27/4 FC Barcelona - Levante

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 27/4 FC Barcelona - Levante

Indlæg af kklaus »

Billede

16 mesterskaber på 29 år (8 på 11)!
Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 27/4 FC Barcelona - Levante

Indlæg af kklaus »

Som far, så søn :glad: :glad:

Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 27/4 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Lopezzz »

Hvem er stadigvæk oppe og fejrer mesterskabet :lol:

BARCA!!!
MDCCCXCIX

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 27/4 FC Barcelona - Levante

Indlæg af FCBSOCI »

Mesterskab, Copa del Rey finale og CL semifinale. Sådan! Det er flotte resultater. Kan jeg alligevel tillade mig at være kritisk, eller er jeg så bare en snotforkælet Barca fan?

Som hardcore fan ser jeg ikke kun på resultaterne, men også på hvordan de er opnået. Der har desværre været alt for mange kampe under Valverdes pragmatiske tilgang, hvor "kampreferatet" har været "3 point, videre". Underforstået vi vandt, men begejstrede ikke/spillede ikke underholdende. Savnet af Ini og Xavi er stort, så måske kan vi ikke længere "kræve" at blive underholdt som vi blev tidligere. Konkurrencen i international fodbold er blevet skærpet og samtidig er fodbold en del af underholdningsindustrien, så hvis fodbold ikke er underholdende, bliver det fravalgt, det er det spændingsfelt som Barca opererer i.

Jeg vil altid følge Barca, men synes (desværre) ikke at jeg bliver underholdt så godt, som jeg kunne tænke mig. Er jeg helt ude i skoven og alene med at have det sådan?

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 27/4 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Goaaal »

Ved ikke om jeg vil give Valverde skylden. Du nævner selv afgangen af Xavi og Iniesta, men jeg vil gerne fremhæve Neymar. Jeg har set en del gamle highlights videoer på det sidste, og man må bare sige, at Neymar stod for en stor del Af det spektakulære. Vi har reelt kun 1 “Wow” spiller lige nu, og det er Messi. I næsten alle de år jeg kan huske, har vi min. haft 2. Jeg snakker ikke kvalitet på banen, men derimod det der lidt udefinerbare. Lad os kalde det x-Factor. Alves havde det. Neymar havde det. Dinho. Henry. Osv. Lige nu kan jeg ikke se andre end Messi, der giver “det”. Dembele viste lidt takter inden skaden.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 27/4 FC Barcelona - Levante

Indlæg af whidgee »

Alle hold i hele verden kommer ud i dårlige perioder, hvor man ikke vinder noget og hvor tingene ikke fungerer. Se bare på hold som Real Madrid, Manchester United, Arsenal, Chelsea osv osv. Historisk set kan INTET hold forblive på toppen hele tiden.

MEN vi er i Barca så heldige at vores hold har præsteret i en voldsom lang periode nu. Og det bliver ved og ved. Og ja vi spiller ikke så overlegent og smukt som vi gjorde engang, hvilket også ville være fuldstændig grotesk hvis det kunne lade sig gøre over 10 år. Vi har mistet spillere som Xavi og Iniesta som har været hele fundamentet bag den måde vi har spillet på. Men alligevel bliver vi ved med at vinde titler. Det er imponerende!!!

Alternativet var at vi ikke vandt en skid og spillede dårligt. Og blev nummer tre eller fire i ligaen og røg ud af ottendedelsfinalen i Champions League. Så ved jeg godt hvad jeg vil foretrække. Og så kan jeg godt leve med at vi ikke spiller så flot som engang så længe vi vinder, og så håbe at vi på et tidspunkt kommer på toppen igen rent spillemæssigt.

Og ja jeg mener man er direkte snotforkælet og uden realitetssans når man brokker sig over Valverde og holdet når man vinder ligaen, er i pokalfinalen og i CL-semi.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 27/4 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Antimadridista »

whidgee skrev:Alle hold i hele verden kommer ud i dårlige perioder, hvor man ikke vinder noget og hvor tingene ikke fungerer. Se bare på hold som Real Madrid, Manchester United, Arsenal, Chelsea osv osv. Historisk set kan INTET hold forblive på toppen hele tiden.

MEN vi er i Barca så heldige at vores hold har præsteret i en voldsom lang periode nu. Og det bliver ved og ved. Og ja vi spiller ikke så overlegent og smukt som vi gjorde engang, hvilket også ville være fuldstændig grotesk hvis det kunne lade sig gøre over 10 år. Vi har mistet spillere som Xavi og Iniesta som har været hele fundamentet bag den måde vi har spillet på. Men alligevel bliver vi ved med at vinde titler. Det er imponerende!!!

Alternativet var at vi ikke vandt en skid og spillede dårligt. Og blev nummer tre eller fire i ligaen og røg ud af ottendedelsfinalen i Champions League. Så ved jeg godt hvad jeg vil foretrække. Og så kan jeg godt leve med at vi ikke spiller så flot som engang så længe vi vinder, og så håbe at vi på et tidspunkt kommer på toppen igen rent spillemæssigt.

Og ja jeg mener man er direkte snotforkælet og uden realitetssans når man brokker sig over Valverde og holdet når man vinder ligaen, er i pokalfinalen og i CL-semi.
+1, sådan ca ;-)

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 27/4 FC Barcelona - Levante

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg synes egentlig at vi spillede en flot første halvleg, endda uden x factor Messi.
Total kontrol og spillet foregik på modstanderens banehalvdel.
Det blev ikke til mere end 2-3 halvstore chancer som vi dog ikke scorede på.
Stats fra 1 halvleg
.......................Barcelona Levante
Possesion................68..........32
Shots.....................13...........0
Shots on target..........7............0
Big chances..............3............0
Hit Woodwork...........1............0
Passes...................358.........162

Det der er så Pep’sk som det kan være... vi sad jo fra 2010 og så det samme og det samme med Pep, masser af possesion og småtspil men ikke de store chancer... indimellem var der også vanvittig flotte kampe med Pep fra 2010 og fremad men det meste var netop sådan som vi så 1 halvleg igår.

Tror man romantiserer fortidens underholdning lidt for meget.

2 halvleg i går var dog helt fuldstændig uden kontrol!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/4 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe man finder ikke mere forkælede fans end barcafans. Det er helt vildt :grin:

Hehe 1 "wow-spiller". Hver gang vi ser Barca ser vi vitterligt på spillere som MAtS, Pique, bussi, Suarez og Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 27/4 FC Barcelona - Levante

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:Hehe man finder ikke mere forkælede fans end barcafans. Det er helt vildt :grin:

Hehe 1 "wow-spiller". Hver gang vi ser Barca ser vi vitterligt på spillere som MAtS, Pique, bussi, Suarez og Messi.
Og Coutinho, Arthur, Rakitic, Alba, Dembele og endda Semedo..

Tror Real Madrid er grønne af misundelse over vores wow spillere.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 27/4 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Tello »

Selv sådan en som Vidal er wow.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 27/4 FC Barcelona - Levante

Indlæg af A$AP »

Så handler det også bare om, at man får spillere som Coutinho og Dembele op på deres wow niveau.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/4 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Piquénbauer »

Men det er jo noget vrøvl? Spillere som MAtS, pique, bussi osv laver vanvittige ting i størstedelen af de kampe de spiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 27/4 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Goaaal »

Piquénbauer skrev:Men det er jo noget vrøvl? Spillere som MAtS, pique, bussi osv laver vanvittige ting i størstedelen af de kampe de spiller.
Tror du, at det er defensiv kvalitet, som Fcsobi efterlyser, når han efterspørger underholdning/begejstring?! Tror du det er vores defensive midtbane?! Nej. Læs det jeg skriver, i den kontekst der svares til. Læs så endda hele mit skriv, i stedet for at plukke ud som det passer dig/jer.

Hvad begejstrer og underholder? Det gør typer som Neymar, Ronaldinho, Messi, Ini osv. De detaljer de bidrager med, er ting man husker. Det er ting man kobler til, hvordan kampen vurderes som en helhed. 1 rainbow flick tæller bare mere end 100 pasninger på midten. Muligvis var de 100 pasninger vigtigere, men det er ikke det man husker. Hvad jeg så bare ydmygt - i forsvar for Valverde - gjorde opmærksom på, var, at vi kun har 1 spiller, der laver de ting nu. Altså det uventede. De andre spillere er verdensklasse, men de er sgu ikke Neymar, dinho eller Messi. De er heller ikke 2016 suarez. Mener du oprigtigt det? Der ER mindre leg, driblinger mm. på Barca de her 2 sæsoner, fordi der kun er 1 mand der leverer det. Dembele kom med lidt, men blev skadet. Cou burde have kommet med meget, men det blev til minimalt. Arthur brillerede på midten, men mangler det sidste (assistgivende afleveringer). Derfor virker vi mindre sprudlende, end jeg egentligt mener, at vi var/er.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/4 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Piquénbauer »

Goaaal skrev:
Piquénbauer skrev:Men det er jo noget vrøvl? Spillere som MAtS, pique, bussi osv laver vanvittige ting i størstedelen af de kampe de spiller.
Tror du, at det er defensiv kvalitet, som Fcsobi efterlyser, når han efterspørger underholdning/begejstring?! Tror du det er vores defensive midtbane?! Nej. Læs det jeg skriver, i den kontekst der svares til. Læs så endda hele mit skriv, i stedet for at plukke ud som det passer dig/jer.

Hvad begejstrer og underholder? Det gør typer som Neymar, Ronaldinho, Messi, Ini osv. De detaljer de bidrager med, er ting man husker. Det er ting man kobler til, hvordan kampen vurderes som en helhed. 1 rainbow flick tæller bare mere end 100 pasninger på midten. Muligvis var de 100 pasninger vigtigere, men det er ikke det man husker. Hvad jeg så bare ydmygt - i forsvar for Valverde - gjorde opmærksom på, var, at vi kun har 1 spiller, der laver de ting nu. Altså det uventede. De andre spillere er verdensklasse, men de er sgu ikke Neymar, dinho eller Messi. De er heller ikke 2016 suarez. Mener du oprigtigt det? Der ER mindre leg, driblinger mm. på Barca de her 2 sæsoner, fordi der kun er 1 mand der leverer det. Dembele kom med lidt, men blev skadet. Cou burde have kommet med meget, men det blev til minimalt. Arthur brillerede på midten, men mangler det sidste (assistgivende afleveringer). Derfor virker vi mindre sprudlende, end jeg egentligt mener, at vi var/er.
Ja jeg får præcis ligeså meget ud af at se 100 pasninger på midten, en def midt der tryller og en målmand der laver pasninger der er en cm værdig.

Så nej jeg er overhovedet ikke enig i at det eneste der underholder er driblinger. Og hvis det er det vigtigste så var peps Barca fandeme også kedeligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster