Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Champions league

Indlæg af Skydefinten »

Nok den værste uge :lol:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/tri ... pille-for/

Man kan da spille lidt for lønnen og klubbens stolthed ;-)
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Champions league

Indlæg af B-Freak »

Hæhæ! Billede
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Synes til tider frenkie ser lidt langsom ud defensivt (tilbageløb og positionering) men alligevel vinder han mange bolde tilbage. Offensivt er han virkelig god på bolden og det at han konstant kan true med driblinger bliver genialt at have.

Den fejl han laver er enorm men samtidig viser det mig at han har de nosser der skal til. MAtS, Pique, bussi osv har alle lavet enorme fejl omkring vores felt. Man ser det også fra Arthur nu. Men som Barcaspiller så skal man simpelthen turde at tage de chancer. Der vil komme fejl men så længe spilleren tager det til sig og ikke bliver bange så er det kun positivt.

Synes han var rigtig, rigtig god og jeg må indrømme at mine forventninger er steget markant efter kampen i går.
Også ift det mentale. Han tror virkelig på sig selv.

Tror dog han kan blive et rigtigt hadeobjekt i Madrid..ik pga i aften, men fordi han hele tiden har en mening om det meste og kan være en smule teatralsk til tider..

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Champions league

Indlæg af Rb88 »

Piquénbauer skrev:Synes til tider frenkie ser lidt langsom ud defensivt (tilbageløb og positionering) men alligevel vinder han mange bolde tilbage. Offensivt er han virkelig god på bolden og det at han konstant kan true med driblinger bliver genialt at have.

Den fejl han laver er enorm men samtidig viser det mig at han har de nosser der skal til. MAtS, Pique, bussi osv har alle lavet enorme fejl omkring vores felt. Man ser det også fra Arthur nu. Men som Barcaspiller så skal man simpelthen turde at tage de chancer. Der vil komme fejl men så længe spilleren tager det til sig og ikke bliver bange så er det kun positivt.

Synes han var rigtig, rigtig god og jeg må indrømme at mine forventninger er steget markant efter kampen i går.
Enig. Han viser virkelig lovende takter. Der er lidt Modric over hans drev med bolden faktisk.

Ligenu og her, er han vel en spiller der lidt ligner Rakitic, men lidt dårligere defensivt og lidt bedre offensivt, da hans touch og vertikale pasninger er lidt bedre. Han er så os kun 21, og der er altså virkelig potentiale i ham. Med ham og Arthur får vi 2 midtbanespillere der både han drive bolden frem i løb og driblinger, men også spille den da de er så pasningsstærke. Med en dygtig positioneringsspiller/defensiv spiller kan det blive godt og komplimentere hinanden. og den rolle kan både Rakitic og Busquets udfylde faktisk

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Champions league

Indlæg af LeoMessi »

Ville ikke have noget imod hvis UEFA idag valgte at ophæve Ramos' karantæne, bare lige sådan for at pisse lidt ekstra på os.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Madridistas bliver aldrig klogere.
I dag fik vi en ny medarbejder (25 år) og jeg viste ham rundt i firmaet og hvad vi laver og hvad han skal lave.
Han virkede meget flink indtil jeg spurgte ham om han ser fodbold. Jeg sagde bare at jeg holder med Barca, ikke andet. Så siger han at han holder med Real og at de har vunde CL 3 år i træk og hvis Messi forlader Barca vinder vi ikke noget i lang tid.
Men det dummeste var da han sagde at Arthur er ikke noget specielt :op:
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:Madridistas bliver aldrig klogere.
I dag fik vi en ny medarbejder (25 år) og jeg viste ham rundt i firmaet og hvad vi laver og hvad han skal lave.
Han virkede meget flink indtil jeg spurgte ham om han ser fodbold. Jeg sagde bare at jeg holder med Barca, ikke andet. Så siger han at han holder med Real og at de har vunde CL 3 år i træk og hvis Messi forlader Barca vinder vi ikke noget i lang tid.
Men det dummeste var da han sagde at Arthur er ikke noget specielt :op:
Fortæl ham at Barca, i deres bedste CL periode, 06-11, faktisk supplerede med 4 mesterskaber. Dvs 7store titler på 6 sæsoner.
Gennem Reals CL dominans har de vundet 1 mesterskab, dvs 5 store titler på 5 år...

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana al vent »

Lopezzz skrev:Madridistas bliver aldrig klogere.
I dag fik vi en ny medarbejder (25 år) og jeg viste ham rundt i firmaet og hvad vi laver og hvad han skal lave.
Han virkede meget flink indtil jeg spurgte ham om han ser fodbold. Jeg sagde bare at jeg holder med Barca, ikke andet. Så siger han at han holder med Real og at de har vunde CL 3 år i træk og hvis Messi forlader Barca vinder vi ikke noget i lang tid.
Men det dummeste var da han sagde at Arthur er ikke noget specielt :op:
Man skal overhøre meget lort nogen gange. En ting er at man kan 'scrolle' videre hvis man læser noget på især FB. Det er sværere at skulle lukke ørene på sig selv i offentligheden. Har også overhørt diverse Messi vs Ronaldo debatter, hvor jeg har krummet tær i mens.
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Champions league

Indlæg af puyol83 »

Piquénbauer skrev:
puyol83 skrev:
Goaaal skrev:Men hvad siger det om vores spil, at Ajax offensiv kører Reals defensiv mere rundt på 54 minutter, end vi gjorde på 180 minutter?
Enig i denne betragtning, og jeg tænkte også noget lignende under deres første kamp, hvor Ajax også udspillede dem i store dele af kampen: de spiller jo som Barca burde (efterstræbe at) spille.

Så kan man indvende at Valverde jo skaber resultater, og den ros skal han selvfølgelig have, men jeg tror at mange Barcafans havde givet ham ligeså mange point for forsøget på at implementere en spilfilosofi som den Ajax har vist i disse 2 kampe - også selvom resultaterne ikke havde været ligeså gode.

Men i sidste ende falder det tilbage på præsidenten, der trods alt har hyret Valverde og netop forlænget med ham. Han (og forgængeren) synes mere interesseret i resultater og profit end filosofi og identitet...


Og kæmpe respekt til Ajax - det var en fuldstændig fantastisk præstation de leverede og vanvittige mål! Tænkte lidt på Messi vs. Courtois i Atletico kampen for mange år siden da Schöne lagde den over i det lange hjørne :grin:
Vi kan jo ikke spille som Ajax. Man skal ikke have set ret mange kampe med de 2 hold for at se at mens Ajax er unge og aggressive så er vi gamle og langsomme. Den måske vigtigste faktor for Ajax var deres genpres og det kan vi ikke komme i nærheden af.
Du kan selvfølgelig have en pointe i, om det overhovedet er fysisk muligt for vores aldrende hold at lægge et så massivt tryk på modstanderen.

Jeg synes dog det høje pres og genpresset var mest markant i den første kamp, hvorimod Ajax var lidt mere afventende i kampen i går, i hvert fald i perioder. De scorede dog nr. 2 mål på den måde.

Men det var nu heller ikke så meget genpresset som boldbesiddelse og boldomgang jeg tænkte på. Den filosofi om at ville være det hold der besidder bolden og dikterer kampens tempo igennem boldbesiddelse, synes jeg er markant fraværende ved det nuværende Barcahold. Kampene mod Real Madrid er et godt eksempel på det, hvor vi har marginalt mere boldbesiddelse end dem og hvor spillet bliver meget hektisk og tilfældigt. I perioder af sæsonen virker vores pasningsspil også helt uhørt usikkert og upræcist i en grad så man tvivler på, om det overhovedet er noget man øver til træning. Jeg var ikke for alvor oppe at ringe i nogle af de to clasicos trods sejrene, fordi spillet var så ringe og vi virkede som et hold der var bange for at have bolden.

Man kan dog håbe på at tilgangen af De Jong i samarbejde med Arthur vil bringe nogle af de dyder tilbage, også selvom træneren hedder Valverde. Jeg i øvrigt helt enig med dig omkring De Jongs kamp i går: bortset fra den nær fatale fejl hvor han dribler nonchalant ved eget felt var han sublim, primært fordi han altid var spilbar, var ekstremt sikker på bolden under pres og skilte sig godt af med den. Dertil har han de der ryk frem i banen der kan destabilisere en modstander ala en Iniesta light.
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Champions league

Indlæg af Goaaal »

Hvad er det for en æra, som specielt Madrid-venlige medier og fans snakker om er ovre? De har været elendige i ca. 10 år set på liga plan. Er det en æra, at man vinder 3 Chl i træk, når man ikke kan vinde sin liga samtidig? Det er ufatteligt for mig, hvor meget Real bliver talt op af medierne pga deres CHL*3. De spillede jo ikke engang godt i mange af Chl kampene? Der var vel 1 af de 3 Chl trofæer, hvor man kan sige de dominerede Europa. Ellers var de jo heldige (inkl. med dommerne). Den sidste Chl fik de i en sæson, hvor de i januar havde smidt mesterskabet! Det er ikke for at negligere 3x Chl i træk, men det niveau man tillægger Real som hold over de sidste 10 år, er helt skævt.

Edit: Og så er det morsomt, hvordan Ronaldos stikken halen mellem benene er blevet til, at “ han søgte nye udfordringer”. Han kunne retteligt have påtaget sig udfordringen, at vinde Ligaen igen med Real, men han vidste hvor det gik hen for både ham og for Real.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Goaaal skrev:Hvad er det for en æra, som specielt Madrid-venlige medier og fans snakker om er ovre? De har været elendige i ca. 10 år set på liga plan. Er det en æra, at man vinder 3 Chl i træk, når man ikke kan vinde sin liga samtidig? Det er ufatteligt for mig, hvor meget Real bliver talt op af medierne pga deres CHL*3. De spillede jo ikke engang godt i mange af Chl kampene? Der var vel 1 af de 3 Chl trofæer, hvor man kan sige de dominerede Europa. Ellers var de jo heldige (inkl. med dommerne). Den sidste Chl fik de i en sæson, hvor de i januar havde smidt mesterskabet! Det er ikke for at negligere 3x Chl i træk, men det niveau man tillægger Real som hold over de sidste 10 år, er helt skævt.

Edit: Og så er det morsomt, hvordan Ronaldos stikken halen mellem benene er blevet til, at “ han søgte nye udfordringer”. Han kunne retteligt have påtaget sig udfordringen, at vinde Ligaen igen med Real, men han vidste hvor det gik hen for både ham og for Real.
Selvfølgelig er det en æra, epoke eller hvad folk ønsker at kalde det, at vinde CL 3 år i træk. De blev hjulpet godt på vej, specielt i sidste sæson, men det er stadig exceptionelt.
Barca har stadig været det mest dominerede hold, set over de sidste 10 år, med 7 af 10 mesterskaber plus 3 CL, men imponerende er det nu stadig af Real, ringeagtet at vi har domineret dem i ligaen og indbyrdes.

Desuden er medier som medier nu engang er: Meget lidt dybdegående og uden det store billede :roll:

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Champions league

Indlæg af Goaaal »

Antimadridista skrev:
Goaaal skrev:Hvad er det for en æra, som specielt Madrid-venlige medier og fans snakker om er ovre? De har været elendige i ca. 10 år set på liga plan. Er det en æra, at man vinder 3 Chl i træk, når man ikke kan vinde sin liga samtidig? Det er ufatteligt for mig, hvor meget Real bliver talt op af medierne pga deres CHL*3. De spillede jo ikke engang godt i mange af Chl kampene? Der var vel 1 af de 3 Chl trofæer, hvor man kan sige de dominerede Europa. Ellers var de jo heldige (inkl. med dommerne). Den sidste Chl fik de i en sæson, hvor de i januar havde smidt mesterskabet! Det er ikke for at negligere 3x Chl i træk, men det niveau man tillægger Real som hold over de sidste 10 år, er helt skævt.

Edit: Og så er det morsomt, hvordan Ronaldos stikken halen mellem benene er blevet til, at “ han søgte nye udfordringer”. Han kunne retteligt have påtaget sig udfordringen, at vinde Ligaen igen med Real, men han vidste hvor det gik hen for både ham og for Real.
Selvfølgelig er det en æra, epoke eller hvad folk ønsker at kalde det, at vinde CL 3 år i træk. De blev hjulpet godt på vej, specielt i sidste sæson, men det er stadig exceptionelt.
Barca har stadig været det mest dominerede hold, set over de sidste 10 år, med 7 af 10 mesterskaber plus 3 CL, men imponerende er det nu stadig af Real, ringeagtet at vi har domineret dem i ligaen og indbyrdes.

Desuden er medier som medier nu engang er: Meget lidt dybdegående og uden det store billede :roll:

Jeg er helt enig i, at det er spektakulært. Det er trods alt aldrig gjort før. Det er bare ikke sådan jeg vil definere æra, hvilket også gør, at jeg finder det uforståeligt, at folk er så chokeret. Real har ikke været så gode, som 3 Chl i træk antyder. Dette viser ligaen også.

Edit: så er det fordi man skal se på CHL isoleret, at man taler om en æra. Men synes det er holdet generelt, man taler om.

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana al vent »

Goaaal skrev:Hvad er det for en æra, som specielt Madrid-venlige medier og fans snakker om er ovre? De har været elendige i ca. 10 år set på liga plan. Er det en æra, at man vinder 3 Chl i træk, når man ikke kan vinde sin liga samtidig? Det er ufatteligt for mig, hvor meget Real bliver talt op af medierne pga deres CHL*3. De spillede jo ikke engang godt i mange af Chl kampene? Der var vel 1 af de 3 Chl trofæer, hvor man kan sige de dominerede Europa. Ellers var de jo heldige (inkl. med dommerne). Den sidste Chl fik de i en sæson, hvor de i januar havde smidt mesterskabet! Det er ikke for at negligere 3x Chl i træk, men det niveau man tillægger Real som hold over de sidste 10 år, er helt skævt.

Edit: Og så er det morsomt, hvordan Ronaldos stikken halen mellem benene er blevet til, at “ han søgte nye udfordringer”. Han kunne retteligt have påtaget sig udfordringen, at vinde Ligaen igen med Real, men han vidste hvor det gik hen for både ham og for Real.
Fodbold er styret af tilfældigheder og mediernes opgave er at blæse ting op, for at sælge aviser. Lige såvel at når Messi scorer et mål i en 5-0 sejr så var det "Messi der afgjorde det". Det sælger mere. Medierne blæser på hvilke hold der egentlig spiller bedst osv. Kan være vi får en dag får en europæisk superliga, som virkelig kan bedømme hvilket hold der har været bedst over en sæson!
Jeg bløder Blaugrana

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Goaaal skrev:
Antimadridista skrev:
Goaaal skrev:Hvad er det for en æra, som specielt Madrid-venlige medier og fans snakker om er ovre? De har været elendige i ca. 10 år set på liga plan. Er det en æra, at man vinder 3 Chl i træk, når man ikke kan vinde sin liga samtidig? Det er ufatteligt for mig, hvor meget Real bliver talt op af medierne pga deres CHL*3. De spillede jo ikke engang godt i mange af Chl kampene? Der var vel 1 af de 3 Chl trofæer, hvor man kan sige de dominerede Europa. Ellers var de jo heldige (inkl. med dommerne). Den sidste Chl fik de i en sæson, hvor de i januar havde smidt mesterskabet! Det er ikke for at negligere 3x Chl i træk, men det niveau man tillægger Real som hold over de sidste 10 år, er helt skævt.

Edit: Og så er det morsomt, hvordan Ronaldos stikken halen mellem benene er blevet til, at “ han søgte nye udfordringer”. Han kunne retteligt have påtaget sig udfordringen, at vinde Ligaen igen med Real, men han vidste hvor det gik hen for både ham og for Real.
Selvfølgelig er det en æra, epoke eller hvad folk ønsker at kalde det, at vinde CL 3 år i træk. De blev hjulpet godt på vej, specielt i sidste sæson, men det er stadig exceptionelt.
Barca har stadig været det mest dominerede hold, set over de sidste 10 år, med 7 af 10 mesterskaber plus 3 CL, men imponerende er det nu stadig af Real, ringeagtet at vi har domineret dem i ligaen og indbyrdes.

Desuden er medier som medier nu engang er: Meget lidt dybdegående og uden det store billede :roll:

Jeg er helt enig i, at det er spektakulært. Det er trods alt aldrig gjort før. Det er bare ikke sådan jeg vil definere æra, hvilket også gør, at jeg finder det uforståeligt, at folk er så chokeret. Real har ikke været så gode, som 3 Chl i træk antyder. Dette viser ligaen også.

Edit: så er det fordi man skal se på CHL isoleret, at man taler om en æra. Men synes det er holdet generelt, man taler om.
Ok, ja jeg har ikke fået læst så meget, giver også meget lidt for mainstream mediers dækning.
Men ja jeg hentyder også personligt primært til deres CL kampagner, som er lidt et paradox ift dominans generelt. Set i det lys, så burde Barca have vundet 4 år i træk fra 09-12, sådan fungerer det bare ikke i "real life"!

Set i det lys, er det egentlig også imponerende at vinde sen mest prestigefyldte titel 3 gange i træk, når man i perioden, kun i korte stræk, var Europas bedste! Mentalt har de været sygt stærke når det gjaldt CL

Bayerns hold fra 70'erne, vandt 3 EC i træk, men kun Bundesligaen det ene år, ligesom Reals halvtredser hold, kun vandt det nationale mesterskab i 2 af de 5 sæsoner de vandt EC i træk.
Så det hele er lidt, som man tager det....!! Folk tager sjældent det store billede op!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

En æra er det vi har gang. Når man over en periode på 10 år kan vinde cl 3 gange, ligaen 7 gange og cdr 6 gange så er det værd at omtale som en ære.

Bevares det er flot det Real har opnået i cl men de er ikke i nærheden af os. Men som det er i Madrid så har man travlt med at “bygge” dem op. Det gælder både bedrifter men også spillere. Nogle gange ville jeg ønske det var sådan omkring Barca også men desværre er der ofte brok om at man kun vinder en double mens flere spillere får tæsk ligeså snart de ikke lever op til forventningerne. Dette er selvfølgelig sat på spidsen men imo er den generelle “stemning” omkring holdene markant anderledes.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster