23/2 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Messi er fra en anden planet. Sevilla gjorde egentlig det meste rigtigt, må være en mærkelig fornemmelse alligevel at tabe markant og indkassere 4... men Messi happened. Godt hvis Suarez kommer igang igen. Vi får svært ved at undvære hans 25+ La Liga mål.

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Ba sai luo na »

Lækker 2.halvleg . Sevilla dog også meget trætte men en meget vigtig sejr
Messi er Messi ....

Men det var dælme dejligt til humøret . Nu man bare glad :glad:

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Piquénbauer skrev:Tello er nok ked nu... Jeg er glad.

Valverde var med til ændre kampen med sin 4231 og spillerne kæmpede røven ud af bukserne!
Enig

Men vi skal heller ikke glemme første halvleg for det var katastrofalt

Valverde er god til at reagere men ikke sætte holdet op fra start. Han er lidt for meget en "fikser" fremfor "planlægger"

Stærke indhop af alle 3 spillere faktisk. Roberto gjorde det os godt selvom jeg aldrig synes Semedo skulle have været ude

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Messi.

Vi får aldrig nogen lignende at se igen.

Det er mindblowing
Forumlegende

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Daluigi skrev:Messi.

Vi får aldrig nogen lignende at se igen.

Det er mindblowing
Jeps. Hans blik for spillet, koldblodighed, og teknik kombineret... jeg tror heller aldrig, der kommer en playmaker/finisher på samme niveau igen. Tænker hans hjerne må være wired på en anderledes måde.

edit: + attitude, vindermentalitet, og konstante sult efter sejre...

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana al vent »

Første mål: Godt spil i et pakket felt
Andet mål: Kæmpe fejl af Sevillas målmand
Tredje mål: Heldigt rettet af af Kjær
Fjerde mål: Sevilla satser alt hvilket giver plads til Suarez

Vi var heldige med marginalerne i anden halvleg, men der skal der også til nogen gange! Dejlig sejr, dejligt med 4 mål, dejligt med Messi magi og nu kan vi læne os tilbage og slappe af ind til onsdag. :cool:
Jeg bløder Blaugrana

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Det gjorde underværker at rykke Messi ned og få Dembele ud på højre. Jeg så gerne, at vi prøvede Malcolm ude til venstre også, så Messi har to hurtige spillere på hver kant, der kan true dybt.

Selvom Valverde skal have kredit for at sætte et hold på banen på anden halvleg, der kunne vende kampen, så synes jeg faktisk at denne kamp meget godt viser mit store problem med ham. Hans første tanke er altid at spille med håndbremsen trukket, og vi er ikke et hold hvis force ligger i at skulle være afventende. Det var først i anden halvleg, hvor han var nødt til at satse offensivt, at han gjorde det. Jeg så gerne, at det var hans første indskydelse, men alt i alt godt comeback og en vigtig sejr, som vi forhåbentlig bygger videre på.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Antimadridista skrev:
Daluigi skrev:PIQUE STÅR SERIØST OG VINKER I STEDET FOR AT DÆKKE OP!! DET ER EN ROOKIEFEJL JO!! Han er bare pinlig! PINLIG!

Det er REN indstilling i dag, og de kan ikke være det bekendt overfor fansne!

Fuldstændig korrekt. Fuck hvor er jeg vred. 2 totale foræringer.

De spiller så pisse nonchalant, nærmest arrogant rigide..får næsten lyst til at supporte Burnley i stedet! De kæmper fandme.
Min bemærkning vedr Burnley, pissede dem klart af :glad:

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Here goes nothing.

Godt:

Messi er glad og genial igen. Han er altid ufattelig god, men han strålede igen, hvor han de sidste par uger (ironisk nok siden han gav sit armbånd væk) har været lidt ude af sig selv. 3 mål og en drømme assist. Hans placeringer, berøringer, hans overblik og hans holdånd i dag var drømmemateriale.

Dembélé gjorde endnu et godt indhop. Han viser, at hans hoved er røget ud fra armhulen, og op på skuldrene. Han spiller de kloge bolde oftere og oftere, og udfordrer på de helt rigtige tidspunkter. Ønsker dog stadig en højreside med ham og Semedo. Det ville minde mig om vores højreside med Messi og Alves, i sin tid. Han har vundet starteren, med mindre Cou spiller midt.

Alena bør være at foretrække som starter, frem for Vidal. Alena har hjerte og yder to the max. Han kan blive fremtidens midtbanemand. Manden som bosser midtbanen de næste år. Ekstremt lovende - og klog i sit spil.

Semedo er starter materiale. Han er blevet så god på den position. Han er stærkere defensivt, han tør at udfordre, han ser spillet bedre og han virker selvsikker.

Suarez scorede. Lad os håbe det her bryder den dårlige stime. Måden hvorpå han fejrede med Messi og Dembélé, viser at de tre er i harmoni. Det er vores nye MSN, og nu skal Suarez bare blive ved med at score. Vend tilbage til din gamle form, gordo rabbit.

Umtiti spillede 90 minutter! Håber ikke det har givet kvaler.

Skidt:

Det her bliver kortere, nok nærmere i punktform.

Coutinho bekymrer mig. Ved ikke om det er hans placering, måden han bliver brugt på, eller bare ham selv. Han er ringe, med meget få lyspunkter.

Piqué begik nogle fejl i dag. Nogle fatale fejl. Det går ikke i en CL semi, eller en kvartfinale for den sags skyld.

Busquets flonkede nogle bolde i dag. Han var ikke knivskarp. Vil ikke forvente astronomisk bold fra ham konstant, for det er uretfærdigt at forvente det niveau i hver kamp (ikke alle er Messi), men vi har brug for skarpe Busi i slutspillet.

Vores kæder skal hænge bedre sammen. Vi skal være bedre organiserede. Ved ikke om det er Arthur, februar, nerver, træthed el. trænerens dispositioner, men modstanderne læser os bedre og bedre for hver gang vi udstiller vores svagheder. De skriver det ned, og bruger det mod os.

Det er fantastisk at vinde, selvfølgelig, men vi skal ikke hive den hjem ved at slide os ihjel i de sidste 30. Vi skal hive den hjem fra kampstart. Når man når minut 60, og man så skal give 125 procent herefter, så har man allerede spillet en time, og nu skal man yde dobbelt. Man bliver endnu mere smadret. Det giver moral, men kroppen kan mærke det. Sikre den fra begyndelsen, så vi kan være mere rolige efter minut 60.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Senest rettet af Tello lør feb 23, 2019 7:29 pm, rettet i alt 1 gang.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

klogfyr skrev:Det gjorde underværker at rykke Messi ned og få Dembele ud på højre. Jeg så gerne, at vi prøvede Malcolm ude til venstre også, så Messi har to hurtige spillere på hver kant, der kan true dybt.

Selvom Valverde skal have kredit for at sætte et hold på banen på anden halvleg, der kunne vende kampen, så synes jeg faktisk at denne kamp meget godt viser mit store problem med ham. Hans første tanke er altid at spille med håndbremsen trukket, og vi er ikke et hold hvis force ligger i at skulle være afventende. Det var først i anden halvleg, hvor han var nødt til at satse offensivt, at han gjorde det. Jeg så gerne, at det var hans første indskydelse, men alt i alt godt comeback og en vigtig sejr, som vi forhåbentlig bygger videre på.
Det med Messi på midten, længere tilbage, og Dembouz permanent på højre har mange advokeret for i en længere periode. Det er en stærk, stærk offensiv fremgangsmetode.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana al vent »

Det eneste problem er bare at Messi kun presser en tabt bold, hvis vi er i problemer. Når stilligen er 0-0 og der er spillet 10 minutter, så er han gående, hvilket gør det lettere for modstanderen at komme op til vores felt, fordi de andre skal løbe ekstra meter for ham.
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Tello skrev:Here goes nothing.

Godt:

Messi er glad og genial igen. Han er altid ufattelig god, men han strålede igen, hvor han de sidste par uger (ironisk nok siden han gav sit armbånd væk) har været lidt ude af sig selv. 3 mål og en drømme assist. Hans placeringer, berøringer, hans overblik og hans holdånd i dag var drømmemateriale.

Dembélé gjorde endnu et godt indhop. Han viser, at hans hoved er røget ud fra armhulen, og op på skuldrene. Han spiller de kloge bolde oftere og oftere, og udfordrer på de helt rigtige tidspunkter. Ønsker dog stadig en højreside med ham og Semedo. Det ville minde mig om vores højreside med Messi og Alves, i sin tid. Han har vundet starteren, med mindre Cou spiller midt.

Alena bør være at foretrække som starter, frem for Vidal. Alena har hjerte og yder to the max. Han kan blive fremtidens midtbanemand. Manden som bosser midtbanen de næste år. Ekstremt lovende - og klog i sit spil.

Semedo er starter materiale. Han er blevet så god på den position. Han er stærkere defensivt, han tør at udfordre, han ser spillet bedre og han virker selvsikker.

Suarez scorede. Lad os håbe det her bryder den dårlige stime. Måden hvorpå han fejrede med Messi og Dembélé, viser at de tre er i harmoni. Det er vores nye MSN, og nu skal Suarez bare blive ved med at score. Vend tilbage til din gamle form, gordo rabbit.

Umtiti spillede 90 minutter! Håber ikke det har givet kvaler.

Skidt:

Det her bliver kortere, nok nærmere i punktform.

Coutinho bekymrer mig. Ved ikke om det er hans placering, måden han bliver brugt på, eller bare ham selv. Han er ringe, med meget få lyspunkter.

Piqué begik nogle fejl i dag. Nogle fatale fejl. Det går ikke i en CL semi, eller en kvartfinale for den sags skyld.

Busquets flonkede nogle bolde i dag. Han var ikke knivskarp. Vil ikke forvente astronomisk bold fra ham konstant, for det er uretfærdigt at forvente det niveau i hver kamp (ikke alle er Messi), men vi har brug for skarpe Busi i slutspillet.

Vores kæder skal hænge bedre sammen. Vi skal være bedre organiserede. Ved ikke om det er Arthur, februar, nerver, træthed el. trænerens dispositioner, men modstanderne læser os bedre og bedre for hver gang vi udstiller vores svagheder. De skriver det ned, og bruger det mod os.

Det er fantastisk at vinde, selvfølgelig, men vi skal ikke hive den hjem ved at slide os ihjel i de sidste 30. Vi skal hive den hjem fra kampstart. Når man når minut 60, og man så skal give 125 procent herefter, så har man allerede spillet en time, og nu skal man yde dobbelt. Man bliver endnu mere smadret. Det giver moral, men kroppen kan mærke det. Sikre den fra begyndelsen, så vi kan være mere rolige efter minut 60.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Din analyse af Pique er en absurd underdrivelse - selv i punktform.

At forvente vi kan dominere kampene de første 60 minutter er desværre utopi med vores spillestil. Vores dominans kommer først senere i kampene, når modstanderne er en smule ukoncentreret af træthed. Messi fik marginalt mere plads den sidste halve time - og SÅ hugger han altså!

Valverde er en typisk træner for de mindre hold. Han reagerer bedre end han agerer. Vi har sjældent en rød tråd gennem kampene. At Suarez stadig er fredet, er mig en kæmpe gåde. Synd for Malcolm at han ikke får nogle flere chancer.

Indstillingen især i 1. halvleg i dag er under al kritik. Dét må Messis magi ikke overskygge! Det var PINLIGT, og særligt Pique bør skamme sig gul og grøn. Det andet mål er en grotesk fadæse af ham. Det må ikke ske på et niveau som dette.
Forumlegende

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

@Daluigi

Din analyse af Pique er en absurd underdrivelse - selv i punktform.

- Skrev nu også fatale fejl. Fatale fejl er pure elendighed. Der findes standard fejl, men fatale fejl koster kampe.

At forvente vi kan dominere kampene de første 60 minutter er desværre utopi med vores spillestil. Vores dominans kommer først senere i kampene, når modstanderne er en smule ukoncentreret af træthed. Messi fik marginalt mere plads den sidste halve time - og SÅ hugger han altså!

- Ikke ligefrem dominere, men score mål og køre dem trætte, i stedet for at smadre os selv i gulvet fra minut 60-90. Vi skal køre dem trætte, de skal ikke køre sig selv trætte af at udspille os i 60 minutter.

Valverde er en typisk træner for de mindre hold. Han reagerer bedre end han agerer. Vi har sjældent en rød tråd gennem kampene. At Suarez stadig er fredet, er mig en kæmpe gåde. Synd for Malcolm at han ikke får nogle flere chancer.

- Enig.

Indstillingen især i 1. halvleg i dag er under al kritik. Dét må Messis magi ikke overskygge! Det var PINLIGT, og særligt Pique bør skamme sig gul og grøn. Det andet mål er en grotesk fadæse af ham. Det må ikke ske på et niveau som dette.

- Og med det niveau vinder vi absolut ikke CL.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Tello skrev:@Daluigi

Din analyse af Pique er en absurd underdrivelse - selv i punktform.

- Skrev nu også fatale fejl. Fatale fejl er pure elendighed. Der findes standard fejl, men fatale fejl koster kampe.

At forvente vi kan dominere kampene de første 60 minutter er desværre utopi med vores spillestil. Vores dominans kommer først senere i kampene, når modstanderne er en smule ukoncentreret af træthed. Messi fik marginalt mere plads den sidste halve time - og SÅ hugger han altså!

- Ikke ligefrem dominere, men score mål og køre dem trætte, i stedet for at smadre os selv i gulvet fra minut 60-90. Vi skal køre dem trætte, de skal ikke køre sig selv trætte af at udspille os i 60 minutter.

Valverde er en typisk træner for de mindre hold. Han reagerer bedre end han agerer. Vi har sjældent en rød tråd gennem kampene. At Suarez stadig er fredet, er mig en kæmpe gåde. Synd for Malcolm at han ikke får nogle flere chancer.

- Enig.

Indstillingen især i 1. halvleg i dag er under al kritik. Dét må Messis magi ikke overskygge! Det var PINLIGT, og særligt Pique bør skamme sig gul og grøn. Det andet mål er en grotesk fadæse af ham. Det må ikke ske på et niveau som dette.

- Og med det niveau vinder vi absolut ikke CL.
Modtaget. Fatale fejl, enig.

Jeg har hele sæsonen været irriteret over folks fokus på CL - som udelukkende udspringer af Reals dygtige/heldige run de seneste sæsoner i netop den turnering. CL er ALT for tilfældig og kortvarig, til at man kan tillade sig at prioritere den, som flere herinde ønsker, og naivt tror man kan! Vi skal vinde ligaen, og så er alt andet en lækker bonus! Dét viser sand kvalitet! Også selv om man ved vandkøleren på arbejdet, mest skal høre for CL, da den rent faktisk sendes på dansk TV! Hvis det havde været Chelsea, Porto eller nogle andre end Real og Ronaldo, som havde vundet, så var folks bitterhed ikke kørt af sporet på denne måde. CL er en cupturnering. Ligesom Copaen er. At vi har vundet den på stribe, er også en blanding af dygtighed og held. For man kan ikke sammenligne disse turneringer med en liga på 38 kampe!

Vi har vist flere gange før alene indenfor de seneste 10 sæsoner at vi formår at vinde samtlige trofæer i én og samme sæson. Ligaen er alle dage nr. 1, og resten er bonus! Spillernes indstilling i dag, får mig til at frygte for, om deres fokus er blevet påvirket for meget af tilhængernes bitterhed over CL. De SKAL være mest sultne på ligaen. Det kan ikke diskuteres. Fair at Messi melder ud, at vi vil have CL i år som fokus - men det er uprofessionelt at det koster os i ligaen!
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster