FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Synes det er lidt bekymrende, at vi har spillet 1% af vores kampe uden målmand :razz:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

kklaus skrev:Synes det er lidt bekymrende, at vi har spillet 1% af vores kampe uden målmand :razz:
:grin: :grin: :cool:

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Lidt mere i samme båd:
I'm gonna do a recap of minutes played by Barça's key players in January over the last 4 years. Worth noting that Barça's January schedule had 8 games in 2019, 2018 and 2017, and 9 games in 2016
Minutes played by Messi in January:
2016: 679
2017: 710
2018: 599
2019: 477
Minutes played by Suarez in January:
2016: 630
2017: 683
2018: 571
2019: 505
Minutes played by Rakitic in January:
2016: 617
2017: 382
2018: 595
2019: 553
Minutes played by Busquets in January:
2016: 561
2017: 444
2018: 530
2019: 438
Minutes played by Piqué in January:
2016: 639
2017: 540
2018: 586
2019: 540
Minutes played by Alba in January:
2016: 428
2017: 473
2018: 487
2019: 534
Giv mig min sko tilbage, røv!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

kklaus skrev:Lidt mere i samme båd:
I'm gonna do a recap of minutes played by Barça's key players in January over the last 4 years. Worth noting that Barça's January schedule had 8 games in 2019, 2018 and 2017, and 9 games in 2016
Minutes played by Messi in January:
2016: 679
2017: 710
2018: 599
2019: 477
Minutes played by Suarez in January:
2016: 630
2017: 683
2018: 571
2019: 505
Minutes played by Rakitic in January:
2016: 617
2017: 382
2018: 595
2019: 553
Minutes played by Busquets in January:
2016: 561
2017: 444
2018: 530
2019: 438
Minutes played by Piqué in January:
2016: 639
2017: 540
2018: 586
2019: 540
Minutes played by Alba in January:
2016: 428
2017: 473
2018: 487
2019: 534
Det tyder jo heldigvis på en mindre positiv udvikling, som jeg også nævnte et andet sted, at Valverde virker til at være bevidst (i hvert fald i år!) om situationen. Men netop de nævnte spillere er også oppe i en halv kritisk alder efterhånden, ligesom Albas position, virkelig kan blive katastrofal, hvis der skulle ske noget!!

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af De La Barça »

Bartomeu vil spille La Liga-kampe og har samtidig lånt €140 mio. af en amerikansk kapitalfond!

Det lyder sgu ikke betryggende...

Visca el Barça i Visca Catalunya

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

De La Barça skrev:Bartomeu vil spille La Liga-kampe og har samtidig lånt €140 mio. af en amerikansk kapitalfond!

Det lyder sgu ikke betryggende...

Visca el Barça i Visca Catalunya
Hmm er ellers sikker på at Bartomeu ville være en habil målmand.

Ej spøg til side så kan han få copa del rey kampene nu hvor vi skal spare lidt på krudtet.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af De La Barça »

B-Freak skrev:
De La Barça skrev:Bartomeu vil spille La Liga-kampe og har samtidig lånt €140 mio. af en amerikansk kapitalfond!

Det lyder sgu ikke betryggende...

Visca el Barça i Visca Catalunya
Hmm er ellers sikker på at Bartomeu ville være en habil målmand.

Ej spøg til side så kan han få copa del rey kampene nu hvor vi skal spare lidt på krudtet.
Hehe, ja det var noget vrøvl.

Mente "Bartomeu vil have La Liga-kampe spillet i udlandet"

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Valverde er blevet forlænget med en sæson. Hmm svært at gøre sig klog på om det er en god ide. Valverde er imo en “fixer” fremfor en “tænker”. Sagt på en anden måde - han kan løse problemerne taktisk som de opstår men han giver ikke modstanderne de store problemer med taktisk udviklinger.

Der er ingen tvivl om at han er en populær mand blandt de mere rutinerede spillere mens han også er begyndt at udvikle mere på de unge så med hensyn til mandsskabspleje tror jeg han er fin. Spørgsmålet er så on han også kan sætte sig igennem og tage nogle af de svære beslutninger der skal tages omkring vigtige spillere (rotation, langsom udskiftning med mere).

For mig at se betyder det at man tager en sæson til med “de gamle” og det stabile hvor der ikke bliver lavet de store ændringer. Når man for alvor vil lave et generationsskifte så kan jeg ikke forestille mig det bliver med Valverde men derimod med en mere ideologisk træner (måske Xavi) som vil ruske op i det hele.

Så stabilitet fremfor festfyrværkeri!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Piquénbauer skrev:Valverde er blevet forlænget med en sæson. Hmm svært at gøre sig klog på om det er en god ide. Valverde er imo en “fixer” fremfor en “tænker”. Sagt på en anden måde - han kan løse problemerne taktisk som de opstår men han giver ikke modstanderne de store problemer med taktisk udviklinger.

Der er ingen tvivl om at han er en populær mand blandt de mere rutinerede spillere mens han også er begyndt at udvikle mere på de unge så med hensyn til mandsskabspleje tror jeg han er fin. Spørgsmålet er så on han også kan sætte sig igennem og tage nogle af de svære beslutninger der skal tages omkring vigtige spillere (rotation, langsom udskiftning med mere).

For mig at se betyder det at man tager en sæson til med “de gamle” og det stabile hvor der ikke bliver lavet de store ændringer. Når man for alvor vil lave et generationsskifte så kan jeg ikke forestille mig det bliver med Valverde men derimod med en mere ideologisk træner (måske Xavi) som vil ruske op i det hele.

Så stabilitet fremfor festfyrværkeri!
Jeg håber, det er fordi, man vil have en toptræner ind og skal bruge tiden på at få det til at ske. Jeg vil stadig gerne have en træner med Klopp/ Sarri/ Conte/ Ancelotti/ Pep/ Wenger "tyngde" til at skrue på det hold vi har. Jeg mener Valverde gør det godt, men jeg synes vi har underpræsteret i den her sæson ift. materialet. Jeg har før undskyldt Valverde med manglende kvalitet på midten og HB, men midten er i hvert fald ikke en undskyldning længere. Vi burde spille bedre, synes jeg. Problemet er så, hvem af dem i den "klasse" over ville man egentligt have? Hvem ville være bedre end Valverde? Jeg kan kun se Klopp og Pep som selvsagte. Begge er nok svære at få. Jeg tror derudover, som den eneste herinde, stadig også på at vi kunne have nogle flotte sæsoner med Wenger ;-) ...


Edit: Derudover så håber jeg VIRKELG ikke, at vi ansætter Xavi. Lad ham bevise sig som træner først. Vi har Messi et par år endnu. Der skal ikke satses på den måde.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe den eneste af de trænere jeg vil have til Barca er pep og det kommer ikke til at ske. Jeg tror det vil være sundt at få en ung træner ind med et kendskab til holdet når vi skal have startet noget nyt op.

Jeg har svært ved at se klubben hente en “stor” træner. Det har man ikke gjort længe og jeg kan ikke se hvorfor man pludselig skulle begynde nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Piquénbauer skrev:Hehe den eneste af de trænere jeg vil have til Barca er pep og det kommer ikke til at ske. Jeg tror det vil være sundt at få en ung træner ind med et kendskab til holdet når vi skal have startet noget nyt op.

Jeg har svært ved at se klubben hente en “stor” træner. Det har man ikke gjort længe og jeg kan ikke se hvorfor man pludselig skulle begynde nu.
Ville du heller ikke have Klopp? :-) Haha, jeg gad bare virkelig godt se, om det ikke kunne give os de sidste 5-10% at få en top top træner ind. Jeg synes ikke, at vi helt har ramt helt plet på trænerposten siden Pep/Tito... Eller Valverde har jo egentligt gjort det han skulle. Som du også skriver - stabilitet! Jeg gad bare godt se det hold vi har lige nu smadre alt. Det mener jeg vi har truppen til :-)

Edit: Vi mangler dog en HB, som kan give en bredde/trussel offensivt.
Senest rettet af Goaaal fre feb 15, 2019 11:19 am, rettet i alt 1 gang.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Det må blive en sæson hvor De Jong observerer Rakitic så [emoji30]

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Lucho smadrede alt i sin første sæson. Imo spillede vi bold der næsten kunne matche pep. Det var ikke ligeså kompliceret men det var altødelæggende! Han kunne dog helller ikke omstille sig.

Og nej jeg vil ikke have klopp! Udover at jeg finder ham sindssygt irriterende så spiller han noget fodbold der minder meget mere om luchos end peps og med den trup vi er ved få sat sammen så skal vi gå “pep-vejen”.

Jeg tror desuden ikke at de jong ville have skidt af en sæson som bænkspiller. Eller i hvert fald ikke første periode. Det gik rigtig godt for Arthur med en rolig start. Og når det kommer til at få spillet unge spillere ind så er Valverde god. Jeg tror dog at rak bliver solgt til sommer. Der er mange rygter og internt lyder det at han vil have en ny kontrakt hvilket klubben nægter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Synes det er fint at Valverde fortsætter til 2020 eller 2021, hvor Xavi forhåbentlig være til. Det ville være hovedløst at ansætte en ny træner for et eller to år, når man ved at en anden skal til

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Tråd: :ned:
Why do I want to see Dembele at RW? Take a look at Messi’s heatmap below. An OVERWHELMING amount of presence in the middle of the pitch. Messi needs to be in the center of the pitch to have access to both wings. Regardless of where you place him, he WILL drift centrally.
Billede
To start Messi at RW only to have him leave it is a tactical liability in my opinion. It leaves us with pass maps like this where there’s zero presence on the right wing. Especially when Semedo plays in place of SergiR. It makes our attack and predictable and counterable.
Billede
Billede
Machin showed it perfectly. He dominated Barça in the first half by focusing on attacking through Alba’s side. He is not the first coach to notice and he won’t be the last. Adding a proper Right Winger leaves Barça with options should Alba’s influence be limited.
Look at Dembele’s heatmap, minimal presence in the middle. Doesn’t overcrowd the positions Messi and Suarez like & gives Barça an outlet on the right (or left). I prefer Dembele on the right than the left because we already have Alba on the left wing and no one on the right wing.
Billede
I really don’t see what Coutinho adds when he plays in the half space between Alba and Suarez/Messi. Take a look at Barça’s position map against Sevilla with Coutinho on and Coutinho off. Aleña very similar to Coutinho even though he is a mid & not meant to take the role of a LW.
Billede
Billede
Billede
These are Alba’s and Suarez’s heatmaps if you wanted to see. Alba covers an insane amount of space and practically operates as a LW in the final third and combines with Messi/Suarez and cuts back/crosses like a traditional winger. No need for Coutinho to be a “false” LW.
Billede
Billede
All of these heatmaps are from SofaScore and only for La Liga, but it is the competition with the most matches so I found it to be the best one to use. Semedo/Dembele on the right wing is a good connection. If Dembele doesn’t play, then we really need SergiR.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 10 gæster