er den ikke. Havde vi ikke medicin siger statistikken at mange af os ikke havde siddet og skrevet på forum i dag, vi havde været dræbt af en lungebetændelse. Medicin er gavnlig, der er bivirkninger, ja, men den hash du ryger har fandme også bivirkninger, fx en hash-psykose. Ja, mange er disponible for psykiske lidelser i forvejen, når de tyer til stofferne, men det er mange gange stofferne der giver det sidste skub. Og hvis du ikke mærker bivirkninger ved hash, så er det fint. Mange mennesker mærker heller ikke bivirkninger ved deres medicin.
Ja, mennesker bliver syge selvom de er vaccineret, men du vaccinerer jo heller ikke mod lungebetændelse, kræft osv.
Folk smittes med sygdomme på sygehuse, ja, fordi de er syge og har et svækket immunforsvar og derfor er mere modtagelige overfor andres bakterier. Hvorfor tror du man vil undgå indlæggelser og have folk helst skal blive i eget hjem? Fordi der er de bakterier de "kender". Jeg har været hjemmesygeplejerske i 3,5 år, I den korte periode er vi begyndt at behandler langt flere i eget hjem og forebygge indlæggelser.
Og hvis du tænker influenzavaccine, så er det ingen hemmelighed, at den slags vira man vaccinerer for, er den man mener er mest sandsynligt ville gå i "udbrud". Rammer man forkert, ja det gør man til tider.

Og så læs op på vacciner og bivirkninger af dette. Og lad være med at referere til sider som naturli.dk, newsbreak.dk eller delbart.dk eller hvad de fleste antivaxxers linker til. Find noget med ordentlig fakta, noget med solide studier bag sig.
Det skal dog nævnes, at jeg ikke vil bestemme om du skal vaccinere dine børn eller ej, det er op til dig, men lad være med at komme med et argument som, at vi alligevel bliver syge, det er for vagt.

Til slut:
Forskning har ikke en fløjtende fis at gøre med, om tobak og alkohol må sælges. Forskningen har gjort hvad de skulle, de har vidst hvor dårligt det er for helbredet. Det er jo ingen læger der ordinerer dig en pakke smøger og en flaske vin, vel?

Sorry! Rant over. Jeg er bare træt af Google-læger.


Tello, jeg forstår godt din frustration. Mange praktiserende læger har ekstremt lidt forståelse for, eller viden om psykiske lidelser. Vælger din læge igen ikke at tage det alvorligt skal du virkelig overveje et lægeskift. Min læge tog mig ikke alvorligt og ringede ikke tilbage, trods han lovede det i 3 dage. Jeg har heldigvis et lægehus, med flere læger, så jeg snakkede med en af de andre, der virkelig tog mig alvorligt.
Mange gamle læger hænger desværre fast i de gamle holdninger til psykiske lidelser.. "man skal bare tage sig sammen". Håber du klarer dig weekenden over, ellers må du ringe til akutnummeret igen. Men mist ikke tiltroen til systemet, trods et par brodne kar :-)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Lopezzz »

Puuha et langt indlæg Kvoller men det er sent og jeg har ikke mere i mig lige nu.
Jeg er enig med dig i nogle punkter og NEJ, jeg er ikke antivaxer nørd eller noget. Jeg kan bare ikke lide at der bliver sprøjtet et eller andet væske i min krop igennem en nål.

Og bare en ting mere omkring alkohol og tobak. Hvorfor tror du at noget som effektivt skader vores helbred er lovligt?

Vi skrives ved ;)
Godnat
MDCCCXCIX

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

Kvoller skrev:Tello, jeg forstår godt din frustration. Mange praktiserende læger har ekstremt lidt forståelse for, eller viden om psykiske lidelser. Vælger din læge igen ikke at tage det alvorligt skal du virkelig overveje et lægeskift. Min læge tog mig ikke alvorligt og ringede ikke tilbage, trods han lovede det i 3 dage. Jeg har heldigvis et lægehus, med flere læger, så jeg snakkede med en af de andre, der virkelig tog mig alvorligt. Mange gamle læger hænger desværre fast i de gamle holdninger til psykiske lidelser - "man skal bare tage sig sammen". Håber du klarer dig weekenden over, ellers må du ringe til akutnummeret igen. Men mist ikke tiltroen til systemet, trods et par brodne kar.
Begynder for alvor at kigge på lægeskift hvis ikke han kan gøre noget for mig når jeg skal snakke med ham mandag. Forstår heller ikke hvorfor psykologer, psykoterapeuter, akutafdelinger indenfor psykiatrien m.v. ikke har kunne træffe beslutningerne. De er da også et medicinsk personale, med langt større indblik i psyken. Men ja.

Thanks, m8!


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Antimadridista »

Håber det bedste for dig Tello. Noget af det værste ved psykisk sygdom er ikke at blive taget alvorligt, eller at få sine problematikker negligeret.
Hold på din ret, hav evt en bisidder med, hvis du har mulighed for det.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

Antimadridista skrev:Håber det bedste for dig Tello. Noget af det værste ved psykisk sygdom er ikke at blive taget alvorligt, eller at få sine problematikker negligeret.
Hold på din ret, hav evt en bisidder med, hvis du har mulighed for det.
Tusind tak! Tager kæresten med, og snakker med store bogstaver.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

https://www.bt.dk/krimi/flere-end-20-bi ... a-motorvej

Oveni det her stress, så var min heeeeelt nye bil en af dem der blev smadret. Gudskelov så slap kæresten og jeg derfra i god behold.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Uha da da!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Lopezzz »

Tello skrev:https://www.bt.dk/krimi/flere-end-20-bi ... a-motorvej

Oveni det her stress, så var min heeeeelt nye bil en af dem der blev smadret. Gudskelov så slap kæresten og jeg derfra i god behold.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Fuck bilen, bare I har det godt. Og tage det roligt bro, det skal nok gå. Livet er fyldt med op og nedture og alle os er med på samme rutsjebane.
Husk det gode ved nedturen er at efter det så kommer opturen og så er livet endnu bedre ;-)
MDCCCXCIX

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

Lopezzz skrev:
Tello skrev:https://www.bt.dk/krimi/flere-end-20-bi ... a-motorvej

Oveni det her stress, så var min heeeeelt nye bil en af dem der blev smadret. Gudskelov så slap kæresten og jeg derfra i god behold.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Fuck bilen, bare I har det godt. Og tage det roligt bro, det skal nok gå. Livet er fyldt med op og nedture og alle os er med på samme rutsjebane.
Husk det gode ved nedturen er at efter det så kommer opturen og så er livet endnu bedre ;-)
Det er selvfølgelig pissetræls, nu hvor man lige har fået sin drømmebil efter flere måneders søgen, og at den så bliver smadret efter blot én måned. Min svigerfar er mekaniker, og mente dog ikke den var totalskadet. Nu må vi se. Den er kørt på værkstedet, og jeg kontakter forsikringen mandag.

True that. Health is wealth.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Rb88 »

Hvad er drømme bilen da Tello??

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

Lyder tamt, men en Toyota Avensis - de nye - og det var så den der var med i ulykkerne i går, lige efter jeg endelig fik den.

Det er min realistiske drømmebil, urealistisk ville nok være en Lambo.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kvoller »

Det er fandme også uheldigt! Håber ikke den er totalskadet, ellers må forsikringen punge op med en Lambo, det er vel det vi betaler dem for? :grin:

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kvoller »

Og tillykke med fødselsdagen Tello!

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af ulrich »

Avensis er også en lækker bil.
Tillykke med dagen, Tello.

Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

Kvoller skrev:Det er fandme også uheldigt! Håber ikke den er totalskadet, ellers må forsikringen punge op med en Lambo, det er vel det vi betaler dem for? :grin:
Haha! Nej, det så ikke sådan ud, men ringer til forhandleren i morgen og giver besked til dem.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster